California Superbike School, μαρσπιέδες, κάγκελα, χαμόγελα!

Greg Ø

Μέλος
Όνομα
Γρηγόρης
Μοτό
KTM 990 Adventure '07
Λοιποοοοόν!
Το Σάββατο 1 Οκτωβρίου που μας πέρασε, πήρα μέρος στο μάθημα ασφαλούς οδήγησης του California Superbike School στο αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών. Είχα ακούσει τα καλύτερα από όσους είχαν συμμετάσχει κι έτσι πήρα κι εγώ την απόφαση να παρακολουθήσω και να μάθω πέντε πράγματα για να μην έχω 990 και με περνάνε τα Gs!
Πέρα απ' την πλάκα, από τα είκοσί μου χρόνια περίπου που καβάλησα την πρώτη μου μηχανή (ένα ξεχαρβαλωμένο XT 250 με το οποίο βέβαια πήγαινα και ...εντουράδες) μέχρι και σήμερα, θεωρώ πως είμαι αρκετά συντηρητικός οδηγός. Ήθελα λοιπόν να εξερευνήσω λίγο τα όριά μου, τώρα που κάθομαι στη σέλα ενός 990 και όχι ενός Versys 650 που ήταν η προηγούμενη μηχανή μου και που την είχα μάθει απ' έξω κι ανακατωτά. Πέραν τούτου, για τον ίδιο ακριβώς λόγο (επειδή είμαι πάνω σε ένα 990), με ενδιέφεραν πολύ και τα όποια ζητήματα σχετικά με την ασφάλειά μου θα μπορούσα να διορθώσω στην οδήγησή μου.
Κι έτσι, για πρώτη μου φορά στα 37 (κοντά) μου χρόνια, μπήκα σε πίστα, έστω και ως μαθητευόμενος.
Οι εμπειρίες πολλές και το μάθημα (από όποια άποψη κι αν το δει κανείς) πολύτιμο!

Οι αρχικές δυσκολίες που αντιμετώπισα ήταν ότι έδειχνα πολύ σφιγμένος πάνω στη μηχανή και ότι έδινα την εντύπωση να "παλεύω" μαζί της, όπως μου επεσήμανε στους πρώτους αναγνωριστικούς γύρους ο εκπαιδευτής:





 

Greg Ø

Μέλος
Όνομα
Γρηγόρης
Μοτό
KTM 990 Adventure '07
Κατά βάση, η διαδικασία έχει ως εξής (σημειώνω ότι έκανα το πρώτο - entry level):

Μετά τους πρώτους αναγνωριστικούς γύρους και τη γνωριμία με τους εκπαιδευτές, ξεκινάνε πέντε κύκλοι θεωρίας/πράξης.

Κάνεις δηλαδή ένα εικοσάλεπτο περίπου μάθημα θεωρίας και μετά ένα εικοσάλεπτο στην πίστα, με ειδικές οδηγίες για την εφαρμογή της θεωρίας στην πράξη.

Παράδειγμα, στον πρώτο κύκλο (αν θυμάμαι καλά) μαθαίνεις πως να μπαίνεις στην στροφή, ελέγχοντας από πριν την ταχύτητά σου, έτσι ώστε να μη χρειαστεί να φρενάρεις απότομα. Για τον λόγο αυτό, επιτρεπόταν μόνο μία ταχύτητα στο σασμάν (τετάρτη) και δεν επιτρεπόταν καθόλου φρένα. Έτσι έπρεπε να μπεις και να υπολογίσεις πότε και πόσο έπρεπε να αφήσεις το γκάζι προκειμένου να πλασαριστείς καλύτερα στη στροφή.

Στη συνέχεια, μάθαινες σε ποιό σημείο ήταν καλύτερο να μπεις στη στροφή, ανάλογα με το τι περιμένεις μετά από αυτήν (π.χ. δεξιά στροφή ή αριστερή στροφή ή κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κλπ.) και διάφορα τέτοια. Στη συνέχεια ακολουθούσε η αντίστοιχη πρακτικη εφαρμογή μέσα στην πίστα και πάει λέγοντας.

Και οι πέντε κύκλοι είχαν κάτι χρήσιμο να μάθεις, τουλάχιστον όσον αφορά εμένα.

Επίσης, είναι πολύ χρήσιμη η εμπειρία στην πίστα (για όποιον δεν έχει μπει) και μάλιστα με την επίβλεψη των εκπαιδευτών και υπό ελεγχόμενες συνθήκες (συγκεκριμένες πιέσεις ελαστικών -32/30- προκειμένου να ζεσταίνονται γρηγορότερα και πάει λέγοντας).



 

Greg Ø

Μέλος
Όνομα
Γρηγόρης
Μοτό
KTM 990 Adventure '07
Σιγά σιγά πήρα το κολάι και άρχισα να αποκτώ μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στις στροφές. Είχα αρχικά ένα πρόβλημα με τις αριστερές στροφές (για κάποιον λόγο πάντα τις φοβόμουν λίγο περισσότερο), αλλά σε μεγάλο βαθμό το διόρθωσα. Το μεγαλύτερο θέμα που είχα ήταν ότι δεν πλάγιαζα σωστά το σώμα μου μαζί με τη μηχανή. Για κάποιον λόγο (φόβο ή/και συνήθεια) πλάγιαζα τη μηχανή, αλλά ενστικτωδώς κρατούσα το σώμα μου πιο όρθιο. Στην πορεία το διόρθωσα αρκετά κι αυτό:





 

Greg Ø

Μέλος
Όνομα
Γρηγόρης
Μοτό
KTM 990 Adventure '07
Η συνέχεια επεφύλασσε εκπλήξεις!

Έχουμε ήδη φτάσει στον τελευταίο κύκλο, μετά τον οποίο μπαίναμε στην πίστα για "ελεύθερη" οδήγηση. Εν τω μεταξύ, είχε κάνει την εμφάνισή του στην πίστα και το μέλος @la veloce , διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος του ADVride στον τομέα της Βόρειας Ελλάδος, όπως έμαθα, προκειμένου να παρακολουθήσει την πρόοδό μου :p

Μπήκα λοιπόν στην πίστα για τους τελευταίους γύρους. Στον τελευταίο γύρο, παρότι είχα δηλώσει στον ως άνω διευθυντή μας ότι θα οδηγούσα χαλαρά και συντηρητικά, λίγο τα ανδραγαθήματα του La Veloce που είχα ακούσει από τον υπεύθυνο της πίστας, λίγο η αυτοπεποίθηση που είχα αποκτήσει στα πλαγιάσματα, λίγο η όμορφη ιατρός που είχε πάρει το μάτι μου προηγουμένως, άρχισα να το ξεζουμίζω:









:biker::biker::biker:
 

Greg Ø

Μέλος
Όνομα
Γρηγόρης
Μοτό
KTM 990 Adventure '07
Μέχρι που το άλογο αποφάσισε ότι αρκετά το είχα ξεζουμίσει και ότι είχε έρθει η ώρα του για βοσκή. Έξυσε λοιπόν μαρσπιέδες και κάγκελα και ...βολεύτηκε στο χορτάρι με τον 21'' τροχό να τρώει και να μην χορταίνει:



 
Τελευταία επεξεργασία:

Greg Ø

Μέλος
Όνομα
Γρηγόρης
Μοτό
KTM 990 Adventure '07
Ευτυχώς (να είναι καλά τα κάγκελα και τα δέρματα) δεν είχαμε κάτι το σοβαρό, άλογο και αναβάτης, κι έτσι αφού τινάξαμε τις σκόνες μας συνεχίσαμε και εξήλθαμε της πίστας με το χαμόγελο ακόμα φορεμένο και την περηφάνεια μας λίγο πληγωμένη.

Δυστυχώς, ένεκα που ήταν ο τελευταίος των τελευταίων γύρων, μόλις έτρεξα γεμάτος χαρά και προσμονή να βρω την ωραία γιατρό για να με περιποιηθεί, διαπίστωσα ότι είχε μόλις φύγει!

:UH:
 

Greg Ø

Μέλος
Όνομα
Γρηγόρης
Μοτό
KTM 990 Adventure '07
Αυτό που έχω να πω σχετικά με την όλη εμπειρία μου ήταν ότι πήρα μερικά πολύτιμα μαθήματα!

Θα κάνω οπωσδήποτε κάποια στιγμή και το level 2.

Το μόνο "αρνητικό" είναι ότι ανέπτυξα μια ξαφνική αγάπη προς τα δερμάτινα. Αν φορούσα συνθετικά, πιστεύω θα είχαν σχεδόν σίγουρα σχιστεί και θα είχα αποκτήσει αρκετά γδαρσίματα.

Και τώρα φοράω την κορντούρα κι όλο σκέφτομαι.. Βρε μήπως να βάλω τα δέρματα?

Αυτά λοιπόν και καλά χιλιόμετρα!

Μερικές ακόμα φωτό:







Υ.Γ.: αφού δυστυχώς δεν είχα την τύχη να με περιποιηθεί η ωραία γιατρός, τουλάχιστον παρέλαβα δίπλωμα ...τούμπανο
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Σιγά σιγά πήρα το κολάι και άρχισα να αποκτώ μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στις στροφές. Είχα αρχικά ένα πρόβλημα με τις αριστερές στροφές (για κάποιον λόγο πάντα τις φοβόμουν λίγο περισσότερο), αλλά σε μεγάλο βαθμό το διόρθωσα. Το μεγαλύτερο θέμα που είχα ήταν ότι δεν πλάγιαζα σωστά το σώμα μου μαζί με τη μηχανή. Για κάποιον λόγο (φόβο ή/και συνήθεια) πλάγιαζα τη μηχανή, αλλά ενστικτωδώς κρατούσα το σώμα μου πιο όρθιο. Στην πορεία το διόρθωσα αρκετά κι αυτό:





Kλασσικο λαθος οσων δεν εχουν κανει ασφαλτινα μαθηματα....

Πες καμμια λεπτομερεια...κοστος κλπ
 

Greg Ø

Μέλος
Όνομα
Γρηγόρης
Μοτό
KTM 990 Adventure '07
Kλασσικο λαθος οσων δεν εχουν κανει ασφαλτινα μαθηματα....

Πες καμμια λεπτομερεια...κοστος κλπ
Το κόστος είναι κάπου στα 280 ευρώ ανά μάθημα/level. Αν ήθελα δηλαδή, θα μπορούσα να κάνω επόμενο level την Κυριακή. Για όποιον πληρώνει ένα μήνα πριν, υπάρχει έκπτωση 10%, οπότε εγώ πλήρωσα 252 €. Δεν είναι λίγα τα χρήματα, αλλά αξίζει τον κόπο νομίζω.

Για οτιδήποτε άλλο σχετικά, θα μπορώ να απαντήσω σε ερωτήσεις/απορίες σας λίγο αργότερα, προς το απόγευμα!
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
εκανες μια επενδυση ζωης!!!
ωραια σαβουρδα εφαγες !!!!!
ο 21τροχος δε θελει πολλα πολλα !!!να το θυμασαι!!!!
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
οσο αφορα τα δερματινα !!!! νομιζω οτι θα συμφωνησω!!!
απο την αλλη θελω να σου αναφερω λογο των πολλων μου πτωσεων ( με γκορντουρες bmw ) προβλημα κανενα!!!!!και μιλαμε για δυνατες στουκες και σαβουρδες με πιρουετες κλπ
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Το κόστος είναι κάπου στα 280 ευρώ ανά μάθημα/level. Αν ήθελα δηλαδή, θα μπορούσα να κάνω επόμενο level την Κυριακή. Για όποιον πληρώνει ένα μήνα πριν, υπάρχει έκπτωση 10%, οπότε εγώ πλήρωσα 252 €. Δεν είναι λίγα τα χρήματα, αλλά αξίζει τον κόπο νομίζω.

Για οτιδήποτε άλλο σχετικά, θα μπορώ να απαντήσω σε ερωτήσεις/απορίες σας λίγο αργότερα, προς το απόγευμα!

Λίγα δεν είναι.
Ελάχιστα είναι μπρος σε ότι αποκόμισες!!!
Μπράβο και εις ανώτερα (σε λέβελ μαθήματα) και σε επαναλήψεις του λεβελ 1, όποτε σου κάτσει η ευκαιρία!!!
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Λίγα δεν είναι.
Ελάχιστα είναι μπρος σε ότι αποκόμισες!!!
Μπράβο και εις ανώτερα (σε λέβελ μαθήματα) και σε επαναλήψεις του λεβελ 1, όποτε σου κάτσει η ευκαιρία!!!
Eιμαι της αποψης οτι δεν χρειαζεται επαναληψη των Level εκμαθησης...ποιος ο λογος να ακουσεις τα ιδια πραγματα;....Μπορεις να ανοιξεις το συνοδευτικο βιβλιαρακι που εχεις,να ξαναφρεσκαρεις τι ακουσες και να εφαρμοσεις αυτα που διδαχθηκες σε καποιο/καποια track day με την παρουσια των καθηγητων σου και ακομα να κανεις απειρες επαναληψεις και στο δρομο με την αναλογη προσοχη...κι οταν νοιωσεις οτι εισαι ετοιμος,πας παλι "θρανιο"και ανεβαζεις 1 λεβελ...και πας οσο πιο περα μπορεις.
Τα χρηματα σαφως και ΔΕΝ ειναι λιγα,ειδικα σημερα...μακροπροθεσμα ομως αλλά και ψυχολογικα,νοιωθεις οτι καθε ευρω που εδωσες επιασε τοπο...πολλαπλασιο.

Για να το παω και λιγο παραπερα...τετοια μαθηματα θα επρεπε να κανει καθε μαθητευομενος υποψηφιος διπλωματος οδηγησης,τοσο σε μοτοσυκλετα οσο και σε αυτοκινητο...Και το κοστος θα ηταν πιο μικρο,αναλογικα με πολλους περισσοτερους συμμετεχοντες σε εκεινη την περιπτωση αλλά και πολυ πιο ικανος θα ηταν ο οδηγος οταν επιανε στα χερια του το Διπλωμα Ικανοτητας Οδηγησης...στην Ελλαδα ζω βεβαια αλλά οσο ζω ελπιζω...
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Eιμαι της αποψης οτι δεν χρειαζεται επαναληψη των Level εκμαθησης...ποιος ο λογος να ακουσεις τα ιδια πραγματα;....Μπορεις να ανοιξεις το συνοδευτικο βιβλιαρακι που εχεις,να ξαναφρεσκαρεις τι ακουσες και να εφαρμοσεις αυτα που διδαχθηκες σε καποιο/καποια track day με την παρουσια των καθηγητων σου και ακομα να κανεις απειρες επαναληψεις και στο δρομο με την αναλογη προσοχη...κι οταν νοιωσεις οτι εισαι ετοιμος,πας παλι "θρανιο"και ανεβαζεις 1 λεβελ...και πας οσο πιο περα μπορεις.
Τα χρηματα σαφως και ΔΕΝ ειναι λιγα,ειδικα σημερα...μακροπροθεσμα ομως αλλά και ψυχολογικα,νοιωθεις οτι καθε ευρω που εδωσες επιασε τοπο...πολλαπλασιο.

Για να το παω και λιγο παραπερα...τετοια μαθηματα θα επρεπε να κανει καθε μαθητευομενος υποψηφιος διπλωματος οδηγησης,τοσο σε μοτοσυκλετα οσο και σε αυτοκινητο...Και το κοστος θα ηταν πιο μικρο,αναλογικα με πολλους περισσοτερους συμμετεχοντες σε εκεινη την περιπτωση αλλά και πολυ πιο ικανος θα ηταν ο οδηγος οταν επιανε στα χερια του το Διπλωμα Ικανοτητας Οδηγησης...στην Ελλαδα ζω βεβαια αλλά οσο ζω ελπιζω...

Κώστα καλά τα λες, ουσιαστικά το ίδιο λέω κι εγώ.
Επειδή στην απόκτηση διπλώματος αυτά δεν γίνονται, τα 250 € εγώ τα βάζω στο κόστος για το δίπλωμα. Τόσο απαραίτητο το θεωρώ το μάθημα! Δεν είναι λίγα τα λ7, απλώς είναι τα ελάχιστα δυνατά για την απαραίτητη γνώση.
Το άλλο με την επανάληψη, το είπα γιατί δεν κάνουν όλοι συντήρηση όσων έμαθαν. Δε μπορούν, το ξεχνάνε... Οπότε μετά από κάποια χρόνια μια επανάληψη (κυρίως το πρακτικό μέρος, η πίστα) έχει μεγάλη αξία. Αν κάποιος τώρα μπορεί/θέλει να κάνει συντήρηση όσων έμαθε τόσο καθημερινά (το level 1 αφορά στην καθημερινότητα κυρίως), όσο και σε track days, τότε αυτό είναι το καλύτερο! Και σίγουρα θα πρέπει να κάνει τουλάχιστον και το επόμενο επίπεδο (δεν το έχω κάνει εγώ...).
Συμφωνώ πάντως, δε λέω το αντίθετο :)
 

George_M.

..ο Βαρθολομαίος..!
Περιοχή
Ανατολικα της Αττικης...
Όνομα
George.
Μοτό
R1100GS 75th Aniversary Edition.
υπαρχουν αρκετες επενδυσεις στο θεμα της ασφαλειας καθε μοτοσυκλετιστη περαν απο το κρανος κ την σωστη ενδυση,
πραγματι το CSS ειναι μια απο αυτες κ οσο κ αν μας κακοφαινεται ''επιβαλεται'' να το κανουμε ολοι μας καποια στιγμη!
ωραια κινηση φιλε Γρηγορη!!:friendship:
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Και μην ξεχνάμε ποσο σημαντικο ειναι και το θεωρητικό κομματι που βοηθάει νευραλγικά στην αποτύπωση των στερεοτύπων στο κεντρικό μας συστημα που με την σειρά του αυτοματοποιεί τις κινησεις
 

staga1200

Μέλος
Περιοχή
ΙΛΙΟΝ
Όνομα
Σταύρος
Μοτό
BMW 1200 GS
Και μην ξεχνάμε ποσο σημαντικο ειναι και το θεωρητικό κομματι που βοηθάει νευραλγικά στην αποτύπωση των στερεοτύπων στο κεντρικό μας συστημα που με την σειρά του αυτοματοποιεί τις κινησεις
Φιλαράκι είσαι σπουδαγμένο ? :)
 

ΗΛΙΑΣ

Μέλος
Περιοχή
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
XLV 1000, XRV 650, HUSKY WR 250
Γρηγόρη........δεν αφήνεις τα "σάπια" επίτηδες έπεσες για για σε περιποιηθεί η "γιατρός" :p:p:p

Μακάρι οι πτώσεις μας να είναι σε "ελεγχόμενο περιβάλλον " και με δερμάτινα. .......δεν θα υπήρχαν απώλειες τουλάχιστον όχι αυτές που έχουμε "σήμερα".

Είναι αποδεδειγμένο πλέον πως αυτά τα "έξοδα" είναι επένδυση ζωής.
Εάν σου δωθεί πάλι η ευκαιρία και υπάρχει η οικονομική άνεση μην τα χάσεις !!!
 
Top Bottom