Ψυκτικό υγρό πρόβλημα..

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
Καλημέρα σε όλους.
Λοιπόν.. Μηχανάκι Τρανσάλπ 650 χλμ 140000..
Πριν από 2 εβδομάδες ξαφνική διαροή παραφλού. Τρύπησε το δεξί ψυγείο νερού λόγω πολύχρονης επαφής με το μαύρο πλαστικό του φαιρινγκ . Αφαίρεσα και τα 2 ψυγεία για έλεγχο. Το δεξί αρκετά οξειδωμένο. το αριστερο άψογο. Κόλλημα - καθάρισμα και βαψιμο δεξι ψυγείου σε γνωστό μαγαζί στην Καραθεοδωρή. Άψογη δουλειά. Συναρμολόγηση και αλλαγή ψυκτικού υγρού με VALEO protectiv 112, 1/1 αραιωση με απεσταγμένο νερό. Τις δύο πρώτες μέρες όλα καλά.. Την τρίτη μέρα παρατηρούσα μικρή διαροή μόλις σταματούσα και παρκαρα τη μηχανή. Έλεγχος στα σωλινάκια των ψυγείων , τιποτα.. Έλεγχος τάπας απορροης , τίποτα.. κάθε μέρα και μεγαλυτερη διαρροή.. Μοιάζει να είναι από παντού στον κινητήρα.. Σίγουρα ένα σημείο είναι από ψηλά στον πίσω κύλινδρο.. και ένα άλλο στην τρόμπα νερού..μάλλον στην τσιμούχα της.. το ΣΚ θα βγάλω τεπόζιτα ακι φίλτρα να το κοιτάξω καλύτερα.. Σημειωτεον ότι έχω κάνει μόνος μου άλλες τρεις αλλαγές ψυκτικού υγρού. και συνήθως έβαζα πράσινου χρωματος. Χωρίς να προκύψει κάποιο προβλημα. Αυτή τη φορά επέλεξα τυχαια ροζ..και μάλλον έγινε μπου..έλο η δουλειά...
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Δεν εχει να κανει το χρωμα του παραφλου, η συνθεση του ειναι το θεμα. Αυτο που σιγουρα δημιουργει θεματα ειναι το κυκλωμα να εχει μεσα κλασσικο κι εσυ να βαλεις νεου τυπου ΟΑΤ (με οργανικα οξεα). Το Valeo που εβαλες ειναι ΟΑΤ. Οταν ανακατεψεις ΟΑΤ με non-OAT αντιψυκτικο δημιουργειται λασπη μεσα στο κυκλωμα, γιατι το ΟΑΤ παει και ξεκολλαει τις επικαθησεις που δημιουργει το παλαιου τυπου για να προστατευει αλουμινια κτλ, και πανε ολες μαζι και βουλωνουν οποια τρυπα βρουν.

Επισης, το να βρεις διαρροη παραφλου ειναι μανικι. Μπορει να τρεχει απο τη μια ακρη του ψυγειου και μετα απο βολτα να το βρεις πανω στην εξατμιση... κυλαει παντου και το βοηθαει και ο αερας και σκορπιζει ΠΑΝΤΟΥ.

Αποψη μου, λυσε ξανα τα παντα, ξεπλυνε ΟΛΟ το κυκλωμα 2-3 φορες με απλο αποσταγμενο νερο (αδειασε τα παντα, γεμισε αποσταγμενο, βαλτο να δουλεψει, αδειασε, ξανα, κτλ). και στο τελος γεμησε με παραφλου. Οποιο διαλεξεις για το τελικο γεμισμα , να ξερεις οτι τετοιου τυπου θα χρησιμοποιεις απο εκει και περα για παντα, αλλιως θα πρεπει να ξανακανεις την ιδια δουλεια.

Παρ'ολα αυτα, τσεκαρε μηπως τα κολαρα σου ειναι ουτως ή αλλως ξεραμενα, και με την αφαιρεση/τοποθετηση των ψυγειων κοψανε καπου.
 

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
Πριν βάλω το Valeo , ξέπλυνα πολύ καλά το κυκλωμα, απο το παλιό υγρό. Τα κολάρα δεν χάνουν σίγουρα, και δεν κοπηκαν. Τα έβγαλα-εβαλε με θρησκευτικη ευλάβεια και τα έλεγξα απειρες φορες. Θα λύσω το μηχανάκι το ΣΚ για να προσδιορίσω ακριβώς τη διαρροή. Αλλά φοβάμαι μήπως το VALEO κατέστρεψε καποιες ελαστικές τσιμούχες και ειδικά της τρόμπας νερού, ή και την ιδια την τρόμπα εσωτερικά..
 

S.P

Μέλος
Περιοχή
ιλιον
Όνομα
παναγιωτης
Μοτό
xlv 650
Εεεε μα και εσυ ροζ χρώμα αυτό φταίει σίγουρα..(πλάκα κάνω)στον πίσω κύλινδρο ψιλά περνά κολάρο ψυκτικού υγρού από εκεί θα χάνει μάλλον.Ειναι το κολάρο όπου όταν θες να ρυθμίσεις βαλβίδες ενοχλεί,εγω το βγάζω όταν κάνω ρύθμιση,εάν χάνει η τσιμούχα από την τρόμπα έχει μια οπή στο κάτω μέρος στο σώμα τις τρόμπας όπου από εκεί θα βγάζει παραφλου.
 

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
Το ροζ δε ειναι τυχαια ροζ.. και εμένα εκει πει το μυαλό μου Παναγιώτη. Εγω δεν τη βγάζω για τις βαλβιδες , γιατί φοβάμαι τις διαρροές, απλά της ψιθυρίζω για τον καλό χριστούλη κάθε φορά . Πάντως πέρα από την πλάκα, με βλέπω για αλλαγή τσιμουχών , και ίσως και τρόμπας διότι νομιζω ότι στο εσωτερικό έχει ελαστκά μέρη..
 
Reactions: S.P

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
XLV650, CRF1000, VFR800 VTEC
Κατι εχει γινει με τον καινουργιο τυπο του υγρου, οτι λεει ο Κόκος k0k0s απο πανω, πλυνε καλα με απιονισμενο, μπορεις μαλιστα και να το δουλεψεις και καμια μερα-δυο ετσι. Κατι αλλο: το ψυκτικο πρεπει να ειναι silica free για να μην εχει επιπτωση στις τσιμουχες της τρομπας σε βαθος χρονου.

Σχετικα με την διαρροη στο δεξι ψυγειο, δεν εχει να κανει με την επαφη με το μαυρο πλαστικο του φαιρινγκ αλλα ειναι θεμα που βγαζουν καποια Τρανσαλπ 650 2000-2003 δηλ πρωτης γενιας. Στο δικο μου αρχισε να κανει το ιδιο στα 150000χμ, εβλεπα ασπρα σημαδια εξατμισμενου ψυκτικου στα δεξια πλαστικα και στην αρχη νομισα οτι καποιο κολαρο ηθελε σφιξιμο αλλα τελικα αντεκατεστησα το ψυγειο στα 155000χμ με μεταχειρω απο ενα μηχανακι του 2006 που κοβοτανε. Το ιδιο θεμα ειχε και ο Ηλιας RIGGER στο δικο του ΤΑ οταν το ειχε και κανα δυο αλλοι. Ελπιζω η κολληση να κρατησει, κι'εμενα το δικο μου ψυγειο ητανε αρκετα οξειδωμενο και σε καποια μαγαζια επισκευης που ειχα κοιταξει μουχανε πει να βρω καλυτερα αλλο μεταχειρω, αυτο που πηρα ητανε σε αριστη κατασταση (τοχα πληρωσει 120€).


EDIT: Να ευχαριστησω και παλι το φιλαρακι el-Gatto που με γυρναγε να βρω ψυγειο γιατι ειχαμε λυσει το δικο μου μηχανακι με σκοπο να κολλησουμε το δικο του αλλα δυο "ψυγειαδες" μας ειπαμε καλυτερα να βρουμε μεταχειρω σε καλυτερη κατασταση - αυτα τον Ιουλη του 2016.
 
Τελευταία επεξεργασία:

RIGGER

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
XLV 650 Transalp
Κατι εχει γινει με τον καινουργιο τυπο του υγρου, οτι λεει ο Κόκος k0k0s απο πανω, πλυνε καλα με απιονισμενο, μπορεις μαλιστα και να το δουλεψεις και καμια μερα-δυο ετσι. Κατι αλλο: το ψυκτικο πρεπει να ειναι silica free για να μην εχει επιπτωση στις τσιμουχες της τρομπας σε βαθος χρονου.

Σχετικα με την διαρροη στο δεξι ψυγειο, δεν εχει να κανει με την επαφη με το μαυρο πλαστικο του φαιρινγκ αλλα ειναι θεμα που βγαζουν καποια Τρανσαλπ 650 2000-2003 δηλ πρωτης γενιας. Στο δικο μου αρχισε να κανει το ιδιο στα 150000χμ, εβλεπα ασπρα σημαδια εξατμισμενου ψυκτικου στα δεξια πλαστικα και στην αρχη νομισα οτι καποιο κολαρο ηθελε σφιξιμο αλλα τελικα αντεκατεστησα το ψυγειο στα 155000χμ με μεταχειρω απο ενα μηχανακι του 2006 που κοβοτανε. Το ιδιο θεμα ειχε και ο Ηλιας RIGGER στο δικο του ΤΑ οταν το ειχε και κανα δυο αλλοι. Ελπιζω η κολληση να κρατησει, κι'εμενα το δικο μου ψυγειο ητανε αρκετα οξειδωμενο και σε καποια μαγαζια επισκευης που ειχα κοιταξει μουχανε πει να βρω καλυτερα αλλο μεταχειρω, αυτο που πηρα ητανε σε αριστη κατασταση (τοχα πληρωσει 120€).


EDIT: Να ευχαριστησω και παλι το φιλαρακι el-Gatto που με γυρναγε να βρω ψυγειο γιατι ειχαμε λυσει το δικο μου μηχανακι με σκοπο να κολλησουμε το δικο του αλλα δυο "ψυγειαδες" μας ειπαμε καλυτερα να βρουμε μεταχειρω σε καλυτερη κατασταση - αυτα τον Ιουλη του 2016.
χαχαχα το θυμηθηκες Γιωργη. Ο σκυλος με εφερε πισω απο την Σερβια ομως.
 

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
Μάλλον έχεις δικιο με το ψυγείο διότι η οξείδωση υπήρχε και σε αλλα σημεία, σε αντίθεση με το αριστερο, που ειναι σαν καινούριο. Έχω σκοπό να αγοράσω καινούρια κινεζάκια από ebay διότι η οξείδωση ήταν μεγάλη και η κόλληση προσωρινή . Και μάλλον έχεις δίκιο με το νέο τύπο υγρού ότι πρέπει να είναι silica free, αν και το Haynes δεν το αναφέρει νομιζω. Κάπου διάβασα σε ξένα forum ότι σε κάποιον καταστράφηκε η αντλια νερου μετά απο αλλαγή ψυκτικού, σε ΚΤΜ .
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
XLV650, CRF1000, VFR800 VTEC
Γιαννη, ετσι ακριβως ητανε και στο δικο μου μηχανακι, το δεξι αρκετα οξειδωμενο και το αριστερο αψογο. Τωρα αφου το κολλησες αστο ετσι αλλα εχε το νου σου να το αλλαξεις σε καποια στιγμη. Αν και απ'οταν αρχισει να χανει, το κανει πολυ πολυ σιγα - εγω εκανα σχεδον 5000χμ ετσι, ο Ηλιας γυρισε απο Σερβια που ημαστε μαζι κλπ.

Σχετικα με ψυκτικο, εγω βαζω Honda Pro (Coolant ready to use type 2) που το βρισκω στα 10-11€ το λιτρο.
 

RIGGER

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
XLV 650 Transalp
Μάλλον έχεις δικιο με το ψυγείο διότι η οξείδωση υπήρχε και σε αλλα σημεία, σε αντίθεση με το αριστερο, που ειναι σαν καινούριο. Έχω σκοπό να αγοράσω καινούρια κινεζάκια από ebay διότι η οξείδωση ήταν μεγάλη και η κόλληση προσωρινή . Και μάλλον έχεις δίκιο με το νέο τύπο υγρού ότι πρέπει να είναι silica free, αν και το Haynes δεν το αναφέρει νομιζω. Κάπου διάβασα σε ξένα forum ότι σε κάποιον καταστράφηκε η αντλια νερου μετά απο αλλαγή ψυκτικού, σε ΚΤΜ .
ακριβως το ιδιο ειχε συμβει και σε εμενα με το δεξι ψυγειο. Το πηγα στον κορυφαιο της Θεσνικης ισως και της Ελλαδας θα ελεγα. Οσο και αν το πρεσαρισε δεν βρηκε τρυπα η διαρροη . Οταν το εβαλα πανω αρχισε το δακρυ. Ξανα εξω και μου ελυσε το θεμα με ενα υλικο νεου τυπου οχι φωκια Master. Δεν εμφανισε θεμα μεχρι που την πουλησα αλλα ουτε στον επομενο ο οποιος ειναι γειτονας και τον βλεπω.
Υγ. Τα κινεζικα τα οποια σκεφτομουν και εγω ειναι κλασεις ανωτερα απο αυτα της Honda. Εχω διαβασει σε πολλα φορουμ οτι ειναι ευχαριστημενος ο κοσμος συν του οτι εχουν μπει σε ΑΤ 750 (εννοω της εταιριας αυτης) και δουλευουν μια χαρα.
 

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
Εχω διαβάσει και γω καλά λόγια, και έχουν τα ιδια χαρακτηριστικα σε κυψελες κλπ. Το ψυγείο είναι το λιγότερο που με αποσχολεί τώρα . Η ζημιά που ενδεχομένως έχει γίνει στις ελασικές τσιμούχες του κυκλώματος με ανησυχεί περισσότερο, καθώς και η τρόμπα νερού. Γιώργο εμένα όταν αρχισε να χάνει νερό μετα βιας έκανα 4 κμ πριν ανεβει η θερμοκρασια πάνω από τη μέση.
 
Τελευταία επεξεργασία:

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Μάλλον έχεις δικιο με το ψυγείο διότι η οξείδωση υπήρχε και σε αλλα σημεία, σε αντίθεση με το αριστερο, που ειναι σαν καινούριο. Έχω σκοπό να αγοράσω καινούρια κινεζάκια από ebay διότι η οξείδωση ήταν μεγάλη και η κόλληση προσωρινή . Και μάλλον έχεις δίκιο με το νέο τύπο υγρού ότι πρέπει να είναι silica free, αν και το Haynes δεν το αναφέρει νομιζω. Κάπου διάβασα σε ξένα forum ότι σε κάποιον καταστράφηκε η αντλια νερου μετά απο αλλαγή ψυκτικού, σε ΚΤΜ .
Nα ξεκαθαρισουμε κατι. Καλο ειναι να χρησιμοποιουμε ο,τι ψυκτικο προδιαγραφει το εργοστασιο. Τα νεου τυπου silicate free ειναι αντιψυκτικα μακρας διαρκειας, αλλα εχουν περιορισμους. Ενας ειναι οτι πρεπει το συστημα να εχει εξ'αρχης silicate free (OAT) παραφλου μεσα, αλλιως πρεπει να το ξεβγαλεις παρα πολυ καλα για να φυγει το παλιο G12/IAT ξερω γω ΚΑΙ τα καταλοιπα που αφηνει στα τοιχωματα ωστε να μην αντιδρασουν με το ΟΑΤ, πραγμα που προσωπικα θεωρω αδυνατο να επιτευχθει 100%. Ο δευτερος περιορισμος ειναι οτι ορισμενου τυπου αντλιες νερου ισως να ειναι πολυ ευαλωτες σε μια αλλαγη. Και εξηγουμαι.

Αυτο που διαβασες για τα ΚΤΜ ισχυει. Εγινε με τα 1190. Τα πρωτα 1190 του '14 ερχονταν απο το εργοστασιο με Motorex 5.0, που ειναι κλασσικο G12/IAT αντιψυκτικο. Το 2015 και μετα η ΚΤΜ αλλαξε την προδιαγραφη, αρχιζε να βαζει σε ολα ΟΑΤ / Silicate Free Motorex 3.0, και ταυτοχρονα αλλαξε και την αντλια νερου (νεο εξαρτημα τελειως διαφορετικο). Εκτοτε σε ολα τα 1Χ90 βαζει OAT/Silicate free. Πολλοι δεν προσεξαν αυτη την αλλαγη στο μανιουαλ, ουτε καν τα μαστορια στην Αμερικη, και εχουν αρχισει και παρουσιαζονται λασπες στα δοχεια υπερχειλησης και κολλημενες αντλιες, απο μειξη νεου τυπου Μ3.0 σε συστημα που ειχε Μ5.0 ή /και το αναποδο.

Τωρα, το χρωμα δεν ειναι απολυτο, υπαρχουν ροζ, πρασινα, κιτρινα, μπλε κλασσικα G12/IAT, πχ το Motul Motocool που βαζω στο Τενερε ειναι κιτρινο και ειναι ΙΑΤ. Πρεπει παντα εκτος του χρωματος να τσεκαρουμε τις προδιαγραφες και κυριως αν ειναι νεου τυπου ΟΑΤ και να μην το αναμειγνυουμε ποτε με ΙΑΤ.
 

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
Τα κατάλαβα όλα αυτά Κώστα. Το ΣΚ θα το γυμνώσω για να ελέγχω καλύτερα, θα αδειασω το VALEO, θα το ξεπλύνω , θα το γεμίσω μόνο απεσταγμένο και θα το λειτουργήσω για να δω τις διαρροές. Ελπίζω η αντλία να θέλει μόνο τσιμούχα και όχι αλλαγή.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Δεν νομιζω να εχει παθει ζημια η αντλια. Πιο πιθανο ειναι να εχει βουλωσει καπου το κυκλωμα και να ζοριζεται. Μακαρι να ειναι στο καβουκι της αντλιας.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
XLV650, CRF1000, VFR800 VTEC
Γιώργο εμένα όταν αρχισε να χάνει νερό μετα βιας έκανα 4 κμ πριν ανεβει η θερμοκρασια πάνω από τη μέση.
Τοτε Γιαννη το δικο σου ψυγειο ειχε αλλου ειδους τρυπα που ισως να εγινε απο καποια επαφη οπως λες. Το δικο μου ειχε ιδια φθορα σαν αυτη του Ηλια RIGGER δηλ. δεν υπηρχε ορατη τρυπα γι'αυτο και εχανε "πιτσιλιες" μονο. Μαλιστα για τα σχεδον 5000χμ που το κυκλοφορησα ετσι κουβαλαγα ενα μπουκαλι ψυκτικο στα ταξιδια αλλα δε χρειαστηκε ποτε να συμπληρωσω. Θα σε συμβουλευα επισης να κοψεις το πλαστικο που κρυβει την ταπα του ψυγειου ωστε να μπορεις να συμπληρωσεις ευκολα αν αρχισει να χανει, τοχω κανει εγω και πολλοι αλλοι. Αυτο που ειναι παντως σιγουρο ειναι οτι το δεξι ψυγειο σε ΤΑ650 πρωτης γενιας διαβρωνεται με το χρονο.
 

YianPep

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Africa twin 750
Καλησπέρα
Οσον αφορά τη διαρροή που αναφέρεις απ τον πίσω κύλινδρο ψηλά,αφού ελένξεις τα κολάρα τσεκαρε και το Oring,No9 στη φωτό παρακάτω.
Μου έχει τύχει να χάνω παραφλού απο κει γι αυτό το αναφέρω.Πιθανον να έχει ξεραθεί απο πολυκαιρία,θερμοκρασίες κλπ.
XRV750 το δικό μου αλλα έχω την εντύπωση οτι είναι ακριβώς ίδιο με του transalp.
Και αφού θα λύσεις που θα λύσεις το μισό μηχανάκι , ρίξε και μια ματιά στον θερμοστάτη αν είναι οκ.
Καλά ξεμπερδέματα και με το μικροτερο δυνατο κοστος σου εύχομαι!

 

ta-sio

Μέλος
Όνομα
ΤΑΣΟΣ
Μοτό
HONDA NC750X το γκρι το αντβέτσιουρ...
yamaha virago 250
Τωρα, το χρωμα δεν ειναι απολυτο, υπαρχουν ροζ, πρασινα, κιτρινα, μπλε κλασσικα G12/IAT, πχ το Motul Motocool που βαζω στο Τενερε ειναι κιτρινο και ειναι ΙΑΤ. Πρεπει παντα εκτος του χρωματος να τσεκαρουμε τις προδιαγραφες και κυριως αν ειναι νεου τυπου ΟΑΤ και να μην το αναμειγνυουμε ποτε με ΙΑΤ.
Νομίζω οτι το Motul Motocool είναι ΟΑΤ και όχι IAT
 
Top Bottom