Σε ποιό μοντέλο εννοείς?
Τα φανάρια που φοράει το Dominator, αν είναι τα Hella 60mm είναι 330 γραμμάΡια έκαστο και θεωρούνται αρκετά ελαφριά. Αναφορικά να πω ότι τα LED απο το τελευταίο Rally της εταιρίας, είναι βέβαια πολύ μικρότερα, όμως είναι περίπου 280 γραμμάρια. Όπως έγραψε ένα μέλος βέβαια παραπάνω, 100 εδώ, 100 εκεί μαζεύονται. Ένας πύργος αν τον ζυγίσεις με όλες τις βάσεις του δύσκολα θα είναι κάτω απο 2.5 κιλά και ας είναι απο αλουμίνιο. Είναι μεγάλο στοίχημα να ξεπεράσεις τον κατασκευαστή, ακόμα και σε παλιές κατασκευές (βλ. 950-990) μιας και αυτοί προσπαθούν να απλοποιήσουν τις κατασκευές που δεν φαίνονται με γυμνό μάτι (βάσεις οργάνων κλπ).
Αυτό με το βάρος είναι λίγο μύθος, και θα εξηγήσω γιατί. Αυτό που είπε ο Kordix, ισχύει αλλά σε μικρό βαθμό. Είναι περισσότερο στο ''μάτι'' μας. Γι αυτό και έγιναν οι ζελατίνες στα ραλλύ διάφανες. Φαίνεται πιο μικρό στο μάτι, χάνεται ο όγκος. Άρα περισσότερη εμπιστοσύνη. Έχουν και άλλα θετικά, αλλά εστιάζω σε αυτό. Τα 2 κιλά σε έναν καλά σχεδιασμένο πύργο δεν κάνουν την διαφορά. Και αν την κάνουν, σίγουρα πρέπει να εστιάσουμε σε εμάς και όχι σε αυτά τα δύο κιλά. Στο χώμα δυστυχώς δεν έχουμε χρονόμετρα όπως στην πίστα, που εκεί μπορείς εύκολα να πεις κάτι. Και μόνο ο όγκος του πύργου είναι intimidating για κάποιους. Οπότε τον ''βλέπουν'' βαρύτερο, κι ας μην είναι κάποιες φορές σε απόλυτα νούμερα. Αναφορικά να πω ότι σε παλιές εκδόσεις Dakar οι πύργοι μπορεί να έφταναν τα 10 κιλά σε ιδιώτες (είχαν όμως τα πάντα επάνω τους), σήμερα στα rally είναι περίπου 3-4 κιλά "γεμάτοι" στα factory. Σε έναν ιδιώτη τα 5-7 κιλά είναι πραγματικότητα σε τέτοιους αγώνες.
¨Οντως τα φανάρια που είναι πολύ μακριά, κάνουν τεράστια διαφορά. Σαν να κρατάς ένα τσεκούρι με τεντωμένο χέρι. Προβληματίζουν στην συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας όσο δεν πάει. Θα αναφέρω ότι είναι καλύτερα ο πύργος να είναι βαρύς, με το κέντρο βάρους κοντά στον λαιμό παρά ελαφρύς με το κέντρο βάρους πάνω απο τον άξονα της μπροστινής ρόδας. Προσωπικά έχει τύχει να προσθέσω βάρος σε rally μοτοσυκλέτα για να βελτιωθεί η κατάσταση.
Όμορφο refresh σε μια ιστορική μοτοσυκλέτα, ελπίζω να την χαρείς όπως της αρμόζει!