Pamirs 2016 / KZ - KG - TJ

chrisoulis dim

Μέλος
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
R1200GSA K1200GT
Θα ήθελα να αναφέρω μερικές πληροφορίες σχετικά με το ταξίδι αυτό όπως εγώ το έζησα,κι ας υπάρχουν και σαν παρακαταθήκη εδώ, για τους επόμενους που θα αποφασίσουν να το κάνουν.

1. Επιλογή διαδρομής.
Τελευταία στιγμή επέλεξα την συγκεκριμένη διαδρομή (Βουλγαρία Ρουμανία Ουκρανία) γιατί ήταν ο αμέσως πιο σύντομος δρόμος μετά τον τελικό σχεδιασμό (λίγο πριν το πραξικόπημα) για αναχώρηση από Τουρκία. Οι τουρκοι μοτοσυκλετιστες στη Χίο, με τους οποίους μίλησα ήταν ξεκάθαροι στο ότι δεν ήταν η κατάλληλη περίοδος για να διασχίσω τη χώρα. Οπότε έπρεπε να βρω εναλλακτική, λόγω του ότι οι ημερομηνίες στις βίζες έτρεχαν. Ένα άλλο επίσης πρόβλημα ήταν το πέρασμα από Ουκρανία,όπου κι εκεί η κατάσταση στo νότιο πέρασμα (Mariupol Donetsk) δεν είναι και η καλύτερη. Έτσι η αμέσως επόμενη επιλογή για το πέρασμα στη Ρωσία ήταν το Χάρκοβο
2. Διαθέσιμος χρόνος.
Όλα τα παραπάνω βέβαια λύνονται αμέσως αν υπάρχει αρκετός χρόνος για ένα τέτοιο ταξίδι. Οι 29 μέρες που αφιέρωσα εγώ δεν ήταν αρκετές για κάτι τέτοιο,με αποτέλεσμα να οδηγώ κατά μέσο όρο πάνω 500 χιλιόμετρα κάθε μέρα σε δρόμους στην πλειοψηφία τους άθλιους. Αν είχα περισσότερο χρόνο θα ήμουν πιο ξεκούραστος ,το ταξίδι πιο ασφαλές,και θα απολάμβανα περισσότερο τα μαγικά τοπία της περιοχής.
3. Χρήμα/Βίζες
Το κόστος αυτού του ταξιδιού (φαγητό ξενοδοχεία) μαζί με τα έξοδα για βίζες και εισιτήρια ήταν γύρω στα 1900 ευρώ. Βίζα χρειάζεται η Ρωσία το Καζακστάν και το Τατζικιστάν. Η Κιργισία την έχει καταργήσει και του Τατζικιστάν δεν μπορεί να εκδοθεί στην Ελλάδα γιατί δεν υπάρχει πρεσβεία. Βγαίνει σε μια μέρα στο Μπισκεκ (Κιργισία) εύκολα, εκτός αν πέσεις στην περίπτωση.......
4. Ξενοδοχεία Καύσιμα
Πρόβλημα δεν αντιμετώπισα πουθενά. Προσοχή μόνο χρειάζεται στον Μ32 (Καζακστάν) όπου τα βενζινάδικα είναι μετρημένα, αν γελαστείς και πεις άστο στο επόμενο,κάηκες. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με τα καταλύματα. Στις πόλεις Aktobe και Kyzylorda υπάρχουν αρκετά ξενοδοχεία, είναι μια απόσταση όμως που είναι δύσκολο να καλυφθεί σε μια μέρα. Μια καλή περίπτωση για να αποφύγεις την σκηνή στη στέπα είναι η ενδιάμεση πόλη Αραλ όπου υπάρχουν δυο τρία άθλια καταλύματα με κορυφαίο σε αθλιοτητα το ομώνυμο ξενοδοχείο της πόλης. Στην πόλη του ρωσικού κοσμοδρομίου Μπαικονουρ υπάρχουν καλά ξενοδοχεία,όχι βέβαια για ταξιδευτές καθότι η πόλη είναι κλειστή για επισκέπτες.
5. Κίνδυνοι.
Στους πιο σοβαρούς θα εβαζα τα υψόμετρα του Ακ Μπαιταλ, όπου αν προϋπάρχουν αναπνευστικά προβληματακια,εκεί μπορεί να επιδεινωθούν και να γίνουν πολύ σοβαρά. Αλλά και στους απολύτως υγιής θα πρότεινα να ενημερωθούν σχετικά με τις ασθένειες υψομέτρου. Αμέσως μετά θα εβαζα την ποιότητα των δρόμων κάτι που είναι εντελώς εκτός από τη δικής μας καθημερινοτητα ακόμα και σε μικρές off road αποδράσεις. Ενα επίσης σημαντικό είναι η εξασφάλιση αρκετού πόσιμου νερού ειδικά στον Μ32.
6. Εποχή
Αν είχα την επιλογή θα διάλεγα μέσα Ιουνίου,που τα αποτυπώματα του χειμώνα είναι ακόμα πιο έντονα. Σε καμιά περίπτωση νωρίτερα όμως. Οι έντονες βροχοπτώσεις δημιουργούν πολλές κατολισθησεις και τα προβλήματα στους δρόμους γίνονται ακόμα χειρότερα.
Θα συμπληρώσω αν θυμηθώ κάτι άλλο σημαντικό,αλλά και για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία,αν γνωρίζω,ευχαρίστως.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom