Δεν μπορούν να συγκριθούν αυτές οι δύο μοτοσυκλέτες.
Το 1150 στην άσφαλτο είναι παντού καλύτερο. Ταξιδεύει καλύτερα σε επαρχιακούς και εθνική, εχει καλύτερα φρένα, καλύτερο κράτημα, είναι πιο άνετο και νομίζω πως υστερεί μόνο στην προστασία από τον αέρα κυρίως στα γόνατα. Το άφρικα είναι πιο εύκολο στην κίνηση και μόνο. Το 1150 είναι πιο μοτοσυκλέτα λόγω ροπής και χαμηλού κέντρου βάρους. Το 1150 χώμα δεν το εχω πάει ακόμα και ούτε σκοπεύω γιατί εχω δεύτερο μικρό.
Στο χώμα το άφρικα με ενα άλλο αμορτισέρ και βελτιώσεις στο πιρούνι πάει πολύ καλά. Ομως για να πάει καλά θέλει το μαμα γρανάζωμα 16-45 που είναι πολύ κοντό, εχει και 5 ταχύτητες οπότε στην άσφαλτο μέχρι το χώμα ταξιδεύει το πολύ με 130. Μετά τις 6.000 στροφές τα άφρικα ζορίζοντε, καίνε πολύ καύσιμο και λάδι. Κι αυτό ήταν το μεγάλο μου πρόβλημα με το άφρικα. Στους επαρχιακούς ταξιδεύει πολύ καλά αλλά στην εθνική όχι, του λείπει μια 6η ταχύτητα.
Για την αξιοπιστία του άφρικα τι να πω. Το δικό μου του ήπια το αίμα, εκανα 140.000 km και δεν επαθε ποτέ τίποτα εκτός από το πυραυλάκι στο φλοτέρ του ενός καρμπυρατέρ που κόλλαγε και εκανε υπερχείλιση. Και το εχω δώσει σε φίλο εντουρά ο οποίος το βάζει και αυτός χώμα και το αφρικανάκι δεν λέει όχι.
Για το 1150 έχω μάθει πια που πονάει αλλά η χαρά που μου δίνει όταν το οδηγάω είναι τέτοια που ότι και να πάθει θα το αντιμετωπίσω. Βέβαια υπάρχουν σημεία στην μοτοσυκλέτα που αναρωτιέμαι πόσες μπύρες είχε πιει ο Γερμανός όταν την σχεδίαζε.
Για παράδειγμα τα χειριστήρια, για να γυρίσεις την μανέτα του συμπλέκτη πιο πάνω ή κάτω πρέπει να λύνεις βίδες για καμμιά ώρα. Ομως σε γενικές γραμμές το 1150 είναι ΠΟΛΥ πιο εύκολο στο σέρβις από το άφρικα, αφού εχεις πρόσβαση εύκολα παντού.
Οχι αν είχα 1150 σε καμμία περίπτωση δεν θα το έδινα για να πάρω άφρικα 750 για μεικτή χρήση. Υπάρχουν καλύτερες και πιο ελαφριές μοτοσυκλέτες για τέτοια χρήση. Αν ήθελα να το ευχαριστιέμαι θα αγόραζα ψηλόφτερο ελαφρύ μονοκύλινδρο (που το πήρα). Αν ήθελα να συνδυάσω παιχνίδι στο χώμα αλλα και άνεση θα πήγαινα σε 600 μονοκύλινδρο φεριγκάτο, domi, tenere660 (με προτίμηση στο μοντέλο του 91), 640adv, f650dakar κτλ. Αυτά και συγνώμη για το σεντόνι αλλά δεν γίνεται αλλιώς...