Η συγκεκριμένη διάταξη ,
αφορά Μεταφορά(εντός) ή Ρυμούλκηση(με/σε τρέϊλερ) ,Αγωνιστικών Μοτ/τών ,
με Φορτηγό Ιδιωτικής Χρήσης(ΦΙΧ)->(σημ. ΦΙΧ+Ελλάδα=Επαγγελματικής Χρήσης)
ανεξαρτήτως ιδιοκτησίας(κατόχου) του ΦΙΧ και μεταφορικού του έργου (δηλωμένη επαγγελματική χρήση/δραστηριότητα αυτού)
Αποτελεί δηλ πλέον ,μία ΝΟΜΙΜΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ,στον ΚΑΝΟΝΑ της γενικής ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ μεταφορας μοτ/των απο τυχαία ΦΙΧ ,για την μοναδική περίπτωση μεταφορας αποδεδειγμένα αγωνιστικών μοτοσυκλετών ,σε ημερομηνία κ προορισμό που αποδεδειγμένα διεξάγεται αγώνας ,κ με (τουλάχιστον)επιβαίνοντα τον (αποδεδειγμένα)ιδιοκτήτη της μοτό κ (αποδεδειγμένα)αγωνιζόμενο.
Και ΜΠΑΡΑΒΟ κ ΣΩΣΤΑ έγινε ,γιατί λύνει νομικά κ κοστολογικά τα χέρια των ιδιωτών αγωνιζομένων.
Κατα τ'άλλα κ εκτός αυτού ,συνεχίζει να ισχύει η ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ μεταφορας μοτ/των ,εντός ΦΙΧ ή πάνω σε τρέιλερ ρυμουλκούμενο από ΦΙΧ.
Με λίγα λόγια ,αν είσαι αγροτης ,χασαπης ,υδραυλικος, ηλεκτρολογος ,μαρμαρας ,κλπ ,κ μπορείς να εχεις ΦΙΧ λόγω της επαγγελματικής σου δραστηριότητας ,
ΔΕΝ μπορεις να φορτώνεις/μεταφερεις ΝΟΜΟΤΥΠΑ ,την μοτ/τα σου με αυτό ,για λόγους "προσωπικής" αναψυχής.
Με ΦΙΧ ,μπορείς να μεταφέρεις αντικείμενα συναφή με την εργασία σου ,πρός δηλωμένο προορισμό ΜΟΝΟ για επαγγελματικούς λόγους κ πάντα ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ με προβλεπόμενα παραστατικά (δελτίο αποστολής-τιμολόγιο-δελτίο παροχής υπηρεσιών)
Αν θέλεις ,να μπορείς ,να μεταφέρεις -ΝΟΜΙΜΑ- με το βανάκι-φορτηγάκι που χρησιμοποιείς για την δουλειά σου ,ΚΑΙ άλλα αντικείμενα ,εκτός των συναφών με την επαγγελματική σου δραστηριότητα ,άρα κ χωρίς ανάγκη παραστατικών...
τότε θα πρέπει να το μετατρέψεις σε ΜΙΚΤΗΣ χρήσης (Ιδιωτική ΚΑΙ Επαγγελματική) δηλώνοντάς το ανάλογα στο ΥΠ.ΣΥΓΚ. & ΔΟΥ ,κάτι το οποίο βέβαια ,έχει οικονομικές επιβαρύνσεις κατά την άγορά (φόροι) ,μεγαλύτερα Τέλη Κυκλ/ας ,Τεκμήριο Κτήσης κ Χρήσης ,κλπά οικονομικά "καπέλα"
Ο απολύτως ΝΟΜΙΜΟΣ τρόπος να χρησιμοποιείς το φορτηγάκι-βανάκι σου ,για όποιον λόγο εσύ επιθυμείς ,είναι να έχει ομολογκαριστεί - ταξινομηθεί - αγοραστεί - κ δηλωθεί σαν ΙΧ (να μην έχει συνδεθεί δηλ με επαγγελματική δραστηριότητα)
Σε αυτή την περίπτωση ,αναλαμβάνεις το μεγάλο οικονομικό(φορολογικό) κόστος κτήσης κ χρήσης (τέλη ταξινόμησης-φόροι αγοράς-τεκμήριο-τελη-κλπ)
αλλά κουβαλάς ότι θέλεις ,κ πας όπου θέλεις ,το κάνεις κ κάμπερ αμα θελεις ,κ ότι άλλο θελεις.
Ακόμα κ σε αυτή την περίπτωση βέβαια ,ισχύουν όλες οι περιοριστικές διατάξεις ασφάλειας μεταφορών, παραποίησης σασί ,υπερύψωσης ή επιμήκυνσης αμαξώματος (πχ.υψος οροφής ή ράμπα πίσω ή κουτί για σκύλους)
καθώς επίσης και όλες οι διατάξεις περί φοροδιαφυγής
(θα πρέπει δηλ να μπορείς να αποδείξεις ανα πάσα στιγμή ,οτι το κάμπερ σου το οδηγείς κ χρησιμοποιείς εσύ ,κ δεν το νοικιάζεις ,ή οτι η μοτοσυκλέτα είναι δικιά σου κ δεν εκτελείς έργο μεταφοράς τρίτου επ αμοιβή)
Οπως καταλαβαίνετε λοιπόν ,το θέμα είναι περίπλοκο νομοτυπικά ,κ ο λόγος είναι η προσπάθεια να μην χάνονται φορολογικά έσοδα ,απο τον τύπο που ,με έναν δηλωμένο κήπο ,θέλει να μπορεί να έχει tZamBa NAVARA ,ή από τον ψιλικατζή ,που θέλει να μπορεί να έχει tZamBa VITO.
Μπορούν λοιπόν να τα έχουν ,αρκεί ο ένας να μεταφέρει αποκλειστικά ότι δηλώνει οτι φυτρώνει στον κήπο του ,κι ο άλλος ότι ε΄χει σχέση με το ψιλικατζίδικό του ,κ πάντα με τα αναλογα παραστατικά.
Το 99% των ιδιοκτητών ΦΙΧ ,μεταφέρουν & μετακινούνται ΠΑΡΑΤΥΠΑ ,παίρνοντας το (στατιστικά) μικρό ρίσκο ,λόγω χαλαρής ελεγκτικής συχνότητας.
ΑΝ τους "κάτσει" όμως...θα πονέσει ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ.
αφορά Μεταφορά(εντός) ή Ρυμούλκηση(με/σε τρέϊλερ) ,Αγωνιστικών Μοτ/τών ,
με Φορτηγό Ιδιωτικής Χρήσης(ΦΙΧ)->(σημ. ΦΙΧ+Ελλάδα=Επαγγελματικής Χρήσης)
ανεξαρτήτως ιδιοκτησίας(κατόχου) του ΦΙΧ και μεταφορικού του έργου (δηλωμένη επαγγελματική χρήση/δραστηριότητα αυτού)
Αποτελεί δηλ πλέον ,μία ΝΟΜΙΜΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ,στον ΚΑΝΟΝΑ της γενικής ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ μεταφορας μοτ/των απο τυχαία ΦΙΧ ,για την μοναδική περίπτωση μεταφορας αποδεδειγμένα αγωνιστικών μοτοσυκλετών ,σε ημερομηνία κ προορισμό που αποδεδειγμένα διεξάγεται αγώνας ,κ με (τουλάχιστον)επιβαίνοντα τον (αποδεδειγμένα)ιδιοκτήτη της μοτό κ (αποδεδειγμένα)αγωνιζόμενο.
Και ΜΠΑΡΑΒΟ κ ΣΩΣΤΑ έγινε ,γιατί λύνει νομικά κ κοστολογικά τα χέρια των ιδιωτών αγωνιζομένων.
Κατα τ'άλλα κ εκτός αυτού ,συνεχίζει να ισχύει η ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ μεταφορας μοτ/των ,εντός ΦΙΧ ή πάνω σε τρέιλερ ρυμουλκούμενο από ΦΙΧ.
Με λίγα λόγια ,αν είσαι αγροτης ,χασαπης ,υδραυλικος, ηλεκτρολογος ,μαρμαρας ,κλπ ,κ μπορείς να εχεις ΦΙΧ λόγω της επαγγελματικής σου δραστηριότητας ,
ΔΕΝ μπορεις να φορτώνεις/μεταφερεις ΝΟΜΟΤΥΠΑ ,την μοτ/τα σου με αυτό ,για λόγους "προσωπικής" αναψυχής.
Με ΦΙΧ ,μπορείς να μεταφέρεις αντικείμενα συναφή με την εργασία σου ,πρός δηλωμένο προορισμό ΜΟΝΟ για επαγγελματικούς λόγους κ πάντα ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ με προβλεπόμενα παραστατικά (δελτίο αποστολής-τιμολόγιο-δελτίο παροχής υπηρεσιών)
Αν θέλεις ,να μπορείς ,να μεταφέρεις -ΝΟΜΙΜΑ- με το βανάκι-φορτηγάκι που χρησιμοποιείς για την δουλειά σου ,ΚΑΙ άλλα αντικείμενα ,εκτός των συναφών με την επαγγελματική σου δραστηριότητα ,άρα κ χωρίς ανάγκη παραστατικών...
τότε θα πρέπει να το μετατρέψεις σε ΜΙΚΤΗΣ χρήσης (Ιδιωτική ΚΑΙ Επαγγελματική) δηλώνοντάς το ανάλογα στο ΥΠ.ΣΥΓΚ. & ΔΟΥ ,κάτι το οποίο βέβαια ,έχει οικονομικές επιβαρύνσεις κατά την άγορά (φόροι) ,μεγαλύτερα Τέλη Κυκλ/ας ,Τεκμήριο Κτήσης κ Χρήσης ,κλπά οικονομικά "καπέλα"
Ο απολύτως ΝΟΜΙΜΟΣ τρόπος να χρησιμοποιείς το φορτηγάκι-βανάκι σου ,για όποιον λόγο εσύ επιθυμείς ,είναι να έχει ομολογκαριστεί - ταξινομηθεί - αγοραστεί - κ δηλωθεί σαν ΙΧ (να μην έχει συνδεθεί δηλ με επαγγελματική δραστηριότητα)
Σε αυτή την περίπτωση ,αναλαμβάνεις το μεγάλο οικονομικό(φορολογικό) κόστος κτήσης κ χρήσης (τέλη ταξινόμησης-φόροι αγοράς-τεκμήριο-τελη-κλπ)
αλλά κουβαλάς ότι θέλεις ,κ πας όπου θέλεις ,το κάνεις κ κάμπερ αμα θελεις ,κ ότι άλλο θελεις.
Ακόμα κ σε αυτή την περίπτωση βέβαια ,ισχύουν όλες οι περιοριστικές διατάξεις ασφάλειας μεταφορών, παραποίησης σασί ,υπερύψωσης ή επιμήκυνσης αμαξώματος (πχ.υψος οροφής ή ράμπα πίσω ή κουτί για σκύλους)
καθώς επίσης και όλες οι διατάξεις περί φοροδιαφυγής
(θα πρέπει δηλ να μπορείς να αποδείξεις ανα πάσα στιγμή ,οτι το κάμπερ σου το οδηγείς κ χρησιμοποιείς εσύ ,κ δεν το νοικιάζεις ,ή οτι η μοτοσυκλέτα είναι δικιά σου κ δεν εκτελείς έργο μεταφοράς τρίτου επ αμοιβή)
Οπως καταλαβαίνετε λοιπόν ,το θέμα είναι περίπλοκο νομοτυπικά ,κ ο λόγος είναι η προσπάθεια να μην χάνονται φορολογικά έσοδα ,απο τον τύπο που ,με έναν δηλωμένο κήπο ,θέλει να μπορεί να έχει tZamBa NAVARA ,ή από τον ψιλικατζή ,που θέλει να μπορεί να έχει tZamBa VITO.
Μπορούν λοιπόν να τα έχουν ,αρκεί ο ένας να μεταφέρει αποκλειστικά ότι δηλώνει οτι φυτρώνει στον κήπο του ,κι ο άλλος ότι ε΄χει σχέση με το ψιλικατζίδικό του ,κ πάντα με τα αναλογα παραστατικά.
Το 99% των ιδιοκτητών ΦΙΧ ,μεταφέρουν & μετακινούνται ΠΑΡΑΤΥΠΑ ,παίρνοντας το (στατιστικά) μικρό ρίσκο ,λόγω χαλαρής ελεγκτικής συχνότητας.
ΑΝ τους "κάτσει" όμως...θα πονέσει ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ.