Και γιατί για αυτές τις περιπτώσεις δεν βάζεις ένα έξτρα δοχείο;Κωστή ,σωστό κ σεβαστό αυτό που λές.
Ο λόγος που ψάχνομαι ,δεν είναι για να "στραγγίζω" το τεπόζιτο κάθε φορά πρίν γεμίσω.
Αλλά
πχ1) Γυρνάω από ολοήμερο οδοιπορικό ,είμαι Πάχη ,κ το RANGE μου λέει ΕΜΕΙΝΕΣ.
Ο χρόνος καθυστέρησης έμπα-γεμισε-έβγα ΙΣΟΔΥΝΑΜΕΙ με τον χρόνο που θα φτάσω στη Βάση μου ,αν δεν χρειάζεται να γεμίσω.(βλ.βγάλε κρανος-γαντια-τσιγάρο)
Αν όντως έχω 4 λιτρα καύσιμο ακόμα ,γιατί να χάσω χρόνο ,κ να γεμίσω ακριβά ,κ σε αμφιβόλου ποιότητας κ ποσότητας βενζινάδικο ,κ να μην γεμίσω στη Βάση μου ,την άλλη μέρα ίσως ,σε βενζινάδικο που (τιμολογιακά-ποιοτικά-ποσοτικά) γνωρίζω...?
πχ2) Τριγυρνάω σε ορεινό επαρχιακό Γιάννενα-Ζαγόρια-Τζουμέρκα-Βασιλίτσα-Μέτσοβο ,όπου υπάρχει ένα μεγάλο χλμ-κενό βενζινάδικων.
Γιατί να είμαι μες το άγχος οτι θα μείνω στα βουνά ,αντί να απολαμβάνω το τοπίο ,αν όντως έχω ακόμα 70-80 χλμ αυτονομία ?
kavadias Eυχαριστώ φίλε για την αναλυτική απάντηση.
Κι εγώ ,όπως τα περιγράφεις ,θα περίμενα να είναι.
Το απόκομα της φωτό σου ,αφορά (φανταζομαι) το μανιουαλ του ADV.
Τo Riders manual του απλού ,που έχω σε ηλεκτρονική μορφή ,αναφέρει ακριβώς τα ίδια.
Στο ρελαντι παντως ολοι οι κινητηρες καινε περισσοτερο απ'οτι με μια 5η-6η μεσα.Μια φορά είχα κάνει +8 ή 10 χλμ με ---- και προσευχές μεχρι να βρω πρατήριο, αλλά οδηγούσα με συμπλέκτη στα κατηφορικά και την βοήθεια του ανέμου στα ισάδια
Και πως γινεται αυτό?Στο ρελαντι παντως ολοι οι κινητηρες καινε περισσοτερο απ'οτι με μια 5η-6η μεσα.
Πολυ σωστα οσα γραφεις, μονο που εγω μιλαω για οικονομια στην κατηφορα, οχι με 100 στο ισιωμα ουτε σε ανηφορα. Λεω λοιπον οτι αν θες να κανεις οικονομια στις κατηφορες οπως ανεφερες παραπανω ειναι καλυτερο να τις κατεβαινεις με 6η παρα στο ρελαντι με νεκρα. Με 6η και κλειστο γκαζι δεν ψεκαζεται καυσιμο, γιατι τα πιστονια κινουνται απο τη μεταδοση, ενω στο ρελαντι ειτε εισαι στασιμος ειτε με νεκρα ο εγκεφαλος πρεπει να ψεκασει καύσιμο για να κρατάει το μοτερ σε λειτουργία.Και πως γινεται αυτό?
Δλδ αν πχ κατέβω εναν κατηφορικό δρόμο μηκους 10χλμ με νεκρα στο ρελαντί, θα κάψω περισσότερο απο το να πάω ΕΟ ευθεία 10χλμ με 5-6 μέσα και πχ 100χλμ/ωρα? Δεν στέκει αυτό!
Ο κινητήρας στη 2η περίπτωση εχει να μεταφέρει ενα φορτίο Χ για 10χλμ με Β (βάρος) επι τις Ψ δυνάμεις που ασκούνται πάνω του (βαρύτητα, τριβές, αντισταση αέρα κλπ)
Στην 1η όμως περίπτωση οι δνάμεις Ψ δεν υπάρχουν γιατι η βαρύτητα λειτουργεί υπέρ του και ετσι εξισώνει τις δυνάμεις και παράγει αποτέλεσμα με το λιγότερο έργο.
Και πως κανει αναφλεξη αν δε ψεκαζει καυσιμο?Με 6η και κλειστο γκαζι δεν ψεκαζεται καυσιμο, γιατι τα πιστονια κινουνται απο τη μεταδοση, ενω στο ρελαντι ειτε εισαι στασιμος ειτε με νεκρα ο εγκεφαλος πρεπει να ψεκασει καύσιμο για να κρατάει το μοτερ σε λειτουργία.
Αναφλεξη τινος; Του αερα; Αφου δεν ψεκαζει καυσιμο. Μιλαμε παντα για μοτερ injection, ετσι; Τα καρμπυρατερ καινε παντα λογω διαφραγματων κτλ που ανοιγουν με υποπιεση αλλα κ το κυκλωμα του ρελαντι που δεν κοβει ποτε, γι'αυτο ειναι αλλη ιστορία. Τα ιντζεξιον ομως απλα δεν ψεκαζουν βενζινη με κλειστο γκαζι, το μοτερ γυριζει παιρνοντας κινηση απο τον στροφαλο που παιρνει κινηση απο το συστημα μεταδοσης που παιρνει κινηση απο τον τροχο. Καλα, οχι οτι στο ρελαντι καινε τον πατο τους, καπου μισο λιτρο την ωρα καινε πχ τα χιλιαρια, αλλα ακομη κι αυτο ειναι μεγαλυτερο απο το 0 της 6ης.Και πως κανει αναφλεξη αν δε ψεκαζει καυσιμο?
Πολύ σωστά! Αυτό φαίνεται και στους υπολογιστές ταξιδιών. Αν είναι σε mode στιγμιαίας κατανάλωσης, σε κατήφορο με το γκάζι κλειστό δείχνει "0" κατανάλωση!Αναφλεξη τινος; Του αερα; Αφου δεν ψεκαζει καυσιμο. Μιλαμε παντα για μοτερ injection, ετσι; Τα καρμπυρατερ καινε παντα λογω διαφραγματων κτλ που ανοιγουν με υποπιεση αλλα κ το κυκλωμα του ρελαντι που δεν κοβει ποτε, γι'αυτο ειναι αλλη ιστορία. Τα ιντζεξιον ομως απλα δεν ψεκαζουν βενζινη με κλειστο γκαζι, το μοτερ γυριζει παιρνοντας κινηση απο τον στροφαλο που παιρνει κινηση απο το συστημα μεταδοσης που παιρνει κινηση απο τον τροχο. Καλα, οχι οτι στο ρελαντι καινε τον πατο τους, καπου μισο λιτρο την ωρα καινε πχ τα χιλιαρια, αλλα ακομη κι αυτο ειναι μεγαλυτερο απο το 0 της 6ης.
Και πάλι δεν είναι απόλυτα σωστό αυτό. Συνάρτηση των στοιχείων που θα μπούν στην εξίσωση *κυρίως της απόστασης (L) που θέλουμε να διανύσουμε εχουμε και το ανάλογο αποτέλεσμα.Αναφλεξη τινος; Του αερα; Αφου δεν ψεκαζει καυσιμο. Μιλαμε παντα για μοτερ injection, ετσι; Τα καρμπυρατερ καινε παντα λογω διαφραγματων κτλ που ανοιγουν με υποπιεση αλλα κ το κυκλωμα του ρελαντι που δεν κοβει ποτε, γι'αυτο ειναι αλλη ιστορία. Τα ιντζεξιον ομως απλα δεν ψεκαζουν βενζινη με κλειστο γκαζι, το μοτερ γυριζει παιρνοντας κινηση απο τον στροφαλο που παιρνει κινηση απο το συστημα μεταδοσης που παιρνει κινηση απο τον τροχο. Καλα, οχι οτι στο ρελαντι καινε τον πατο τους, καπου μισο λιτρο την ωρα καινε πχ τα χιλιαρια, αλλα ακομη κι αυτο ειναι μεγαλυτερο απο το 0 της 6ης.
ΚΑΛΑ κανεις κ τις διατηρειςΚαι πάλι δεν είναι απόλυτα σωστό αυτό. Συνάρτηση των στοιχείων που θα μπούν στην εξίσωση *κυρίως της απόστασης (L) που θέλουμε να διανύσουμε εχουμε και το ανάλογο αποτέλεσμα.
Θεωρητικά λοιπόν αν μιλήσουμε εχουμε τα εξής και με απλά λόγια:
-Για να συμβούν τα παραπάνω που γράφεις απαιτείται κάποια μορφή ενέργειας που στο παράδειγμα σου θα πρέπει να την πάρει απο την τριβή του τροχού με το οδόστρωμα.
1η περίπτωση: Αν η κατηφόρα σου είναι μικρή σε μήκος πχ 100μ και η ταχύτητα σου είναι σχετικά μεγάλη πχ80χλμ/ωρα, τότε ναι ανεξαρτήτου κλήσης της κατηφόρας θα έχει θετικό αποτέλεσμα η οικονομία καυσίμου με ταχύτητα στο κιβώτιο.
2η περίπτωση: Αν είναι μεγάλη σε μήκος αλλά η κλίση σου μικρή, τότε θα έχεις αρνητικό αποτέλεσμα στο τέλος διότι θα μειώνει συνεχώς την ταχύτητα της μοτό μέχρι να σταματήσει εντελώς η "δωρεάν" παραγωγή ενέργειας μέσω της τριβής και να χρειαστείς μετά να χρησιμοποιήσεις το καύσιμο για να παράξεις ενέργεια ξανά και επιπλέον θα πρέπει να υπολογίσεις οτι η ζήτηση καυσίμου μετά θα είναι πολύ περισσότερη γιατι θα χρειαστείς περισσότερη ροπή για να ξαναδώσεις μια ταχύτητα κίνησης Χ στη μοτό και να την διατηρήσεις ωστε να τελειώσεις την ζητούμενη απόσταση L.
3η περίπτωση: μεγλαη κατηφόρα και μεγάλη κλίση, τότε ναι θα εχεις περισσότερη οικονομία.
Πρακτικά όμως οταν εχεις ενα μικτό τερέν δρόμων, η καλύτερη επιλογή είναι να χρησιμοποιείς το "βάρος σου" για να παράξεις αδράνεια και να εκμεταλλευτείς το έργο της.
Υ.Γ Διατηρώ επιφυλάξεις για το αν είναι μηδενική η κατανάλωση καυσίμου στην περίπτωση που αναφέρεις, γιατί αν θυμάμαι καλά οταν ενας κινητήρας δουλεύει, χρειάζεται πάντα μια πολύ μικρή ποσότητα καυσίμου για να λιπαίνει τους οδηγούς και τις έδρες των βαλβίδων (θα το τσεκάρω οταν βρω χρόνο).
Στα 80χαω τα 100μ τα καλυπτεις σε 4.5", δεν εχει νοημα καμια απο τις δυο προσπαθειες οικονομιας καυσιμου.Και πάλι δεν είναι απόλυτα σωστό αυτό. Συνάρτηση των στοιχείων που θα μπούν στην εξίσωση *κυρίως της απόστασης (L) που θέλουμε να διανύσουμε εχουμε και το ανάλογο αποτέλεσμα.
Θεωρητικά λοιπόν αν μιλήσουμε εχουμε τα εξής και με απλά λόγια:
-Για να συμβούν τα παραπάνω που γράφεις απαιτείται κάποια μορφή ενέργειας που στο παράδειγμα σου θα πρέπει να την πάρει απο την τριβή του τροχού με το οδόστρωμα.
1η περίπτωση: Αν η κατηφόρα σου είναι μικρή σε μήκος πχ 100μ και η ταχύτητα σου είναι σχετικά μεγάλη πχ80χλμ/ωρα, τότε ναι ανεξαρτήτου κλήσης της κατηφόρας θα έχει θετικό αποτέλεσμα η οικονομία καυσίμου με ταχύτητα στο κιβώτιο.
2η περίπτωση: Αν είναι μεγάλη σε μήκος αλλά η κλίση σου μικρή, τότε θα έχεις αρνητικό αποτέλεσμα στο τέλος διότι θα μειώνει συνεχώς την ταχύτητα της μοτό μέχρι να σταματήσει εντελώς η "δωρεάν" παραγωγή ενέργειας μέσω της τριβής και να χρειαστείς μετά να χρησιμοποιήσεις το καύσιμο για να παράξεις ενέργεια ξανά και επιπλέον θα πρέπει να υπολογίσεις οτι η ζήτηση καυσίμου μετά θα είναι πολύ περισσότερη γιατι θα χρειαστείς περισσότερη ροπή για να ξαναδώσεις μια ταχύτητα κίνησης Χ στη μοτό και να την διατηρήσεις ωστε να τελειώσεις την ζητούμενη απόσταση L.
3η περίπτωση: μεγλαη κατηφόρα και μεγάλη κλίση, τότε ναι θα εχεις περισσότερη οικονομία.
Πρακτικά όμως οταν εχεις ενα μικτό τερέν δρόμων, η καλύτερη επιλογή είναι να χρησιμοποιείς το "βάρος σου" για να παράξεις αδράνεια και να εκμεταλλευτείς το έργο της.
Υ.Γ Διατηρώ επιφυλάξεις για το αν είναι μηδενική η κατανάλωση καυσίμου στην περίπτωση που αναφέρεις, γιατί αν θυμάμαι καλά οταν ενας κινητήρας δουλεύει, χρειάζεται πάντα μια πολύ μικρή ποσότητα καυσίμου για να λιπαίνει τους οδηγούς και τις έδρες των βαλβίδων (θα το τσεκάρω οταν βρω χρόνο).
Oκ, διορθωνω το απολυτο της απαντησης μου. Ισως δεν το κανουν ολες, ισως το κανουν οι πιο προσφατες μετα τα Euro III/IV.Φυσικα και ψεκαζει καυσιμο οταν κινειται το οχημα αλλα το γκαζι ειναι κλειστο. Οποιοσδηποτε δει εναν χαρτη καυσιμου μπορει να το διαπιστωσει αυτο. Και οποιος δε θελει να δει χαρτη καυσιμου σαν προ μπορει απλα να ακουσει τα διακριτικά (η εντονα σκασιματα) με κλειστο γκαζι. Η ενδειξη του τριπ κομπιουτερ δεν μπορει σε καμμια περιπτωση να θεωρηθει σαν αποδεικτικο στοιχειο καθως ειναι εκτιμηση χονδρικη και μαλιστα στιγμιαια χωρις να εχει καμμια σχεση με real time injection time