Βοηθεια σε αλλαγη λαδιων ktm 950 adv

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Μειωνεται η ζωη και κατ επεκταση η διαρκεια ζωης των αναφλεκτηρων(μπουζι),αισθητηρων "λ" -καταλυτων καυσαεριων(αν υπαρχουν),εμφανιση καταλοιπων καυσης στον θαλαμο καυσης και των βαλβιδων,πτωση ποιοτητας καυσιμου με οτι αυτο συνεπαγεται στην αποδοση.
Ολα αυτα ισχυουν για υγιεις τετραχρονους καθημερινης χρησης(ακομα κ υψηλης αποδοσης)κινητηρες εσωτερικης καυσεως,αν κατι δεν ισχυει τοτε τα πραγματα αλλαζουν ,υπαρχουν παρα πολλοι παραμετροι.
Εδω θα διαφωνήσω....
Στην ένδειξη εως το max. δεν συμβαίνει τίποτα.
Οι κατασκευαστές ξέρουν!
 

Big twin

Orange blood
Όνομα
Σαββας
Μοτό
Ktm 990 smt 2011
Εδω θα διαφωνήσω....
Στην ένδειξη εως το max. δεν συμβαίνει τίποτα.
Οι κατασκευαστές ξέρουν!

Έχεις δίκιο "γενικότερα" αλλά οταν μιλάμε για ktm που στην ένδειξη max καίει περισσότερα λαδια. Άρα περισσότερα καμένα λαδια= περισσότερα κατάλοιπα
 

CubMan

Μέλος
Όνομα
Darth Pleguis
Μοτό
Imperial Speeder
...θα μου πεις βεβαια ποιος το θυμαται μετα την αποφοιτηση:thinking:

Βρε αδερφέ εγώ δεν θυμάμαι τι έφαγα χτες, θα θυμόμουν τι είχα διδαχθεί στον Ασπρόπυργο το 1988;
Το μόνο που θυμάμαι είναι τα μπούτια της Αγγλικούς...και ένα ωραίο Πάσχα που είχα περάσει δόκιμος
σε κάτι κωλόμπαρα στον Παναμά μαζί με τον πρωτοδεύτερο...

:ha:ha

http://www.eugenfound.edu.gr/appdata/documents/books_pdf/e_j00067.pdf

http://www.eugenfound.edu.gr/appdata/documents/books_pdf/e_j00071.pdf
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Έχεις δίκιο "γενικότερα" αλλά οταν μιλάμε για ktm που στην ένδειξη max καίει περισσότερα λαδια. Άρα περισσότερα καμένα λαδια= περισσότερα κατάλοιπα
Πες μας πόσα σου καίει;
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Βρε αδερφέ εγώ δεν θυμάμαι τι έφαγα χτες, θα θυμόμουν τι είχα διδαχθεί στον Ασπρόπυργο το 1988;
Το μόνο που θυμάμαι είναι τα μπούτια της Αγγλικούς...και ένα ωραίο Πάσχα που είχα περάσει δόκιμος
σε κάτι κωλόμπαρα στον Παναμά μαζί με τον πρωτοδεύτερο...

:ha:ha

http://www.eugenfound.edu.gr/appdata/documents/books_pdf/e_j00067.pdf

http://www.eugenfound.edu.gr/appdata/documents/books_pdf/e_j00071.pdf
Αυτά τα μπούτια ηταν σκέτη τρέλλα!!!:yup:
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Χόνδα XR400AdvR
BMW R1200GSA
Ο εσωτερικός όγκος του κινητήρα παίζει ρόλο ως προς την πίεση των αναθυμιάσεων.
Οσο μεγαλύτερα κάρτερ έχουμε, τόσο η πίεση των αναθυμιάσεων θα λιγοστεύει.
Σωστόν και φυσιοΛογικόν. (απλές αρχές Φυσικής-Χημείας)
Και τις γνωρίζω τις εσωτερικές διαδικασίες του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Και αυτή η "διαχείριση αναθυμιάσεων" ,συναντάται στα μοτέρ αυτοκινήτων ,όπου το κάρτερ είναι ενσωματωμένο στον κορμό ,και στα μοτέρ μοτοσυκλέτας με υγρό συμπλέκτη ("μπάνιο")

Στην περίπτωση του ΚΤΜ το λιγότερο λάδι ανάμεσα στο max. και στο min. αυξάνει τον όγκο του κάρτερ τόσο ώστε να παρατηρείτε αυτό το φαινόμενο.
Λάθος. (ΚαΤεΜέ)
Η αποθήκευση του λαδιού στα ΚΤΜ ,γίνεται σε εξωτερικό δοχείο λαδιού και όχι στο κάρτερ.
Ετσι λοιπόν ,όσο* λάδι και να έχει το δοχείο λαδιού ,οι αντλίες λαδιού θα τραβήξουν την ποσότητα που είναι προγραμματισμένες να τραβήξουν ,ώστε να λιπάνουν τα μέρη του κινητήρα που είναι σχεδιασμένες να λιπάνουν ,κ το "ξηρό" κάρτερ θα κρατήσει στην "κοιλιά" του ,όσο λάδι είναι προγραμματισμένο από τον σχεδιστή του μοτέρ να μένει εκεί.
Και με αυτόν τον τρόπο λειτουργίας ,απλά ΔΕΝ μεταβάλεται ο κενός όγκος στο εσωτερικό του κινητήρα.

Όπως γίνεται κ σε όλα τα μοτέρ ξηρού κάρτερ.

Οπότε ,καμία λογική (θεωρώ με το φτωχό μυαλό μου) δεν υπάρχει ,στον συσχετισμό υπερβολικής απώλειας λαδιού μέσω της εξάτμισής/εξώθησής του ,λόγω ανόδου της πίεσης στα σωθικά του μοτέρ ,η οποία θα βγαίνει εκτός specs ,όταν ή στάθμη στο εξωτερικό!!! δοχείο λαδιού ,είναι η σωστή ,δηλ. μέχρι κ την ένδειξη ΜΑΧ.
(ή έστω κ 100 ml παραπάνω ,θα τολμήσω να προσθέσω εγώ)

Αν ίσχυε-έστεκε κάτι τέτοιο τεχνικά ,δεν νομίζετε ότι θα ήταν πανεύκολο κ λογικό ,η ΚΤΜ να άλλαζε απλά τις ενδείξεις στάθμης στο λαδόκουτο ,μειώνοντας ουσιαστικά την ποσότητα αποθήκευσης λαδιού κατά 250 ml ,έτσι ώστε τα μοτέρ της να σταματήσουν να χαρακτηρίζονται λαδιέρες ,κ οι πελάτες-χρήστες να σταματήσουν να παραπονιούνται...???

όσο*... Εντάξει ,όταν λέμε όσο ,δεν εννοούμε να το ξεχειλίσεις ,γιατί σε αυτή την περίπτωση ,η περαιτέρω αύξηση του όγκου -του αποθηκευμένου στο λαδόκουτο- λαδιού λόγω θερμοκρασίας ,σε συνδιασμό με την αυξημένη πίεση που θα δημιουργηθεί στο λαδόκουτο ,θα αναγκάσει το περίσσιο λάδι να δραπετεύσει από όπου μπορέσει ,με πιθανότητα δημιουργίας βλαβών.
Γιατί πιέσεις κ αναθυμιάσεις κ μεταβολές όγκου υφίστανται κ μέσα στο δοχείο λαδιού ,αφού το λάδι που καταλήγει εκει μέσω του κυκλώματος λίπανσης ,ανεβοκατεβάζει θερμοκρασίες.

Λέγοντας "όσο" ,εννοώ όσο και να'ναι ,μεταξύ των προβλεπομένων ορίων από τον κατασκευαστή. (δηλ. μεταξύ ΜΙΝ-ΜΑΧ)
 

StepaS

Μέλος
Περιοχή
Νάουσα
Όνομα
Vag
Μοτό
KTM Adventure 990 `09
Respect!!!! @el-Gatto για ακόμη μία φορά διαβάζω την απάντηση σου και βρίσκομαι σε δίλημμα. Να πιστέψω τα μάτια μου ή την τόσο εμπεριστατωμένη απάντηση σου. Χωρίς να έχω γνώσεις επί του θέματος τα όσα γράφεις φαίνονται απόλυτα λογικά και σωστά.
Στην πράξη πάντως εμένα μου έχει δείξει άλλα το KTM μου... Νομίζω πάντως πως μιλάμε για πολύ μικρές λεπτομέριες πλέον με τις όποιος θεωρώ πως ο κάθε ιδιοκτήτης ενός LC8 έχει πλέον εξοικειωθεί... (ή θα πρέπει κάποια στιγμή να κατανοήσει). Όποιος δεν το κάνει το πουλάει και παει για κάτι άλλο.
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Σωστόν και φυσιοΛογικόν. (απλές αρχές Φυσικής-Χημείας)
Και τις γνωρίζω τις εσωτερικές διαδικασίες του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Και αυτή η "διαχείριση αναθυμιάσεων" ,συναντάται στα μοτέρ αυτοκινήτων ,όπου το κάρτερ είναι ενσωματωμένο στον κορμό ,και στα μοτέρ μοτοσυκλέτας με υγρό συμπλέκτη ("μπάνιο")


Λάθος. (ΚαΤεΜέ)
Η αποθήκευση του λαδιού στα ΚΤΜ ,γίνεται σε εξωτερικό δοχείο λαδιού και όχι στο κάρτερ.
Ετσι λοιπόν ,όσο* λάδι και να έχει το δοχείο λαδιού ,οι αντλίες λαδιού θα τραβήξουν την ποσότητα που είναι προγραμματισμένες να τραβήξουν ,ώστε να λιπάνουν τα μέρη του κινητήρα που είναι σχεδιασμένες να λιπάνουν ,κ το "ξηρό" κάρτερ θα κρατήσει στην "κοιλιά" του ,όσο λάδι είναι προγραμματισμένο από τον σχεδιστή του μοτέρ να μένει εκεί.
Και με αυτόν τον τρόπο λειτουργίας ,απλά ΔΕΝ μεταβάλεται ο κενός όγκος στο εσωτερικό του κινητήρα.

Όπως γίνεται κ σε όλα τα μοτέρ ξηρού κάρτερ.

Οπότε ,καμία λογική (θεωρώ με το φτωχό μυαλό μου) δεν υπάρχει ,στον συσχετισμό υπερβολικής απώλειας λαδιού μέσω της εξάτμισής/εξώθησής του ,λόγω ανόδου της πίεσης στα σωθικά του μοτέρ ,η οποία θα βγαίνει εκτός specs ,όταν ή στάθμη στο εξωτερικό!!! δοχείο λαδιού ,είναι η σωστή ,δηλ. μέχρι κ την ένδειξη ΜΑΧ.
(ή έστω κ 100 ml παραπάνω ,θα τολμήσω να προσθέσω εγώ)

Αν ίσχυε-έστεκε κάτι τέτοιο τεχνικά ,δεν νομίζετε ότι θα ήταν πανεύκολο κ λογικό ,η ΚΤΜ να άλλαζε απλά τις ενδείξεις στάθμης στο λαδόκουτο ,μειώνοντας ουσιαστικά την ποσότητα αποθήκευσης λαδιού κατά 250 ml ,έτσι ώστε τα μοτέρ της να σταματήσουν να χαρακτηρίζονται λαδιέρες ,κ οι πελάτες-χρήστες να σταματήσουν να παραπονιούνται...???

όσο*... Εντάξει ,όταν λέμε όσο ,δεν εννοούμε να το ξεχειλίσεις ,γιατί σε αυτή την περίπτωση ,η περαιτέρω αύξηση του όγκου -του αποθηκευμένου στο λαδόκουτο- λαδιού λόγω θερμοκρασίας ,σε συνδιασμό με την αυξημένη πίεση που θα δημιουργηθεί στο λαδόκουτο ,θα αναγκάσει το περίσσιο λάδι να δραπετεύσει από όπου μπορέσει ,με πιθανότητα δημιουργίας βλαβών.
Γιατί πιέσεις κ αναθυμιάσεις κ μεταβολές όγκου υφίστανται κ μέσα στο δοχείο λαδιού ,αφού το λάδι που καταλήγει εκει μέσω του κυκλώματος λίπανσης ,ανεβοκατεβάζει θερμοκρασίες.

Λέγοντας "όσο" ,εννοώ όσο και να'ναι ,μεταξύ των προβλεπομένων ορίων από τον κατασκευαστή. (δηλ. μεταξύ ΜΙΝ-ΜΑΧ)
Λαδιέρες τα λένε οι άλλοι...
Και μιας και ασχολήσε με κατέμια για δοκίμασε να βάλεις μπροστά ενα 990 με ανοιχτή την τάπα στο δοχείο του λαδιού να δούμε τη θα γίνει και μετά το ξανασυζητάμε.
Χωρίς να εχω δει εγω νομίζω οτι το δοχείο του λαδιού πρέπει να συνδέεται με το κάρτερ.:friendship:
 

StepaS

Μέλος
Περιοχή
Νάουσα
Όνομα
Vag
Μοτό
KTM Adventure 990 `09
Λαδιέρες τα λένε οι άλλοι...
Και μιας και ασχολήσε με κατέμια για δοκίμασε να βάλεις μπροστά ενα 990 με ανοιχτή την τάπα στο δοχείο του λαδιού να δούμε τη θα γίνει και μετά το ξανασυζητάμε.
Χωρίς να εχω δει εγω νομίζω οτι το δοχείο του λαδιού πρέπει να συνδέεται με το κάρτερ.:friendship:
Νομίζω πως δε θα γίνει κάτι του στυλ να πεταχτούν τα λάδια έξω (αν αυτό εννοείς). Έχω ξεβιδωσει πάρα πολλές φορές την τάπα με το που σβήνω τον κινητήρα. Αν ίσχυε αυτό που λες δε θα έπρεπε να κάνει έστω και ένα ανεπαίσθητο φφφφσσστ; που θα δήλωνε την ύπαρξη πίεσης;

(Μία απλή ερωτηση-σκεψη κάνω)
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Νομίζω πως δε θα γίνει κάτι του στυλ να πεταχτούν τα λάδια έξω (αν αυτό εννοείς). Έχω ξεβιδωσει πάρα πολλές φορές την τάπα με το που σβήνω τον κινητήρα. Αν ίσχυε αυτό που λες δε θα έπρεπε να κάνει έστω και ένα ανεπαίσθητο φφφφσσστ; που θα δήλωνε την ύπαρξη πίεσης;

(Μία απλή ερωτηση-σκεψη κάνω)
Ωπα!!! μη τιναχτούμε στον αέρα!:ha


Αν θέλεις πάντως πάτα μίζα χωρίς να πάρει μπροστά,και κοίτα την στάθμη αν αυξάνεται με ανοιχτή την τάπα του δοχείου λαδιού.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Χόνδα XR400AdvR
BMW R1200GSA
Λαδιέρες τα λένε οι άλλοι...
Και μιας και ασχολήσε με κατέμια για δοκίμασε να βάλεις μπροστά ενα 990 με ανοιχτή την τάπα στο δοχείο του λαδιού να δούμε τη θα γίνει και μετά το ξανασυζητάμε.
Χωρίς να εχω δει εγω νομίζω οτι το δοχείο του λαδιού πρέπει να συνδέεται με το κάρτερ.:friendship:
Δεν έχεις δεί ,δεν ψάχνεις κανα διάγραμμα του κινητήρα ,αλλά επιμένεις σε αυτά που λες ,τεκμηριώνοντάς τα με ένα "νομίζω"...
...κι εγώ τώρα ,ή θα πρέπει να μην ασχοληθώ άλλο ,ή να μπώ στον κόπο να γράψω κι άλλο ένα σεντόνι.

Εν συντομία (όσο γίνεται....αν γίνεται...ξεχάστε το... δεν γίνεται)

1) Αν ανοίξεις την τάπα του δοχείου λαδιού ,σε ένα 950/990 (καθώς κ σε οποιοδήποτε άλλο μηχανάκι με μοτέρ ξηρού κάρτερ άρα κ με δοχείο λαδιού) την ώρα που λειτουργεί το μοτέρ ,τότε θα δείς λαδάκι να πετάγεται όξω ,το οποίο όσο αυξάνονται θερμοκρασίες-στροφές άρα κ πιέσεις ,μπορεί να σου φτάσει μέχρι κ στην μάπα.
Απολύτως λογικό ,αφού υπάρχει σωλήνας επιστροφής του λαδιού που έχει περάσει από τα μέρη του μοτέρ ,κ το οποίο επιστρέφει στο λαδοκούτι ύπό την πίεση της αντλίας επιστροφής λαδιού ,με το λαδι φυσικά θερμό από τον κινητήρα.

Στα 990 επιπλέον ,υπάρχουν στο καπάκι της κεφαλής και βαλβίδες με σωληνάκια εκτόνωσης πίεσης-αναθυμιάσεων-λαδιού πρός το δοχείο αποθήκευσης λαδιού.

Σαφώς λοιπόν κ υπάρχουν πιέσεις κ αναθυμιάσεις ΚΑΙ στο λαδοκούτι.
Γι'αυτό είναι μεταλλικό κ όχι πλαστικό.
Γι'αυτό κ οι τάπες λαδιού έχουν κ o-ring.
Επειδή το σύστημα θα τεθεί υπό πίεση κ χρειάζεται στεγανοποίηση.

Αλλά όλα αυτά είναι υπολογισμένα λειτουργικά ,το λαδόκουτο είναι ογκομετρημένο από τον κατασκευαστή ,και έχει υπολογιστεί το κενό που θα πρέπει να υπάρχει στο λαδοκούτι (βλ.ένδειξη στάθμης) ,ώστε όλα να βαίνουν καλώς κατά την λειτουργία του μοτέρ υπό τις όποιες συνθήκες.



2) Το δοχείο λαδιού δεν συνδέεται με το κάρτερ άμεσα.
Τουλάχιστον όχι έτσι χοντρικά κ απλοϊκά που το θέτεις.

Από τον πάτο του δοχείου λαδιού ,ξεκινάει μιά παροχή (σωλήνα) που τροφοδοτεί την 1η αντλία λαδιού ,η οποία αναλαβάνει να πρεσσάρει λάδι ,λιπαίνοντας τα μέρη του κινητήρα ,μέσω ενός κυκλώματος λίπανσης..

Η οποία παροχή όμως είναι προστατευμένη με μιάν ανεπίστροφη βαλβίδα ,που ανοίγει μόνον υπό την πίεση αναρρόφησης της αντλίας ,κ κλείνει χωρίς την λειτουργία αυτής ,έτσι ώστε το λάδι να μην διαρρέει προς το κάρτερ αυτοβούλως ,αλλα σε χρόνο κ ποσότητα που καθορίζεται αποκλειστικά από την αντλία λαδιού.

Η οποία ανεπίστροφη βαλβίδα θέλει κ έλεγχο σε κάθε αλλαγή λαδιών ,μαζί με καθαρισμό της σίτας που υπάρχει πρίν από αυτήν ,για να αποφευχθούν δυσλειτουργίες υποπλήρωσης ή υπερπλήρωσης του κάρτερ με λάδι ,άρα κ ανεπιθύμητες μεταβολές στις συνθήκες λίπανσης του κινητήρα.

Το λάδι που καταλήγει στο "ξηρό" κάρτερ μετά το περασμα-λίπανση του κινητήρα ,
αναρροφείται από την αντλία επιστροφής λαδιού κ επιστρέφει στο λαδοκούτι ,αφού έχει πρώτα φιλτραριστεί 2πλά (από oil-filter & oil screen)
της οποίας όμως αντλίας επιστροφής ,το άκρο αναρρόφησης ,έχει τοποθετηθεί σε τέτοιο σημείο υψομετρικά ,ώστε να μένει συγκεκριμένη ποσότητα λαδιού στην κοιλιά του κάρτερ ,κ συγκεκριμένος κενός χώρος επίσης ,για την διαχείριση πιέσεων-αναθυμιάσεων κ εκτόνωσης αυτών.


Πιό λιανά ,δεν μπορώ να το κάνω.

Και ,όπως θα πρέπει πλέον να είναι κατανοητό ,το λάδι που παραμένει στο κάρτερ ,είναι πάντα συγκεκριμένο σε ποσότητα κ στάθμη ,
είτε η ένδειξη στάθμης του λαδιού στο λαδο-κούτι είναι στο ΜΙΝ ,είτε στο ΜΑΧ ,είτε ενδιάμεσα αυτών.
Δεν μπορεί να συμβεί κάτι διαφορετικό.
Τεχνικά μιλώντας.
Μεταφυσικά ,όλα είναι πιθανα ,αλλά δεν έχω ασχοληθεί....σκιάζομαι. :p
 
Τελευταία επεξεργασία:

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 06
Εδω θα διαφωνήσω....
Στην ένδειξη εως το max. δεν συμβαίνει τίποτα.
Οι κατασκευαστές ξέρουν!
Κακως διαφωνεις,αυτο ειναι απαντηση σε ερωτηση του τι συμβαινει μακροπροθεσμα απο συνεχη υπερβολικη καταναλωση λαδιου
 

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 06
Παιδια οι γνωσεις μου ειναι μηχανολογικες σε θεωρητικο κ πρακτικο επιπεδο αλλα δεν εχω ασχοληθει με τους LC8 ,οποτε ρωτω(διοτι δεν ξερω )ο σωληνας αναθυμιασεων απο που ξεκιναει και που καταληγει σε αυτον τον κινητηρα,μπορει καποιος να με διαφωτισει?Ο @el-Gatto ισως?
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Κακως διαφωνεις,αυτο ειναι απαντηση σε ερωτηση του τι συμβαινει μακροπροθεσμα απο συνεχη υπερβολικη καταναλωση λαδιου
Για την υπερβολική κατανάλωση συμφωνούμε.
Αλλά στην περίπτωση του ΚΤΜ νομίζω μιλάμε για εντός οριων κατανάλωση λαδιού.
 

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 06
Για την υπερβολική κατανάλωση συμφωνούμε.
Αλλά στην περίπτωση του ΚΤΜ νομίζω μιλάμε για εντός οριων κατανάλωση λαδιού.
Για μη φυσιολογικη(αυξημενη καταναλωση) μιλαγαμε
 

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 06
Σωστόν και φυσιοΛογικόν. (απλές αρχές Φυσικής-Χημείας)
Και τις γνωρίζω τις εσωτερικές διαδικασίες του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Και αυτή η "διαχείριση αναθυμιάσεων" ,συναντάται στα μοτέρ αυτοκινήτων ,όπου το κάρτερ είναι ενσωματωμένο στον κορμό ,και στα μοτέρ μοτοσυκλέτας με υγρό συμπλέκτη ("μπάνιο")


Λάθος. (ΚαΤεΜέ)
Η αποθήκευση του λαδιού στα ΚΤΜ ,γίνεται σε εξωτερικό δοχείο λαδιού και όχι στο κάρτερ.
Ετσι λοιπόν ,όσο* λάδι και να έχει το δοχείο λαδιού ,οι αντλίες λαδιού θα τραβήξουν την ποσότητα που είναι προγραμματισμένες να τραβήξουν ,ώστε να λιπάνουν τα μέρη του κινητήρα που είναι σχεδιασμένες να λιπάνουν ,κ το "ξηρό" κάρτερ θα κρατήσει στην "κοιλιά" του ,όσο λάδι είναι προγραμματισμένο από τον σχεδιστή του μοτέρ να μένει εκεί.
Και με αυτόν τον τρόπο λειτουργίας ,απλά ΔΕΝ μεταβάλεται ο κενός όγκος στο εσωτερικό του κινητήρα.

Όπως γίνεται κ σε όλα τα μοτέρ ξηρού κάρτερ.

Οπότε ,καμία λογική (θεωρώ με το φτωχό μυαλό μου) δεν υπάρχει ,στον συσχετισμό υπερβολικής απώλειας λαδιού μέσω της εξάτμισής/εξώθησής του ,λόγω ανόδου της πίεσης στα σωθικά του μοτέρ ,η οποία θα βγαίνει εκτός specs ,όταν ή στάθμη στο εξωτερικό!!! δοχείο λαδιού ,είναι η σωστή ,δηλ. μέχρι κ την ένδειξη ΜΑΧ.
(ή έστω κ 100 ml παραπάνω ,θα τολμήσω να προσθέσω εγώ)

Αν ίσχυε-έστεκε κάτι τέτοιο τεχνικά ,δεν νομίζετε ότι θα ήταν πανεύκολο κ λογικό ,η ΚΤΜ να άλλαζε απλά τις ενδείξεις στάθμης στο λαδόκουτο ,μειώνοντας ουσιαστικά την ποσότητα αποθήκευσης λαδιού κατά 250 ml ,έτσι ώστε τα μοτέρ της να σταματήσουν να χαρακτηρίζονται λαδιέρες ,κ οι πελάτες-χρήστες να σταματήσουν να παραπονιούνται...???

όσο*... Εντάξει ,όταν λέμε όσο ,δεν εννοούμε να το ξεχειλίσεις ,γιατί σε αυτή την περίπτωση ,η περαιτέρω αύξηση του όγκου -του αποθηκευμένου στο λαδόκουτο- λαδιού λόγω θερμοκρασίας ,σε συνδιασμό με την αυξημένη πίεση που θα δημιουργηθεί στο λαδόκουτο ,θα αναγκάσει το περίσσιο λάδι να δραπετεύσει από όπου μπορέσει ,με πιθανότητα δημιουργίας βλαβών.
Γιατί πιέσεις κ αναθυμιάσεις κ μεταβολές όγκου υφίστανται κ μέσα στο δοχείο λαδιού ,αφού το λάδι που καταλήγει εκει μέσω του κυκλώματος λίπανσης ,ανεβοκατεβάζει θερμοκρασίες.

Λέγοντας "όσο" ,εννοώ όσο και να'ναι ,μεταξύ των προβλεπομένων ορίων από τον κατασκευαστή. (δηλ. μεταξύ ΜΙΝ-ΜΑΧ)
Σωστόν και φυσιοΛογικόν. (απλές αρχές Φυσικής-Χημείας)
Και τις γνωρίζω τις εσωτερικές διαδικασίες του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Και αυτή η "διαχείριση αναθυμιάσεων" ,συναντάται στα μοτέρ αυτοκινήτων ,όπου το κάρτερ είναι ενσωματωμένο στον κορμό ,και στα μοτέρ μοτοσυκλέτας με υγρό συμπλέκτη ("μπάνιο")


Λάθος. (ΚαΤεΜέ)
Η αποθήκευση του λαδιού στα ΚΤΜ ,γίνεται σε εξωτερικό δοχείο λαδιού και όχι στο κάρτερ.
Ετσι λοιπόν ,όσο* λάδι και να έχει το δοχείο λαδιού ,οι αντλίες λαδιού θα τραβήξουν την ποσότητα που είναι προγραμματισμένες να τραβήξουν ,ώστε να λιπάνουν τα μέρη του κινητήρα που είναι σχεδιασμένες να λιπάνουν ,κ το "ξηρό" κάρτερ θα κρατήσει στην "κοιλιά" του ,όσο λάδι είναι προγραμματισμένο από τον σχεδιστή του μοτέρ να μένει εκεί.
Και με αυτόν τον τρόπο λειτουργίας ,απλά ΔΕΝ μεταβάλεται ο κενός όγκος στο εσωτερικό του κινητήρα.

Όπως γίνεται κ σε όλα τα μοτέρ ξηρού κάρτερ.

Οπότε ,καμία λογική (θεωρώ με το φτωχό μυαλό μου) δεν υπάρχει ,στον συσχετισμό υπερβολικής απώλειας λαδιού μέσω της εξάτμισής/εξώθησής του ,λόγω ανόδου της πίεσης στα σωθικά του μοτέρ ,η οποία θα βγαίνει εκτός specs ,όταν ή στάθμη στο εξωτερικό!!! δοχείο λαδιού ,είναι η σωστή ,δηλ. μέχρι κ την ένδειξη ΜΑΧ.
(ή έστω κ 100 ml παραπάνω ,θα τολμήσω να προσθέσω εγώ)

Αν ίσχυε-έστεκε κάτι τέτοιο τεχνικά ,δεν νομίζετε ότι θα ήταν πανεύκολο κ λογικό ,η ΚΤΜ να άλλαζε απλά τις ενδείξεις στάθμης στο λαδόκουτο ,μειώνοντας ουσιαστικά την ποσότητα αποθήκευσης λαδιού κατά 250 ml ,έτσι ώστε τα μοτέρ της να σταματήσουν να χαρακτηρίζονται λαδιέρες ,κ οι πελάτες-χρήστες να σταματήσουν να παραπονιούνται...???

όσο*... Εντάξει ,όταν λέμε όσο ,δεν εννοούμε να το ξεχειλίσεις ,γιατί σε αυτή την περίπτωση ,η περαιτέρω αύξηση του όγκου -του αποθηκευμένου στο λαδόκουτο- λαδιού λόγω θερμοκρασίας ,σε συνδιασμό με την αυξημένη πίεση που θα δημιουργηθεί στο λαδόκουτο ,θα αναγκάσει το περίσσιο λάδι να δραπετεύσει από όπου μπορέσει ,με πιθανότητα δημιουργίας βλαβών.
Γιατί πιέσεις κ αναθυμιάσεις κ μεταβολές όγκου υφίστανται κ μέσα στο δοχείο λαδιού ,αφού το λάδι που καταλήγει εκει μέσω του κυκλώματος λίπανσης ,ανεβοκατεβάζει θερμοκρασίες.

Λέγοντας "όσο" ,εννοώ όσο και να'ναι ,μεταξύ των προβλεπομένων ορίων από τον κατασκευαστή. (δηλ. μεταξύ ΜΙΝ-ΜΑΧ)
Δεν έχεις δεί ,δεν ψάχνεις κανα διάγραμμα του κινητήρα ,αλλά επιμένεις σε αυτά που λες ,τεκμηριώνοντάς τα με ένα "νομίζω"...
...κι εγώ τώρα ,ή θα πρέπει να μην ασχοληθώ άλλο ,ή να μπώ στον κόπο να γράψω κι άλλο ένα σεντόνι.

Εν συντομία (όσο γίνεται....αν γίνεται...ξεχάστε το... δεν γίνεται)

1) Αν ανοίξεις την τάπα του δοχείου λαδιού ,σε ένα 950/990 (καθώς κ σε οποιοδήποτε άλλο μηχανάκι με μοτέρ ξηρού κάρτερ άρα κ με δοχείο λαδιού) την ώρα που λειτουργεί το μοτέρ ,τότε θα δείς λαδάκι να πετάγεται όξω ,το οποίο όσο αυξάνονται θερμοκρασίες-στροφές άρα κ πιέσεις ,μπορεί να σου φτάσει μέχρι κ στην μάπα.
Απολύτως λογικό ,αφού υπάρχει σωλήνας επιστροφής του λαδιού που έχει περάσει από τα μέρη του μοτέρ ,κ το οποίο επιστρέφει στο λαδοκούτι ύπό την πίεση της αντλίας επιστροφής λαδιού ,με το λαδι φυσικά θερμό από τον κινητήρα.

Στα 990 επιπλέον ,υπάρχουν στο καπάκι της κεφαλής και βαλβίδες με σωληνάκια εκτόνωσης πίεσης-αναθυμιάσεων-λαδιού πρός το δοχείο αποθήκευσης λαδιού.

Σαφώς λοιπόν κ υπάρχουν πιέσεις κ αναθυμιάσεις ΚΑΙ στο λαδοκούτι.
Γι'αυτό είναι μεταλλικό κ όχι πλαστικό.
Γι'αυτό κ οι τάπες λαδιού έχουν κ o-ring.
Επειδή το σύστημα θα τεθεί υπό πίεση κ χρειάζεται στεγανοποίηση.

Αλλά όλα αυτά είναι υπολογισμένα λειτουργικά ,το λαδόκουτο είναι ογκομετρημένο από τον κατασκευαστή ,και έχει υπολογιστεί το κενό που θα πρέπει να υπάρχει στο λαδοκούτι (βλ.ένδειξη στάθμης) ,ώστε όλα να βαίνουν καλώς κατά την λειτουργία του μοτέρ υπό τις όποιες συνθήκες.



2) Το δοχείο λαδιού δεν συνδέεται με το κάρτερ άμεσα.
Τουλάχιστον όχι έτσι χοντρικά κ απλοϊκά που το θέτεις.

Από τον πάτο του δοχείου λαδιού ,ξεκινάει μιά παροχή (σωλήνα) που τροφοδοτεί την 1η αντλία λαδιού ,η οποία αναλαβάνει να πρεσσάρει λάδι ,λιπαίνοντας τα μέρη του κινητήρα ,μέσω ενός κυκλώματος λίπανσης..

Η οποία παροχή όμως είναι προστατευμένη με μιάν ανεπίστροφη βαλβίδα ,που ανοίγει μόνον υπό την πίεση αναρρόφησης της αντλίας ,κ κλείνει χωρίς την λειτουργία αυτής ,έτσι ώστε το λάδι να μην διαρρέει προς το κάρτερ αυτοβούλως ,αλλα σε χρόνο κ ποσότητα που καθορίζεται αποκλειστικά από την αντλία λαδιού.

Η οποία ανεπίστροφη βαλβίδα θέλει κ έλεγχο σε κάθε αλλαγή λαδιών ,μαζί με καθαρισμό της σίτας που υπάρχει πρίν από αυτήν ,για να αποφευχθούν δυσλειτουργίες υποπλήρωσης ή υπερπλήρωσης του κάρτερ με λάδι ,άρα κ ανεπιθύμητες μεταβολές στις συνθήκες λίπανσης του κινητήρα.

Το λάδι που καταλήγει στο "ξηρό" κάρτερ μετά το περασμα-λίπανση του κινητήρα ,
αναρροφείται από την αντλία επιστροφής λαδιού κ επιστρέφει στο λαδοκούτι ,αφού έχει πρώτα φιλτραριστεί 2πλά (από oil-filter & oil screen)
της οποίας όμως αντλίας επιστροφής ,το άκρο αναρρόφησης ,έχει τοποθετηθεί σε τέτοιο σημείο υψομετρικά ,ώστε να μένει συγκεκριμένη ποσότητα λαδιού στην κοιλιά του κάρτερ ,κ συγκεκριμένος κενός χώρος επίσης ,για την διαχείριση πιέσεων-αναθυμιάσεων κ εκτόνωσης αυτών.


Πιό λιανά ,δεν μπορώ να το κάνω.

Και ,όπως θα πρέπει πλέον να είναι κατανοητό ,το λάδι που παραμένει στο κάρτερ ,είναι πάντα συγκεκριμένο σε ποσότητα κ στάθμη ,
είτε η ένδειξη στάθμης του λαδιού στο λαδο-κούτι είναι στο ΜΙΝ ,είτε στο ΜΑΧ ,είτε ενδιάμεσα αυτών.
Δεν μπορεί να συμβεί κάτι διαφορετικό.
Τεχνικά μιλώντας.
Μεταφυσικά ,όλα είναι πιθανα ,αλλά δεν έχω ασχοληθεί....σκιάζομαι. :p
Δείτε το κ ζωγραφιστό:

Γατε διακρινω μια δοση ειρωνιας η μου φαινεται?Εγω ειμαι απλα μηχανολογος ,δεν εχω ασχοληθει με τους LC8 αλλα ειμαι σιγουρος οτι οτι κ αυτοι μια εφαρμογη των νομων που ισχυουν για ΟΛΟΥΣ ειναι(ΟΛΟΙ οι κινητηρες ειναι εφαρμογες των ΙΔΙΩΝ νομων της φυσικης).
Το εψαξα λοιπον λιγο και...
KTM, OIL TANK BREATHER HOSE, R/S, LC8, part no. 60038059130.Αυτο τι ειναι?
Αααα , αυτο λεει ειναι σωληνας αναπνοης δοχειου λαδιου για LC8,με αλλα λογια η οδος επικοινωνιας ανω επιφανειας λαδιου με φιλτροκουτι>εισαγωγη.
Παμε λοιπον να δουμε τι ειχα γραψει εγω : Εξηγουμαι:σε μικρους κινητηρες (μοτο δλδ)Ο ογκος και ο σχεδιασμος του θαλαμου εκτονωσης των αναθυμιασεων(σαν τετοιος θεωρειται ολος εκεινος ο χωρος που βρισκεται πανω απο την σταθμη του λαδιου ,σε σταση)παιζουν μεγαλο ρολο στο ποση ΑΧΝΑ(υψηλη περεκτικοτητα σε λαδι )θα περασει μεσω του σωληνα αναθυμιασεων στην εισαγωγη (και θα καει φυσικα,ριχνοντας την οριακη αναλογια ογκου λιπαντικου/ογκου θαλαμου εκτονωσης)...κλπ κλπ.
Αυτος ο θαλαμος εκτονωσης αναθυμιασεων που αναφερω ειναι συνηθως (στους περισσοτερους κινητηρες)τα καρτερ,στα ΚΤΜ ειναι το δοχειο λαδιου(μαλιστα η αναλογια ογκος θαλαμου /ογκος λαδιου ειναι δραματικη συμφωνα με το διαγραμμα ,κατι που ενισχυει την εμφανιση του φαινομενου).
Οποτε τι δεν καταλαβες αγορι μου?
 

Big twin

Orange blood
Όνομα
Σαββας
Μοτό
Ktm 990 smt 2011
Γατε διακρινω μια δοση ειρωνιας η μου φαινεται?Εγω ειμαι απλα μηχανολογος ,δεν εχω ασχοληθει με τους LC8 αλλα ειμαι σιγουρος οτι οτι κ αυτοι μια εφαρμογη των νομων που ισχυουν για ΟΛΟΥΣ ειναι(ΟΛΟΙ οι κινητηρες ειναι εφαρμογες των ΙΔΙΩΝ νομων της φυσικης).
Το εψαξα λοιπον λιγο και...
KTM, OIL TANK BREATHER HOSE, R/S, LC8, part no. 60038059130.Αυτο τι ειναι?
Αααα , αυτο λεει ειναι σωληνας αναπνοης δοχειου λαδιου για LC8,με αλλα λογια η οδος επικοινωνιας ανω επιφανειας λαδιου με φιλτροκουτι>εισαγωγη.
Παμε λοιπον να δουμε τι ειχα γραψει εγω : Εξηγουμαι:σε μικρους κινητηρες (μοτο δλδ)Ο ογκος και ο σχεδιασμος του θαλαμου εκτονωσης των αναθυμιασεων(σαν τετοιος θεωρειται ολος εκεινος ο χωρος που βρισκεται πανω απο την σταθμη του λαδιου ,σε σταση)παιζουν μεγαλο ρολο στο ποση ΑΧΝΑ(υψηλη περεκτικοτητα σε λαδι )θα περασει μεσω του σωληνα αναθυμιασεων στην εισαγωγη (και θα καει φυσικα,ριχνοντας την οριακη αναλογια ογκου λιπαντικου/ογκου θαλαμου εκτονωσης)...κλπ κλπ.
Αυτος ο θαλαμος εκτονωσης αναθυμιασεων που αναφερω ειναι συνηθως (στους περισσοτερους κινητηρες)τα καρτερ,στα ΚΤΜ ειναι το δοχειο λαδιου(μαλιστα η αναλογια ογκος θαλαμου /ογκος λαδιου ειναι δραματικη συμφωνα με το διαγραμμα ,κατι που ενισχυει την εμφανιση του φαινομενου).
Οποτε τι δεν καταλαβες αγορι μου?

Κύριε KOREX πραγματικά δεν θέλω να παρεξηγηθώ με κανέναν και δεν έχω ιδέα για το θέμα καθώς μου φαίνονται σαν κινέζικα αλλά δεν μπορώ να ακούω να μιλάς στο gatto με ειρωνεία διότι είναι φανερό πως έχει δώσει τα πάντα για "τα παιδιά του" τους μοτοσικλετιστες... Με όλο το σεβασμό συγνώμη και πάλι..
 

kostas r1150gs

Μέλος
Περιοχή
Ν ΜΟΥΔΑΝΙΆ
Όνομα
konstantinos
Μοτό
Bmw r1150gs
Εγώ έχω να πω ένα μεγάλο μπράβο σε όλους σας και ένα ευχαριστώ που μοιράζεστε τις γνώσεις σας μαζί μας!!!

Στάλθηκε από το iQ1470 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Top Bottom