Γιατί να μην το έχουν...αν όχι αυτούσιο το easy ride,κάποιο παρεμφερές;
Εννοείται πως η ερώτηση δεν απευθύνεται σ'εσένα,απλά σκέφτομαι φωναχτά επειδή προσπαθώ να καταλάβω που οφείλεται το φαινόμενο GS,το οποίο δεν μπορεί να προσεγγιστεί μονόπλευρα...δεν είναι δηλαδή μόνο το χρηματοδοτικό ή το κορυφαίο τμήμα πωλήσεων/marketing της εταιρείας ή η ποιότητα της μοτοσυκλέτας,το brand name ή δεν ξέρω και εγώ τι άλλο...είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων με τον οποίο ένα πανάκριβο(για τα οικονομικά δεδομένα των δίτροχων)μηχάνημα βρίσκεται στην πρώτη ή στις πρώτες θέσεις των ταξινομήσεων εδώ και χρόνια σε μια χώρα με τόσα προβλήματα.
Aπό την άλλη βέβαια σκέφτομαι πως όποιες κι αν είναι οι οικονομικές συνθήκες για την πλειοψηφία,πάντα θα υπάρχουν κάποιες εκατοντάδες ή χιλιάδες ανθρώπων οι οποίοι βρέξει-χιονίσει θα έχουν τη δυνατότητα γι'αυτήν ή και για ακόμα ακριβότερες αγορές οπότε όσοι την έχουν,ας τη χαίρονται και ας αφήσουν τους άλλους να μουρμουρίζουν
Μα φυσικά να το έχουν, για να έχουμε πιο πολλές μηχανές στους δρόμους, εύκολα στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε.
Απλά οι γερμανοί είδαν πιο μπροστά από την εποχή τους και οι υπόλοιποι ακολουθούν από τότε. Μπορεί κάποιοι κατασκευαστές
να έχουν καλύτερες ίσως προτάσεις, όμως το brand που κουβαλάει η βαυαρέζικη φίρμα είναι πολύ βαρύ για μην ιντριγκάρει κάποιον
να αγοράσει τον προϊόν τους ακόμα και αν δεν το χρειάζεται.
Και μιλώντας για Γερμανούς, είναι ο καθ' αυτό λαός που κάνει τον τουρισμό "επιστήμη" οπότε το να αναζητούν συνεχώς το απόλυτο τουριστάδικο
ον οφφ μηχανάκι είναι γι' αυτούς μονόδρομος.
Λίγο πολύ και οι δικές μου σκέψεις αυτές είναι. Η μεγάλη επιτυχία του gs οφείλεται (προφανώς) σε ένα συνδυασμό πολλών παραγόντων:
1. Εξαιρετικό προϊόν --> Αυτό είναι εκ των ων ουκ άνευ. Όσο καλό και να είναι το μάρκετινγκ, όσο μιμητικά και να είναι τα "ζωντανά" που αποτελούν το target group των εταιρειών κατασκευής μοτοσικλέτας, όσο καλό και να είναι το δίκτυό σου, δεν μπορείς να βρίσκεσαι στη νούμερο ένα θέση των πωλήσεων για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, αν δεν έχεις ένα
πάρα πολύ καλό προϊόν. Βλ. π.χ. και XT, TDM, V-STROM, Z και πάει λέγοντας
2. Brand name --> Μας αρέσει, δε μας αρέσει, το brand name της BMW, είναι το ισχυρότερο από
όλες τις ανταγωνίστριες. Μπορεί σε επίπεδο καθαρά μοτοσικλετισμού να υπάρχουν και ισχυρότερα brand names, αλλά στη μεγάλη δεξαμενή η BMW υπερισχύει ξεκάθαρα. Ο μέσος άνθρωπος αναγνωρίζει το σήμα της BMW από χιλιόμετρα, αλλά κατά πάσα πιθανότητα ξύνει το κεφάλι του αν δει οποιαδήποτε μάρκα μοτοσικλέτας πλην Yamaha, Honda, Suzuki, Kawasaki, άντε (για κάποιον περίεργο λόγο) και Ducati. Όλοι μας ξέρουμε πάρα πολύ καλά πως από τα 1000 π.χ. κομμάτια που θα αγοραστούν, ίσως παραπάνω από τα μισά θα χρησιμοποιηθούν μόνο για σπίτι - καφετέρια, καφετέρια - σπίτι. Από αυτές τις μηχανές, τις μηχανές του καφέ δηλαδή, το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό θα είναι BMW. Νομοτελειακό. Έχει να κάνει με την φύση των "αναγκών" του συγκεκριμένου τύπου αγοραστή, οι οποίες ανάγκες ουσιαστικά περιορίζονται στην εξής μία, τη μόστρα. Είμαι rider (λέμε τώρα), έχω μηχανή πολλών κυβικών, είναι πανάκριβη και είναι BMW. Period. Άντε και Ducati, η οποία έχει επίσης έναν βαθμό διεισδυτικότητας σε μη μοτοσικλετιστικό κοινό και μπορεί να πουλήσει και μερικά (μετρημένα) κομμάτια προς τα εκεί. Γιατί περί αυτού πρόκειται ουσιαστικά, αγορά μοτοσικλέτας από μη μοτοσικλετιστές. Βάλτα όλα αυτά μαζί με τον επόμενο λόγο, δηλαδή το χρηματοδοτικό, κι έχεις το πλήρες πακέτο.
(
Και μέσα στον μικρόκοσμο του "μοτοσικλετιστικού κοινού" υπάρχουν παρόμοιες τάσεις, οι οποίες έχουν να κάνουν με την ανάγκη για επίδειξη ή και επιβολή, αλλά εδώ το παιχνίδι πλέον παίζεται με καθαρά μοτοσικλετιστικούς όρους κι επομένως είναι πιο legit.)
3. Χρηματοδοτικό --> Δεν χρειάζεται μεγάλη ανάλυση: είτε είμαι ένας χιλιομετροφάγος μηχανόβιος, είτε ένας κουλουρακοφάγος εσπρεσσόβιος και θέλω να πάρω ένα GS, το οποίο είναι πανάκριβο, η BMW μου δίνει την δυνατότητα αυτή με το χρηματοδοτικό της πρόγραμμα. Κι εγώ, που για τους χ, ψ λόγους έχω επιλέξει ένα 990, αν επρόκειτο να αγοράσω σήμερα μια μηχανή καινούρια, κατά πάσα πιθανότητα θα έπαιρνα ένα 1200 GS. Και να ήθελα να πάρω ένα 1290 ή ένα 1090 καινούριο, δεν θα έμπαινα στη διαδικασια να δώσω με τη μία 15 ή 16 ή 18 χιλιαρικα ή να κάνω χρηματοδότηση μέσω τραπεζων με ένα κάρο επιβαρύνσεις. Τώρα, στο εύλογο ερώτημα γιατί δεν κάνουν όλες οι εταιρείες το ίδιο ή κάτι παρόμοιο, δεν την γνωρίζω την απάντηση. Φαντάζομαι πως έχει να κάνει και με την οικονομκή επιφάνεια κ το μέγεθος της κάθε εταιρείας. Δε μπορείς να περιμένεις από την MV Augusta να παίζει στο παιχνίδι με τον ίδιο αέρα που παίζει η Honda ας πούμε. Με αυτήν τη λογική, εκτός απο την BMW που κουβαλάει τη δύναμη του μεγαθηρίου που λέγεται μητρική BMW, ίσως μόνο οι μεγάλοι του παχνιδιού (honda, yamaha) θα μπορούσαν να κάνουν κάτι τέτοιο.
4. Δίκτυο/υποστήριξη --> Στοιχειώδες, αγαπητέ μου Watson... Αν κατοικώ στην Ορεστιάδα και θέλω να αγοράσω Ducati, θα πρέπει να το σκεφτώ δις. Όσο περισσότερες αντιπροσωπείες, καταστήματα, εξουσιοδοτημένα συνεργεία κλπ. υπάρχουν, τόσο πιο εύκολο γίνεται για κάποιον να προτιμήσει ένα συγκεκριμένο προϊόν.
5. Μιμητισμός --> Ούτε κι αυτό χρειάζεαι μεγάλη ανάλυση. Το νούμερο 1 σε πωλήσεις προϊόν πάντα θα τραβάει περισσότερες πωλήσεις επειδή ακριβως είναι το νούμερο 1 προϊόν, γεγονός που συνιστά μια αυτοτροφοδοτούμενη και αυτοενισχυόμενη κατάσταση. Κάνω τις περισσότερες πωλήσεις και γι' αυτό κάνω ακόμα περισσότερες πωλήσεις. That simple. Να σημειώσω εδώ ότι κάποιες φορές, αυτό λειτουργεί και αντίστροφα. Στη δική μου περίπτωση για παράδειγμα, ένας από τους λόγους που είχα προτιμήσει το Versys από το V-Strom ήταν και αυτός: σε κάθε γωνία υπήρχε ένα V-Strom. Φυσικά, αν το Versys δεν ήταν ένα ισάξιο μηχανάκι (κατά τη γνώμη μου ίσως και καλύτερο), δεν θα έκανα αυτήν την επιλογή, αλλά θα πήγαινα στον μονόδρομο του Suzuki. Τα ίδια πάνω κάτω και όταν άλλαξα κατηγορία: H επιλογή του 990 ήταν πολύ εύκολη, μόνο που σ' αυτήν την περίπτωση κατά πάσα πιθανότητα θα πήγαινα εκεί ούτως ή άλλως, γιατί είχα κάνει τη μαλακία να το δανειστώ από έναν φίλο μου για ένα διήμερο
αλλά και με δεδομένο ότι ανταποκρίνεται πολύ καλύτερα στις ανάγκες μου. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Να σημειώσω βέβαια ότι κι αυτό το τελευταίο είναι επίσης μια εκδήλωση κάποιας ψυχικής ανάγκης: μπορεί οι περισσότεροι να νιώθουν την ανάγκη του blending in με το πλήθος, με τους πολλούς, αλλά υπάρχουν επίσης αρκετοί που νιώθουν την ακριβώς αντίθετη ανάγκη, δηλαδή το να ξεχωρίσουν από τους πολλούς και το πλήθος. Αυτό βέβαια κι αν είναι μεγάλη κουβέντα και το πως όλα αυτά αντανακλώνται στις συμπεριφορές μας και τις επιλογές μας. Είναι όμως κουβέντα για μπίρες και τσίπουρα και όχι κουβέντα για forum.