Δεν έχεις δεί ,δεν ψάχνεις κανα διάγραμμα του κινητήρα ,αλλά επιμένεις σε αυτά που λες ,τεκμηριώνοντάς τα με ένα "νομίζω"...
...κι εγώ τώρα ,ή θα πρέπει να μην ασχοληθώ άλλο ,ή να μπώ στον κόπο να γράψω κι άλλο ένα σεντόνι.
Εν συντομία (όσο γίνεται....αν γίνεται...ξεχάστε το... δεν γίνεται)
1) Αν ανοίξεις την τάπα του δοχείου λαδιού ,σε ένα 950/990 (καθώς κ σε οποιοδήποτε άλλο μηχανάκι με μοτέρ ξηρού κάρτερ άρα κ με δοχείο λαδιού) την ώρα που λειτουργεί το μοτέρ ,τότε θα δείς λαδάκι να πετάγεται όξω ,το οποίο όσο αυξάνονται θερμοκρασίες-στροφές άρα κ πιέσεις ,μπορεί να σου φτάσει μέχρι κ στην μάπα.
Απολύτως λογικό ,αφού υπάρχει σωλήνας επιστροφής του λαδιού που έχει περάσει από τα μέρη του μοτέρ ,κ το οποίο επιστρέφει στο λαδοκούτι ύπό την πίεση της αντλίας επιστροφής λαδιού ,με το λαδι φυσικά θερμό από τον κινητήρα.
Στα 990 επιπλέον ,υπάρχουν στο καπάκι της κεφαλής και βαλβίδες με σωληνάκια εκτόνωσης πίεσης-αναθυμιάσεων-λαδιού
πρός το δοχείο αποθήκευσης λαδιού.
Σαφώς λοιπόν κ υπάρχουν πιέσεις κ αναθυμιάσεις ΚΑΙ στο λαδοκούτι.
Γι'αυτό είναι μεταλλικό κ όχι πλαστικό.
Γι'αυτό κ οι τάπες λαδιού έχουν κ o-ring.
Επειδή το σύστημα θα τεθεί υπό πίεση κ χρειάζεται στεγανοποίηση.
Αλλά όλα αυτά είναι υπολογισμένα λειτουργικά ,το λαδόκουτο είναι ογκομετρημένο από τον κατασκευαστή ,και έχει υπολογιστεί το κενό που θα πρέπει να υπάρχει στο λαδοκούτι (βλ.
ένδειξη στάθμης) ,ώστε όλα να βαίνουν καλώς κατά την λειτουργία του μοτέρ υπό τις όποιες συνθήκες.
2) Το δοχείο λαδιού δεν συνδέεται με το κάρτερ άμεσα.
Τουλάχιστον όχι έτσι χοντρικά κ απλοϊκά που το θέτεις.
Από τον πάτο του δοχείου λαδιού ,ξεκινάει μιά παροχή (σωλήνα) που τροφοδοτεί την 1η αντλία λαδιού ,η οποία αναλαβάνει να πρεσσάρει λάδι ,λιπαίνοντας τα μέρη του κινητήρα ,μέσω ενός κυκλώματος λίπανσης..
Η οποία παροχή όμως είναι προστατευμένη με μιάν ανεπίστροφη βαλβίδα ,που ανοίγει μόνον υπό την πίεση αναρρόφησης της αντλίας ,κ κλείνει χωρίς την λειτουργία αυτής ,έτσι ώστε το λάδι
να μην διαρρέει προς το κάρτερ αυτοβούλως ,αλλα σε χρόνο κ ποσότητα που καθορίζεται αποκλειστικά από την αντλία λαδιού.
Η οποία ανεπίστροφη βαλβίδα θέλει κ έλεγχο σε κάθε αλλαγή λαδιών ,μαζί με καθαρισμό της σίτας που υπάρχει πρίν από αυτήν ,για να αποφευχθούν δυσλειτουργίες υποπλήρωσης ή υπερπλήρωσης του κάρτερ με λάδι ,άρα κ ανεπιθύμητες μεταβολές στις συνθήκες λίπανσης του κινητήρα.
Το λάδι που καταλήγει στο "ξηρό" κάρτερ μετά το περασμα-λίπανση του κινητήρα ,
αναρροφείται από την αντλία επιστροφής λαδιού κ επιστρέφει στο λαδοκούτι ,αφού έχει πρώτα φιλτραριστεί 2πλά (από oil-filter & oil screen)
της οποίας όμως αντλίας επιστροφής ,το άκρο αναρρόφησης ,έχει τοποθετηθεί σε τέτοιο σημείο υψομετρικά ,ώστε
να μένει συγκεκριμένη ποσότητα λαδιού στην κοιλιά του κάρτερ ,κ συγκεκριμένος κενός χώρος επίσης ,για την διαχείριση πιέσεων-αναθυμιάσεων κ εκτόνωσης αυτών.
Πιό λιανά ,δεν μπορώ να το κάνω.
Και ,όπως θα πρέπει πλέον να είναι κατανοητό ,το λάδι που παραμένει
στο κάρτερ ,είναι πάντα συγκεκριμένο σε ποσότητα κ στάθμη ,
είτε η
ένδειξη στάθμης του λαδιού στο λαδο-κούτι είναι στο ΜΙΝ ,είτε στο ΜΑΧ ,είτε ενδιάμεσα αυτών.
Δεν μπορεί να συμβεί κάτι διαφορετικό.
Τεχνικά μιλώντας.
Μεταφυσικά ,όλα είναι πιθανα ,αλλά δεν έχω ασχοληθεί....σκιάζομαι.