Μισό γιατί το μπερδέψαμε πάρα πολύ το πράγμα...
Μια απάντηση στον Κωνσταντίνο
k0k0s . Ο κινητήρας που φορούσε το ΧΤ660Z,R & X όπως επίσης και το MT-03 και τα σύγχρονα Pegasus της Aprilia είναι της Motori Minarelli. Για να μη γράφω πολλά... καμία σχέση με τους παλιούς πενταβάλβιδους καρμπυρατεράτους 660, αυτό ήταν μια φημολογία που έχω διαβάσει κατά καιρούς να αναπαράγεται αλλά ανήκει απλώς στη σφαίρα του φανταστικού. Αν θέλετε τη γνώμη μου σχετικά με τον κινητήρα πρόκειται για έναν σχεδιαστικά σύγχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα. Αυτό που δεν ήταν σύγχρονο ήταν το βάρος του. Όμως τα 46 άλογα που παρήγαγε ήταν υπεράρκετα για ένα ροπάτο αξιόπιστο 650άρι. Δεν χρειάζεται να συγκρίνουμε ολόκληρο τον μοτοσυκλετιστικό πλανήτη με την ΚΤΜ που ΗΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ αυτό που ήταν. Θα τα ξαναπούμε σε λίγα χρόνια τι θα είναι η ΚΤΜ εκτός αγωνιστικού πεδίου, ήδη λαμβάνουμε δείγματα γραφής που για να πάρεις αληθινό Αυστριακό με ρυθμιζόμενες αναρτήσεις πρέπει να μπεις στη ζώνη των 15+ χιλιάδων ευρώ.
Τέλος τα WR-F και τα CRF-RX στη κατηγορία των 450cc ουδεμία σχέση έχουν με τα 650άρια της AJP και της SWM. Τα πρώτα ΕΙΝΑΙ καθαρόαιμα ενώ τα δεύτερα ψευδοεντούρο από άποψη κινητήρα.
Απαντώ και στον
pumba . H AJP στην αρχική έκδοση του PR7 φόρεσε τον ίδιο κινητήρα 660 της Motori Minarelli. Είδε όμως τους περιορισμούς που σύντομα θα είχε λόγω προδιαγραφών και τον αντικατέστησε αρχικά με τον 630 της Husqvarna και σήμερα με τον 650 της SWM (που ουσιαστικά έχει τις ίδιες ρίζες) για να μπορεί να περνάει τις προδιαγραφές Euro 4 ως εντούρο (καθώς ο νομοθέτης εκεί κάνει μια παραχώρηση και στο ABS και στη δυνατότητα που έχουν τα εντούρο με κάποιον "πολιτικό" εξοπλισμό να μπορούν να κυκλοφορούν νόμιμα στο δρόμο παρά τις περιορισμένες προδιαγραφές των κινητήρων. Παραθυράκι λέγεται... και είναι το ίδιο που χρησιμοποιεί και σήμερα η ΚΤΜ για τα 690 και 701. Αυτό το παραθυράκι δε θέλησε ή δε μπόρεσε να χρησιμοποιήσει η Yamaha καθώς τα Tenere και τα ΧΤ απέχουν πολύ από τη κατηγορία εντούρο, τουλάχιστον με το τρόπο που μπορεί να επικαλεστεί η ΚΤΜ.
Ολοκληρώνοντας... τα μονοκύλινδρα όλων των κατηγοριών κυβισμών, ξεκινώντας από τα 125cc και φτάνοντας μέχρι και τα 700cc έρχονται να καλύψουν μια συγκεκριμένη ανάγκη μερίδας του αγοραστικού κοινού. Μπορεί σήμερα το marketing να μας προσφέρει -για να μη πω "να μας επιβάλλει"- δυνατότητες που πολλές φορές δε μπορούμε να εξαντλήσουμε αλλά η ανάγκη για φθηνά, με χαμηλή κατανάλωση και οικονομική συντήρηση θα παραμείνει ως καλύτερη επιλογή για commuting στη πόλη και μικρά ή μεγαλύτερα ταξίδια. Το ότι σύντομα τα μεσαίου κυβισμού θα απουσιάζουν ως επιλογή και ότι τα μικρότερου κυβισμού ολοένα και θα "πνίγονται" με χαμηλές ιπποδύναμης είναι μεγάλη απώλεια για το κόσμο της μοτοσυκλέτας. Το γεγονός ότι η Yamaha έβγαλε και έδωσε στο κοινό έναν δικύλινδρο κινητήρα που φοράει σε διάφορα μοντέλα με δελεαστικές τιμές παρόμοιες με σύγχρονων μονοκύλινδρων, είναι μια έξυπνη κίνηση από μέρους της. Με αυτόν το τρόπο κυριολεκτικά "αρπάζει" μεγάλο κομμάτι του αγοραστικού κοινού που δεν θέλει ή δεν είναι έτοιμο να φτάσει οικονομικά τις προτάσεις άλλων εταιρειών, που αποφάσισαν να εκσφενδονιστούν σε μεγάλα πενταψήφια νούμερα τιμής.