Επανερχομαι στο τι εκανα / χρειαστηκα εγω στο μηχανακι μου σε 50000χμ.
Ξεκιναω απο αλλαγες λαδιων / φιλτρου. Η πρωτη αλλαγη εγινε φυσικα στα 1000χμ στο εξουσιοδοτημενο στο Νησι απο το οποιο πηρα το μηχανακι. Το σερβις κοστισε 120 λιρες με τα λαδια αγορασμενα απο μενα (παντα Motul 5100, που παιζει πολυ στο Νησι, οπως και Castrol), ετσι για να δειτε τι παιζει απο τιμες στις βορειες χωρες. Απο κει και περα, αλλαγες λαδιων καθε 6000χμ και φιλτρου καθε 12000, δηλ. στα μισα απ'οσα λεει η Χονδα, και παντα μονος μου εκτος απο μια φορα, οταν εκανα και αλλες δουλειες σε εξουσιοδοτημενο (δετε παρακατω). Βεβαια οταν πηγα στο Μαροκο, αλλαξα λαδια στα 9000χμ και φιλτρο στα 15000χμ, δηλ. οταν γυρισα στο Νησι.
Την τελευταια αλλαγη λαδιων την εκανα σε 8000χμ και στο μελλον, αν συνεχισω να κανω πολλα χμ, που μαλλον δεν προβλεπεται συντομα λογω covid, θα αλλαζω λαδια σε 8-9000χμ και φιλτρο σε 16-18000χμ. Ο λογος ειναι οτι τα λαδια που εβγαζα στις 6000χμ ειχανε αισθηση σχεδον καινουργιων, ουτε καλα-καλα μαυρισμενα δεν ητανε. Την μια και μοναδικη φορα που αλλαξα λαδια σε εξουσιοδοτημενο, στα 42000χμ οταν εκανα και βαλβιδες/μπουζι, ο εξαιρετικος μαστορας του συνεργειου μου ειπε κι'αυτος οτι ειναι σαν καινουργια και καλυτερα να ταφηνα περισοτερο.
Και μια φωτο απο αλλαγη λαδιων, παιρνει 4.2lt οταν αλλαζει και το φιλτρο και 4lt χωρις φιλτρο, προσεξτε τις δυο ταπες λαδιου καθως το καρτερ εχει δυο θαλαμους.
Αλλαγη φιλτρων αερα. Αλλαξα τα δικα μου με DNA στα 22000χμ αντι για 24000χμ (τοτε βολεψε) και ταβγαλα και ταπλυνα/λαδωσα παλι μετα απο 12000χμ γιατι το μηχανακι ειχε παει αρκετο χωμα, μαλιστα εκανα αυτη τη δουλεια λιγο μετα που γυρισα απο το Μαροκο καθως ειχα πεσει κανα δυο φορες σε αμμοθυελες. Οταν ομως ηρθε η ωρα να ξανακανω τη δουλεια, προτιμησα να ξαναπαρω και να βαλω τα χαρτινα/μαμισια παρα την ακριβη τους τιμη (βεβαια στο Νησι ειναι φτηνοτερα και εχω και 10% εκπτωση). Οπως ειναι γνωστο, ειναι καλυτερα χαρτινο φλιτρο για αρκετο χωμα, και αν ειναι να παω μεγαλα ασφαλτινα ταξιδια στην Ευρωπη με ελαχιστο χωμα τοτε θα ξαναβαλω τα DNA.
Ρυθμιση βαλβιδων / αλλαγη μπουζι. Η μαμα λεει ελεγχο και πιθανα ρυθμιση βαλβιδων καθε 24000χμ. Σε ολα τα CRF, οι βαλβιδες εισαγωγης ειναι με καπελοτα και εξαγωγης με κοκκορακια - ειδικο σχεδιαστικο κολπο για να κρατηθει το υψος του κινητηρα χαμηλο. Οι εισαγωγης με καπελοτα σιγουρα δε θελουν ελεγχο τοσο νωρις, οι δε εξαγωγης συνηθως ανοιγουν αντι να κλεινουν. Εχοντας δει σε ξενα φορουμ οτι σχεδον κανενας δεν ητανε εκτος οριων στα 24000χμ, αφησα τις δικες μου να τις κανω μαζι με τα μπουζι στα 48000χμ αλλα τα εκανα αυτα λιγο νωριτερα στα 42000χμ, γιατι τοτε βολεψε ελεω ταξιδιων.
Τι βρηκαμε λοιπον? Οι 4 εισαγωγης που ειναι με καπελοτα βρεθηκανε ολες ακριβως ιδιες στο 0.17 οταν η Χονδα δινει 0.16+-0.3, μαλλον η Χονδα τις εχει ετσι απο μαμα (ελαχιστα ανοιχτες) καθως οι εισαγωγης συνηθως κλεινουνε. Φυσικα δεν τις πειραξαμε. Οι 4 εξαγωγης που ειναι με κοκορακια βρεθηκανε ολες διαφορετικες. H Χονδα δινει 0.23+-0.2 και βρηκαμε τις εξης τιμες: 0.22, 0.25, 0.27, 0.22. Οι τρεις ητανε εντος οριων και μονο μια ειχε ανοιξει στο 0.27 δηλ. 0.2 πιο ανοιχτη απο το οριο. Και παλι no problem, καθως ειχε ανοιξει, οχι κλεισει. Τις βαλαμε ολες στο 0.25 δηλ. λιγο ανοιχτες μηπως και κλεισουνε. Και οσο ειχανε βγει τα σχετικα για τις βαλβιδες, βαλαμε και ενα speedohealer, που πρεπει να ξηλωθει το μισο μηχανακι για να μπει, γιατι το κοντερ κλεβει 10% απο μαμα και το δικο μου εκλεβε ακομη περισοτερο (12.5% δηλ. ασυστολα) καθως ειχα βαλει 1 δοντι μεγαλυτερο πισω γραναζι.
Βαζω και δυο φωτο απο τη δουλεια που εγινε με μενα παροντα και επιβλεποντα, μαλιστα εγω μετρησα τις ανοχες των βαλβιδων.
Τα μπουζι αλλαχτηκανε κι'αυτα, οπως ειπα στο προηγουμενο ποστ τα δυο μεσαια εχουν φοβερα δυσκολη προσβαση, ουσιαστικα πρεπει να βγαλει κανεις οτι χρειαζεται για να φτασει στο καπακι του κινητηρα για βαλβιδες για να τα αλλαξει, γι'αυτο και πρεπει να συνδυαζονται με βαλβιδες. Η μια απο τις μπουζοπιπες, η εσωτερικη του αριστερα κυλινδρου βρεθηκε σε ΠΟΛΥ ταλαιπωρημενη κατασταση λογω φαινομενου arc. Παρ'ολη την ταλαιπωρια, δειτε την επομενη φωτο, εδινε κανονικα σπινθηρα (τεσταριστηκε) και γι'αυτο δεν ειχα δει καμιά διαφορα στην αποδοση. Αλλαχτηκε ομως στην εγγυηση, ο εξουσιοδοτημενος εξηγηθηκε σωστα. Αν δεν την περναγε στην εγγυηση, η τιμη της ειναι γυρω στα 50€.
Αλλαγη υγρων φρενων. Κανονικα πρεπει να αλλαζονται καθε 2 χρονια, εγω τα αλλαξα στα 2.5 τον Αυγουστο του 2019. Ειναι ευκολη δουλεια, βεβαια ειναι καλο ναχει κανεις εναν βοηθο, δηλ. αλλα δυο χερια, για την εξαερωση. Σε τετοιες δουλειες με βοηθαει παντα η εξαιρετικη συνοδοιπορος, thanks and love κι'απο δω.
Αλλαγη ψυκτικου: εγινε περσι τον Ιουλη, σχεδον στα 3.5 χρονια, γιατι τοτε μπορεσα να ξαναρθω Ελλαδα ελεω covid. Ειχα αφησει εκει το μηχανακι γιατι ειχα σκοπο να ξαναπαω απο κει στο Μαροκο περσι το Πασχα αλλα φυσικα το ταξιδι ματαιωθηκε - ευτυχως πηρα πισω το εισιτηριο πλοιου Ηγουμενιτσα-Ανκωνα που ειχα ηδη βγαλει. Εγραψα σχετικα πιο πανω, δεν ειναι δυσκολη δουλεια απλα θελει τροπο και οχι κοπο για να πλυθει το δοχειο υπερχειλισης απο τη μακα (που το δικο μου, σαν σχετικα καινουργιο, δεν ειχε σχεδον καθολου).
Αλλαγη λαδιων πηρουνιου. Πρωτη αλλαγη στα 28000χμ που βολεψε, η Χονδα δεν δινει διαστημα αλλα γενικα ειναι καλο να αλλαζονται καθε 24000χμ. Τοτε ειδα για πρωτη φορα και το εσωτερικο φαγωμα του πηρουνιου στο σημειο της κατω τιμονοπλακας. Δευτερη αλλαγη στα 42000χμ που το μηχανακι ητανε μεσα για βαλβιδες/μπουζι, τοτε μου αλλαξε η Χονδα και τις μποτες του πηρουνιου στην εγγυηση. Αλλα μπηκανε παλι οι ιδιες, οχι αυτες των μοντελων 2018-2019 με επιστρωση Kashima (αν κι'αυτες θα φαγωθουν σε βαθος χρονου), οποτε θα μπορουσα και να μην τις εχω αλλαξει. Τουλαχιστο εγινε η αλλαγη λαδιων τζαμπα και σε συνεργειο, αντι να την κανω μονος μου.
Ρουλεμαν πισω τροχου. Στα 42000 που το μηνανακι ητανε σε συνεργειο για βαλβιδες, αλλαξαμε προληπτικα και τα ρουλεμαν του πισω τροχου με C3 spec, τα οποια αντεχουν ψηλοτερες θερμοκρασιες, καθως εχουν αναφερθει καποιες αστοχιες σε αναβατες που περνανε συχνα ποταμια (αποτομη αλλαγη θερμοκρασιας). Τοξερα αυτο και ταχα παρει και τα κουβαλαγα μαζι μου στα ταξιδια σε Ασια και Μαροκο.
Μπροστινο γραναζι. Αυτο ειναι ενα τελευταιο που θελω να αναφερω. Η αλυσιδα κρατησε σχεδον 50000χμ παρα την καθολου ευγενικη χρηση που κανω στο μηχανακι, ισως και λογω Tutoro. Στα 22000χμ ειχα αλλαξει το πισω γραναζι με 1 δοντι μεγαλυτερο, δηλ. 43αρι, που πιστευω ειναι απαραιτητη αλλαγη για οσους πανε σοβαρο χωμα. Ενοσω το μηχανακι ητανε στη Χονδα για βαλβιδες, βγαλαμε και το καπακι του μπροστινου γραναζιου, ετσι απο περιεργεια να δουμε σε τι κατασταση ητανε. Και ευτυχως που το βγαλαμε, καθως το γραναζι ειχε φαγωθει πολυ και ειχε κανει μυτες, κατι που δεν εχω δει σε αλλο μηχανακι μου στο παρελθον. Καθως δεν ειχε στοκαρισμενο μπροστινο γραναζι ουτε ο Σακαρακης και επρεπε να περιμενω, το αφησαμε ετσι και το αλλαξαμε μετα απο 2000χμ στα 44000χμ στη μοτο-γιαφκα του Γατου, πινοντας καφεδακι. Δετε στην επομενη φωτο ποσο ειχανε φαγωθει τα δοντια του μπροστινου γραναζιου, οποτε κοιταξτε το
οπωσδηποτε μετα απο 35-40000χμ αν δεν εχει αλλαχτει ακομη η αλυσιδα.
Αυτ(ι)α, συνολικο κοστος εργατικων σε 3 χρονια και 50000χμ τα 120€ που μου κοστισε η ρυθμιση βαλβιδων / αλλαγη μπουζι / βαλσιμο speedohealer / αλλαγη ρουλεμαν πισω τροχου, ολα αυτα γινανε στα 44000χμ, συν αλλο ενα 10αρικο στα 48000χμ για κοψιμο και περασμα/πριτσινωμα καινουργιας αλυσιδας.
Το μηχανακι εχει βγει σκληρο καρυδι και, αν δει κανεις και τι (δεν) χρειαζεται, ειναι σιγουρα καταλληλο για μακρινα adventure ταξιδια.