Το ερωτημα. KTM EXC 250 TPI (2021) vs KTM EXC 350F (2020)

Manosfr

Μέλος
Όνομα
Manos
Μοτό
KTM 1190 Adventure R
Καλησπερα στην μεγαλη παρεα. Αφου περασα 4 χρονια της ζωης μου να παλευω εκτος δρομου το 1190r αποφασισα να κανω επιτελους την σωστη επιλογη και να παρω ενα εντουρακι.
Βρισκομαι μονιμα στην Αγγλια και για 'καλη' μου τυχη ζω κοντα σε ομορφες (με πολυ λασπη και τεχνικες) διαδρομες.
Προσφατα σε μια απο τις βολτες ειχα 'την τυχη' να οδηγησω ενα exc500f του 22 και πραγματικα ρωτησα τον ευατου μου γιατι δν εχω παρει κατι πιο ελαφρυ.
Για να μην μακρηγορω λοιπον η επιλογη ειναι 2χρονο με τετραχρονο.
Εμπειρια εχω αρκετη μονο το 1190, αλλα ποτε σε μικρο μηχανακι. Θελω κατι αξιοπιστο, χωρις να με νοιαζει η καταναλωση, να μπορω εγω ο ιδιος να κανω τα βασικα λαδια ξυδια και οταν χρειαζεται για αναρτησεις και λοιπα σε μηχανικο.
Βλεπω οτι τα καινουρια πλεον διχρονιακαι με καλη συντηρηση και αγαπη ξεπερνανε τις 100 ωρες για αλλαγη πιστονακι, και αντιστοιχα τα τετραχρονα ειναι πολυ αξιοπιστα παντα με την σωστη συντηρηση.
Οσο αναφορα το κοστος KTM EXC 250 TPI (2021) παιζει στα 5000 (λιρες) περιπου και αντιστοιχα το 350F στα ιδια χρηματα.
Ειμαι ρομαντικος και παντα ηθελα ενα διχρονο, ομως ειναι η σωστη επιλογη?
Ευχαριστω εκ των προτερων για τις συμβουλες.
 

GogosLux

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Tuono APRC V4 1000 / KTM 1290 SAE
καλημέρα,

Ανάλογα την ηλικία σου και αν δεν έχεις εμπειρία απο δίχρονο (ή δεν το πας δυναμικά) ίσως σε δυσκολέψει μιας και έχει άλλο τρόπο δουλέματος - ειδικά αφου η εμπειρία σου ειναι μονο σε μεγάλο που υποθέτω οτι το πας με ροπή.

Παλιά τα δίχρονα τα προτειμούσαν(με) για το βαρος, πια αυτό έχει λυθεί μιας και τα τετράχρονα εινα πολύ κοντά στο βάρος με αμελητέα διαφορά.

Η δική μου εμπειρία στο δίχρονο ειναι οτι για να το πας καλά θέλει χούφτωμα, ειδικά το 250, ενώ το τετράχρονο σε πάει πιστονιά πιστονια (πχ στα ανηφόρια) και εχει και το μηχανόφρενο για βοήθεια στις κατηφόρες. Απο την άλλη στα πολυ τεχνικά κομμάτια υποθέτω (απο βιντεο επαγγελματιών) ότι τα 2χρονα υπερτερούν.

Αν πάς σε δίχρονο θα ελεγα να πας στο 300αρι που εχει ροπή στην οποία έχεις συνηθήσει ή καλύτερα σε ενα 350 - 450 τετράχρονο που θα εισαι σε ίδιο στυλ οδήγησης με τώρα.

Τωρα γενικά δεν χάνεις κατι να το δοκιμάσεις - καλή συνέχεια !!!
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Για μονοπάτια δύσκολα δίχρονο, για πιο ήρεμες καταστάσεις τετράχρονο.

Σε ανοιχτά κομμάτια το τετράχρονο πατάει καλύτερα αλλά στα πολύ τεχνικά το δίχρονο κλέβει εκκλησίες.

Οι 100 ώρες είναι πολύ λίγες για αλλαγή εμβόλου στα tpi. Στα κλασσικά δίχρονα με καρμπυρατέρ αλλάζουμε στις 200 με 250 ώρες. Μόνο και μόνο για αυτό θα πήγαινα στο 350 F.
 

Manosfr

Μέλος
Όνομα
Manos
Μοτό
KTM 1190 Adventure R
Καλημερα και σας ευχαριστω και τους δυο για τις απαντησεις σας. Ειμαι 35 με 0 εμπειρια σε διχρονο. Το 300αρι το σκεφτηκα λογω ροπης ομως οι περισσοτεροι εδω γυρω, μου ειπαν μην το παρεις γιατι δεν ειναι η καλυτερη επιλογη για καποιον που ξεκιναει τωρα. Δυστηχως για να δοκιμασω ειτε το ενα ειτε το αλλο δυσκολο γιατι δεν υπαρχουν διαθεσιμα για τεστ, μονο εαν το βρω απο καποιον σε βολτα.
kordix τα περισσοτερα βιντεακια που βλεπω αλλα και σε καποια φορουμ αγγλικα μιλανε για 100-120 ωρες ωστε να μην εχει θεμα ο κυλινδρος. 200-250 ειναι ακουγεται η αληθεια μεγαλο διαστημα. Και εγω προς 350 προσανατολιζομαι κυριως λογο συντηρησης, απλα τα περισσοτερα που βλεπω ειναι 'λιγακι βιασμενα'.
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Καλημερα και σας ευχαριστω και τους δυο για τις απαντησεις σας. Ειμαι 35 με 0 εμπειρια σε διχρονο. Το 300αρι το σκεφτηκα λογω ροπης ομως οι περισσοτεροι εδω γυρω, μου ειπαν μην το παρεις γιατι δεν ειναι η καλυτερη επιλογη για καποιον που ξεκιναει τωρα. Δυστηχως για να δοκιμασω ειτε το ενα ειτε το αλλο δυσκολο γιατι δεν υπαρχουν διαθεσιμα για τεστ, μονο εαν το βρω απο καποιον σε βολτα.
kordix τα περισσοτερα βιντεακια που βλεπω αλλα και σε καποια φορουμ αγγλικα μιλανε για 100-120 ωρες ωστε να μην εχει θεμα ο κυλινδρος. 200-250 ειναι ακουγεται η αληθεια μεγαλο διαστημα. Και εγω προς 350 προσανατολιζομαι κυριως λογο συντηρησης, απλα τα περισσοτερα που βλεπω ειναι 'λιγακι βιασμενα'.
Nομιζω πως καλύτερα είναι να πας στο 350. Και στο μέλλον όταν αποκτήσεις εμπειρία μπορείς να κάνεις μια αλλαγή σε δίχρονο 250.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Καλημέρες!
Αν και τα σύγχρονα δίχρονα έχουν εξομοιώσει τη λειτουργία τους με τα τετράχρονα όσον αφορά το μοτέρ τους Θα πρότεινα να ξεκινήσεις με το 350 ως πιο φιλικό και ένας επιπλέον λόγος ότι θα έχεις φρένο από τον κινητήρα στο κλείσιμο του γκαζιού...
Όταν θα σε κουράσει το βάρος του τότε πήγαινε σε ένα πιο ελαφρύ δίχρονο εάν έχεις σκοπό να κάνεις κλειστά τεχνικά κομμάτια, εάν όχι μείνε με το 350 το οποίο και αυτό βάσει manual χρειάζεται απαιτητική συντήρηση...
Στην πράξη όμως θα πρέπει να μάθουμε τι ακριβώς χρειάζεται και σε πόσες ώρες, συντήρηση ή αλλαγή επ αυτού από τους χρήστες του.

(Προσωπικά πλέον θα άφηνα στην άκρη το EXC 450 που έχω τα τελευταία χρόνια για να πάω σε κάτι πιο ελαφρύ -όχι απαραίτητα δίχρονο- ίσως και σε ένα 250 4Τ...
Είναι απολαυστικό στα ανοιχτά κομμάτια και απίστευτο σκαρφαλωτηρι αλλά στα κλειστά που πρέπει να παίξεις πολύ, με το βάρος του κουράζει...)

Επίσης Θα πρότεινα και κάποιο άλλο για αρχή και δες το πολύ σοβαρά μιας και δεν χρειάζεται ιδιαίτερη συντήρηση και είναι πολύ φιλικό για τον χρήστη.
Το KTM FREERIDE 250.
 

perister

Μέλος
Όνομα
Nikos
Μοτό
BMW R1150 2004
Καλημερα και σας ευχαριστω και τους δυο για τις απαντησεις σας. Ειμαι 35 με 0 εμπειρια σε διχρονο. Το 300αρι το σκεφτηκα λογω ροπης ομως οι περισσοτεροι εδω γυρω, μου ειπαν μην το παρεις γιατι δεν ειναι η καλυτερη επιλογη για καποιον που ξεκιναει τωρα. Δυστηχως για να δοκιμασω ειτε το ενα ειτε το αλλο δυσκολο γιατι δεν υπαρχουν διαθεσιμα για τεστ, μονο εαν το βρω απο καποιον σε βολτα.
kordix τα περισσοτερα βιντεακια που βλεπω αλλα και σε καποια φορουμ αγγλικα μιλανε για 100-120 ωρες ωστε να μην εχει θεμα ο κυλινδρος. 200-250 ειναι ακουγεται η αληθεια μεγαλο διαστημα. Και εγω προς 350 προσανατολιζομαι κυριως λογο συντηρησης, απλα τα περισσοτερα που βλεπω ειναι 'λιγακι βιασμενα'.
Καλημέρα από Μπρίστολ!
Να σου πω και εγώ απο την (μικρή) μου εμπειρία, τα 350κ είναι οριακά για πρώτο εντουρακι, εγώ είχα ένα Husky 501, και δεν υπηρχε περιπτωση ποτε να μαθω με τετοιο μηχανακι (σημειωτέων ότι εκείνη την εποχή είναι και ένα GS1200 Rallye το οποιο και χρησιμοποιούσα πολύ εκτός δρόμου, όποτε υπάρχουν σχετικές ομοιότητες). Κάθε φορά που το καβαλούσα, ήθελε να με σκοτώσει :brr:
Αν μιλάμε πάντα για Trail Riding (Green Roads etc.), οτιδηποτε παμω απο 250κ ειναι αχρειαστο και κανει την βολτα απαιτητικη με οτι αυτο συνεπαγεται.
Δεν λέω ότι δεν θα το 'καταφέρεις' αλλά αν το θέμα είναι να βγεις στα χώματα και να διασκεδάσεις, τότε ένα 250 4Τ είναι υπέρ αρκετό, ειδικά για Trai Riding
επίσης πρέπει να συνυπολογισεις και το 'From-To' απο εκει που θελεις να πας για την βολτα σου, με ενα 2Τ αυτο αρχιζει και εχει δυσκολιες.
Αν έχεις σκοπό να πάρεις μέρος σε Hard Enduro κτλ. τοτε ειναι μια αλλη συζητηση.
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Ότι κι αν πάρεις θα δώσεις μεγάλη βαρύτητα στα σωστά λάστιχα για το τερέν και τις κ.σ. της περιοχής. Και προτείνω οπωσδήποτε fim.

Θα κοιτούσα και για Husqvarna 350 λόγω μοχλικού στην πίσω ανάρτηση.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Manosfr

Μέλος
Όνομα
Manos
Μοτό
KTM 1190 Adventure R
Καλημερα η καλησπερα perister. Μιλαμε για Trail Riding (Green Roads etc.) οπως γραφεις δλδ πολυ λασπη, οχι πολυ πετρα και καποια τεχνικα κομματια. Στις περισσοτερες βολτες θα πηγαινω οδηγωντας (περιπο 20-30 χιλιομετρα αποσταση απο το σπιτι μου) οποτε για αυτο σκεφτομουν οτι ενα τετραχρονακι ισως ηταν καλυτερο. Οπως εγραψε ο thenos και το 350 εχει πολυ απαιτητικη συντηρηση και δεν ειναι ΧΡ125 να βαζεις ενα λαδακι και να αλλαζεις ενα φιλτρο μια φορα τον χρονο. Hard enduro οχι γιατι νομιζω οτι η γυναικα μου απλα θα με σκοτωσει, ομως βολτιτσες 1-2 φορες το χρονο προς Ουαλια που εινια πραγματικα δυσκολο τεραιν ναι.
Οπως εγραψες σκοπο μου εινια να το διασκεδασω και οχι να με διασκεδασει για αυτο θελω να ξεκινησω απο κατι μικρο-μεσαιο και αν περναμε καλα μετα απο λιγο καιρο να κανω επομενο βημα. Και Ελπιζω συντομα γιατι το 1190 καποια στιγμη θα κανει το μπαμ :oops:
 

perister

Μέλος
Όνομα
Nikos
Μοτό
BMW R1150 2004
Καλημερα η καλησπερα perister. Μιλαμε για Trail Riding (Green Roads etc.) οπως γραφεις δλδ πολυ λασπη, οχι πολυ πετρα και καποια τεχνικα κομματια. Στις περισσοτερες βολτες θα πηγαινω οδηγωντας (περιπο 20-30 χιλιομετρα αποσταση απο το σπιτι μου) οποτε για αυτο σκεφτομουν οτι ενα τετραχρονακι ισως ηταν καλυτερο. Οπως εγραψε ο thenos και το 350 εχει πολυ απαιτητικη συντηρηση και δεν ειναι ΧΡ125 να βαζεις ενα λαδακι και να αλλαζεις ενα φιλτρο μια φορα τον χρονο. Hard enduro οχι γιατι νομιζω οτι η γυναικα μου απλα θα με σκοτωσει, ομως βολτιτσες 1-2 φορες το χρονο προς Ουαλια που εινια πραγματικα δυσκολο τεραιν ναι.
Οπως εγραψες σκοπο μου εινια να το διασκεδασω και οχι να με διασκεδασει για αυτο θελω να ξεκινησω απο κατι μικρο-μεσαιο και αν περναμε καλα μετα απο λιγο καιρο να κανω επομενο βημα. Και Ελπιζω συντομα γιατι το 1190 καποια στιγμη θα κανει το μπαμ :oops:
Μια χαρά λοιπόν!
βασικά πρέπει να κοιτάξεις τα λάστιχα (Michelin Trackers, φτηνα και οτι πρεπει για τις συνθηκες τησ Αγγλιας), και να αποφασισεις αν θα χρησιμοποιησεις Σαμπρελες η καποια εναλακτικη,
όλα τα υπόλοιπα, σιγά σιγα
Να γραφτείς και στο TRF:)
 

Manosfr

Μέλος
Όνομα
Manos
Μοτό
KTM 1190 Adventure R
panths υπεροχο και χρυσο το 690, αλλα με ενδιαφερει κατι καθαρα για εντουρο και ελαφρυ :)
 

Manosfr

Μέλος
Όνομα
Manos
Μοτό
KTM 1190 Adventure R
Μια χαρά λοιπόν!
βασικά πρέπει να κοιτάξεις τα λάστιχα (Michelin Trackers, φτηνα και οτι πρεπει για τις συνθηκες τησ Αγγλιας), και να αποφασισεις αν θα χρησιμοποιησεις Σαμπρελες η καποια εναλακτικη,
όλα τα υπόλοιπα, σιγά σιγα
Να γραφτείς και στο TRF:)

Τα μισελιν τα εχω σταμπαρει γιατι τα φορανε πολλοι απο την παρεα (σκεφτομουν να τα βαλω και στο 1190 αλλα δεν κανουν οι πισω διαστασεις. Στο TRF γραφτηκα και θα μπω σε εξοδα :oops:
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Για εμένα προσωπικά 250 τετράχρονο είναι μια χαρά. Άντε αν κάνεις ανοιχτά κομμάτια να ανέβεις μέχρι 350 και αυτό υπερβολή μου φαίνεται. Εγώ με το wrf 250 είχα τις περισσότερες ώρες πάνω στην σέλα με την λιγότερη κούραση από όλα τα άλλα που πέρασαν από τα χέρια μου.
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Για εμένα προσωπικά 250 τετράχρονο είναι μια χαρά. Άντε αν κάνεις ανοιχτά κομμάτια να ανέβεις μέχρι 350 και αυτό υπερβολή μου φαίνεται. Εγώ με το wrf 250 είχα τις περισσότερες ώρες πάνω στην σέλα με την λιγότερη κούραση από όλα τα άλλα που πέρασαν από τα χέρια μου.
Γούστα είναι αυτά. Εμένα το 250 f sixdays του 9 με leovinci εξάτμιση στα ανοιχτά ήταν οριακά αποδεκτό από θέμα δύναμης αλλά στα πιο κλειστά ή στα πιστακια με βοηθούσε να γράφω χρόνους.

Με το Κιτ 280 ήταν απολαυστικό παντού γιατί γέμιζε περισσότερο στις χαμηλομεσαιες.

Τα νεώτερα 250 Τ πάνε καλύτερα απ' όσο γνωρίζω οπότε είναι και αυτά μια καλή επιλογή. Όμως το 350 είναι πιο εμπορικό γιατί βολεύει μεγαλύτερη γκάμα αναβατών.
 

zanny

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στάθης
Μοτό
Husqvarna TE630
KTM EXC-F 500
350 4Τ με κλειστά μάτια. Αν πρόκειται για trail rides είναι ότι καλύτερο. Δε θα σου λείψει γκάζι αλλά δε θα σε τρομάξει κι όλας όταν το δουλεύεις σε νορμάλ στροφές. Έχει ωραίο στήσιμο για όλα αυτά και το σημαντικό, πας και έρχεσαι άνετα από άσφαλτο για τις βόλτες σου. Από συντήρηση, έχει αυτή που έχουν όλα τα καθαρά αλλά δεδομένου οτι δε θα κάνεις αγωνιστική χρήση μπορείς να επιμηκύνεις τα διαστήματα. Φίλος εδώ έχει του 2018 και είναι απόλαυση.
 

KO$74S81

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
. KTM 950 ADV 2004
.TM 250 2T 2010
Θα κοιτούσα και για Husqvarna 350 λόγω μοχλικού στην πίσω ανάρτηση
Η το ktm 350 xc που έχει επίσης μοχλικό, αν το βρει λόγω του ότι είναι Αγγλία(μπορεί να υπάρχουν πιο πολλά), Ελλάδα παίζουν λιγα πάντως...
 
Τελευταία επεξεργασία:

antsoar

Μέλος
Όνομα
Αντώνης
Μοτό
SWM RS300R
Η το ktm 350 xc που έχει επίσης μοχλικό, αν το βρει λόγω του ότι είναι Αγγλία(μπορεί να υπάρχουν πιο πολλά), Ελλάδα παίζουν λιγα πάντως...
Ερώτηση άσχετου.
Αυτό με το μοχλικο γιατί είναι προτέρημα, και ποια είναι η εναλλακτική?
 

KO$74S81

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
. KTM 950 ADV 2004
.TM 250 2T 2010
Ερώτηση άσχετου.
Αυτό με το μοχλικο γιατί είναι προτέρημα, και ποια είναι η εναλλακτική?
Μοχλικο χρησιμοποιουν ολα τα enduro - motocross εκτός απο την KTM, που απο το 2011 αν θυμάμαι καλά στα μοτοκρος και η KTM έβαλε μοχλικό, στο pds που χρησιμοποιεί η KTM (μπορεί και άλλα δεν γνωρίζω- τα ιαπωνικά ειναι όλα με μοχλικό) στην ουσία, η πίσω ανάρτηση βιδωνει πανω στο ψαλίδι και έχει ένα balljoint, δεν έχει αρθρωση - linkage, αυτό το κάνει καλο για εντουρο ώστε να μην βρίσκει το μηχανάκι σε εμπόδια, κορμους, βράχια κτλ αλλά σε πιο ανοικτά κομματια με ταχύτητα ή σε ενα πιστακι που θα πας λιγο πιο γρήγορα, εχει μια αίσθηση κλωτσιματος του πίσω, τουλάχιστον στο 250 exc 2t που είχα και σε συζητήσεις που έχω κάνει με κόσμο που είχε αναρτηση pds, τα τελευταία χρόνια εχει αλλάξει την γωνία που κάνει η πισω ανάρτηση με το ψαλίδι και έχει βελτιωθεί απο οτι λενε η συμπεριφορά... Μπορεις να ψάξεις στο ίντερνετ pds vs linkage τα εξηγουν σίγουρα καλύτερα από εμένα...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom