Aldebaran
Πορτοκαλί μέλος.
- Όνομα
- Γιάννης
- Μοτό
-
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Πριν από κάμποσο καιρό παρήγγειλα από τον Rade το kit του ανεμοθώρακα στυλ Rally μαζί με βάση και προβολείς LED, το οποίο κόστισε 480 μαζί με μεταφορικά.
Ο λόγος που το αγόρασα ήταν το γεγονός ότι μου αρέσει η γραμμή του, τα καλά σχόλια ως προς την αποτελεσματικότητά του στην αεροδυναμική καθώς επίσης και τα πολύ καλά φωτιστικά σώματα σε μορφή LED, τα οποία είναι απείρως καλύτερα από τα προηγούμενης γενιάς XENON, τα οποία απέσπασαν αρκετά αρνητικά σχόλια.
Υπήρχαν αρκετές άλλες επιλογές ώς προς την ανεμοπροστασία και την αποτελεσματικότητα των προβολέων (ένα θέμα που υποφέρουν τα 950/990) και ο λόγος που τις απέρριψα ήταν καθαρά το αισθητικό κομμάτι, μιας και είμαι τύπος που θέλω πρώτα να μου αρέσει αυτό που βλέπω και μετά κοιτάω για τα υπόλοιπα.
Μπρος στα κάλλη τι 'ναι ο πόνος ένα πράμα...
Όσον αφορά την ανεμοκάλυψη τα καταφέρνει πολύ καλά, διώχνοντας τον αέρα πάνω από το κράνος, δε δημιουργεί το γνωστό φαινόμενο της υποπίεσης και μειώνει κατά πολύ το φαινόμενο buffeting (οι γνωστές σφαλιάρες δεξιά-αριστερά), χωρίς βέβαια να καταφέρνει να το εξαλείψει, αν και νομίζω λίγες ζελατίνες το καταφέρνουν αυτό. Όλα αυτά σε ταχύτητες έως 170χ.α.ω, με ύψος αναβάτη στο 1,75m.
Να προσθέσω εδώ ότι το μήκος της είναι 4εκ μικρότερο από την εργοστασιακή ζελατίνα, πράγμα το οποίο της δίνει πλεονέκτημα σε εκτός δρόμου χρήση κατά την οποία ο αναβάτης είναι όρθιος και θέλει να φορτίσει το μπροστινό τμήμα της μοτοσυκλέτας γέρνοντας το σώμα μπροστά.
Τα φωτιστικά σώματα είναι LED συνολικής έντασης 66 watt, και αποδίδουν πολύ καλά, έχουν φωτιζόμενους δακτυλίους τύπου angel eyes, ο κάτω προβολέας είναι η μεσαία σκάλα και αντίστοιχα ο πάνω προβολέας η μεγάλη.
Είναι θερμοκρασίας 6000Κ, και ρυθμίζονται ο καθε προβολέας ξεχωριστά, πράγμα που δε συνέβαινε με τους εργοστασιακούς προβολείς.
Το μοναδικό μειονέκτημα κατά τη γνώμη μου είναι το γεγονός ότι για να ρυθμιστούν πρέπει να αφαιρεθεί η ζελατίνα (η οποία είναι 6 βίδες).
Η τοποθέτηση του κιτ είναι αρκετά εύκολη και ο μέσος χομπίστας θα χρειαστεί περίπου μισή ώρα για την τοποθέτηση, δεδομένου ότι τα πράγματα θα κάτσουν ακριβώς στις αντίστοιχες τρύπες.
Το μεγάλο μειονέκτημα της όλης κατασκευής είναι ότι σχεδόν ποτέ (απ'ότι διαβάζω στο advrider) οι 6 τρύπες στήριξης της ζελατίνας αλλά και οι 2 μεγάλες υποδοχές (που έχει η ζελατίνα για να φωλιάσουν οι 2 προβολείς LED), δεν ταιριάζουν σχεδόν ποτέ. Αναγκάζεσαι να μεγαλώσεις τις τρύπες με τρυπάνι τις μικρές και με dremel τις μεγάλες, για μπορέσει να κάτσει η ζελατίνα ακριβώς.
Και είναι απογοητευτικό, να έχεις δώσει τόσα χρήματα για ένα αξεσουάρ, να το περιμένεις πως και πως και μόλις έρχεται να αναγκάζεσαι να το τρυπάς για να ταιριάξει απάνω στο μηχανάκι. Σε απάντηση του ο Rade υποστηρίζει ότι λόγω του οτι η ζελατίνα είναι χειροποίητη, είναι λογικό να θέλει κάποιες αλλαγές για να ταιριάξει στο κάθε ξεχωριστό μηχανάκι.
Ένα άλλο μειονέκτημα είναι ότι ενώ τα φωτιστικά σώματα μαζί με τη βάση τους έχουν πολύ στιβαρή κατασκευή, αντιθέτως η ζελατίνα δειχνει ότι είναι αρκετά αδύναμη, και το λέω αυτό γιατί είναι αρκετά λεπτή και δεν ξέρω τι αντοχές θα έχει σε μία πτώση ή σε σύγκρουση με κάποιο κλαδί ας πούμε. Βέβαια είναι από ανθρακόνημα το οποίο σαν υλικό είναι αρκετά ανθεκτικό, ωστόσο διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις.
Επίσης, αφήνει ένα κενό γύρω στα 2εκ μεταξύ του κυρίως σώματος των προβολέων και της ζελατίνας, πράγμα το οποίο δυσαρεστεί ορισμένους, φαντάζομαι επειδή το νερό μπορεί να περάσει εύκολα και να έρθει σε επαφή με τα φωτιστικά σώματα. Το καλό είναι ότι απ'όσο διαβάζω, δεν έχουν αναφερθεί τέτοιου είδους προβλήματα.
Ακόμα ένα μειονέκτημα της κατασκευής, είναι ότι το πρόσθετο προστατευτικό plexiglass που βιδώνει πάνω στη ζελατίνα είναι πολύ ευαίσθητο και λίγο παραπάνω ροπή στο σφίξιμο είναι ικανη να το σπάσει / ραγίσει.
Γι αυτό το λόγο, ο Rade δίνει ένα επιπλέον προστατευτικό σαν ανταλλακτικό, χωρίς αυτή βέβαια η κίνηση να δικαιολογεί το fail της κατασκευής στο συγκεκριμένο σημείο. Δηλαδή, απο τη μία πλασσάρεις μια rally ζελατίνα, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι της έχεις δοκιμάσει σε διαφορα raids και rallies ανα την υφήλιο, και απο την άλλη βάζεις ένα προσταυτικό το οποίο σπάει αν το βιδώσεις λίγο παραπάνω.
Παρόλα τα μειονεκτήματα που έχει, δηλώνω ικανοποιημένος από την αγορά δεδομένου ότι καλύπτει τα θέλω μου στο αισθητικό αλλά και λειτουργικό κομμάτι.
Για τέλος, μερικές φωτό επιπλέον.
Καλούς δρόμους άπαντες.
Ο λόγος που το αγόρασα ήταν το γεγονός ότι μου αρέσει η γραμμή του, τα καλά σχόλια ως προς την αποτελεσματικότητά του στην αεροδυναμική καθώς επίσης και τα πολύ καλά φωτιστικά σώματα σε μορφή LED, τα οποία είναι απείρως καλύτερα από τα προηγούμενης γενιάς XENON, τα οποία απέσπασαν αρκετά αρνητικά σχόλια.
Υπήρχαν αρκετές άλλες επιλογές ώς προς την ανεμοπροστασία και την αποτελεσματικότητα των προβολέων (ένα θέμα που υποφέρουν τα 950/990) και ο λόγος που τις απέρριψα ήταν καθαρά το αισθητικό κομμάτι, μιας και είμαι τύπος που θέλω πρώτα να μου αρέσει αυτό που βλέπω και μετά κοιτάω για τα υπόλοιπα.
Μπρος στα κάλλη τι 'ναι ο πόνος ένα πράμα...
Όσον αφορά την ανεμοκάλυψη τα καταφέρνει πολύ καλά, διώχνοντας τον αέρα πάνω από το κράνος, δε δημιουργεί το γνωστό φαινόμενο της υποπίεσης και μειώνει κατά πολύ το φαινόμενο buffeting (οι γνωστές σφαλιάρες δεξιά-αριστερά), χωρίς βέβαια να καταφέρνει να το εξαλείψει, αν και νομίζω λίγες ζελατίνες το καταφέρνουν αυτό. Όλα αυτά σε ταχύτητες έως 170χ.α.ω, με ύψος αναβάτη στο 1,75m.
Να προσθέσω εδώ ότι το μήκος της είναι 4εκ μικρότερο από την εργοστασιακή ζελατίνα, πράγμα το οποίο της δίνει πλεονέκτημα σε εκτός δρόμου χρήση κατά την οποία ο αναβάτης είναι όρθιος και θέλει να φορτίσει το μπροστινό τμήμα της μοτοσυκλέτας γέρνοντας το σώμα μπροστά.
Τα φωτιστικά σώματα είναι LED συνολικής έντασης 66 watt, και αποδίδουν πολύ καλά, έχουν φωτιζόμενους δακτυλίους τύπου angel eyes, ο κάτω προβολέας είναι η μεσαία σκάλα και αντίστοιχα ο πάνω προβολέας η μεγάλη.
Είναι θερμοκρασίας 6000Κ, και ρυθμίζονται ο καθε προβολέας ξεχωριστά, πράγμα που δε συνέβαινε με τους εργοστασιακούς προβολείς.
Το μοναδικό μειονέκτημα κατά τη γνώμη μου είναι το γεγονός ότι για να ρυθμιστούν πρέπει να αφαιρεθεί η ζελατίνα (η οποία είναι 6 βίδες).
Η τοποθέτηση του κιτ είναι αρκετά εύκολη και ο μέσος χομπίστας θα χρειαστεί περίπου μισή ώρα για την τοποθέτηση, δεδομένου ότι τα πράγματα θα κάτσουν ακριβώς στις αντίστοιχες τρύπες.
Το μεγάλο μειονέκτημα της όλης κατασκευής είναι ότι σχεδόν ποτέ (απ'ότι διαβάζω στο advrider) οι 6 τρύπες στήριξης της ζελατίνας αλλά και οι 2 μεγάλες υποδοχές (που έχει η ζελατίνα για να φωλιάσουν οι 2 προβολείς LED), δεν ταιριάζουν σχεδόν ποτέ. Αναγκάζεσαι να μεγαλώσεις τις τρύπες με τρυπάνι τις μικρές και με dremel τις μεγάλες, για μπορέσει να κάτσει η ζελατίνα ακριβώς.
Και είναι απογοητευτικό, να έχεις δώσει τόσα χρήματα για ένα αξεσουάρ, να το περιμένεις πως και πως και μόλις έρχεται να αναγκάζεσαι να το τρυπάς για να ταιριάξει απάνω στο μηχανάκι. Σε απάντηση του ο Rade υποστηρίζει ότι λόγω του οτι η ζελατίνα είναι χειροποίητη, είναι λογικό να θέλει κάποιες αλλαγές για να ταιριάξει στο κάθε ξεχωριστό μηχανάκι.
Ένα άλλο μειονέκτημα είναι ότι ενώ τα φωτιστικά σώματα μαζί με τη βάση τους έχουν πολύ στιβαρή κατασκευή, αντιθέτως η ζελατίνα δειχνει ότι είναι αρκετά αδύναμη, και το λέω αυτό γιατί είναι αρκετά λεπτή και δεν ξέρω τι αντοχές θα έχει σε μία πτώση ή σε σύγκρουση με κάποιο κλαδί ας πούμε. Βέβαια είναι από ανθρακόνημα το οποίο σαν υλικό είναι αρκετά ανθεκτικό, ωστόσο διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις.
Επίσης, αφήνει ένα κενό γύρω στα 2εκ μεταξύ του κυρίως σώματος των προβολέων και της ζελατίνας, πράγμα το οποίο δυσαρεστεί ορισμένους, φαντάζομαι επειδή το νερό μπορεί να περάσει εύκολα και να έρθει σε επαφή με τα φωτιστικά σώματα. Το καλό είναι ότι απ'όσο διαβάζω, δεν έχουν αναφερθεί τέτοιου είδους προβλήματα.
Ακόμα ένα μειονέκτημα της κατασκευής, είναι ότι το πρόσθετο προστατευτικό plexiglass που βιδώνει πάνω στη ζελατίνα είναι πολύ ευαίσθητο και λίγο παραπάνω ροπή στο σφίξιμο είναι ικανη να το σπάσει / ραγίσει.
Γι αυτό το λόγο, ο Rade δίνει ένα επιπλέον προστατευτικό σαν ανταλλακτικό, χωρίς αυτή βέβαια η κίνηση να δικαιολογεί το fail της κατασκευής στο συγκεκριμένο σημείο. Δηλαδή, απο τη μία πλασσάρεις μια rally ζελατίνα, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι της έχεις δοκιμάσει σε διαφορα raids και rallies ανα την υφήλιο, και απο την άλλη βάζεις ένα προσταυτικό το οποίο σπάει αν το βιδώσεις λίγο παραπάνω.
Παρόλα τα μειονεκτήματα που έχει, δηλώνω ικανοποιημένος από την αγορά δεδομένου ότι καλύπτει τα θέλω μου στο αισθητικό αλλά και λειτουργικό κομμάτι.
Για τέλος, μερικές φωτό επιπλέον.
Καλούς δρόμους άπαντες.
Τελευταία επεξεργασία: