Nαι ,όντως ,αλλά εγώ έβγαλα 36άωρο με fast (πρόκα στα μισά της πρώτης μέρας) με ΚΤΜ950Adv ,2κάβαλο μάλιστα.Αυτό με το fast.... Πάντα θα είναι Τζόκερ.
Τι σημαίνει εφαρμοστεί σωστά????Nαι ,όντως ,αλλά εγώ έβγαλα 36άωρο με fast (πρόκα στα μισά της πρώτης μέρας) με ΚΤΜ950Adv ,2κάβαλο μάλιστα.
Και το άφησα έτσι μέχρι να αλλάξω πίσω λάστιχο ,άρα κ σαμπρέλα.
Γενικά μιλώντας ,αν υπάρχει τρύπα κ ΟΧΙ σκίσιμο ,κ εφαρμοστεί σωστά ,τότε κάνει δουλειά.
Εάν γυρίζει στατικά στο διπλό σταντ πχ δεν είναι το ίδιο με την πορεία?Ναι αλλα καπακια θελει να ανεβεις πανω και να φτασεις μια Α ταχυτητα για να πιασει σωστα.
Φανταζομαι ναι, η ουσια ειναι να απλωσει ο αφρος στην εξωτερικη περιμετρο της σαμπρελας, αλλα δεν ξερω εαν ειναι καλη ιδεα για τα ρουλεμαν του πισω αξονα. Τεσπα, για ενα 5λεπτο που χρειαζεται δεν νομιζω οτι θα εχει θεμα. Αλλα για τον ιδιο λογο προτιμω το Slime. Μπορεις να το ριξεις μεσα στη σαμπρελα απο πριν, ωστε ακομη και εαν τρυπησει καπου να πιασει αμεσως. Το Slime δε θελει κινηση, μπαλωνει απο μονο του καθως ο αερας περναει μεσα απο την τρυπα.Εάν γυρίζει στατικά στο διπλό σταντ πχ δεν είναι το ίδιο με την πορεία?
Ότι και να λέει ο Motor Trek και ο κάθε Motor Trek στο χώμα θέλεις χαμήλωμα πίεσης ανεξαρτήτως τύπου, όγκου και βάρους μηχανή (αν θέλεις να έχεις καλύτερη συμπεριφορά). Όποιος πηγαίνει χώμα το ξέρει. Κάτι τέτοιες βλακείες τις λέει και η Michelin για το WILD (ότι δήθεν δε θέλει χαμήλωμα πίεσης, αλλά δεν εξηγεί για ποιους λόγους γιατί προφανώς αυτοί οι λόγοι είναι του συμφέροντος της και όχι ότι η συμπεριφορά παραμένει η ίδια).Αυτό λοιπόν το εξηγούσε το θέμα των πιέσεων ο motor trek στο YouTube ο οποίος έλεγε ότι σε μηχανάκια 200 και παραπάνω κιλών όπως είναι τα περισσότερα από τα μεγάλα ονόματα f&b πίεσης δεν πρέπει να κατεβαίνουν ακριβώς γιατί μπορεί να σκιστεί το λάστιχο ή να γίνει οποιαδήποτε τέτοια βλάβη σε ζάντα
Ενα κλασικο κολπο για να πιασει το fast ειναι να το βαζουμε με τη βαλβιδα στην ΠΑΝΩ θεση ωστε να κυλισει απο δω κι'απο κει οπως μπαινει και να παει παντου. Επισης εχουμε βγαλει τη βαλβιδα και τη βαζουμε μολις τελειωσει ο αφρος. Αμεσως μετα, καλυτερα μια μικρη βολτιτσα με τη λιγη πιεση που εχει ανεβασει για να παει παντου ο αφρος και μετα μονο βαζουμε πιεση με τρομπα. Αν η τρυπα ειναι μικρη, δηλ. τοχουμε καταλαβει αμεσως με το που εχασε πιεση και δεν περπατησαμε με το καρφι, τοτε εχει μεγαλες πιθανοτητες να πιασει.Εάν γυρίζει στατικά στο διπλό σταντ πχ δεν είναι το ίδιο με την πορεία?
Θα συμφωνησω και θα προσθεσω οτι το χαμηλωμα της πιεσης κανει το ελαστικο α) να λειτουργει σαν ας πουμε μια εξτρα αναρτηση και β) του δινει την δυνατοτητα να "αγκαλιαζει" καποιες μικρες αποτομες ανωμαλιες (πχ πετρες)Ότι και να λέει ο Motor Trek και ο κάθε Motor Trek στο χώμα θέλεις χαμήλωμα πίεσης ανεξαρτήτως τύπου, όγκου και βάρους μηχανή (αν θέλεις να έχεις καλύτερη συμπεριφορά). Όποιος πηγαίνει χώμα το ξέρει. Κάτι τέτοιες βλακείες τις λέει και η Michelin για το WILD (ότι δήθεν δε θέλει χαμήλωμα πίεσης, αλλά δεν εξηγεί για ποιους λόγους γιατί προφανώς αυτοί οι λόγοι είναι του συμφέροντος της και όχι ότι η συμπεριφορά παραμένει η ίδια).
Πρέπει όμως να μην υπερβάλλεις, δε μπορείς να ρίξεις τη πίεση στα 14barpsi σε μια μηχανή 200 κιλών. Με λίγα λόγια, στο χαμήλωμα πίεσης λέμε ναι, στις υπερβολές λέμε όχι.
Kαι αν δεν κανω λαθος αυτα δεν ειναι κλασικο κολπο αλλα απλα οι επισημες οδηγιες που αναγραφονται και στην φιαλη για την χρηση των αφρων τυπου fastΕνα κλασικο κολπο για να πιασει το fast ειναι να το βαζουμε με τη βαλβιδα στην ΠΑΝΩ θεση ωστε να κυλισει απο δω κι'απο κει οπως μπαινει και να παει παντου. Επισης εχουμε βγαλει τη βαλβιδα και τη βαζουμε μολις τελειωσει ο αφρος. Αμεσως μετα, καλυτερα μια μικρη βολτιτσα με τη λιγη πιεση που εχει ανεβασει για να παει παντου ο αφρος και μετα μονο βαζουμε πιεση με τρομπα. Αν η τρυπα ειναι μικρη, δηλ. τοχουμε καταλαβει αμεσως με το που εχασε πιεση και δεν περπατησαμε με το καρφι, τοτε εχει μεγαλες πιθανοτητες να πιασει.
Το slime το ειχα χρησιμοποιησει πριν κατι ...αιωνες Το ειχα βαλει μεσα και καποια στιγμη μετρησα τρεις μικρες προκες οι οποιες αγνωστο για ποσο καιρο ηταν καρφωμενες στο λαστιχο!!!!Φανταζομαι ναι, η ουσια ειναι να απλωσει ο αφρος στην εξωτερικη περιμετρο της σαμπρελας, αλλα δεν ξερω εαν ειναι καλη ιδεα για τα ρουλεμαν του πισω αξονα. Τεσπα, για ενα 5λεπτο που χρειαζεται δεν νομιζω οτι θα εχει θεμα. Αλλα για τον ιδιο λογο προτιμω το Slime. Μπορεις να το ριξεις μεσα στη σαμπρελα απο πριν, ωστε ακομη και εαν τρυπησει καπου να πιασει αμεσως. Το Slime δε θελει κινηση, μπαλωνει απο μονο του καθως ο αερας περναει μεσα απο την τρυπα.
????Ναι. Εαν ειναι τρυπα και οχι σκίσιμο το πιανει.
Οι εντουραδικες σαμπρελες θελουν προσοχη στην εθνικη, ανεβάζουν αποτομα θερμοκρασια πανω απο 140.
Δεν ξερω αν κανεις λαθος ή οχι επειδη δεν εχω διαβασει ποτε τις επισημες οδηγιες σε φιαλη fast αλλα αυτα που εγραψα ειναι αποσταγμα πειρας απο περιπτωσεις σε δικο μου λαστιχο και σε λαστιχα αλλων, κυριως παλια που εβαζα fast γιατι την τελευταια 10ετια κουβαλαω σαμπρελα ή βαζω δεματικα και παω σε βαλκανιζατερ αν δεν ειναι πολυ μακρια.Kαι αν δεν κανω λαθος αυτα δεν ειναι κλασικο κολπο αλλα απλα οι επισημες οδηγιες που αναγραφονται και στην φιαλη για την χρηση των αφρων τυπου fast
Ότι και να λέει ο Motor Trek και ο κάθε Motor Trek στο χώμα θέλεις χαμήλωμα πίεσης ανεξαρτήτως τύπου, όγκου και βάρους μηχανή (αν θέλεις να έχεις καλύτερη συμπεριφορά). Όποιος πηγαίνει χώμα το ξέρει. Κάτι τέτοιες βλακείες τις λέει και η Michelin για το WILD (ότι δήθεν δε θέλει χαμήλωμα πίεσης, αλλά δεν εξηγεί για ποιους λόγους γιατί προφανώς αυτοί οι λόγοι είναι του συμφέροντος της και όχι ότι η συμπεριφορά παραμένει η ίδια).
Πρέπει όμως να μην υπερβάλλεις, δε μπορείς να ρίξεις τη πίεση στα 14 bar σε μια μηχανή 200 κιλών. Με λίγα λόγια, στο χαμήλωμα πίεσης λέμε ναι, στις υπερβολές λέμε όχι.
Oι λογοι ειναι απλοι, τους εγραψα παραπανω. Το Wild ειναι ελαστικο radial, αρα τα πλαινα του τοιχωματα κινουνται αυτονομα απο το πελμα του και εχουν λιγοτερες στρωσεις ινων, αρα ειναι αρκετα μαλακα και ικανα να παραμορφωθουν για να δουλεψει το λαστιχο σωστα χωρις να χρειαστει να μειωσεις πιεσεις οπως χρειαζονται τα ελαστικα bias ply που ηταν ολα τα τακουνατα ελαστικα παλαιου τυπου. Σε εκεινα , τα πλαινα ηταν δεμενα με την ιδια στρωση με το πελμα και ηταν σχεδον πετρα. Επισης τα πλαινα ειχαν περισσοτερες στρωσεις μαζεμενες λογω overlapping, οποτε γινονταν πιο σκληρα. Για να αποκτησει καλυτερη συμπεριφορα στο χωμα και να μπορει να αγκαλιασει το τεραιν επρεπε λοιπον να ριξεις αρκετα πιεσεις, ωστε να "μαλακωσουν" τα πολυ σκληρα πλαινα. Γι'αυτο τα ελαστικα αυτα (mitas e07, K60, tkc80 κτλ) ειναι τοσο δυσκολο να αφαιρεθουν/τοποθετηθουν με κουταλες και με το χερι. Φυσικα αυτο ειναι γενικη οδηγια και ο καθενας ρυθμιζει τις πιεσεις του οπως τον βολευει, οπως ακριβως ρυθμιζει και τις αναρτησεις του. Ψαχνω να βρω και την επισημη οδηγια σε καποιο service manual μηχανης που ειχα δει οπου ο κατασκευαστης λεει ταδε πιεσεις για τα μαμα bias ply, εαν βαλετε radial τοτε ανεβαστε πιεσεις.Θα συμφωνησω και θα προσθεσω οτι το χαμηλωμα της πιεσης κανει το ελαστικο α) να λειτουργει σαν ας πουμε μια εξτρα αναρτηση και β) του δινει την δυνατοτητα να "αγκαλιαζει" καποιες μικρες αποτομες ανωμαλιες (πχ πετρες)
Δουλευει και σαν προληπτικο μετρο ωστε να ειναι ηδη μεσα οταν τρυπησει το λαστιχο/σαμπρελα αλλα θα δουλεψει και εαν το ριξεις μεσα μετα το κλαταρισμα, απλα θα πρεπει να εχεις καποια τρομπα μαζι γιατι για να δουλεψει (και φυσικα να φουσκωσεις το λαστιχο) θα χρειαστεις αερα. Δεν προκαλει υπερθερμανση μιας και ειναι υγρο και δεν νομιζω οτι επηρεαζει σε κατι εαν εχεις χαμηλη πιεση μεσα.Το slime το ειχα χρησιμοποιησει πριν κατι ...αιωνες Το ειχα βαλει μεσα και καποια στιγμη μετρησα τρεις μικρες προκες οι οποιες αγνωστο για ποσο καιρο ηταν καρφωμενες στο λαστιχο!!!!
Αλλα δεν γνωριζω αν επηρεαζει αρνητικα σε κατι οταν η πιεση στη σαμπρελα ειναι χαμηλη (χωματινη βολτα) και αν προκαλει καποια υπερθερμανση στην σαμπρελα σε υψηλες ταχυτητες Επισης δεν ξερω και ποσο βαρυ ειναι σαν υγρο, οποτε βαζοντας το εκ των πρωτερων και ποσο αυξανεται το μη αναρτωμενο βαρος
Επισης γνωριζεις αν κανει την ιδια καλη δουλεια αν χρησιμοποιηθει εκ των υστερων οπως οι κλασικοι αφροι?
Ξερω οτι οι Ultra Heavy Duty σαμπρελες σε υψηλες ταχυτητες και με βαριες μηχανες ανεβαζουν θερμοκρασια και αρχιζουν και αποσυντιθενται. Εχω διαβασει πολλα σκηνικα στο Advrider που μηχανες φορτωμενες στην εθνικη με UHD σαμπρελες εχασαν αποτομα πιεση απο λιωμενη σαμπρελα και για παρα πολλους που οταν πηγαν για αλλαγη ελαστικου βρηκαν μεσα τριμματα λαστιχου απο την σαμπρελα.????
Για καντο λιανα αυτο
Κωνσταντίνε, δεν αμφισβητώ οτι έχεις διαβάσει με τα μάτια σου. Αυτό που λέω είναι πως από το θεωρητικό μέχρι το πρακτικό σκέλος υπάρχει απόσταση. Αν και με βάση αυτά που έγραψες προκύπτουν νέα ερωτήματα σε σχέση με την ασφάλτινη χρήση αλλά δεν είναι του παρόντος να τα αναλύσουμε.Oι λογοι ειναι απλοι, τους εγραψα παραπανω. Το Wild ειναι ελαστικο radial, αρα τα πλαινα του τοιχωματα κινουνται αυτονομα απο το πελμα του και εχουν λιγοτερες στρωσεις ινων, αρα ειναι αρκετα μαλακα και ικανα να παραμορφωθουν για να δουλεψει το λαστιχο σωστα χωρις να χρειαστει να μειωσεις πιεσεις οπως χρειαζονται τα ελαστικα bias ply που ηταν ολα τα τακουνατα ελαστικα παλαιου τυπου. Σε εκεινα , τα πλαινα ηταν δεμενα με την ιδια στρωση με το πελμα και ηταν σχεδον πετρα. Επισης τα πλαινα ειχαν περισσοτερες στρωσεις μαζεμενες λογω overlapping, οποτε γινονταν πιο σκληρα. Για να αποκτησει καλυτερη συμπεριφορα στο χωμα και να μπορει να αγκαλιασει το τεραιν επρεπε λοιπον να ριξεις αρκετα πιεσεις, ωστε να "μαλακωσουν" τα πολυ σκληρα πλαινα. Γι'αυτο τα ελαστικα αυτα (mitas e07, K60, tkc80 κτλ) ειναι τοσο δυσκολο να αφαιρεθουν/τοποθετηθουν με κουταλες και με το χερι. Φυσικα αυτο ειναι γενικη οδηγια και ο καθενας ρυθμιζει τις πιεσεις του οπως τον βολευει, οπως ακριβως ρυθμιζει και τις αναρτησεις του. Ψαχνω να βρω και την επισημη οδηγια σε καποιο service manual μηχανης που ειχα δει οπου ο κατασκευαστης λεει ταδε πιεσεις για τα μαμα bias ply, εαν βαλετε radial τοτε ανεβαστε πιεσεις.
Kαμια αντιρρηση. Ουτε το εχω δοκιμασει το λαστιχο ουτε φυσικα παιζει να αμφισβητισω τον Σπανο. Και δεν χρειαζεται αλλωστε. Ο ανθρωπος λεει 1.8/2.0 δλδ 26/30 PSI για all around, δε λεει 14-20. Γιατι τα Ε07 μου πχ για να δουλεψουν σωστα στο χωμα με τον Σουπερτενεκε επρεπε να τα ριξω εως και 15, μεχρι εκει ηταν λες και δεν ειχα βγαλει καθολου αερα.Κωνσταντίνε, δεν αμφισβητώ οτι έχεις διαβάσει με τα μάτια σου. Αυτό που λέω είναι πως από το θεωρητικό μέχρι το πρακτικό σκέλος υπάρχει απόσταση. Αν και με βάση αυτά που έγραψες προκύπτουν νέα ερωτήματα σε σχέση με την ασφάλτινη χρήση αλλά δεν είναι του παρόντος να τα αναλύσουμε.
Ο αγαπητός Νίκος Σπανός ο οποίος εκτός από σπόνσορας της BMW ανέλαβε να παρουσιάσει και τα νέα MICHELIN ANAKEE WILD, αφού μάλιστα συνεργάζεται με την εταιρεία είχε έναν παραπάνω λόγο. Έγραψε για αυτά:
Πιέσεις. Πως δουλεύουν;
"Η MICHELIN λεει ότι το λάστιχο δουλεύει σε εργοστασιακές πιέσεις ανά μοτοσυκλέτα τόσο στο χώμα όσο και στην άσφαλτο. Δεν δουλεύει. Είμαι απόλυτος σε αυτό, οριζόντια και κάθετα. Δοκίμασα το λάστιχο με πολύ χαμηλές πιέσεις από 0.7 bar σε πολύ βαθιά άμμο και λάσπη έως και 2.4-2.6 bar σε άσφαλτο. Δοκίμασα ενδιάμεσες δηλαδή τις τυπικές πιέσεις του 1.5 bar – 1.5 bar μπρος-πίσω στην μικτή Adventure Touring χρήση (χώμα-άσφαλτο), και κατέληξα ότι η καλύτερη τελικά Allround πίεση για τα WILD είναι στα 1.8 bar μπροστά και 2.0 bar για το πίσω ελαστικό. Μέχρι εκεί. Ανεβαίνοντας ψηλότερα σε πιέσεις το λάστιχο χάνει το βεντουζάρισμα, παύει να παραμορφώνεται και να βρίσκει πρόσφυση παντού. ΟΚ, μπορεί να δουλεύουν τα WILD σε εργοστασιακές πιέσεις στην γαλλική άσφαλτο ή σε κάποιον πατημένο-τσιμέντο δασικό χωματόδρομο αλλά σε συνθήκες πραγματικού Travel Enduro μην ανεβείτε πάνω από τα 2.0 bar πίσω και 1.8 bar μπροστά (ακόμα και full φορτωμένοι). Κλείνοντας θα σας πως ότι εγώ στο δικό μου BMW R 1200GSA τα έχω μόνιμα με 1.7 bar (μπροστά – πίσω) και στο F800GS θα τα δουλεύω με 0.2 bar λιγότερο."
Δυστυχώς για λόγους άγνωστους το link της παραπάνω παρουσίασης δεν λειτουργεί. Υπάρχει όμως η αναφορά στο σχετικό με το ελαστικό θέμα εδώ μέσα στο advride.gr.
Ας πούμε πως η ανταλλαγή απόψεων μεταξύ χομπιστών χωράει συζήτηση πάντα. Εδώ όμως έχουμε το σχόλιο ενός επαγγελματία εκπαιδευτή στη κατηγορία βαρέως-βαρών που η άποψη του πάει κόντρα σε αυτήν της συνεργαζόμενης εταιρείας (βλ. MICHELIN). Νομίζω πως αυτό είναι αρκετό.
Οκ, κι εγώ είπα πως σε μεγάλες μηχανές ρίχνουμε πιέσεις αλλά χωρίς υπερβολές δηλαδή σε μηχανές των 200+ κιλών δε μπορείς να είσαι με 14 psi αλλά δε μπορείς να είσαι και με 32 και να προσπαθείς να κουμαντάρεις τον φορτωμένο ρινόκερο που θα χοροπηδάει στα σαθρά.Kαμια αντιρρηση. Ουτε το εχω δοκιμασει το λαστιχο ουτε φυσικα παιζει να αμφισβητισω τον Σπανο. Και δεν χρειαζεται αλλωστε. Ο ανθρωπος λεει 1.8/2.0 δλδ 26/30 PSI για all around, δε λεει 14-20. Γιατι τα Ε07 μου πχ για να δουλεψουν σωστα στο χωμα με τον Σουπερτενεκε επρεπε να τα ριξω εως και 15, μεχρι εκει ηταν λες και δεν ειχα βγαλει καθολου αερα.
Δεν ξερω για τα υπολοιπα αλλα το tkc80 σε διασταση 130/80/17 μια χαρα και σχετικα ευκολα αφαιρειται με λεβιεδες και με το χεριΓι'αυτο τα ελαστικα αυτα (mitas e07, K60, tkc80 κτλ) ειναι τοσο δυσκολο να αφαιρεθουν/τοποθετηθουν με κουταλες και με το χερι.