Το νέο DCT λέγεται ASA και είναι καλύτερο και είναι απο την BMW

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Παραθέτω το παρακάτω φρέσκο βίντεο και θα προσπαθήσω να συνοψίσω στα Ελληνικά, μιας και είναι Αυστριακός δημοσιογράφος ο συγκεκριμένος και τα λέει στα γερμανικά τα νέα.



  • Το "DCT" της BMW λεγεται "ASA" και βγαίνει από το Automatisiertes Schaltgetriebe Assistent, που σημαίνει Βοηθός Αυτοματοποιημενου Κιβωτίου ταχυτήτων και είναι τελείως διαφορετικό από το σύστημα του διπλού συμπλέκτη του DCT.
  • Διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά του συμβατικού κιβωτίου, χωρίς ο οδηγός να χάνει κάτι από το feedback της αλλαγής των ταχυτήτων είτε στο αυτόματο mode είτε στο manual. αυτό που εξαφανίζεται είναι μόνο ο λεβιές του συμπλέκτη και εμφανίζεται ένα κουμπί που ορίζει το αυτόματο από το manual.
  • Χαρακτηριστικό είναι ότι στο manual mode οι αλλαγές δε γίνονται με κουμπιά + και - αλλά όπως όλοι γνωρίζουμε μέχρι τώρα, με τον λεβιέ ταχυτήτων στο αριστερό πόδι για καλύτερο έλεγχο της μηχανής με τα χέρια απερίσπαστα από ότι θα ήταν με τις αλλαγές ταχυτήτων στο τιμόνι.
  • Στο αυτόματο mode ο τρόπος που αλλάζει ταχύτητες, διαφοροποιείται ανάλογα με το mode οδήγησης που έχουμε στη μηχανή (Road, Rain, Dynamic, Eco, Enduro)
  • Υπάρχει η δυνατότητα να ανεβάσουμε/κατεβάσουμε manual ταχύτητα στο αυτόματο mode αν ο αναβάτης θέλει να παρέμβει και όπως ανέφερα, αυτό γίνεται με τον "παραδοσιακό" τρόπο με τον λεβιέ στο αριστερό πόδι. Δεν σου επιτρέπει όμως να κάνεις ακρότητες, όπως να ξεκινήσεις πχ με μεγαλύτερη ταχύτητα από 2η και επίσης ακόμη και στο manual mode αν αντιληφθεί ότι ο αναβάτης έχει απόλυτα λάθος σχέση στο κιβώτιο (πολύ χαμηλές στροφές στον κινητήρα πχ) παρεμβαίνει και το διορθώνει για να αποτρέψει τυχόν στολάρισμα του κινητήρα.
  • Υπάρχει και το "P" mode (Park) που δεν επιτρέπει την κύλιση της μηχανής και δυσκολεύει τους κλέφτες μιας και θα χρειαστούν γερανό για να την μετακινήσουν ή πλατφόρμα με καρούλια στον πίσω τροχό. Αυτό βέβαια προϋποθέτει να έχουμε πάντα καλή μπαταρία γιατί αν δεν μπορέσουμε να ανοίξουμε την ανάφλεξη, δεν μπορούμε να ξεκλειδώσουμε το Park mode.
  • Το σύστημα διατηρεί το υπάρχον κιβώτιο και συμπλέκτη και αποτελείται από έναν αλγόριθμο που ελέγχει πότε θα γίνονται οι αλλαγές και δύο μηχανισμούς, όπου ο ένας ενεργοποιεί το συμπλέκτη και ο άλλος αλλάζει ταχύτητα.
  • Αυτό το κάνει πολύ πιο απλό, ελαφρύ και οικονομικό από το DCT της Honda. Ζυγίζει 2,1 kg και θα κοστίζει 1000€ επιπλέον στην GS 1300 αρχικά όπου θα το δούμε κάπου στο Β' εξάμηνο του 2024
  • Η BMW έδωσε μεγάλη βαρύτητα να μη χαθεί η αίσθηση του κλασικού κιβωτίου και της αλλαγής ταχυτήτων από τον αναβάτη, είτε αυτόματα είτε όχι και να μη θυμίζει ηλεκτρικό διακόπτη που απλά πατάς και αλλάζει.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Η προσωπική μου άποψη επί αυτού είναι η εξής:
Η BMW δουλεύει το project αυτό πάνω από 5 χρόνια πριν το βγάλει φέτος στην αγορά.
Μπορεί να υπάρξουν κάποια ζητήματα ίσως τον πρώτο καιρό (παιδικές ασθένειες) και να σπεύσουν κάποιοι να κράξουν την αναξιοπιστία της BMW και να δοξάσουν την αξιοπιστία των άλλων.
Αυτό που πρέπει όμως να δούμε όλοι, ανεξαρτήτως προσωπικών προτιμήσεων, είναι τη διαφορετική προσέγγιση της BMW για το ζήτημα "αυτόματο κιβώτιο" που δεν αντιγράφει κανέναν και επιλέγει έναν δρόμο που ταιριάζει περισσότερο στη μοτοσυκλέτα που αγαπήσαμε, διατηρώντας τη δοκιμασμένη για πάνω από 100 χρόνια λύση του κλασικού συμπλεκτη και σασμάν, προσαρμοσμένο σε πιο απλούς αυτοματισμούς που οδηγούν στο ίδιο αποτέλεσμα. Την κατάργηση του λεβιέ του συμπλέκτη, όχι όμως του ίδιου του συμπλέκτη και τη διατήρηση του απλού κλασικού σασμάν ως έχει.
Κρατάνε το κόστος και το βάρος, χαμηλά και τη συντήρησή του όπως πριν, γιατί διατηρεί όλο το παλιό συμβατικό σύστημα, ως έχει.
Η οδηγική αίσθηση δεν απομακρύνεται από την μοτοσυκλετιστική αίσθηση που όλοι μάθαμε και γνωρίζουμε, χωρίς να μετατρέπεται η αλλαγή ταχυτήτων σαν παιχνίδι στο Playstation.
Η εμπειρία χρήσης ενός τέτοιου αυτοματοποιημένου συστήματος κρατά ακόμη τον μοτοσυκλετιστή συνδεδεμένο με τη μηχανή του και την οδηγική συμπεριφορά της, χωρίς να τον αποξενώνει από αυτήν.

Πιστεύω σε μια εποχή όπου πολλοί μοτοσυκλετιστές "διαμαρτύρονται" για την πολυπλοκότητα των νέων μηχανών, με πρωτοστάτη ίσως κάποιες φορές και την BMW, σε αυτήν την περίπτωση, οφείλουμε να παραδεχτούμε αντικειμενικά, ότι η BMW πήγε στην τελείως αντίθετη κατεύθυνση, και αυτό το βλέπω θετικά.
 

kuklinski

Μέλος
Όνομα
Αντώνης
Μοτό
Cr250
Η απλότητα είναι που δίνει κ σε εμένα ελπίδες ότι θα είναι κάτι καλό κ όχι αδιάφορο...

Άλλο το καθημερινό όχημα άλλο το όχημα αναψυχής

Στο καθημερινό μου αρέσει το αυτόματο αλλά εκεί περιμένεις Άλλα πράγματα
 

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 '06
Ελαφινα 700 '23
Δεν ειναι αυτοματο κιβωτιο ,ειναι ενα μηχανικο κιβωτιο που υπαρχει δυνατοτητα τις αλλαγες να τις αναλαβει καποιος αλλος(εγκεφαλος),αυτα υπαρχουν εδω κ μια 20ετια σχεδον στα κουτια
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Δεν ειναι αυτοματο κιβωτιο ,ειναι ενα μηχανικο κιβωτιο που υπαρχει δυνατοτητα τις αλλαγες να τις αναλαβει καποιος αλλος(εγκεφαλος),αυτα υπαρχουν εδω κ μια 20ετια σχεδον στα κουτια
Ακριβώς. Είναι ο συνδυασμός του κλασικού δοκιμασμένου σασμάν/συμπλέκτη, αυτοματοποιημένος.
Το ότι υπήρχε στα αυτοκίνητα, δε σημαίνει ότι ήταν απλό να προσαρμοστεί άμεσσα στα δίκυκλα. Αλλιώς θα είχε γίνει νωρίτερα. Υπάρχουν πολλά από το χώρο του αυτοκινήτου που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στα δίκυκλα,αφού πρώτα λυθεί το θέμα του χώρου και του βάρους που κατα βάσει δεν απασχολεί την αυτοκίνηση.
 

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 '06
Ελαφινα 700 '23
Ποιο θεμα ,2 σερβομοτερ και ενα εγκεφαλο,ο λογος που ερχεται τοσο αργα στις μοτο ειναι επειδη δεν πιστευαν στην αποδοχη του απο τους μοτοσυκλετιστες .
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Ποιο θεμα ,2 σερβομοτερ και ενα εγκεφαλο,ο λογος που ερχεται τοσο αργα στις μοτο ειναι επειδη δεν πιστευαν στην αποδοχη του απο τους μοτοσυκλετιστες .
Υπάρχουν κι άλλες διαφορές που πρέπει να υπερκεραστούν από το αυτοκίνητο στη μοτοσυκλέτα, κυρίως στο κομμάτι του εγκεφάλου όπως λες γιατί οι απαιτήσεις είναι διαφορετικές.
Όσο για την αποδοχή του αρκεί να δούμε την επιτυχία του DCT τα τελευταία αρκετά χρόνια που υπάρχει.
Η BMW πάντως παραδοσιακά έχει προσαρμοσει πολλές αυτοκινητιστικές πατέντες/λύσεις στις μηχανές της και πολλές φορές κατηγορείτε γι αυτό.
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Το Yamaha FJR-1300 AE από το 2006 είχε αυτόματο συμπλέκτη.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Το FJR 1300 AS ήταν κι όχι το AE και ήταν με το ACS (Automatic Clutch System) ο τρόπος που το έκαναν και ήταν ημιαυτόματο.
 

Doudo

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM LC8-950 Adventure '04
YAMAHA XT-1200Z Super-Tenere '14
Το FJR 1300 AS ήταν κι όχι το AE και ήταν με το ACS (Automatic Clutch System) ο τρόπος που το έκαναν και ήταν ημιαυτόματο.
Έχω δει ΑΕ και AS να έχουν αυτόματο συμπλέκτη. Νομίζω όταν βγήκε το 2006 το «αυτόματο» το έλεγε ΑΕ και μετά το άλλαξε σε AS. Μικρή σημασία έχει αυτό.

Το νόημα της αναφοράς μου στο FJR ήταν ότι κατά κάποιο τρόπο ήδη από το 2006 έχει εφαρμοστεί η μισή τεχνολογία που παρουσιάζει η ΒΜW για το 2025 (19 χρόνια μετά).

Το FJR είχε αυτόματο συμπλέκτη και ήταν ημιαυτόματο - σωστά, η BMW τώρα προσθέτει άλλον ένα μηχανισμό στο κιβώτιο ταχυτήτων, επιπλέον του αυτόματου συμπλέκτη, που αυτοματοποιεί και τις αλλαγές.

Καλοδεχούμενο, απλά προσωπικά δεν ενθουσιάστηκα και τόσο.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Padis

ven pasa ...
Περιοχή
Άγ.Στέφανος Αττικής
Όνομα
Παντελής
Μοτό
®1200 adv
Drz400E
Το όλο σύστημα μου θύμισε το ημιαυτόματο σασμάν των twingo ...
Σοβαρή προσπάθεια από μία εταιρεία που δεν είχε ασχοληθεί με το θέμα, εκτός από τα σκούτερ...
Ας το δούμε στην πράξη και στην χρήση ώστε να υπάρξουν πιο εμπεριστατωμένες απόψεις....
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Ποτέ ένα ημιαυτόματο σασμάν δεν θα είναι πιο σοφιστικέ και καλύτερο από ένα διπλού συμπλέκτη. Ουσιαστικά είναι το πιο φτηνό και απλό σύστημα αυτόματης μετάδοσης.

Ουσιαστικά μιλάμε για ένα μοτέρ που κινεί το πολυδισκο και έναν εγκέφαλο που το ενεργοποιεί. Ουσιαστικά αυτό έφτιαξε και η honda με το eclutch και πολύ σοφά διατήρησε τη μανέτα συμπλέκτη!!

Καλό είναι να υπάρχουν διαθέσιμα τέτοια συστήματα. Κάνουν πιο εύκολη τη χρήση της μοτοσυκλέτας στη πόλη και εφόσον υπάρχει και ο συμπλέκτης και απενεργοποιείται μια χαρά και όταν θες να παίξεις.
 

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Honda CRF1100D3
Δηλαδή το quickshifter η BMW το έχει τελειοποιήσει;!; και αποφάσισε να κινηθεί σε πιο αυτόματα μονοπάτια και πιο προηγμένης τεχνολογίας κιβώτιο
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Έχω δει ΑΕ και AS να έχουν αυτόματο συμπλέκτη. Νομίζω όταν βγήκε το 2006 το «αυτόματο» το έλεγε ΑΕ και μετά το άλλαξε σε AS. Μικρή σημασία έχει αυτό.

Το νόημα της αναφοράς μου στο FJR ήταν ότι κατά κάποιο τρόπο ήδη από το 2006 έχει εφαρμοστεί η μισή τεχνολογία που παρουσιάζει η ΒΜW για το 2025 (19 χρόνια μετά).

Το FJR είχε αυτόματο συμπλέκτη και ήταν ημιαυτόματο - σωστά, η BMW τώρα προσθέτει άλλον ένα μηχανισμό στο κιβώτιο ταχυτήτων, επιπλέον του αυτόματου συμπλέκτη, που αυτοματοποιεί και τις αλλαγές.

Καλοδεχούμενο, απλά προσωπικά δεν ενθουσιάστηκα και τόσο.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Όχι ακριβώς. Ο συμπλέκτης παραμένει ως έχει, συμβατικός με δισκάκια. Απλά υπάρχει ένα μηχανισμός που σε συνδυασμό με το λογισμικό, τον ενεργοποιεί και ένας άλλος μηχανισμός αλλάζει την ταχύτητα.
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Αυτό με το quick shifter (Schaltassistent) της BMW το ακούω συνέχεια. (ότι είναι κακό)
Τι περιμένετε να κάνει ένα QS; το μόνο που κάνει είναι να κόβει για λίγο το ρεύμα από τον κινητήρα και να επιτρέπει την αλλαγή ταχήτητας σε νεκρό χρόνο. Αν το σασμάν της BMW είναι τραχύ, δε φταίει το QS. Ειδικά μέχρι το 2015 το GS όπως και να αλλάξεις ταχύτητα, είτε με συμπλέκτη είτε χωρίς, πολύ συχνά (όχι πάντα) θα το νιώσεις είτε ακούγοντας το κούμπωμα, είτε ασκώντας μεγαλύτερη πίεση στο λεβιέ μέχρι να κουμπώσει.
Προσωπικά έχω το GS του 14 με QS που εξηπηρετεί τον σκοπό του απόλυτα. Γρήγορες αλλαγές ταχητήτων. Την τραχύτητα του σασμάν δεν μπορώ να την αλλάξω και την αποδέχομαι ως στοιχείο του μοντέλου και δε δημιουργεί κανένα λειτουργικό πρόβλημα. Όπως αποδεχόμαστε τα ξηροκάμπανα της Ducati όταν δουλεύουν με νεκρά σε κάποιο φανάρι κι ακούγονται σα χαλασμένα. Δε σημαίνει ότι είναι κιόλας.
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Δηλαδή το quickshifter η BMW το έχει τελειοποιήσει;!; και αποφάσισε να κινηθεί σε πιο αυτόματα μονοπάτια και πιο προηγμένης τεχνολογίας κιβώτιο
Μάλλον δεν το έδωσες τη δέουσα προσοχή.
Δεν εχει κάνει άλλο κιβώτιο η BMW. Το ίδιο συμβατικό χρησιμοποιεί. Απλά έκανε λογισμικό και μηχανισμούς που συμπλέκουν και κάνουν τις αλλαγές.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Αυτό με το quick shifter (Schaltassistent) της BMW το ακούω συνέχεια. (ότι είναι κακό)
Τι περιμένετε να κάνει ένα QS; το μόνο που κάνει είναι να κόβει για λίγο το ρεύμα από τον κινητήρα και να επιτρέπει την αλλαγή ταχήτητας σε νεκρό χρόνο. Αν το σασμάν της BMW είναι τραχύ, δε φταίει το QS. Ειδικά μέχρι το 2015 το GS όπως και να αλλάξεις ταχύτητα, είτε με συμπλέκτη είτε χωρίς, πολύ συχνά (όχι πάντα) θα το νιώσεις είτε ακούγοντας το κούμπωμα, είτε ασκώντας μεγαλύτερη πίεση στο λεβιέ μέχρι να κουμπώσει.
Προσωπικά έχω το GS του 14 με QS που εξηπηρετεί τον σκοπό του απόλυτα. Γρήγορες αλλαγές ταχητήτων. Την τραχύτητα του σασμάν δεν μπορώ να την αλλάξω και την αποδέχομαι ως στοιχείο του μοντέλου και δε δημιουργεί κανένα λειτουργικό πρόβλημα. Όπως αποδεχόμαστε τα ξηροκάμπανα της Ducati όταν δουλεύουν με νεκρά σε κάποιο φανάρι κι ακούγονται σα χαλασμένα. Δε σημαίνει ότι είναι κιόλας.
Στο xr όλοι λένε πως είναι τέλειο.
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Στο xr όλοι λένε πως είναι τέλειο.
Για το GS το λένε αυτό, αλλά όπως είπα είναι το σασμάν κι όχι το QS . Στο Boxer είναι όλα λίγο πιο θορυβώδη, σε σχέση με τα τετρακίλυνδρα σε σειρά, όπως και να το κάνουμε, αν κι από το 2016 και μετά η BMW έκανε κάποια βελτίωση σε αυτό το κομμάτι, όπου κάποιοι νομίζουν ότι βελτιώθηκε το QS. Το κιβώτιο βελτιώσανε με σκοπό να το κάνουν πιο αθόρυβο.
 
Top Bottom