Ευχαριστω ολους για τις ευχες! Ωραιο το λασπωμα και οι βολτες αλλα τωρα ψαχνω πληροφοριες οσο αναφορα την σωστη συντηρηση. Δλδ αλλαγες λαδιωνω καθες ποσες ωρες/βολτες, καθαρισμα φιλτρου, λιπανση, αντικατασταση αλυσιδας & γραναζιων. Καθε πληροφορια και ιδεα καλοδεχουμενη.
Καλό πλύσιμο μετά από κάθε βόλτα και μετά λάδωμα αλυσίδας.
Αν παίζεις με λάσπες εκεί πάνω, καλό είναι να έχεις και το εργαλείο καθαρισμού τσιμούχας καλαμιών.
Αν έχεις χρόνο - διάθεση, στο πλύσιμο ανοίγεις και το καπάκι του φίλτρου αέρα, το αφαιρείς και βάζεις την τάπα που υπάρχει για αυτή τη δουλειά και πλένεις καλά. Αντίστοιχα τάπα παίζει και για την εξάτμιση.
Καθάρισμα του φίλτρου ίσως χρειάζεται να κάνεις σε κάθε βόλτα, ανάλογα βέβαια με τις συνθήκες.
Σε μια μεγάλη ημερήσια πχ σε ξερό χώμα και ιδιαίτερα αν είσαι πίσω από άλλους που σηκώνεται σκόνη θα δεις οτι έχει μαζέψει μούργα, οπότε θέλει πλύσιμο.
Σε μικρότερες βόλτες με πιο υγρά χώματα χωρίς πολλές σκόνες δε χρειάζεται. Σε κάθε περίπτωση ανοίγεις το καπάκι και το τσεκάρεις.
Για το πλύσιμο το βγάζεις, πλύσιμο σε λεκανάκι με σαπούνι και χλιαρό νερό, πολύ καλό ξέβγαλμα και στίψιμο, το αφήνεις να στεγνώσει και μετά το λαδώνεις, είτε με σπρέι είτε πάλι σε λεκανάκι με λάδι για φίλτρο. Αν λαδώσεις σε λεκανάκι, θέλει πολύ καλό στίψιμο. Αφήνεις να στεγνώσει λίγο και μετά (την επόμενη μέρα ) το τοποθετείς.
Βολεύει να έχεις και ένα 2ο και να παίζεις εναλλάξ.
Λάδια αλλάζεις ανάλογα με τη χρήση που του κάνεις. Αν ζορίζεται σε μονοπάτια ή παίζεις με αγωνιστικούς ρυθμούς καλό είναι να είσαι by the book. Σε πιο χαλαρή φάση μπορείς να αλλάζεις κάθε 20 ώρες. Εγώ αλλάζω φίλτρο κάθε 2η αλλαγή λαδιών. Στην αλλαγή λαδιών ανοίγεις - καθαρίζεις και τα μεταλλικά φίλτρα (νομίζω το δικό σου έχει ένα). Καλό είναι να παίρνεις μαζί με τα λάδια σου και όλο το σετ με τα λάστιχα για τις τάπες καθώς και τη χάλκινη ροδέλα της μαγνητικής βίδας αποστράγγισης.
Μια φορά το χρόνο μπορείς να κάνεις μια αντικατάσταση στα υγρά του ψυγείου, το δικό σου βγαίνουν εύκολα από μια βίδα-τάπα χαμηλά δίπλα στο δεξί καπάκι.
Υγρά συμπλέκτη (dot 5.1) αντίστοιχα, εκεί βολεύει να έχεις ένα μικρό λάστιχο όπου το βάζεις στο ρακόρ στον κύλινδρο του συμπλέκτη για να κάνεις εύκολα αντικατάσταση/εξαέρωση. Η διαδικασία είναι απλή, αν θες βλέπεις και κάνα βίντεο. Ανοίγεις το δοχείο, αφαιρείς με σύριγγα το παλιό υγρό, γεμίζεις με νέο και αρχίζεις τη στάνταρ διαδικασία "κρατάω πατημένη μανέτα συμπλέκτη- ανοίγω με κλειδάκι το ρακόρ για να βγάλει το υγρό - κλείνω το ρακόρ - αφήνω μανέτα", μέχρι να κατέβουν όλα τα υγρά. Στη διαδικασία αυτή συμπληρώνεις συχνά υγρό πάνω για να μη σου πάρει αέρα.
Όλα τα παραπάνω είναι πολύ απλά σα διαδικασία, αν τα κάνεις 1-2 φορές μετά πάει τυφλά.
Αλυσίδα - γρανάζια δεν είναι πολύ στάνταρ στα καθαρά. Θα το δεις ανάλογα με τη χρήση.