Καλησπερα σας διτροχοι !
Ψαχνω εδω και καποια ωρα την εισαγωγη , μιας και αφ'ενος ημουν ανεκαθεν χάλιας στην Εκθεση και αφ'ετερου μετα απο 25 αυστηρά διτροχα ετη ... μαζευτηκαν πολλα που νιωθω την αναγκη να μοιραστω. (...Και μάλλον να ''ξεφορτωθω'' ή και ''αποβάλλω''...).
Βασικα , όποτε και για όποιον λόγο κατεληγα σε καποιο forum σε αναζητηση καποιας πληροφοριας ... εφευγα τρεχοντας το συντομοτερο δυνατον !
Ειναι βλεπετε πολυ ωραιο να διαβάζεις τις ιστοριες για ωραιες εμπειριες και βολτες ανα την επικρατεια ή στο εξωτερικο , αλλά ... εαν ''έπεσες΄΄ στην περιπτωση και εισαι απλος ΄΄θεατης΄΄ - σαν και του λόγου μου - τότε η πικρία και μια αναπόφευκτη δόση ΄΄ζήλιας΄΄ , ( επιτρεψτε μου να διευκρινησω : Οχι κακεντρεχης) , ειναι ισως δικαιολογημενη αιτια για να μην συμμετεχεις ...
Anyways , σημερα , σε αναμονη του χιονιά , - εγινε και ο χειμωνας εποχη προς εξαφανιση... - , μπηκα στο δικτυο προς αναζητηση πληροφοριων για αξιοπιστια του Benelli 502Χ.
Ειναι ενα μηχανακι που - χωρις να μου αρεσει καθόλου εμφανισιακα - εχω στα υπ'όψιν ως καινουριου , με μοναδικο κριτηριο το οικονομικο και ισως το υψος απο το εδαφος , μιας και - κατα την ταπεινη μου γνωμη - ειναι πολυ βασικο λαμβανοντας υπ'οψιν την μορφολογια του εδαφους και των δρομων μας γενικοτερα.
Για την ιστορια , στο συντομο τεστ που το πηρα , η διαφορα που εχει το ''τραβηγμα'' του κινητηρα , με τα τοοοοσα κιλα του σε σχεση με το καταραμενο ( 640 τωρα πια ) κατα πολυ ελαφρυτερο 620 ειναι απλα χαωδης.
Εδω η μόνη - καλοπροαιρετη - ενσταση που εχω με τα οσα γραφονται για το 502Χ σε σχεση με το βάρος του πλήρες - και μόνον με αυτο το κριτηριο - , συγκρινομενο π.χ. με το CB500X , ειναι πως δεν ειναι βαρυτερο σε απολυτους αριθμους , διοτι με μεγαλυτερο ρεζερβουαρ , σχαρα , τεραστια καγκελα , υποτυπωδη καρινα , χουφτες και ότι άλλο δεν ''συνοδευει'' τα όποια άλλα συγκρινομενα με αυτο μάλλον καπου εκει θα ήταν το βάρος τους. Κατα την γνωμη μου παντα.
Τώρα , απο την άλλη , οι διαφορές στην θεση ή αισθηση της οδηγησης μεταξυ των ειναι κάτι που θα με ενδιεφερε και εμενα να μαθω , καθως δεν εχω μετρο συγκρισης.
Κάπως ετσι προχωρησε η μερα , διαβαζοντας διάφορα και στο φορουμ εδω , ειδικα και γενικοτερα , εως οτου ''επεσα'' και στην εκτεταμενη παρενθεση του φιλου Armagedon σε ενα thread για το Kove 450.
Πως να το συνεχισω τωρα ... χωρις την πιθανη παρεξηγηση που ενεχει ο γραπτος λόγος , μια επιστολη ή ενα πόστ χωρις υφος και χροια ?! ....
Να αναφέρω το αυτονόητο , πως , φυσικα δεν μπορω και δεν έχω απολύτως τιποτε εναντίον καποιου που δεν γνωριζω , δεν έχω παρακολουθήσει , μιλήσει ή μοιραστεί κάτι περα απο μια απλή αναγνωση μιας γνώμης.
Οπότε , στην συνέχεια αυτου εδω - όποιος αποφασισει να χαραμίσει το χρόνο του διαβαζοντας την συνεχεια εστω και απο περιέργεια - παρακαλω να δείξει την αναλογη οπτικη .
Να πω δηλαδη απλα ... ζηλευω ! Ζηλευω που γι'αυτον και καποιους ακομη τους βγηκε η ''ζαρια'' και εγραψαν και γραφουν ακομη χλμ με αυτο το μηχανακι που , αληθεια , για όποτε το δικο μου δουλεψε απροβληματιστα , νομιζω πως ειχα ισως τους καλύτεςρους οργασμους !
Σχεδόν ομως θα έλεγα , γιατι παντα ελοχευε το αγχος του πότε θα ''μεινω'' ....
25 χρόνια μετα , 58000 χλμ -ΜΟΝΟ!- μετα , (τα περισσότερα....σπρωχνοντας) , με τον δευτερο μεταχειρισμενο 640 τα πιο απροβλημάτιστα χλμ ( 2ο και τριτο μηχανάκι κατα καιρούς στο γκαράζ για να μπορώ να μετακινούμαι ) ... ψάχνομαι για αντικατάσταση και όχι για αντικαταστάτη.
... - εαν ξεκιναγα την ιστορια του ΚΤΜενου 620 εδω μέσα , από την πρωτη μεγαλη ζημια _ 15 μερες πριν το πρώτο γραμματιο ! _ εως και τωρα που μιλάμε ,
θα θέλαμε τον μεγαλύτερο σερβερ που υπάρχει για να χωρέσει το αρχειο με τα γεγονότα , πολλά κιλα καφε και μήνες ακρόασης απο τον πολυτιμο χρονο σας !
... οπότε.... -
Αλήθεια όμως , ενω δεν κατάφερα να μην ζηλευω ακομη , δεν φθονω στο ελάχιστο . Δεν είμαι τοοοσο ηλίθιος .
Χαιρομαι που σε αρκετους η αρχική επένδυση , αυτη η καθόλου και διόλου ευκαταφρονητη επενδυση , απέδωσε και μπορουν να χαιρονται το καλυτερο project κατ'εμε που υλοποιήθηκε ποτε ! Hard Enduro ελεγε η μπροσουρα και Hard Enduro ήταν κυριολεκτικα ! out of the box !
{ και να σκεφτεις ότι το θαυμαζω ακομη! 2.750.000 Δρχ (οταν ο μισθος ήταν 135.000 !) συν άλλα τοσα , που λέει ο λογος με όσα συνέβησαν, και 25 χρόνια μετά ''μακρια'' του ! ....
Όμως , σαν καηκα πολλακις στον χυλο , σαν μου χαρισεις το κλειδι από ενα καινουριο ... το παω για τραμπα με οτιδήποτε ! και αμα θες ρωτηξε και κανα μηχανικο φιλο να σου πει γιατι ... με τα τοσα ηλεκτρονικα ΄΄καλουδια΄΄ του διαβόλου ...
Λίγοι μαθαινω δυστυχως ''βγαζουν'' το ταξιδι και μακάρι ... να μαθαινω λάθος...}
Εχοντας βαρεθει να φτιαχνω μεταχειρισμενα πριν τα δωσω , εχοντας πατησει τα 50 , ψιλοσαραβαλο ο ίδιος πια ,
με ισως... όχι πολλα χρόνια μπροστα μου ικανος για κανα ταξιδακι στην ενδοχώρα (αγνωστο σπορ για μενα so far) αλλά σιγουρα με μισθό... στο ημισι του ενδοξου 90κάποτε και αμφιβολο τον οριζοντα της απασχόλησης ... το ψαχνω με μοναδικο οδηγο πια την τιμη ... βασιζόμενος αρκετα στην παρεχόμενη εγγυηση (με ότι κ αν τα αγνωστα ψιλα γραμματα της περιέχουν...).
YES , κατανοώ απολυτα τους κινδύνους των παραμέτρων που θέτω , αλλά , ας οψεται η ... ανάπτυξη ... στην ''χωρα που ηγείται...'' (γαμ.. το κερατό μου, τελεία).
Περίεργα μας τα λες , θα μου πείτε δικαιολογημένα , αλλά ... περίεργα και ιδιαιτερως ιδιαίτερα βιώνει ο καθεις την μοίρα του...
Ανήκω στην γενια που διάβαζε στα εντυπα για διαφορές σε HP και Nm, τελικες και ατελειωτες σούζες και σπάνια για χρηστικοτητα , after sales support , τιμες ανταλακτικων ή συχνοτητα σερβις , αξιοπιστια και ίσως όχι τυχαια...
Αρκετα ''αλάνια'' - από όποια ''κατηγορία'' ηθικης και αν προέρχονταν - που δεν χώρεσαν στην ομαδα Ζ , κατάφεραν να γραφουν στα περιοδικά του χώρου και να συνεχίσουν την ζωητσα τους αδιαφορώντας για το αιμα που χυνοταν - και χύνεται ακόμη - με την οπτικη τους , από ανιδεους - like me back then π.χ. - νεοφερμένους στον χώρο των δικύκλων που με οδηγό την ανδρεναλινη αντέγραφαν το παράδειγμα άνευ πρόνοιας ή λογικής .
Λογικής που περιέχεται συνοπτικότατα σε ενα σχόλιο που διαβαζα προσφατα - για το Tenere στα χέρια του Pol Tarres - πως '' δεν ειμαστε όλοι Θεοι , υπαρχουν και θνητοι'' .
{ τελευταια , οφειλω εδω να παραθεσω την παραδοχη οτι , εκαναν την μεταστροφη -μερικως- και λιγοστεψαν τις φωτο με σουζες με οτιδηποτε οπουδηποτε , μιλανε πιο συχνα για ασφαλη οδηγηση - ή παράτολμη σε ''ελεγχομενο περιβαλλον'' - και περιμενουν τους πελατες σε σχολες ασφαλους οδηγησης (το οποιο ειναι και καλο).
Πως φτασαμε τωρα εδω , θα μου πειτε ?
Ακόμη και αν δεν ήτο αλλο ενα αποθημενο μου να μοιραστω και να αντιλογισουμε επ'αυτου , ...ειναι άραγε τελειως ασχετο με το θέμα επιλογής πχ?
Δεν υπολογίζουμε καθόλου την γνώμη των πιο ειδικων του χώρου πριν αποφασίσουμε την οποιαδήποτε κινηση μας δηλαδή?
Η περιεργή μου παρενθεση σ'άυτο το σημείο , αφορα στην αξιολόγηση της πρότασης του κάθε ''ειδικου'' .
Αυτο δηλαδή που ελεγε απλά κάποτε σ'ενα αμφιθεατρο καποιος :
'' be careful who's advice you take'' (το οποιο δανειστηκε καποιος άλλος στην συνεχεια και το εκανε ολοκληρο ...τραγουδι: ''Buz Lurman - Sunscreen'' ...just for the record).
Θυμαμαι χαρακτηριστικα , και γι'αυτο εχω κρατησει και τα τευχη της εποχής , το απόλυτο κραξιμο απο σχεδον όλους τους δημοσιογραφους τοτε , για την ''φλωριά'' να τοποθετήσουν οι Αυστριακοι ΜΙΖΑ σε χωμάτινο , ''αντρικό'' δηλαδη μαλλον θα εννοούσαν , μηχανάκι.
Στην συνέχεια , που-και πολύ φυσικα σαρωνε το ΚΤΜ παντου , ( χωρις αποσυμπιεστες , κουρδισματα μανιβέλας , αποτυχημενες προσπαθειες κτλ ) ,κερδιζοντας πολύτιμο χρονο , έκαναν όλοι τους διακριτικα ''γαργαρα'' τις υπεροπτικές τους μπουρδες και αντιθέτως συνεχισαν την έπαρση τους , ( για πιο ''συγνώμη-λαθος'' μου μιλας στην Ελλαδα , ε? ), κατηγορωντας την επομενη περίοδο , τις άλλες εταιρίες για μη τοποθέτηση ακομα μιζας στα δικά τους !
Τα γνωστα δηλαδη . πολλα τα παραδείγματα...
''Κραζουν'' , ειδικα στα βιντεο του ''σωληνα'' , που το Tenere ακόμη δεν εχει cruise control -σε σχεση με το Tuareg- , μαλλον γιατι ... κανεις τους δεν μπηκε στο σαιτ με τα parts να δει τι συνεπαγεται απο ηλεκτρονικα το ride by wire ...
(φανταζεσαι λαθος εντολη της γκαζιέρας σε τοσο επικυνδυνες χωματινες παραμέτρους ? ή να μην δουλέψει μετα απο πτωση μονάχος στο απογάμι ?!...)
Βρηκαν πολυ ωραιο το ''κερατο΄΄ για το ψυγειο του GS και τωρα τρωμε στην μαπα μονοκερους στο 90% των on/off ...
(κάπου ακουσα για τους ασιατες πως - σχετικα με τον σχεδιασμο - πιστευαν οτι οι πωλησεις βασιζονται σε αυτο και το αντεγραψαν παντου...) . Κολοκυθόπιτα απο την άλλη θα μου πεις....σωστο.
Κανουν συγκριση μεταξυ διαφορετικων τελειως εργαλειων , με ασχετα χαρακτηριστικα ή κυβικα , και ψαχνώμαστε που να βρεθει κάτι ποιό ... με νοημα δηλαδη να το διαβασουμε.
Λέει ο αλλος σε περιοδικο με στομφο κατι που επικρατησε να διαβαζει ή να ακουει , πχ οτι 270 μοιρες στροφάλου ειναι επιλογή λόγο ... ήχου και μας φευγουν τα σφραγισματα !!!
( για την ιστορια , η μηχανολογια λεει τελειως άλλα :
...και έχει κ άλλα αμα θες :
)
Πως συνδεεται τωρα όλο αυτο με την αναζήτηση του δικύκλου ?
... Λοιπόν , γενικότερα , συνεχιζουμε - εγώ τουλάχιστον - να ''δανειζομαι'' ακομα στοιχεια στον συλλογισμο μου απο τους ίδιους ''ειδικους'' , απλά , υποψιασμένος τωρα πια , διότι μεν παθών - γνωριζω δε και απο που πρέπει να βγαινουν και τα εξοδα ,μιας και εχουν πεσει αρκετα οι πωλησεις των εντυπων ) και θεωρησα σωστη και τουτη την παρενθεση μου τονίζοντας πως δεν επέχει θεση επίθεσης , ή οτιδήποτε αλλο , απλά εχω αντικαταστησει κατά 80% την αποψή τους με την πραγματικότητα : τους χρήστες δηλαδή .
Το Forum αντι καθε άρθρου π.χ. . (Ευχαριστω )
Με πιο σφιχτο budget από θηλια σε λαιμό , (ανυπαρκτο στην ουσια , αλλα , με φίλους και συγγενεις που συμπονουν...) , αρχισα να κάνω προ-ψακτική για απόκτηση μιας μηχανης που θα μπορούσε δυνητικα να με μετακινήσει χωρις ΤΟΟΟΣΟ αγχος , ενιοτε προς την ακτη , ( για να ''ξεπλυνω'' την σίφλα της καθημερινοτητας με την αναίδεια και την βλακεια που αντιμετωπιζω ως πολιτης ή επαγγελματιας οδηγος δικυκλου - κάνει κ αυτο νομίζω) , ή προς το βουνο (...βλ. on/off και όχι enduro of any kind ) για τους ίδιους λόγους .
Εχω παγιδευτει βλεπετε μεταξυ δουλειας-σπιτιου πολλα , μα πάρα πολλα χρονια , - όπως πολλοι θα μου πείτε -, αλλά με την διαφορά ότι υπάρχει αναγκη για μηνιαια μετακινηση εκτος πόλης , β δεν την παλευω άλλο πια μεσα και γ τα καλα , και τα πολλα χρονια , βρισκονται πισω μου και όχι μπρος μου τωρα πια...
...(και παρακαλω μην βιαστειτε να σχολιασετε πεσιμισμο ή κατι άλλο ακομη , μιας και ... μιλω καθαρα για μένα και όσα ακόμη δεν ειναι γνωστα).
Το λοιπον , (που έλεγε και μια πολυ καλη θειά μου) , τουτο το Benelli που να ματαπώ πως εξ'αρχης δεν μου αρεσε το γιγαντιο πλαστικο μουτρο του , εμοιαζε σιγα σιγα - ως λιγο πιο ψηλοτερο εκ του εδαφους σε σχεση με τα υπόλοιπα on/off (...E?...) - ενας πιθανός υποψηφιος για τις ταπεινες τωρα πια απαιτησεις μου.
Με ολα τα ''προσθετα'' αναγκαια ηδη επανω , σε μια ας πουμε , ανταγωνιστικη τιμη ... αρχισα να ψηνομαι - κοιτώντας τις οποιες εναλλακτικες - όλο και περισσότερο.
Δυο διευκρινισεις :
Πρωτον : Γνωριζω καλυτερα απο χιλιαδες - τουλαχιστον - άλλους τι εστι ''καλυτερα JAPAN '' ! Πιστεψτε με πολύ καλυτερα !
{... χωρις πολλα-πολλα ... αν υπηρχαν social media ας πουμε το 1997 , που με ρωτουσαν στο δρομο -λογω του Κ- ''πότε εβγαλε πορτοκαλι η Kawasaki , μπορει ... ίσως τωρα να μην υπήρχε τιποτε ''πορτοκαλι'' εκει εξω ... (οχι οτι βλεπουμε και πολλα στα φαναρια εκει εξω ,ε ? τυχαιο..?! }
¨Ομως , δυστυχως δια εμε , πρεπει να αρκουμαι να χαζευω , κυριολεκτικα , το γαλαζιο TENERE των άλλων , ή να ''σιχτιριαζω'' , ας πουμε , που το AVENTURA LEGEND
ειναι (στα σχεδια) ότι θα επρεπε εξ αρχης να ειναι το CBX ! ...
Απο την άλλη , κανω την σκεψη πως ισως , ίσως λεω , μετα απο τοσο καιρο που δοκιμαζουν τις ''κινεζιες΄΄ τους στο εσωτερικό τους , την τεχνογνωσια που αποκόμισαν απο τις συνεργασίες τους με τα ΄'ευρωπαικα΄΄ εργοστασια ,
και την αποφαση να εισέλθουν-επευλαυνουν καλυτερα στην απαιτητικη αγορα της Ευρωπης _αυτης με τους τεχνηεντως φτωχοποιημενους πολιτες της
[σημ . : Δεν ειναι ολοι στην ευρωπη βολεμενοι σε δημοσιο ή κομματικους , μήτε εχουν χτηματα να σπρωξουν _φεουδα ηταν βλεπεις]
ίσως , και παλι ισως , να εχουν προετοιμασει ολο αυτο και να μην ειναι ακομη τα ζημιαρικα φιατάκια του κάποτε...
(κατα την γνωμη μου , λογικα, αυτο θα ακολουθησει αργοτερα στο μελλον όταν μονοπολησουν και αυτην την βιομηχανια , μιας και η ''συνταγη'' λειτουργιας τους δεν εχει και δεν θα εχει ποτε αντιπαλο. ...Αλλωστε τι σημαινει δικαιωματα εκει περα ?!...)
Να πω πως το ''κομματι'' μου και τα λεφτακια μου με τα ευρωπαικα το εκανα με το παραπανω , ομολογω πως το σκυλομετανιωσα - go ahead και σταυρωστε με για αυτο - , και για οτι επιπλεον θα παραθεταμε σε τουτα , να πω πως Λαγκαρντ δεν λεγομαι σιγουρα και σιγουρα κανεις μας -οχι ακριβως για μας αλλά λογου χαριν - δεν αφησε στην ακρη το κινητο να αντιδρασει στις αποφασεις της και του σιναφιού της εκει στας Βρυξελλας και , όχι πως θα μας ακουγαν για να λεμε κ του στραβου το δικαιο...
Μα ειναι γνωστα και τεραστιο θεμα και δεν υπαρχει και λόγος να το τραβηξω και άλλο επ'αυτου...
Και με αυτο , οδηγουμαστε στο δευτερο που θελω να διευκρινησω : εκεινο το σχόλιο μου πιο πανω :
''... τα υπόλοιπα on/off (...E?...) ''
Τι ειναι τουτο πάλι βρε παιδια που βλέπουμε συνεχεια ?
on/off λεει , και δεν θα τόλμουσες ουτε πεζοδρομιο να κατεβεις με δαυτα ...
Προοριζονται - ετσι που τα παρουσιαζουν - για on/off , αλλά με δυο ατομα σε λακουβα made in Greece δεν μοιαζει σωζεται το καρτερ...
Μήπως εννοουν εκεινο το ''off'' ως δρομο στρωμενο με 3Α ? συγνωμη δηλαδη , χαζος ειμαι μεν αλλά το πόσο πειτε μου εσεις παρακαλω....
Σου λεν βαλε πιο χοντρη καρινα ... αλλά που να την στηριξω ρε μαν ?!! στο μοτερ ?!?!????? τι ειν' τουτα ? ...λες να ξεμωράθηκα τόσο?....
500 κιλα -που λενε- το μηχανάκι - αλμα στο βουνο το βιντεο ...
Αναρωτιεμαι , αν εκοψε σκελετο ... το εχουν μονταρει στο στουντιο ή θα μας το έδειχναν ?...
έχει κανει αραγε καποιος άλμα με 147 κιλα που ειναι το 620-640 να δει αισθηση ? (καποιος όχι ''χεράς'' ... καποιος που δεν ''ανέβηκε'' σιγα-σιγα απο 125 π.χ...)
Προσωπικα τις ελαχιστες φορες , τοτε στας αρχας , με τανκερ μου εμοιαζε του ανιδεου...
Ειναι άλλο το all atounder , άλλο το on/off , άλλο το trail , (που η αληθεια ειναι πως δεν γνωριζω επακριβως τι εννοουν) , άλλο το Enduro , Hard Enduro , MX και τα σχετικα ,
ή πια πουλάμε μαγικα νεα μοντελα που κάνουν θαυματα σαν την ''εμπειρια της ευρυζονικής συνδεσης '' ( και άλλες συγχρονες παρανοιες ) ?
Πηρα φορα ! Σωστα .
Ειπα εξαιρετικα πολλα για καλησπερα αλλα δεν το'χω ξανακάνει και τελικα τουτο εχει τον τροπο του τελικα! Ευκολα μπορει να το '' χασει '' κάποιος.
Οπότε , sorry για την φλυαρια , συνεχιστε να αφιερωνετε χρονο μοιραζομενοι γνωση και εμπειρια και απο ψυχής , απο πολύ βαθεια ,
Πολλες και Καλες βόλτες σε όλους !!!
Ευχαριστω για την δυνατοτητα να συμμετεχω,
Ιωαννης
ΥΓ
νιωθω πως βγηκα σαν απο κώμα με την αναγκη να καλυψω καποιο απο το κενο , για όσο υπαρχει ακομη ευκαιρια ...
οπότε , εαν υπαρχει κάτι σχετικα , παρακαλω μοιραστητε το και μαζί μου , μιας και δεν ειμαστε USA που εισαγονται ακομη XR650 και DR650 !
...(περιεργως λογο νομοθεσιας ρυπων) ...
Ψαχνω εδω και καποια ωρα την εισαγωγη , μιας και αφ'ενος ημουν ανεκαθεν χάλιας στην Εκθεση και αφ'ετερου μετα απο 25 αυστηρά διτροχα ετη ... μαζευτηκαν πολλα που νιωθω την αναγκη να μοιραστω. (...Και μάλλον να ''ξεφορτωθω'' ή και ''αποβάλλω''...).
Βασικα , όποτε και για όποιον λόγο κατεληγα σε καποιο forum σε αναζητηση καποιας πληροφοριας ... εφευγα τρεχοντας το συντομοτερο δυνατον !
Ειναι βλεπετε πολυ ωραιο να διαβάζεις τις ιστοριες για ωραιες εμπειριες και βολτες ανα την επικρατεια ή στο εξωτερικο , αλλά ... εαν ''έπεσες΄΄ στην περιπτωση και εισαι απλος ΄΄θεατης΄΄ - σαν και του λόγου μου - τότε η πικρία και μια αναπόφευκτη δόση ΄΄ζήλιας΄΄ , ( επιτρεψτε μου να διευκρινησω : Οχι κακεντρεχης) , ειναι ισως δικαιολογημενη αιτια για να μην συμμετεχεις ...
Anyways , σημερα , σε αναμονη του χιονιά , - εγινε και ο χειμωνας εποχη προς εξαφανιση... - , μπηκα στο δικτυο προς αναζητηση πληροφοριων για αξιοπιστια του Benelli 502Χ.
Ειναι ενα μηχανακι που - χωρις να μου αρεσει καθόλου εμφανισιακα - εχω στα υπ'όψιν ως καινουριου , με μοναδικο κριτηριο το οικονομικο και ισως το υψος απο το εδαφος , μιας και - κατα την ταπεινη μου γνωμη - ειναι πολυ βασικο λαμβανοντας υπ'οψιν την μορφολογια του εδαφους και των δρομων μας γενικοτερα.
Για την ιστορια , στο συντομο τεστ που το πηρα , η διαφορα που εχει το ''τραβηγμα'' του κινητηρα , με τα τοοοοσα κιλα του σε σχεση με το καταραμενο ( 640 τωρα πια ) κατα πολυ ελαφρυτερο 620 ειναι απλα χαωδης.
Εδω η μόνη - καλοπροαιρετη - ενσταση που εχω με τα οσα γραφονται για το 502Χ σε σχεση με το βάρος του πλήρες - και μόνον με αυτο το κριτηριο - , συγκρινομενο π.χ. με το CB500X , ειναι πως δεν ειναι βαρυτερο σε απολυτους αριθμους , διοτι με μεγαλυτερο ρεζερβουαρ , σχαρα , τεραστια καγκελα , υποτυπωδη καρινα , χουφτες και ότι άλλο δεν ''συνοδευει'' τα όποια άλλα συγκρινομενα με αυτο μάλλον καπου εκει θα ήταν το βάρος τους. Κατα την γνωμη μου παντα.
Τώρα , απο την άλλη , οι διαφορές στην θεση ή αισθηση της οδηγησης μεταξυ των ειναι κάτι που θα με ενδιεφερε και εμενα να μαθω , καθως δεν εχω μετρο συγκρισης.
Κάπως ετσι προχωρησε η μερα , διαβαζοντας διάφορα και στο φορουμ εδω , ειδικα και γενικοτερα , εως οτου ''επεσα'' και στην εκτεταμενη παρενθεση του φιλου Armagedon σε ενα thread για το Kove 450.
Πως να το συνεχισω τωρα ... χωρις την πιθανη παρεξηγηση που ενεχει ο γραπτος λόγος , μια επιστολη ή ενα πόστ χωρις υφος και χροια ?! ....
Να αναφέρω το αυτονόητο , πως , φυσικα δεν μπορω και δεν έχω απολύτως τιποτε εναντίον καποιου που δεν γνωριζω , δεν έχω παρακολουθήσει , μιλήσει ή μοιραστεί κάτι περα απο μια απλή αναγνωση μιας γνώμης.
Οπότε , στην συνέχεια αυτου εδω - όποιος αποφασισει να χαραμίσει το χρόνο του διαβαζοντας την συνεχεια εστω και απο περιέργεια - παρακαλω να δείξει την αναλογη οπτικη .
Να πω δηλαδη απλα ... ζηλευω ! Ζηλευω που γι'αυτον και καποιους ακομη τους βγηκε η ''ζαρια'' και εγραψαν και γραφουν ακομη χλμ με αυτο το μηχανακι που , αληθεια , για όποτε το δικο μου δουλεψε απροβληματιστα , νομιζω πως ειχα ισως τους καλύτεςρους οργασμους !
Σχεδόν ομως θα έλεγα , γιατι παντα ελοχευε το αγχος του πότε θα ''μεινω'' ....
25 χρόνια μετα , 58000 χλμ -ΜΟΝΟ!- μετα , (τα περισσότερα....σπρωχνοντας) , με τον δευτερο μεταχειρισμενο 640 τα πιο απροβλημάτιστα χλμ ( 2ο και τριτο μηχανάκι κατα καιρούς στο γκαράζ για να μπορώ να μετακινούμαι ) ... ψάχνομαι για αντικατάσταση και όχι για αντικαταστάτη.
... - εαν ξεκιναγα την ιστορια του ΚΤΜενου 620 εδω μέσα , από την πρωτη μεγαλη ζημια _ 15 μερες πριν το πρώτο γραμματιο ! _ εως και τωρα που μιλάμε ,
θα θέλαμε τον μεγαλύτερο σερβερ που υπάρχει για να χωρέσει το αρχειο με τα γεγονότα , πολλά κιλα καφε και μήνες ακρόασης απο τον πολυτιμο χρονο σας !
... οπότε.... -
Αλήθεια όμως , ενω δεν κατάφερα να μην ζηλευω ακομη , δεν φθονω στο ελάχιστο . Δεν είμαι τοοοσο ηλίθιος .
Χαιρομαι που σε αρκετους η αρχική επένδυση , αυτη η καθόλου και διόλου ευκαταφρονητη επενδυση , απέδωσε και μπορουν να χαιρονται το καλυτερο project κατ'εμε που υλοποιήθηκε ποτε ! Hard Enduro ελεγε η μπροσουρα και Hard Enduro ήταν κυριολεκτικα ! out of the box !
{ και να σκεφτεις ότι το θαυμαζω ακομη! 2.750.000 Δρχ (οταν ο μισθος ήταν 135.000 !) συν άλλα τοσα , που λέει ο λογος με όσα συνέβησαν, και 25 χρόνια μετά ''μακρια'' του ! ....
Όμως , σαν καηκα πολλακις στον χυλο , σαν μου χαρισεις το κλειδι από ενα καινουριο ... το παω για τραμπα με οτιδήποτε ! και αμα θες ρωτηξε και κανα μηχανικο φιλο να σου πει γιατι ... με τα τοσα ηλεκτρονικα ΄΄καλουδια΄΄ του διαβόλου ...
Λίγοι μαθαινω δυστυχως ''βγαζουν'' το ταξιδι και μακάρι ... να μαθαινω λάθος...}
Εχοντας βαρεθει να φτιαχνω μεταχειρισμενα πριν τα δωσω , εχοντας πατησει τα 50 , ψιλοσαραβαλο ο ίδιος πια ,
με ισως... όχι πολλα χρόνια μπροστα μου ικανος για κανα ταξιδακι στην ενδοχώρα (αγνωστο σπορ για μενα so far) αλλά σιγουρα με μισθό... στο ημισι του ενδοξου 90κάποτε και αμφιβολο τον οριζοντα της απασχόλησης ... το ψαχνω με μοναδικο οδηγο πια την τιμη ... βασιζόμενος αρκετα στην παρεχόμενη εγγυηση (με ότι κ αν τα αγνωστα ψιλα γραμματα της περιέχουν...).
YES , κατανοώ απολυτα τους κινδύνους των παραμέτρων που θέτω , αλλά , ας οψεται η ... ανάπτυξη ... στην ''χωρα που ηγείται...'' (γαμ.. το κερατό μου, τελεία).
Περίεργα μας τα λες , θα μου πείτε δικαιολογημένα , αλλά ... περίεργα και ιδιαιτερως ιδιαίτερα βιώνει ο καθεις την μοίρα του...
Ανήκω στην γενια που διάβαζε στα εντυπα για διαφορές σε HP και Nm, τελικες και ατελειωτες σούζες και σπάνια για χρηστικοτητα , after sales support , τιμες ανταλακτικων ή συχνοτητα σερβις , αξιοπιστια και ίσως όχι τυχαια...
Αρκετα ''αλάνια'' - από όποια ''κατηγορία'' ηθικης και αν προέρχονταν - που δεν χώρεσαν στην ομαδα Ζ , κατάφεραν να γραφουν στα περιοδικά του χώρου και να συνεχίσουν την ζωητσα τους αδιαφορώντας για το αιμα που χυνοταν - και χύνεται ακόμη - με την οπτικη τους , από ανιδεους - like me back then π.χ. - νεοφερμένους στον χώρο των δικύκλων που με οδηγό την ανδρεναλινη αντέγραφαν το παράδειγμα άνευ πρόνοιας ή λογικής .
Λογικής που περιέχεται συνοπτικότατα σε ενα σχόλιο που διαβαζα προσφατα - για το Tenere στα χέρια του Pol Tarres - πως '' δεν ειμαστε όλοι Θεοι , υπαρχουν και θνητοι'' .
{ τελευταια , οφειλω εδω να παραθεσω την παραδοχη οτι , εκαναν την μεταστροφη -μερικως- και λιγοστεψαν τις φωτο με σουζες με οτιδηποτε οπουδηποτε , μιλανε πιο συχνα για ασφαλη οδηγηση - ή παράτολμη σε ''ελεγχομενο περιβαλλον'' - και περιμενουν τους πελατες σε σχολες ασφαλους οδηγησης (το οποιο ειναι και καλο).
Πως φτασαμε τωρα εδω , θα μου πειτε ?
Ακόμη και αν δεν ήτο αλλο ενα αποθημενο μου να μοιραστω και να αντιλογισουμε επ'αυτου , ...ειναι άραγε τελειως ασχετο με το θέμα επιλογής πχ?
Δεν υπολογίζουμε καθόλου την γνώμη των πιο ειδικων του χώρου πριν αποφασίσουμε την οποιαδήποτε κινηση μας δηλαδή?
Η περιεργή μου παρενθεση σ'άυτο το σημείο , αφορα στην αξιολόγηση της πρότασης του κάθε ''ειδικου'' .
Αυτο δηλαδή που ελεγε απλά κάποτε σ'ενα αμφιθεατρο καποιος :
'' be careful who's advice you take'' (το οποιο δανειστηκε καποιος άλλος στην συνεχεια και το εκανε ολοκληρο ...τραγουδι: ''Buz Lurman - Sunscreen'' ...just for the record).
Θυμαμαι χαρακτηριστικα , και γι'αυτο εχω κρατησει και τα τευχη της εποχής , το απόλυτο κραξιμο απο σχεδον όλους τους δημοσιογραφους τοτε , για την ''φλωριά'' να τοποθετήσουν οι Αυστριακοι ΜΙΖΑ σε χωμάτινο , ''αντρικό'' δηλαδη μαλλον θα εννοούσαν , μηχανάκι.
Στην συνέχεια , που-και πολύ φυσικα σαρωνε το ΚΤΜ παντου , ( χωρις αποσυμπιεστες , κουρδισματα μανιβέλας , αποτυχημενες προσπαθειες κτλ ) ,κερδιζοντας πολύτιμο χρονο , έκαναν όλοι τους διακριτικα ''γαργαρα'' τις υπεροπτικές τους μπουρδες και αντιθέτως συνεχισαν την έπαρση τους , ( για πιο ''συγνώμη-λαθος'' μου μιλας στην Ελλαδα , ε? ), κατηγορωντας την επομενη περίοδο , τις άλλες εταιρίες για μη τοποθέτηση ακομα μιζας στα δικά τους !
Τα γνωστα δηλαδη . πολλα τα παραδείγματα...
''Κραζουν'' , ειδικα στα βιντεο του ''σωληνα'' , που το Tenere ακόμη δεν εχει cruise control -σε σχεση με το Tuareg- , μαλλον γιατι ... κανεις τους δεν μπηκε στο σαιτ με τα parts να δει τι συνεπαγεται απο ηλεκτρονικα το ride by wire ...
(φανταζεσαι λαθος εντολη της γκαζιέρας σε τοσο επικυνδυνες χωματινες παραμέτρους ? ή να μην δουλέψει μετα απο πτωση μονάχος στο απογάμι ?!...)
Βρηκαν πολυ ωραιο το ''κερατο΄΄ για το ψυγειο του GS και τωρα τρωμε στην μαπα μονοκερους στο 90% των on/off ...
(κάπου ακουσα για τους ασιατες πως - σχετικα με τον σχεδιασμο - πιστευαν οτι οι πωλησεις βασιζονται σε αυτο και το αντεγραψαν παντου...) . Κολοκυθόπιτα απο την άλλη θα μου πεις....σωστο.
Κανουν συγκριση μεταξυ διαφορετικων τελειως εργαλειων , με ασχετα χαρακτηριστικα ή κυβικα , και ψαχνώμαστε που να βρεθει κάτι ποιό ... με νοημα δηλαδη να το διαβασουμε.
Λέει ο αλλος σε περιοδικο με στομφο κατι που επικρατησε να διαβαζει ή να ακουει , πχ οτι 270 μοιρες στροφάλου ειναι επιλογή λόγο ... ήχου και μας φευγουν τα σφραγισματα !!!
( για την ιστορια , η μηχανολογια λεει τελειως άλλα :
...και έχει κ άλλα αμα θες :
Πως συνδεεται τωρα όλο αυτο με την αναζήτηση του δικύκλου ?
... Λοιπόν , γενικότερα , συνεχιζουμε - εγώ τουλάχιστον - να ''δανειζομαι'' ακομα στοιχεια στον συλλογισμο μου απο τους ίδιους ''ειδικους'' , απλά , υποψιασμένος τωρα πια , διότι μεν παθών - γνωριζω δε και απο που πρέπει να βγαινουν και τα εξοδα ,μιας και εχουν πεσει αρκετα οι πωλησεις των εντυπων ) και θεωρησα σωστη και τουτη την παρενθεση μου τονίζοντας πως δεν επέχει θεση επίθεσης , ή οτιδήποτε αλλο , απλά εχω αντικαταστησει κατά 80% την αποψή τους με την πραγματικότητα : τους χρήστες δηλαδή .
Το Forum αντι καθε άρθρου π.χ. . (Ευχαριστω )
Με πιο σφιχτο budget από θηλια σε λαιμό , (ανυπαρκτο στην ουσια , αλλα , με φίλους και συγγενεις που συμπονουν...) , αρχισα να κάνω προ-ψακτική για απόκτηση μιας μηχανης που θα μπορούσε δυνητικα να με μετακινήσει χωρις ΤΟΟΟΣΟ αγχος , ενιοτε προς την ακτη , ( για να ''ξεπλυνω'' την σίφλα της καθημερινοτητας με την αναίδεια και την βλακεια που αντιμετωπιζω ως πολιτης ή επαγγελματιας οδηγος δικυκλου - κάνει κ αυτο νομίζω) , ή προς το βουνο (...βλ. on/off και όχι enduro of any kind ) για τους ίδιους λόγους .
Εχω παγιδευτει βλεπετε μεταξυ δουλειας-σπιτιου πολλα , μα πάρα πολλα χρονια , - όπως πολλοι θα μου πείτε -, αλλά με την διαφορά ότι υπάρχει αναγκη για μηνιαια μετακινηση εκτος πόλης , β δεν την παλευω άλλο πια μεσα και γ τα καλα , και τα πολλα χρονια , βρισκονται πισω μου και όχι μπρος μου τωρα πια...
...(και παρακαλω μην βιαστειτε να σχολιασετε πεσιμισμο ή κατι άλλο ακομη , μιας και ... μιλω καθαρα για μένα και όσα ακόμη δεν ειναι γνωστα).
Το λοιπον , (που έλεγε και μια πολυ καλη θειά μου) , τουτο το Benelli που να ματαπώ πως εξ'αρχης δεν μου αρεσε το γιγαντιο πλαστικο μουτρο του , εμοιαζε σιγα σιγα - ως λιγο πιο ψηλοτερο εκ του εδαφους σε σχεση με τα υπόλοιπα on/off (...E?...) - ενας πιθανός υποψηφιος για τις ταπεινες τωρα πια απαιτησεις μου.
Με ολα τα ''προσθετα'' αναγκαια ηδη επανω , σε μια ας πουμε , ανταγωνιστικη τιμη ... αρχισα να ψηνομαι - κοιτώντας τις οποιες εναλλακτικες - όλο και περισσότερο.
Δυο διευκρινισεις :
Πρωτον : Γνωριζω καλυτερα απο χιλιαδες - τουλαχιστον - άλλους τι εστι ''καλυτερα JAPAN '' ! Πιστεψτε με πολύ καλυτερα !
{... χωρις πολλα-πολλα ... αν υπηρχαν social media ας πουμε το 1997 , που με ρωτουσαν στο δρομο -λογω του Κ- ''πότε εβγαλε πορτοκαλι η Kawasaki , μπορει ... ίσως τωρα να μην υπήρχε τιποτε ''πορτοκαλι'' εκει εξω ... (οχι οτι βλεπουμε και πολλα στα φαναρια εκει εξω ,ε ? τυχαιο..?! }
¨Ομως , δυστυχως δια εμε , πρεπει να αρκουμαι να χαζευω , κυριολεκτικα , το γαλαζιο TENERE των άλλων , ή να ''σιχτιριαζω'' , ας πουμε , που το AVENTURA LEGEND
ειναι (στα σχεδια) ότι θα επρεπε εξ αρχης να ειναι το CBX ! ...
Απο την άλλη , κανω την σκεψη πως ισως , ίσως λεω , μετα απο τοσο καιρο που δοκιμαζουν τις ''κινεζιες΄΄ τους στο εσωτερικό τους , την τεχνογνωσια που αποκόμισαν απο τις συνεργασίες τους με τα ΄'ευρωπαικα΄΄ εργοστασια ,
και την αποφαση να εισέλθουν-επευλαυνουν καλυτερα στην απαιτητικη αγορα της Ευρωπης _αυτης με τους τεχνηεντως φτωχοποιημενους πολιτες της
[σημ . : Δεν ειναι ολοι στην ευρωπη βολεμενοι σε δημοσιο ή κομματικους , μήτε εχουν χτηματα να σπρωξουν _φεουδα ηταν βλεπεις]
ίσως , και παλι ισως , να εχουν προετοιμασει ολο αυτο και να μην ειναι ακομη τα ζημιαρικα φιατάκια του κάποτε...
(κατα την γνωμη μου , λογικα, αυτο θα ακολουθησει αργοτερα στο μελλον όταν μονοπολησουν και αυτην την βιομηχανια , μιας και η ''συνταγη'' λειτουργιας τους δεν εχει και δεν θα εχει ποτε αντιπαλο. ...Αλλωστε τι σημαινει δικαιωματα εκει περα ?!...)
Να πω πως το ''κομματι'' μου και τα λεφτακια μου με τα ευρωπαικα το εκανα με το παραπανω , ομολογω πως το σκυλομετανιωσα - go ahead και σταυρωστε με για αυτο - , και για οτι επιπλεον θα παραθεταμε σε τουτα , να πω πως Λαγκαρντ δεν λεγομαι σιγουρα και σιγουρα κανεις μας -οχι ακριβως για μας αλλά λογου χαριν - δεν αφησε στην ακρη το κινητο να αντιδρασει στις αποφασεις της και του σιναφιού της εκει στας Βρυξελλας και , όχι πως θα μας ακουγαν για να λεμε κ του στραβου το δικαιο...
Μα ειναι γνωστα και τεραστιο θεμα και δεν υπαρχει και λόγος να το τραβηξω και άλλο επ'αυτου...
Και με αυτο , οδηγουμαστε στο δευτερο που θελω να διευκρινησω : εκεινο το σχόλιο μου πιο πανω :
''... τα υπόλοιπα on/off (...E?...) ''
Τι ειναι τουτο πάλι βρε παιδια που βλέπουμε συνεχεια ?
on/off λεει , και δεν θα τόλμουσες ουτε πεζοδρομιο να κατεβεις με δαυτα ...
Προοριζονται - ετσι που τα παρουσιαζουν - για on/off , αλλά με δυο ατομα σε λακουβα made in Greece δεν μοιαζει σωζεται το καρτερ...
Μήπως εννοουν εκεινο το ''off'' ως δρομο στρωμενο με 3Α ? συγνωμη δηλαδη , χαζος ειμαι μεν αλλά το πόσο πειτε μου εσεις παρακαλω....
Σου λεν βαλε πιο χοντρη καρινα ... αλλά που να την στηριξω ρε μαν ?!! στο μοτερ ?!?!????? τι ειν' τουτα ? ...λες να ξεμωράθηκα τόσο?....
500 κιλα -που λενε- το μηχανάκι - αλμα στο βουνο το βιντεο ...
Αναρωτιεμαι , αν εκοψε σκελετο ... το εχουν μονταρει στο στουντιο ή θα μας το έδειχναν ?...
έχει κανει αραγε καποιος άλμα με 147 κιλα που ειναι το 620-640 να δει αισθηση ? (καποιος όχι ''χεράς'' ... καποιος που δεν ''ανέβηκε'' σιγα-σιγα απο 125 π.χ...)
Προσωπικα τις ελαχιστες φορες , τοτε στας αρχας , με τανκερ μου εμοιαζε του ανιδεου...
Ειναι άλλο το all atounder , άλλο το on/off , άλλο το trail , (που η αληθεια ειναι πως δεν γνωριζω επακριβως τι εννοουν) , άλλο το Enduro , Hard Enduro , MX και τα σχετικα ,
ή πια πουλάμε μαγικα νεα μοντελα που κάνουν θαυματα σαν την ''εμπειρια της ευρυζονικής συνδεσης '' ( και άλλες συγχρονες παρανοιες ) ?
Πηρα φορα ! Σωστα .
Ειπα εξαιρετικα πολλα για καλησπερα αλλα δεν το'χω ξανακάνει και τελικα τουτο εχει τον τροπο του τελικα! Ευκολα μπορει να το '' χασει '' κάποιος.
Οπότε , sorry για την φλυαρια , συνεχιστε να αφιερωνετε χρονο μοιραζομενοι γνωση και εμπειρια και απο ψυχής , απο πολύ βαθεια ,
Πολλες και Καλες βόλτες σε όλους !!!
Ευχαριστω για την δυνατοτητα να συμμετεχω,
Ιωαννης
ΥΓ
νιωθω πως βγηκα σαν απο κώμα με την αναγκη να καλυψω καποιο απο το κενο , για όσο υπαρχει ακομη ευκαιρια ...
οπότε , εαν υπαρχει κάτι σχετικα , παρακαλω μοιραστητε το και μαζί μου , μιας και δεν ειμαστε USA που εισαγονται ακομη XR650 και DR650 !
...(περιεργως λογο νομοθεσιας ρυπων) ...