Fast σκληρά πλαινα κλπ..

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Αυτό με το fast.... Πάντα θα είναι Τζόκερ.
Nαι ,όντως ,αλλά εγώ έβγαλα 36άωρο με fast (πρόκα στα μισά της πρώτης μέρας) με ΚΤΜ950Adv ,2κάβαλο μάλιστα.
Και το άφησα έτσι μέχρι να αλλάξω πίσω λάστιχο ,άρα κ σαμπρέλα.

Γενικά μιλώντας ,αν υπάρχει τρύπα κ ΟΧΙ σκίσιμο ,κ εφαρμοστεί σωστά ,τότε κάνει δουλειά.
 

spirosbob

Μέλος
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Yamaha Tenere 700
KTM sxf 250
Yamaha tracer 900 (x)
Nαι ,όντως ,αλλά εγώ έβγαλα 36άωρο με fast (πρόκα στα μισά της πρώτης μέρας) με ΚΤΜ950Adv ,2κάβαλο μάλιστα.
Και το άφησα έτσι μέχρι να αλλάξω πίσω λάστιχο ,άρα κ σαμπρέλα.

Γενικά μιλώντας ,αν υπάρχει τρύπα κ ΟΧΙ σκίσιμο ,κ εφαρμοστεί σωστά ,τότε κάνει δουλειά.
Τι σημαίνει εφαρμοστεί σωστά????
απλά στη βαλβίδα δε το βάζεις??
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Ναι αλλα καπακια θελει να ανεβεις πανω και να φτασεις μια Α ταχυτητα για να πιασει σωστα.

Εγω προτειμω το Slime, πιανει πιο ευκολα, αλλα εχει ενα μεγαλο μειον, εαν εχεις μεσα Slime στη σαμπρελα δεν πιανει μπαλωμα.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Ναι αλλα καπακια θελει να ανεβεις πανω και να φτασεις μια Α ταχυτητα για να πιασει σωστα.
Εάν γυρίζει στατικά στο διπλό σταντ πχ δεν είναι το ίδιο με την πορεία?
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Εάν γυρίζει στατικά στο διπλό σταντ πχ δεν είναι το ίδιο με την πορεία?
Φανταζομαι ναι, η ουσια ειναι να απλωσει ο αφρος στην εξωτερικη περιμετρο της σαμπρελας, αλλα δεν ξερω εαν ειναι καλη ιδεα για τα ρουλεμαν του πισω αξονα. Τεσπα, για ενα 5λεπτο που χρειαζεται δεν νομιζω οτι θα εχει θεμα. Αλλα για τον ιδιο λογο προτιμω το Slime. Μπορεις να το ριξεις μεσα στη σαμπρελα απο πριν, ωστε ακομη και εαν τρυπησει καπου να πιασει αμεσως. Το Slime δε θελει κινηση, μπαλωνει απο μονο του καθως ο αερας περναει μεσα απο την τρυπα.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Αυτό λοιπόν το εξηγούσε το θέμα των πιέσεων ο motor trek στο YouTube ο οποίος έλεγε ότι σε μηχανάκια 200 και παραπάνω κιλών όπως είναι τα περισσότερα από τα μεγάλα ονόματα f&b πίεσης δεν πρέπει να κατεβαίνουν ακριβώς γιατί μπορεί να σκιστεί το λάστιχο ή να γίνει οποιαδήποτε τέτοια βλάβη σε ζάντα
Ότι και να λέει ο Motor Trek και ο κάθε Motor Trek στο χώμα θέλεις χαμήλωμα πίεσης ανεξαρτήτως τύπου, όγκου και βάρους μηχανή (αν θέλεις να έχεις καλύτερη συμπεριφορά). Όποιος πηγαίνει χώμα το ξέρει. Κάτι τέτοιες βλακείες τις λέει και η Michelin για το WILD (ότι δήθεν δε θέλει χαμήλωμα πίεσης, αλλά δεν εξηγεί για ποιους λόγους γιατί προφανώς αυτοί οι λόγοι είναι του συμφέροντος της και όχι ότι η συμπεριφορά παραμένει η ίδια).

Πρέπει όμως να μην υπερβάλλεις, δε μπορείς να ρίξεις τη πίεση στα 14 bar psi σε μια μηχανή 200 κιλών. Με λίγα λόγια, στο χαμήλωμα πίεσης λέμε ναι, στις υπερβολές λέμε όχι.

edit: διόρθωση στη μονάδα μέτρησης :p
 
Τελευταία επεξεργασία:

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Εάν γυρίζει στατικά στο διπλό σταντ πχ δεν είναι το ίδιο με την πορεία?
Ενα κλασικο κολπο για να πιασει το fast ειναι να το βαζουμε με τη βαλβιδα στην ΠΑΝΩ θεση ωστε να κυλισει απο δω κι'απο κει οπως μπαινει και να παει παντου. Επισης εχουμε βγαλει τη βαλβιδα και τη βαζουμε μολις τελειωσει ο αφρος. Αμεσως μετα, καλυτερα μια μικρη βολτιτσα με τη λιγη πιεση που εχει ανεβασει για να παει παντου ο αφρος και μετα μονο βαζουμε πιεση με τρομπα. Αν η τρυπα ειναι μικρη, δηλ. τοχουμε καταλαβει αμεσως με το που εχασε πιεση και δεν περπατησαμε με το καρφι, τοτε εχει μεγαλες πιθανοτητες να πιασει.
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Ότι και να λέει ο Motor Trek και ο κάθε Motor Trek στο χώμα θέλεις χαμήλωμα πίεσης ανεξαρτήτως τύπου, όγκου και βάρους μηχανή (αν θέλεις να έχεις καλύτερη συμπεριφορά). Όποιος πηγαίνει χώμα το ξέρει. Κάτι τέτοιες βλακείες τις λέει και η Michelin για το WILD (ότι δήθεν δε θέλει χαμήλωμα πίεσης, αλλά δεν εξηγεί για ποιους λόγους γιατί προφανώς αυτοί οι λόγοι είναι του συμφέροντος της και όχι ότι η συμπεριφορά παραμένει η ίδια).

Πρέπει όμως να μην υπερβάλλεις, δε μπορείς να ρίξεις τη πίεση στα 14 bar psi σε μια μηχανή 200 κιλών. Με λίγα λόγια, στο χαμήλωμα πίεσης λέμε ναι, στις υπερβολές λέμε όχι.
Θα συμφωνησω και θα προσθεσω οτι το χαμηλωμα της πιεσης κανει το ελαστικο α) να λειτουργει σαν ας πουμε μια εξτρα αναρτηση και β) του δινει την δυνατοτητα να "αγκαλιαζει" καποιες μικρες αποτομες ανωμαλιες (πχ πετρες)
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Ενα κλασικο κολπο για να πιασει το fast ειναι να το βαζουμε με τη βαλβιδα στην ΠΑΝΩ θεση ωστε να κυλισει απο δω κι'απο κει οπως μπαινει και να παει παντου. Επισης εχουμε βγαλει τη βαλβιδα και τη βαζουμε μολις τελειωσει ο αφρος. Αμεσως μετα, καλυτερα μια μικρη βολτιτσα με τη λιγη πιεση που εχει ανεβασει για να παει παντου ο αφρος και μετα μονο βαζουμε πιεση με τρομπα. Αν η τρυπα ειναι μικρη, δηλ. τοχουμε καταλαβει αμεσως με το που εχασε πιεση και δεν περπατησαμε με το καρφι, τοτε εχει μεγαλες πιθανοτητες να πιασει.
Kαι αν δεν κανω λαθος αυτα δεν ειναι κλασικο κολπο αλλα απλα οι επισημες οδηγιες που αναγραφονται και στην φιαλη για την χρηση των αφρων τυπου fast
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Φανταζομαι ναι, η ουσια ειναι να απλωσει ο αφρος στην εξωτερικη περιμετρο της σαμπρελας, αλλα δεν ξερω εαν ειναι καλη ιδεα για τα ρουλεμαν του πισω αξονα. Τεσπα, για ενα 5λεπτο που χρειαζεται δεν νομιζω οτι θα εχει θεμα. Αλλα για τον ιδιο λογο προτιμω το Slime. Μπορεις να το ριξεις μεσα στη σαμπρελα απο πριν, ωστε ακομη και εαν τρυπησει καπου να πιασει αμεσως. Το Slime δε θελει κινηση, μπαλωνει απο μονο του καθως ο αερας περναει μεσα απο την τρυπα.
Το slime το ειχα χρησιμοποιησει πριν κατι ...αιωνες Το ειχα βαλει μεσα και καποια στιγμη μετρησα τρεις μικρες προκες οι οποιες αγνωστο για ποσο καιρο ηταν καρφωμενες στο λαστιχο!!!!
Αλλα δεν γνωριζω αν επηρεαζει αρνητικα σε κατι οταν η πιεση στη σαμπρελα ειναι χαμηλη (χωματινη βολτα) και αν προκαλει καποια υπερθερμανση στην σαμπρελα σε υψηλες ταχυτητες Επισης δεν ξερω και ποσο βαρυ ειναι σαν υγρο, οποτε βαζοντας το εκ των πρωτερων και ποσο αυξανεται το μη αναρτωμενο βαρος

Επισης γνωριζεις αν κανει την ιδια καλη δουλεια αν χρησιμοποιηθει εκ των υστερων οπως οι κλασικοι αφροι?
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Ναι. Εαν ειναι τρυπα και οχι σκίσιμο το πιανει.

Οι εντουραδικες σαμπρελες θελουν προσοχη στην εθνικη, ανεβάζουν αποτομα θερμοκρασια πανω απο 140.
????
Για καντο λιανα αυτο
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Kαι αν δεν κανω λαθος αυτα δεν ειναι κλασικο κολπο αλλα απλα οι επισημες οδηγιες που αναγραφονται και στην φιαλη για την χρηση των αφρων τυπου fast
Δεν ξερω αν κανεις λαθος ή οχι επειδη δεν εχω διαβασει ποτε τις επισημες οδηγιες σε φιαλη fast αλλα αυτα που εγραψα ειναι αποσταγμα πειρας απο περιπτωσεις σε δικο μου λαστιχο και σε λαστιχα αλλων, κυριως παλια που εβαζα fast γιατι την τελευταια 10ετια κουβαλαω σαμπρελα ή βαζω δεματικα και παω σε βαλκανιζατερ αν δεν ειναι πολυ μακρια.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Ότι και να λέει ο Motor Trek και ο κάθε Motor Trek στο χώμα θέλεις χαμήλωμα πίεσης ανεξαρτήτως τύπου, όγκου και βάρους μηχανή (αν θέλεις να έχεις καλύτερη συμπεριφορά). Όποιος πηγαίνει χώμα το ξέρει. Κάτι τέτοιες βλακείες τις λέει και η Michelin για το WILD (ότι δήθεν δε θέλει χαμήλωμα πίεσης, αλλά δεν εξηγεί για ποιους λόγους γιατί προφανώς αυτοί οι λόγοι είναι του συμφέροντος της και όχι ότι η συμπεριφορά παραμένει η ίδια).

Πρέπει όμως να μην υπερβάλλεις, δε μπορείς να ρίξεις τη πίεση στα 14 bar σε μια μηχανή 200 κιλών. Με λίγα λόγια, στο χαμήλωμα πίεσης λέμε ναι, στις υπερβολές λέμε όχι.
Θα συμφωνησω και θα προσθεσω οτι το χαμηλωμα της πιεσης κανει το ελαστικο α) να λειτουργει σαν ας πουμε μια εξτρα αναρτηση και β) του δινει την δυνατοτητα να "αγκαλιαζει" καποιες μικρες αποτομες ανωμαλιες (πχ πετρες)
Oι λογοι ειναι απλοι, τους εγραψα παραπανω. Το Wild ειναι ελαστικο radial, αρα τα πλαινα του τοιχωματα κινουνται αυτονομα απο το πελμα του και εχουν λιγοτερες στρωσεις ινων, αρα ειναι αρκετα μαλακα και ικανα να παραμορφωθουν για να δουλεψει το λαστιχο σωστα χωρις να χρειαστει να μειωσεις πιεσεις οπως χρειαζονται τα ελαστικα bias ply που ηταν ολα τα τακουνατα ελαστικα παλαιου τυπου. Σε εκεινα , τα πλαινα ηταν δεμενα με την ιδια στρωση με το πελμα και ηταν σχεδον πετρα. Επισης τα πλαινα ειχαν περισσοτερες στρωσεις μαζεμενες λογω overlapping, οποτε γινονταν πιο σκληρα. Για να αποκτησει καλυτερη συμπεριφορα στο χωμα και να μπορει να αγκαλιασει το τεραιν επρεπε λοιπον να ριξεις αρκετα πιεσεις, ωστε να "μαλακωσουν" τα πολυ σκληρα πλαινα. Γι'αυτο τα ελαστικα αυτα (mitas e07, K60, tkc80 κτλ) ειναι τοσο δυσκολο να αφαιρεθουν/τοποθετηθουν με κουταλες και με το χερι. Φυσικα αυτο ειναι γενικη οδηγια και ο καθενας ρυθμιζει τις πιεσεις του οπως τον βολευει, οπως ακριβως ρυθμιζει και τις αναρτησεις του. Ψαχνω να βρω και την επισημη οδηγια σε καποιο service manual μηχανης που ειχα δει οπου ο κατασκευαστης λεει ταδε πιεσεις για τα μαμα bias ply, εαν βαλετε radial τοτε ανεβαστε πιεσεις.

Το slime το ειχα χρησιμοποιησει πριν κατι ...αιωνες Το ειχα βαλει μεσα και καποια στιγμη μετρησα τρεις μικρες προκες οι οποιες αγνωστο για ποσο καιρο ηταν καρφωμενες στο λαστιχο!!!!
Αλλα δεν γνωριζω αν επηρεαζει αρνητικα σε κατι οταν η πιεση στη σαμπρελα ειναι χαμηλη (χωματινη βολτα) και αν προκαλει καποια υπερθερμανση στην σαμπρελα σε υψηλες ταχυτητες Επισης δεν ξερω και ποσο βαρυ ειναι σαν υγρο, οποτε βαζοντας το εκ των πρωτερων και ποσο αυξανεται το μη αναρτωμενο βαρος

Επισης γνωριζεις αν κανει την ιδια καλη δουλεια αν χρησιμοποιηθει εκ των υστερων οπως οι κλασικοι αφροι?
Δουλευει και σαν προληπτικο μετρο ωστε να ειναι ηδη μεσα οταν τρυπησει το λαστιχο/σαμπρελα αλλα θα δουλεψει και εαν το ριξεις μεσα μετα το κλαταρισμα, απλα θα πρεπει να εχεις καποια τρομπα μαζι γιατι για να δουλεψει (και φυσικα να φουσκωσεις το λαστιχο) θα χρειαστεις αερα. Δεν προκαλει υπερθερμανση μιας και ειναι υγρο και δεν νομιζω οτι επηρεαζει σε κατι εαν εχεις χαμηλη πιεση μεσα.

????
Για καντο λιανα αυτο
Ξερω οτι οι Ultra Heavy Duty σαμπρελες σε υψηλες ταχυτητες και με βαριες μηχανες ανεβαζουν θερμοκρασια και αρχιζουν και αποσυντιθενται. Εχω διαβασει πολλα σκηνικα στο Advrider που μηχανες φορτωμενες στην εθνικη με UHD σαμπρελες εχασαν αποτομα πιεση απο λιωμενη σαμπρελα και για παρα πολλους που οταν πηγαν για αλλαγη ελαστικου βρηκαν μεσα τριμματα λαστιχου απο την σαμπρελα.
 

amyroukai

Κουλάδι Σωληνάκιας
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Το λάστιχο έχει ένα φαινόμενο που ονομάζεται "υστέρηση", η εσωτερική τριβή κατά την παραμόρφωση το ζεσταίνει. Λαστιχάκια γραφείου να πάρεις και να τα τεντώσεις/χαλαρώσεις σβέλτα καμιά δεκαριά φορές, τα καταλαβαίνεις στο χέρι. Όσο πιο χοντρό το κομμάτι ελαστικού, τόσο πιο έντονο το φαινόμενο και αργεί να κρυώσει κιόλας. Λογικό για μεγάλη σαμπρέλα να συμπεριφέρεται έτσι.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Oι λογοι ειναι απλοι, τους εγραψα παραπανω. Το Wild ειναι ελαστικο radial, αρα τα πλαινα του τοιχωματα κινουνται αυτονομα απο το πελμα του και εχουν λιγοτερες στρωσεις ινων, αρα ειναι αρκετα μαλακα και ικανα να παραμορφωθουν για να δουλεψει το λαστιχο σωστα χωρις να χρειαστει να μειωσεις πιεσεις οπως χρειαζονται τα ελαστικα bias ply που ηταν ολα τα τακουνατα ελαστικα παλαιου τυπου. Σε εκεινα , τα πλαινα ηταν δεμενα με την ιδια στρωση με το πελμα και ηταν σχεδον πετρα. Επισης τα πλαινα ειχαν περισσοτερες στρωσεις μαζεμενες λογω overlapping, οποτε γινονταν πιο σκληρα. Για να αποκτησει καλυτερη συμπεριφορα στο χωμα και να μπορει να αγκαλιασει το τεραιν επρεπε λοιπον να ριξεις αρκετα πιεσεις, ωστε να "μαλακωσουν" τα πολυ σκληρα πλαινα. Γι'αυτο τα ελαστικα αυτα (mitas e07, K60, tkc80 κτλ) ειναι τοσο δυσκολο να αφαιρεθουν/τοποθετηθουν με κουταλες και με το χερι. Φυσικα αυτο ειναι γενικη οδηγια και ο καθενας ρυθμιζει τις πιεσεις του οπως τον βολευει, οπως ακριβως ρυθμιζει και τις αναρτησεις του. Ψαχνω να βρω και την επισημη οδηγια σε καποιο service manual μηχανης που ειχα δει οπου ο κατασκευαστης λεει ταδε πιεσεις για τα μαμα bias ply, εαν βαλετε radial τοτε ανεβαστε πιεσεις.
Κωνσταντίνε, δεν αμφισβητώ οτι έχεις διαβάσει με τα μάτια σου. Αυτό που λέω είναι πως από το θεωρητικό μέχρι το πρακτικό σκέλος υπάρχει απόσταση. Αν και με βάση αυτά που έγραψες προκύπτουν νέα ερωτήματα σε σχέση με την ασφάλτινη χρήση αλλά δεν είναι του παρόντος να τα αναλύσουμε.

Ο αγαπητός Νίκος Σπανός ο οποίος εκτός από σπόνσορας της BMW ανέλαβε να παρουσιάσει και τα νέα MICHELIN ANAKEE WILD, αφού μάλιστα συνεργάζεται με την εταιρεία είχε έναν παραπάνω λόγο. Έγραψε για αυτά:

"Πιέσεις. Πως δουλεύουν;

Η MICHELIN λεει ότι το λάστιχο δουλεύει σε εργοστασιακές πιέσεις ανά μοτοσυκλέτα τόσο στο χώμα όσο και στην άσφαλτο. Δεν δουλεύει. Είμαι απόλυτος σε αυτό, οριζόντια και κάθετα. Δοκίμασα το λάστιχο με πολύ χαμηλές πιέσεις από 0.7 bar σε πολύ βαθιά άμμο και λάσπη έως και 2.4-2.6 bar σε άσφαλτο. Δοκίμασα ενδιάμεσες δηλαδή τις τυπικές πιέσεις του 1.5 bar – 1.5 bar μπρος-πίσω στην μικτή Adventure Touring χρήση (χώμα-άσφαλτο), και κατέληξα ότι η καλύτερη τελικά Allround πίεση για τα WILD είναι στα 1.8 bar μπροστά και 2.0 bar για το πίσω ελαστικό. Μέχρι εκεί. Ανεβαίνοντας ψηλότερα σε πιέσεις το λάστιχο χάνει το βεντουζάρισμα, παύει να παραμορφώνεται και να βρίσκει πρόσφυση παντού. ΟΚ, μπορεί να δουλεύουν τα WILD σε εργοστασιακές πιέσεις στην γαλλική άσφαλτο ή σε κάποιον πατημένο-τσιμέντο δασικό χωματόδρομο αλλά σε συνθήκες πραγματικού Travel Enduro μην ανεβείτε πάνω από τα 2.0 bar πίσω και 1.8 bar μπροστά (ακόμα και full φορτωμένοι). Κλείνοντας θα σας πως ότι εγώ στο δικό μου BMW R 1200GSA τα έχω μόνιμα με 1.7 bar (μπροστά – πίσω) και στο F800GS θα τα δουλεύω με 0.2 bar λιγότερο."


Δυστυχώς για λόγους άγνωστους το link της παραπάνω παρουσίασης δεν λειτουργεί. Υπάρχει όμως η αναφορά στο σχετικό με το ελαστικό θέμα εδώ μέσα στο advride.gr.


Ας πούμε πως η ανταλλαγή απόψεων μεταξύ χομπιστών χωράει συζήτηση πάντα. Εδώ όμως έχουμε το σχόλιο ενός επαγγελματία εκπαιδευτή στη κατηγορία βαρέως-βαρών που η άποψη του πάει κόντρα σε αυτήν της συνεργαζόμενης εταιρείας (βλ. MICHELIN). Νομίζω πως αυτό είναι αρκετό.
 
Τελευταία επεξεργασία:

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Κωνσταντίνε, δεν αμφισβητώ οτι έχεις διαβάσει με τα μάτια σου. Αυτό που λέω είναι πως από το θεωρητικό μέχρι το πρακτικό σκέλος υπάρχει απόσταση. Αν και με βάση αυτά που έγραψες προκύπτουν νέα ερωτήματα σε σχέση με την ασφάλτινη χρήση αλλά δεν είναι του παρόντος να τα αναλύσουμε.

Ο αγαπητός Νίκος Σπανός ο οποίος εκτός από σπόνσορας της BMW ανέλαβε να παρουσιάσει και τα νέα MICHELIN ANAKEE WILD, αφού μάλιστα συνεργάζεται με την εταιρεία είχε έναν παραπάνω λόγο. Έγραψε για αυτά:

Πιέσεις. Πως δουλεύουν;

"Η MICHELIN λεει ότι το λάστιχο δουλεύει σε εργοστασιακές πιέσεις ανά μοτοσυκλέτα τόσο στο χώμα όσο και στην άσφαλτο. Δεν δουλεύει. Είμαι απόλυτος σε αυτό, οριζόντια και κάθετα. Δοκίμασα το λάστιχο με πολύ χαμηλές πιέσεις από 0.7 bar σε πολύ βαθιά άμμο και λάσπη έως και 2.4-2.6 bar σε άσφαλτο. Δοκίμασα ενδιάμεσες δηλαδή τις τυπικές πιέσεις του 1.5 bar – 1.5 bar μπρος-πίσω στην μικτή Adventure Touring χρήση (χώμα-άσφαλτο), και κατέληξα ότι η καλύτερη τελικά Allround πίεση για τα WILD είναι στα 1.8 bar μπροστά και 2.0 bar για το πίσω ελαστικό. Μέχρι εκεί. Ανεβαίνοντας ψηλότερα σε πιέσεις το λάστιχο χάνει το βεντουζάρισμα, παύει να παραμορφώνεται και να βρίσκει πρόσφυση παντού. ΟΚ, μπορεί να δουλεύουν τα WILD σε εργοστασιακές πιέσεις στην γαλλική άσφαλτο ή σε κάποιον πατημένο-τσιμέντο δασικό χωματόδρομο αλλά σε συνθήκες πραγματικού Travel Enduro μην ανεβείτε πάνω από τα 2.0 bar πίσω και 1.8 bar μπροστά (ακόμα και full φορτωμένοι). Κλείνοντας θα σας πως ότι εγώ στο δικό μου BMW R 1200GSA τα έχω μόνιμα με 1.7 bar (μπροστά – πίσω) και στο F800GS θα τα δουλεύω με 0.2 bar λιγότερο."

Δυστυχώς για λόγους άγνωστους το link της παραπάνω παρουσίασης δεν λειτουργεί. Υπάρχει όμως η αναφορά στο σχετικό με το ελαστικό θέμα εδώ μέσα στο advride.gr.

Ας πούμε πως η ανταλλαγή απόψεων μεταξύ χομπιστών χωράει συζήτηση πάντα. Εδώ όμως έχουμε το σχόλιο ενός επαγγελματία εκπαιδευτή στη κατηγορία βαρέως-βαρών που η άποψη του πάει κόντρα σε αυτήν της συνεργαζόμενης εταιρείας (βλ. MICHELIN). Νομίζω πως αυτό είναι αρκετό.
Kαμια αντιρρηση. Ουτε το εχω δοκιμασει το λαστιχο ουτε φυσικα παιζει να αμφισβητισω τον Σπανο. Και δεν χρειαζεται αλλωστε. Ο ανθρωπος λεει 1.8/2.0 δλδ 26/30 PSI για all around, δε λεει 14-20. Γιατι τα Ε07 μου πχ για να δουλεψουν σωστα στο χωμα με τον Σουπερτενεκε επρεπε να τα ριξω εως και 15, μεχρι εκει ηταν λες και δεν ειχα βγαλει καθολου αερα.
 
Reactions: STF

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Kαμια αντιρρηση. Ουτε το εχω δοκιμασει το λαστιχο ουτε φυσικα παιζει να αμφισβητισω τον Σπανο. Και δεν χρειαζεται αλλωστε. Ο ανθρωπος λεει 1.8/2.0 δλδ 26/30 PSI για all around, δε λεει 14-20. Γιατι τα Ε07 μου πχ για να δουλεψουν σωστα στο χωμα με τον Σουπερτενεκε επρεπε να τα ριξω εως και 15, μεχρι εκει ηταν λες και δεν ειχα βγαλει καθολου αερα.
Οκ, κι εγώ είπα πως σε μεγάλες μηχανές ρίχνουμε πιέσεις αλλά χωρίς υπερβολές δηλαδή σε μηχανές των 200+ κιλών δε μπορείς να είσαι με 14 psi αλλά δε μπορείς να είσαι και με 32 και να προσπαθείς να κουμαντάρεις τον φορτωμένο ρινόκερο που θα χοροπηδάει στα σαθρά.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Σε δύσκολα χώματα όλα τα χωμάτινα ελαστικά στα gs 1.5 bar μπρος πίσω, αν δεν θέλεις να ξαπλώνεις συνέχεια.
Σε πιο εύκολα και 2 bar να έχεις Κλάιν.
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Γι'αυτο τα ελαστικα αυτα (mitas e07, K60, tkc80 κτλ) ειναι τοσο δυσκολο να αφαιρεθουν/τοποθετηθουν με κουταλες και με το χερι.
Δεν ξερω για τα υπολοιπα αλλα το tkc80 σε διασταση 130/80/17 μια χαρα και σχετικα ευκολα αφαιρειται με λεβιεδες και με το χερι
 
Reactions: STF
Top Bottom