Tener-ίσιος
Μέλος
- Όνομα
- Γιάννης
- Μοτό
- BMW R1200 GS LC
Παραθέτω το παρακάτω φρέσκο βίντεο και θα προσπαθήσω να συνοψίσω στα Ελληνικά, μιας και είναι Αυστριακός δημοσιογράφος ο συγκεκριμένος και τα λέει στα γερμανικά τα νέα.
- Το "DCT" της BMW λεγεται "ASA" και βγαίνει από το Automatisiertes Schaltgetriebe Assistent, που σημαίνει Βοηθός Αυτοματοποιημενου Κιβωτίου ταχυτήτων και είναι τελείως διαφορετικό από το σύστημα του διπλού συμπλέκτη του DCT.
- Διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά του συμβατικού κιβωτίου, χωρίς ο οδηγός να χάνει κάτι από το feedback της αλλαγής των ταχυτήτων είτε στο αυτόματο mode είτε στο manual. αυτό που εξαφανίζεται είναι μόνο ο λεβιές του συμπλέκτη και εμφανίζεται ένα κουμπί που ορίζει το αυτόματο από το manual.
- Χαρακτηριστικό είναι ότι στο manual mode οι αλλαγές δε γίνονται με κουμπιά + και - αλλά όπως όλοι γνωρίζουμε μέχρι τώρα, με τον λεβιέ ταχυτήτων στο αριστερό πόδι για καλύτερο έλεγχο της μηχανής με τα χέρια απερίσπαστα από ότι θα ήταν με τις αλλαγές ταχυτήτων στο τιμόνι.
- Στο αυτόματο mode ο τρόπος που αλλάζει ταχύτητες, διαφοροποιείται ανάλογα με το mode οδήγησης που έχουμε στη μηχανή (Road, Rain, Dynamic, Eco, Enduro)
- Υπάρχει η δυνατότητα να ανεβάσουμε/κατεβάσουμε manual ταχύτητα στο αυτόματο mode αν ο αναβάτης θέλει να παρέμβει και όπως ανέφερα, αυτό γίνεται με τον "παραδοσιακό" τρόπο με τον λεβιέ στο αριστερό πόδι. Δεν σου επιτρέπει όμως να κάνεις ακρότητες, όπως να ξεκινήσεις πχ με μεγαλύτερη ταχύτητα από 2η και επίσης ακόμη και στο manual mode αν αντιληφθεί ότι ο αναβάτης έχει απόλυτα λάθος σχέση στο κιβώτιο (πολύ χαμηλές στροφές στον κινητήρα πχ) παρεμβαίνει και το διορθώνει για να αποτρέψει τυχόν στολάρισμα του κινητήρα.
- Υπάρχει και το "P" mode (Park) που δεν επιτρέπει την κύλιση της μηχανής και δυσκολεύει τους κλέφτες μιας και θα χρειαστούν γερανό για να την μετακινήσουν ή πλατφόρμα με καρούλια στον πίσω τροχό. Αυτό βέβαια προϋποθέτει να έχουμε πάντα καλή μπαταρία γιατί αν δεν μπορέσουμε να ανοίξουμε την ανάφλεξη, δεν μπορούμε να ξεκλειδώσουμε το Park mode.
- Το σύστημα διατηρεί το υπάρχον κιβώτιο και συμπλέκτη και αποτελείται από έναν αλγόριθμο που ελέγχει πότε θα γίνονται οι αλλαγές και δύο μηχανισμούς, όπου ο ένας ενεργοποιεί το συμπλέκτη και ο άλλος αλλάζει ταχύτητα.
- Αυτό το κάνει πολύ πιο απλό, ελαφρύ και οικονομικό από το DCT της Honda. Ζυγίζει 2,1 kg και θα κοστίζει 1000€ επιπλέον στην GS 1300 αρχικά όπου θα το δούμε κάπου στο Β' εξάμηνο του 2024
- Η BMW έδωσε μεγάλη βαρύτητα να μη χαθεί η αίσθηση του κλασικού κιβωτίου και της αλλαγής ταχυτήτων από τον αναβάτη, είτε αυτόματα είτε όχι και να μη θυμίζει ηλεκτρικό διακόπτη που απλά πατάς και αλλάζει.
Τελευταία επεξεργασία: