Ktm 990 Vs 1290 στο "χωμα"

Fixxer

Μέλος
Όνομα
Stelios
Μοτό
Yamaha
Με το 950 S, πήγα με Ιανο Πλαστήρα, νυχτα, και διέσχισα χθες Καρδίτσα κλπ Θεσσαλία προς Αθηνα. Τζιποειδη κολλαγαν, δεν είδα κάποιο 1x90, μόνο tenere... Πολύ νερό πάνω από μαρσπιε, με τόσα ηλεκτρονικά που εχουν δεν ξερω τι θα γινόταν σε 1x90, 790 κλπ...
 
Τελευταία επεξεργασία:

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Με το 950 S, πήγα με Ιανο Πλαστήρα, νυχτα, και διέσχισα χθες Καρδίτσα κλπ Θεσσαλία προς Αθηνα. Τζιποειδη κολλαγαν, δεν είδα κάποιο 1x90, μόνο tenere... Πολύ νερό πάνω από μαρσπιε, με τόσα ηλεκτρονικά που εχουν δεν ξερω τι θα γινόταν σε 1x90, 790 κλπ...
Καλό, αλλά δεν χρειαζόταν..... Δύο τροχοί είναι αυτοί....
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Καλησπέρα στην παρέα,

Αναρωτιεμαι αν κάποιος εχει δοκιμάσει/εμπειρία τοσο το 990 οσο και το 1290 στο χωμα, δασικους βασικά (οχι μονοπατια φυσικα).

Και εξηγούμαι, εχω στο παρελθον καποια εμπειρία με μικρά στο χωμα και το πιο προσφατο ειναι 2-3 χρόνια που εκανα 2 μεγαλες βολτες με δανεικο 990 (Ευβοια 2ημερο και Ζήρεια).
Αν και δεν το περιμενα, το 990 ηταν ανετο και οι βολτες βγηκαν ωραια !

Τωρα βρισκομαι εξωτερικο που το χωμα ειναι πολυ περιορισμενο, κυρίως στα ΤΕΤ και εκει με το κυάλι έχωντας στην κατοχή μου ενα 1290.

Επειδή με τρωει ο κ@λος μου να "εξερευνήσω" λιγο το χωμα, Γαλλια και Βελγιο βασικα, αναρωτιέμαι αν μπορω να το κανω με το 1290 και ψαχνω μια συγκριση με το 990.

Σιγουρα το τερεν ειναι διαφορετικο, λιγοτερο πετρα και πολύ λάσπη που δεν ξερω και θα ειναι νεο για εμενα :eek:

Εναλλακτική ειναι η αγορα ενος μικρου, η πτωση του 1290 μπορει να βγει πιο ακριβη θα πει καποιος, αλλα δεν θελω να βαλω 3ο στην σχέση μου :)haμιας και τωρα εχω 2).

Γεια πειτε γνωμες και κυριως εμπειρία τα 2 στο χώμα, ευχαριστω :friendship:
Για ποιο 1290 μιλάς?
Αν μιλάς για το R, είναι πολύ πιο ικανό απ'το 990, καλύτερες αναρτήσεις, καλύτερη λειτουργία σε χαμηλές rpm σε τεχνικά κομμάτια κτλ....
Ειναι πιο βαρύ (όχι πολύ) αλλά η διαφορά τους είναι τόσο μικρή που θεωρείται αμελητέα. Αν μπορείς να καλύψεις το κόστος των πτώσεων, οποίο και αν είναι αυτό, τότε το 1290 θα σε καλύψει καλύτερα απ'το 990. Κακά τα ψέματα το 990 είναι μοτοσυκλέτα ξεπερασμένη σε σχέση με το 1290, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι υπέρ ικανό στο χώμα, αλλά και σε κατάλληλα χέρια εννοείται.

Αν μιλάς για το S ή το Τ, εννοείται ότι προτίμησε το 990.
Και το S αλλά και το Τ υστερούν μπροστά στο 990, το πρώτο λόγω στησίματος, χυτών ζαντών και ημιενεργητικων αναρτήσεων και το δεύτερο λόγω βάρους και όγκου.

Μιλάω πάντα για χώμα.
Δεν έχει σημασία το είδος του χωματόδρομο, γιατί όταν λαμβάνεις μέρος σε χωμάτινη βόλτα, σίγουρα κάποια στιγμή τα πράγματα θα ζορισουν.

Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

GogosLux

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Tuono APRC V4 1000 / KTM 1290 SAE
Για ποιο 1290 μιλάς?

Αν μιλάς για το S ή το Τ, εννοείται ότι προτίμησε το 990.
Και το S αλλά και το Τ υστερούν μπροστά στο 990, το πρώτο λόγω στησίματος, χυτών ζαντών και ημιενεργητικων αναρτήσεων και το δεύτερο λόγω βάρους και όγκου.

Μιλάω πάντα για χώμα.
Δεν έχει σημασία το είδος του χωματόδρομο, γιατί όταν λαμβάνεις μέρος σε χωμάτινη βόλτα, σίγουρα κάποια στιγμή τα πράγματα θα ζορισουν.
Ευχαριστω για τα σχολια, μιλαω για το S.

Οταν λεω χωμα δεν εννοω σαν αυτα που ξερουμε μιας και δεν ειμαι Ελλαδα.
Απο οσο εχω δει εδω (Β. Γαλλια-Βελγιο) δεν εχει βουνα και τοσο δυσκολα αλλα εχει λασπη και γρασίδι που σε εμας ειναι πιο σπανιο.

Για τις χυτες ζαντες λεω να παω στα E07+ Dakar για να "σωθουν" απο το ατυχες γεγονος.
Δεν θα παω σε 21 μιας και το κοστος εκτινάσσεται.

Τωρα αν οι ημιενεργητικές κανουν τοσο μεγαλη διαφορα δεν το ξερω, οπως και αν θα καταλαβω την διαφορα στον ρυθμο αγροτουρισμου

Για το θεμα της πτωσης θα παρω ψηλά καγκελα να καλύπτουν και ντεπόζιτο + ποδια και θα αγορασω μια μαμα εξατμιση να προστατευσω την akrapo
Στην χειρότερη θα επικαλεστώ την μικτή ασφάλεια :rolleyes:

Η εναλλακτική ειναι 2-3Κ ευρος για ενα μικροτερο αλλα θα ειναι το 3ο στο γκαραζ με οτι αυτο συνεπάγεται
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Ευχαριστω για τα σχολια, μιλαω για το S.

Οταν λεω χωμα δεν εννοω σαν αυτα που ξερουμε μιας και δεν ειμαι Ελλαδα.
Απο οσο εχω δει εδω (Β. Γαλλια-Βελγιο) δεν εχει βουνα και τοσο δυσκολα αλλα εχει λασπη και γρασίδι που σε εμας ειναι πιο σπανιο.

Για τις χυτες ζαντες λεω να παω στα E07+ Dakar για να "σωθουν" απο το ατυχες γεγονος.
Δεν θα παω σε 21 μιας και το κοστος εκτινάσσεται.

Τωρα αν οι ημιενεργητικές κανουν τοσο μεγαλη διαφορα δεν το ξερω, οπως και αν θα καταλαβω την διαφορα στον ρυθμο αγροτουρισμου

Για το θεμα της πτωσης θα παρω ψηλά καγκελα να καλύπτουν και ντεπόζιτο + ποδια και θα αγορασω μια μαμα εξατμιση να προστατευσω την akrapo
Στην χειρότερη θα επικαλεστώ την μικτή ασφάλεια :rolleyes:

Η εναλλακτική ειναι 2-3Κ ευρος για ενα μικροτερο αλλα θα ειναι το 3ο στο γκαραζ με οτι αυτο συνεπάγεται
Έχει να κάνει καθαρά με το ποσοτητα/ποιότητα των χωμάτινων εξορμίσεων.
Στη θέση σου θα πήγαινα για ένα μικρό χωμάτινο στο οποίο θα ήσουν ξεγνιαστος και θα απολάμβανες τη βόλτα καλύτερα, χώρια ότι θα σε μάθαινε τεχνικές και θα μπορούσες να χωθεις και πιο βαθειά στο δάσος, όπου αυτό επιτρέπεται τέλος πάντων.
Επισης θα είχες το S άθικτο και για ασφάλτινη χρήση, αγρατζουνιστο, πλυμενο με τους τροχούς αθικτους και με ότι πλεονέκτημα αυτό συνεπάγεται στη μεταπωλητικη αξία του.
 

GogosLux

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Tuono APRC V4 1000 / KTM 1290 SAE
Μετα απο καμποσα περα δωθε στο αν θα παω για ενα μικρο ή θα "εξερευνήσω" το μεγαλο αποφάσισα οτι :
  1. το "χωμα" που εχω κοντα μου δεν δικαιολογεί ενα dedicated μηχανακι
  2. θελω να μαθω το 1290, ή έστω να προσπαθήσω, μιας και μεχρι τωρα τα 10κ χιλ τα εχω οδηγησει μονο σε ταξιδια με βαλιτσες και στα μισα με συνεπιβάτη. Στις γρηγορες καλοκαιρινες εξορμήσεις φυσικα δεν το προτειμω μιας και το V4 του Noale ειναι ακρως πιο διασκεδαστικό σε ασφαλτο
Ετσι θα προχωρήσω με τα απολύτως απαραίτητα για αρχή μιας και καγκελα και προστασια ψυγείου υπαρχουν αλλα και μικτή ασφάλεια :ha:

1) ποδια προστασίας, δεν ξερω αν πράγματι χρειάζεται αλλα σιγουρα θα φερει περισσοτερο βαρος χαμηλα :rolleyes: και θα βοηθάει στο βγάλσιμο του εμπρος τροχου με το ταψι που εχει απο κατω

2) βγαλσιμο της akrapo γιατι ειναι κριμα να την γδαρουμε και δεν υπαρχει αποτελεσματικος τροπος προστασιας. Την λύση εδωσε η αγορα μιας μαμα εξατμισης απο ebay που αναμένεται

3) Λαστιχα, με τα ContiTrailAttzck3 δεν εμπαινα ουτε σε χαλικια :eek:, αναμενω εντος της εβδομαδας τα E07+ dakar για να προστατεψουμε και τις ζαντες

Προς το παρον ηρθε και μπηκε το ταψι, ε συγνωμη η ποδιά
 
Τελευταία επεξεργασία:

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Μετα απο καμποσα περα δωθε στο αν θα παω για ενα μικρο ή θα "εξερευνήσω" το μεγαλο αποφάσισα οτι :
  1. το "χωμα" που εχω κοντα μου δεν δικαιολογεί ενα dedicated μηχανακι
  2. θελω να μαθω το 1290, ή έστω να προσπαθήσω, μιας και μεχρι τωρα τα 10κ χιλ τα εχω οδηγησει μονο σε ταξιδια με βαλιτσες και στα μισα με συνεπιβάτη. Στις γρηγορες καλοκαιρινες εξορμήσεις φυσικα δεν το προτειμω μιας και το V4 του Noale ειναι ακρως πιο διασκεδαστικό σε ασφαλτο
Ετσι θα προχωρήσω με τα απολύτως απαραίτητα για αρχή μιας και καγκελα και προστασια ψυγείου υπαρχουν αλλα και μικτή ασφάλεια :ha:

1) ποδια προστασίας, δεν ξερω αν πράγματι χρειάζεται αλλα σιγουρα θα φερει περισσοτερο βαρος χαμηλα :rolleyes: και θα βοηθάει στο βγάλσιμο του εμπρος τροχου με το ταψι που εχει απο κατω

2) βγαλσιμο της akrapo γιατι ειναι κριμα να την γδαρουμε και δεν υπαρχει αποτελεσματικος τροπος προστασιας. Την λύση εδωσε η αγορα μιας μαμα εξατμισης απο ebay που αναμένεται

3) Λαστιχα, με τα ContiTrailAttzck3 δεν εμπαινα ουτε σε χαλικια :eek:, αναμενω εντος της εβδομαδας τα E07+ dakar για να προστατεψουμε και τις ζαντες

Προς το παρον ηρθε και μπηκε το ταψι, ε συγνωμη η ποδιά
Διαβάζω αρκετά παράπονα για την αντοχή της χυτης ζάντας του S, ακόμα και σε μικρά χτυπήματα όπως πεζοδρόμια κτλ.

Προσωπικά, αν είχα το S και σχεδίαζα να κάνω χώμα, θα εξοπλίζόμουν με ένα ζευγάρι ακτινωτες tubeless Alpina στον εργοστασιακό συνδυασμό 19-17, δινoντας 1500 ευρώ και πουλώντας τις χυτές να μετριασω λίγο το έξοδο.

Δεν είμαι σύμφωνος με τις tubeless σε χωμάτινη χρήση, αλλά οι alpina είναι τέρατα αντοχής.

Ο κίνδυνος του tubeless στο χώμα σε ακτινωτη ή χυτή ζάντα είναι ότι αν την ακούσει το χείλος και σπάσει η σφράγιση είναι πολύ δύσκολο να επιδιόρθωσεις το ελαστικό, χανοντας εντελώς τον αέρα.
Μετα, θα πρέπει να πιάσεις με tie wraps το λαστιχο με τη ζάντα για μην ξεζανταρει έως το πλησιέστερο βουλκανιζατερ, όπου αυτό κι αν βρίσκεται.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
...Μετα, θα πρέπει να πιάσεις με tie wraps το λαστιχο με τη ζάντα για μην ξεζανταρει έως το πλησιέστερο βουλκανιζατερ, όπου αυτό κι αν βρίσκεται.
Και πάλι χωρίς να είναι σίγουρο ότι θα δουλέψει...
Αναλόγως του ελαστικού που θα έχεις...
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Oι ακτινωτες Akront παντως που εχουν τα τελευταια R αντεχουν στο χαλαρο χωμα μια χαρα, δεν εχω διαβασει πουθενα αντιστοιχα παραπονα οπως με τις παλιοτερες Saxess.
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Oι ακτινωτες Akront παντως που εχουν τα τελευταια R αντεχουν στο χαλαρο χωμα μια χαρα, δεν εχω διαβασει πουθενα αντιστοιχα παραπονα οπως με τις παλιοτερες Saxess.
Έχεις δίκιο αλλά ο φίλος όντας 19-17 δεν έχει πολλές επιλογές σε ακτίνα, άσε που τις Alpina τις βάζεις μια φορά και ξενοιάζεις.
 

jocker-t

#Ντανταντιρλάνταντα
Περιοχή
Busy Riding
Όνομα
Harris
Μοτό
"The Whip"

onroad

Superhero
Περιοχή
7th continent traveler
Όνομα
κωνσταντινος δε γκρειτ
Μοτό
1200 / 2012
Φίλε δύο άτομα δεν πρέπει να κυνηγάς ,το skliros kariolis k τον Μήτσο (korakas) , στους υπόλοιπους ισχύει ελεύθερα πιασίματα κ πισωκολητο

Στάλθηκε από το SM-G980F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

GogosLux

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Tuono APRC V4 1000 / KTM 1290 SAE
Διαβάζω αρκετά παράπονα για την αντοχή της χυτης ζάντας του S, ακόμα και σε μικρά χτυπήματα όπως πεζοδρόμια κτλ.

Προσωπικά, αν είχα το S και σχεδίαζα να κάνω χώμα, θα εξοπλίζόμουν με ένα ζευγάρι ακτινωτες tubeless Alpina στον εργοστασιακό συνδυασμό 19-17, δινoντας 1500 ευρώ και πουλώντας τις χυτές να μετριασω λίγο το έξοδο.

Δεν είμαι σύμφωνος με τις tubeless σε χωμάτινη χρήση, αλλά οι alpina είναι τέρατα αντοχής.

Ο κίνδυνος του tubeless στο χώμα σε ακτινωτη ή χυτή ζάντα είναι ότι αν την ακούσει το χείλος και σπάσει η σφράγιση είναι πολύ δύσκολο να επιδιόρθωσεις το ελαστικό, χανοντας εντελώς τον αέρα.
Μετα, θα πρέπει να πιάσεις με tie wraps το λαστιχο με τη ζάντα για μην ξεζανταρει έως το πλησιέστερο βουλκανιζατερ, όπου αυτό κι αν βρίσκεται.
Εχεις απολυτο δίκιο σε αυτο, μην σου πω οτι οι μαμα χυτές μου φαίνονται ήδη στραβες :ha
Δεν λεω οτι δεν κινδυνεύουν αλλα δεν ειναι και Υμηττός :eek:

Τωρα οι μαμα ΚΤΜ ακτινικες ζαντες με ολα μεσα ( δισκοπλακες, γρανάζι, TPMS, abs δαχτυλίδι και σαμπλελες, κλπ) ειναι στα 1200 οποτε με τα λαστιχα παμε στα 1500.

Απο την αλλη, εδω και στα περιξ (Αρδένες) δεν εχει πετρα αλλα κυριως λάσπη, μικρα κομμάτια αφου δεν επιτρεπεται στα περισσοτερα.
ΠΧ εκανα τα πρωτα 80 χιλ του βορειου ΤΕΤ Γαλλιας Βορα προς Νοτο με ενα αλλο μηχανακι και δεν μπορεις να πεις οτι ηταν και χωμάτινο :(

Βασικα αυτο που μπορεις να κανεις εδω πολυ λιγα χιλιομετρα δασικου, καμια παρανομη εξερευνηση στα νοτια του Βελγιου και εξοικείωση/παιχνιδι με το μηχανακι σε control σε χωμα που ειναι το βασικο μου μελημα. Οτιδήποτε περισσότερο απλα δεν υπάρχει.

Επισης, παιζει οδική ασφαλεια, ολική ασφάλεια, και αν στο τελος στραβώσουν τοτε θα βαλω το χερι στην τσεπη (αν δεν το βαλει αλλος).

Αν βρω στο μελλον παρεα να κανω κανα σοβαρο ΤΕΤ (οχι Ολλανδια - Βελγιο και κατι τετοια που ειναι φλατ με αμμο και λασπη) τοτε ΣΙΓΟΥΡΑ θα βαλω ακτίνες με σαμπρέλες.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Τωρα οι μαμα ΚΤΜ ακτινικες ζαντες με ολα μεσα ( δισκοπλακες, γρανάζι, TPMS, abs δαχτυλίδι και σαμπλελες, κλπ) ειναι στα 1200 οποτε με τα λαστιχα παμε στα 1500.
Εχω την εντυπωση οτι δισκοπλακες, γραναζι, ΤΠΜΣ, δαχτυλιδια κτλ απλα τα βγαζεις απο το ενα και τα πας στο αλλο. Το θεμα ειναι οτι με ακτινες σε Ακροντ μονο σε 21/18 θα βρεις μαμα ΚΤΜ, εκτος και εαν του 1290Τ που ειναι 19αρες ειναι Ακροντ.
 

GogosLux

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Tuono APRC V4 1000 / KTM 1290 SAE
Εχω την εντυπωση οτι δισκοπλακες, γραναζι, ΤΠΜΣ, δαχτυλιδια κτλ απλα τα βγαζεις απο το ενα και τα πας στο αλλο. Το θεμα ειναι οτι με ακτινες σε Ακροντ μονο σε 21/18 θα βρεις μαμα ΚΤΜ, εκτος και εαν του 1290Τ που ειναι 19αρες ειναι Ακροντ.
Θεωρητικα γίνεται αν πας για ολικη αντικατάσταση - οι ζαντες με TPMS και σαμπρελες ειναι κοντα στο χιλιάρικο.

Οταν ρωτησα η ιδεα ηταν να εχω ετοιμα προς "κουμπωμα" 2 σετ, ενα για χωμα και εινα για ασφαλτο για αυτο και το 1200.
 

#skliros_kariolis (geez996)

γιου μεικ μι κρ'υ'ζι ρε...
ADVRIDE Team
Περιοχή
Αττικης
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
KTM 300 EXC το tpi το καλό , το 6 gays
Εγω ευχαριστως ανταλασω τις ακτινωτες 19/17 με τις χυτες ζαντες.
Εχω πμ ;
 

#skliros_kariolis (geez996)

γιου μεικ μι κρ'υ'ζι ρε...
ADVRIDE Team
Περιοχή
Αττικης
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
KTM 300 EXC το tpi το καλό , το 6 gays
Δεν ειμαι φάν της ακτινας σε ασφαλτινης χρησης μοτοσυκλετας.
Δευτερον, θεωρω το tubeless της ΚΤΜ μειονεκτημα.
 
Top Bottom