Xτυπαει ευαισθητες χορδες το θεμα...για μενα,οταν μιλαμε για OnOff...
Γιατι αν με ρωτησει καποιος θα πρεπει να κανω ενα ξετυλιγμα στη μοτοσυκλετιστικη μου ζωη...
Απο τα 16 μου που απεκτησα και καβαλησα -επισημα και με τη σταμπα-δικυκλο και μου φανηκε "ολος ο κοσμος" μια PK50αρα Vespa, ως σημερα που αλλαξα αρκετες μοτοσυκλετες,θα ελεγα οτι νοιωθω "μια ζωη OnOffάς"...Και δεν θα μπορουσα να ειμαι αλλιως αφου μετα απο Tenere 600,Tenere 660,Caponord,TT600R,2 Vstrom,990adv,R12GS και την F8 μου,συνηδειτά και οχι τυχαια ζω διπλα σε μια OnOff σχεδον παντα...Και λεω συνηδειτα γιατι δεν πηρα ποτέ μοτοσυκλετα επειδη ετσι ηταν της μοδας ή επειδη αυτη γουσταραν τα κοριτσια στην καφετερια... Ακομα περισσοτερο γιατι αυτη η αγαπη μου για τη φυση,για την εξοχή ξεκινησε απο το Vespaκι.Ναι με αυτο αρχισα με τη μουρλια και αφελεια του πιτσιρικά και εμπαινα στα δαση και στα χωματα και καθομουν και την αραζα στις ομορφιες και απολαμβανα διαδρομες...Και οσο μεγαλωνα,η αγαπη αυτη για τα διπλης χρησης μοτο ολο και αυξανοταν.Και θα μπορουσα να ειχα πολυ πιο street η sport touring μοτο αλλά δεν εκατσε,αφου παρα το οτι πηρα μερικα με περιοριζαν(με σκοτωναν καλυτερα)σε ενα πραγμα.Οπου κι αν ταξιδευα,κοντα η μακρυα και εβλεπα παραδιπλα στην ασφαλτο αυτους τους δρομους τους χωματινους που ξεκινανε και χανονται μεσα στο πρασινο και στα βουνα,ηθελα να τραβηξω κλαπετο και να κανω στροφη για χωμα και να φυγω για "οπου"..δεν μπορουσα ομως...Και ....
...και μια ζωη OnOffας" λοιπον.Και για να πω και την αληθεια δεν βλεπω να αλλαζει ευκολα αυτο.
Πολλοι κυνηγανε τον ορισμο της αντικειμενικα αρτιοτερης OnOff,ως την καλυτερη επιλογη...δεν βγαζω την ουρα μου απ'εξω αλλά δεν ειναι και εντελως αυτοσκοπος.Σαφως και υπαρχουν ενα σωρο OnOff,ή πιο σωστο All around θα ελεγα, μοτοσυκλετες και αναποφευκτα καποιες "το κανουν καλυτερα"...Και αντικειμενικα μιλωντας,ειδικα αν εχεις εμπειρια στην κατηγορια, ξερεις οτι υπαρχουν καλες καλυτερες και μετριες OnOff εφ'οσον θες μια τετοια για σωστη χρηση.Και τι σημαινει σωστη;Σημαινει και ασφαλτο και χωμα.
Ομως...περα απο αντικειμενικα κριτηρια και "βαθμολογιες" υπαρχει ενας παραγοντας που μπορει να στειλει στο διαλο ολα τα κριτηρια αυτα...Η καρδια!Αν δεν ακους αυτο το "κλικ" κοιτωντας ή οδηγωντας μια μοτοσυκλετα τοτε ολα τα άλλα αρχιζουν και βαραινουν και χανουν την ουσια τους μπροστα στο συναισθημα...Πρεπει να γουσταρεις φιλε μια μοτο...Και εδω ειναι το σημειο που ειλικρινα δεν μπορω να δωσω αδικο σε κανεναν οταν ακουω οτι "αυτη ειναι η καλυτερη OnOff για μενα"...κι ας ξερω μεσα μου εγω η εσυ η ολοι οτι "τι μας λεει ο μ@λακας αυτη δεν ειναι ουτε καν καλη για διπλη χρηση,ποσο μαλλον για ιδανικο OnOff"...Ναι το πιανω το γιατι,οταν λες οτι γουσταρεις μια OnOff για διπλη χρηση ακομα κι αν δεν εχεις την καλυτερη γιατι "ετσι μας αρεσει"...Γιατι αν δεν στριβεις τσιγαρο και να καθεσαι να την μπανιζεις λες και κανεις σεξ μαζι της,αν δεν την οδηγεις και να νοιωθεις οτι κλειδωνεις αισθησεις και γουστα ως ενα μαζι της...δεν..δεν... εχεις κάνει λαθος επιλογη ή απλα την εχεις βαρεθει...και αρχιζουμε τα "παμε γι'αλλα" κι ετσι καπως χαλανε και οι καλυτερες οικογενειες...αρα βασικος παραγοντας για μια καλη OnOff ειναι να αρεσει σε σενα.Ν βγαζεις γουστα εσυ μαζι της κι ολοι οι αλλοι "Αγαμοι Θυται"....
Να πω κι αυτο.Πιστευω οτι εμεις οι OnOffαδες ειμαστε εκτος των αλλων και λιγο μαζοχες.Και εξηγω γιατι.Αν ηθελα το ιδανικο OnOff θα επαιρνα ενα K1300GT και ενα GasGas300EC.Και θα ημουν μακραν ιδανικοτερος στην ασφαλτο με το GT και στο χωμα με το EC και πιο ξεκουραστος και πιο διασκεδασμενος και πιο γουαου απ'οτι με ενα οποιοδηποτε OnOff.Και δεν θα παλευα για προσφυση με ενα 21"τροχο εμπρος στην ασφαλτο αλλά θα κινομουν με 2πλασια ισως χιλιομετρα με το GT ή δεν θα παλευα να κρατηθω ορθιος με γκαζι ανοιχτο στην κροκαλολασπη με το OnOff αλλά απλα θα πεταγα απο πανω με το GasGas και ....και θα ειχα και δικιο.Μπορουσα να φορτωνω στο trailer το καθαρο και να στηνω σκηνη διπλα στο Jimny στο βουνο να βγαζω τη σαγιοναρα και να φοραω οπλα κρανη εξαρτησεις και πυρ στο βουνο με το EC...Θα μπορουσα να ταξιδευω στο Β.Ακρωτηρι με το Κ και να φτανω ατσαλακωτος μαζι με την κυρα και να λεω οτι δεν καταλαβα πότε περασαν 8.000χλμ τοσο γρηγορα και ανετα...Και ξερεις και ξερω οτι θα ειχα δικιο.Ομως δεν το κανω.Δυο οι λογοι.Πρωτα γιατι το πορτοφολι εξαρταται κι απο παραπλευρες αναγκες...οικογενεια,ζωη,αναγκες...σημερα ειδικα για καποιους ειναι δυσκολη η επιλογη δυο καλων μοτοσυκλετων μια για ασφαλτο μια για χωμα...ισως αν ημασταν "Λάτσηδες" ισως αν στην κουβεντα αντι για κριση μιλουσαν κροισοι τοτε να τα λεγαμε αλλιως...Δευτερον γιατι μια καλη OnOff σου εξασφαλιζει να κινηθεις παντου απο καλα εως πολυ καλα και να μην εχεις περιορισμο τεραιν...αυτο που σου λεγα παραπανω οτι αν δεις ενα χωματινο σοκακι να φευγει δεξια απο την ασφαλτο,θα μπεις...αν εισαι με ενα Sport Touring...απλα θα κανεις πως δεν το ειδες...κυνηγαμε λοιπον εμεις οι OnOffαδες,να ρεφαρουμε το "σχεδον καλα παντου" σε σχεση με ιδανικοτερες επιλογες,με το "παω παντου χωρις να κολλαω"...ειμαστε και λιγο μαζοχες...αλλά γουσταρουμε.Και οσο πιο συνειδητα η επιλογη,τοσο λιγοτερο μας νοιαζει για το στοχο της ιδανικης κινησης παντου.
Ο Μανωλης παραπανω τα εξηγει για τα "οικονομοτεχνικα" ωστε να θεωρειται αντικειμενικα ενα OnOff ως πολυ καλη επιλογη.Γιατι δηλαδη μια μοτοσυκλετα διπλης χρησης υπερτερει(αν αφησεις στην ακρη το συναισθημα)για επιλογη και συμβιωση...και θα συμφωνησω μαζι σου.
Ξερεις εξ'αρχης εννοειται οτι με μια τετοια μοτοσυκλετα δεν θα κινηθεις ποτέ στο χωμα οπως με ενα "καθαρο"...κι οσο πιο καλα θα κινηθεις αυτο θα εξαρταται απο το ποσο καλη επιλογη μοτοσυκλετας εκανες αλλά και απο τα δικα σου χερια και τρελλα...ή αν θες ψυχη.Ξερεις βεβαια οτι αν γινει το τσαφ,η στραβη,που στο χωμα ειναι συχνα πυκνα παρουσα αυτη η χαζοπτωση ακομα,τοτε θα μετρας...θα μετρας εξοδα επισκευης αλλά και πληγωμενο εγωισμο αν το δεις και λιγο πιο αλλιως...και κινεισαι λοιπον βασει δικων σου "κριτηριων"΄πως θελω να παω και ποσο με βοηθα η μοτοσυκλετα να παω ετσι οπως θελω.Αρα σαφως και οι περιορισμοι υπαρχουν και κοιτας με αυτο το γνωμονα να βρεις ποια ειναι πιο κοντα στο "ιδανικο"...
Στο χωμα ρολο παιζουν ολα.Βαρος,εμπρος τροχος,αναρτησεις,στησιμο,ελαστικα,ροπη,αριθμος κυλινδρων,ελαστικοτητα κινητηρα,τιμονι,ζυγισμα,και ενα σωρο αλλοι παραγοντες που και ολους να τους πω...θα ξεχασω καποιους ακομα.Ξερεις λοιπον οτι αν ειχες εκεινο το ΚΤΜ το 2Τ θα ειχε κανονισει η εταιρεια να στησει το ιδανικο μηχανακι για χωμα για σενα και εσυ αντε να το εφρενες λιιιγο πιο στα μετρα σου και να πυροβολουσες.Στο OnOff απλα ξεχνα τα πολλα πολλα και κοιτας να κανεις εκδρομικο εντουρο εως εντουρο ως εκει που φτανουν χερια, γνωσεις,μυαλο και μοτοσυκλετα.Θα πατησεις σε χωματα που ουτε καν με ενα στριτακι αλλά ως εκει και ως εκει που θα ζυγιζεις τι οδηγεις και θα το σεβαστεις ως τετοιο.Και δεν θα σε απογοητευσει καθολου ως συνηδειτα τετοια επιλογη.Ισα-ισα...Αλλωστε μην ξεχναμε οτι δεν το πηρες μονο για χωματινο αλλά και για ασφαλτινο...
Και θες οταν βγεις απο το χωμα και το βουνο,ως δια μαγειας να κλειδωσει ο χωματινος χαρακτηρας στο βουνο και με τα τακουνια που φορας να ξυσεις εντουρομποτα στην ασφαλτο.Θες απο εκει που επαιζες με τα λουκια,τωρα να δεις τα λαστιχα να καθαριζουν και να μαυριζουν απ'ακρη σ'ακρη στριβοντας στο ορεινο στροφιλικι...και να ανεβαζεις αδρεναλινη.Και θα το κανεις...ως ενα βαθμο.Και υπαρχουν πολλα OnOff που μπορουν να σου το δωσουν αυτο.Και μην ξεχνας οτι και το καλυτερο να εχεις,θα βρεθει καλυτερος αναβατης απο εσενα και θα σε περασει αερας με υποδεεστερο...Αλλωστε τα μηχανακια δεν ειναι για κοντρες,ειδικα αυτα.Αλλά για γουστα...Ασχετα αν κατα καιρους το λεει η καρδια σου...με πιανεις.
Και καλα ολα αυτα θα μου πεις...γενικως μιλωντας.Αλλά για σενα ποιο ειναι το ιδανικο ΟnOff?Κατονομασε κι οχι "γενικως"...χμμμ....
Μετα απο διάφορα μεσαια αλλα και mega OnOff,ειμαι σημερα με την F8 μου...
τα ειχα γραψει παλι θα τα ξαναγραψω εν συντομια...οσο συντομία...
Ευελικτη και ελαφρια,"ζωντανη" μανιτζεβελη και πρακτικη.Μεσα στην πολη αριστη,καταναλωση μηδεν για ολα οσα μου δινει,θεση οδηγησης στα μετρα μουΝοιωθεις πανω στη μοτοσυκλετα σε μια θεση που σε θετει σε εγρηγορση...ΚΤΜ στυλ και εδω...Σε αρκετες εκδρομουλες αρχιζα να παιζω μαζι της και εδειχνε να συνηγορει παντου.Ελαφρια αισθηση,αλλαγη κατευθυνσης αμεση.Ο κινητηρας επαρκης,ισως για 2 ατομα φορτωμενη σε αυτοκινητοδρομο με μουαγιεν τα 170 χαω μεση,εκει ηθελες 10 ιππους ακομη για να νοιωθεις λιγοτερο ζορι στον κινητηρα... Αν πας με τοσα αλλιως ειναι στο μενου της τα 150-160 μ.ω.τ και δωσ'της χιλιομετρα...
Nα σταθω λιγο στην συμπεριφορα της χωμα.Αυτο το στοιχειο της ειναι μαλιστα που εγειρε την πλαστιγγα προς αυτη και οχι προς την R1200GS που ειχα και θα ξαναγοραζα ανετα αλλά για πιο ασφαλτινη χρηση...Η F8 δουλευει "σετ" στο χωμα.Αναρτησεις πλαισιο κινητηρας ροπη και ζυγισμα συνδιαζονται και σε κανουν να δειχνεις ανετος και να εχεις ελεγχο και αισθηση στο χωμα.Εδω μαλιστα λειπει η μεγαλυτερη δυναμη ενος 990adv και αυτο κατα περιπτωση ειναι και πλεονεκτημα,εφοσον μιλαμε για χωμα.Θελει γκαζι θελει να εισαι εκει αλλά ως εκει.Τηρεις αναλογιες γιατι "ακριβο μου BMW"αν πεις και φυγεις(μαλλον υπερεκτιμησεις θα ελεγα)και απο κει και μετα το γουσταρεις!Δεν θα το βαφτιζα εντουρο αλλά εκδρομικο εντουρο για να φυγει η σκια του βαρεως τεραιν και του βαρους...Θα πας αλλά θα πας "υπ'ευθυνη σου"...
Στην ασφαλτο ειναι πολλες οι φορες που σκεφτομαι οτι η F8 ειναι ενα ΧΤ συγχρονο...Θα σε παει παντου,οχι πυραυλος οπως ενα ST ουτε οσο ανετα ενα megaOnOff.Ομως σε στενους δρομους,σε πολη,σε καταναλωση,σε φορτωμα θα ελεγα οτι προσωπικα θα ελεγα οτι εχω ενα συγχρονο ΧΤ...Με συγχρονο ροπατο κινητηρα,με πλαισιο,αναρτησεις,εμφανιση αλλά και ευκολια οδηγησης και ευελιξια...
Η μηχανη ειναι απολαυση και διασκεδαση και σαν τετοια την θελω δίπλα μου...
Διασκεδαση ναι...Απλετη με το πρωην ΚΤΜ990adv αλλά εκει ειχα τη σκια της πολυ μεγαλυτερης καταναλωσης και συν το κοστος συντηρησης συν τα καποια ψιλοθεματα που εβγαζε και να σου η νεα F8...Διασκεδαστικη ενιοτε,αυτο το κατι παραπανω σε αισθηση και ζυγισμα απο τις μεγαλες,που σε προτρεπει να παιξεις και να νοιωθεις οτι οδηγεις πιο μικρη αλλά αρκετα δυνατη...Μια κατηγορια κατω σε ανεσεις ταξιδιου αλλά πανω απο αρκετες πιο μεγαλες σε αισθηση και διασκεδαση,σε ελεγχο...Μιλαμε παντα για On-Off ...
Υπαρχει ομως και ο συνεπιβατης στην υποθεση...ο συνταξιδευτης μου.Η mAthosalina οσες φορες με συντροφευει σε εκδρομες δεν εχει κανενα παραπονο...και τριβαλιτσο και δικαβαλο και μεγαλες ΜΩΤ και στροφιλικια και...ολα καλα.Οπως λεει τιποτα δεν της χαλασε την ηρεμια.Σελα ανεκτη,αερας ελαχιστος,κουραση μικρη...Θεση συνεπιβατη κοντα στον οδηγο,κανενα προβλημα,νοιωθοντας το προσθετο βαρος πισω,ενω ακομα και αν εχεις γρηγορες διαθεσεις σε ταξιδακια στα βουνα,η ισσοροπια της μοτοσυκλετας δεν διαταρασσεται απο συνεπιβατη ή αποσκευες.Θετικο...
Τι θα ηθελα παραπανω;Διορθωσα σελα,ανεμοκαλυψη,εφτιαξα εμφανιση οπως τη θελω και...στην παρουσα φαση τιποτα πιο περα απο αυτα που ανεφερα...Ισως στο μελλον,αν θελω να βγαλω το χωμα απο το μενου,υπο οποια μορφη,να προχωρησω σε καποια πιο ασφαλτινη........ισως και οχι αν συνεχισει να με ευχαριστει και να γουσταρω.
Μια μοτοσυκλετα που προσωπικα μου αρεσει ακομα και να την χαζευω εν στασει.Τη βλεπω ομορφη ,τη γουσταρω γιατι μου κανει τα γουστα...Δεν με "πιεζει" οικονομικα σε κοστος χρησης και συντηρησης...ολα καλα.
Και οσο για την παντα επικαιρη ερωτηση "ποσο θα την κρατησω" πραγματικα δεν θα απαντησω...Συνδιαστικη πολλων παραγοντων και καταστασεων η απαντηση,θεμα στιγμης και θεμα συμβιωσης...Τα παντα ρει και ετσι πρεπει,ετσι θελω γιατι με κανει και νοιωθω ζωντανος στη μοτοκινηση...Ονειρα δεν σταματανε ποτέ,Ονειρα παντα υπαρχουν αλλά κοιταζω το κατα δυναμιν να ευχαριστιεμαι κι οτι μου ερχεται δίπλα μου...
Δεν ξερω αν ειναι για ολους ή αντικειμενικα το ιδανικο OnOff μια F800GS αλλά τωρα που μιλαμε εγω τη βλεπω ως πολυ καλη επιλογη για οσα θελω και μπορω σημερα.
Τα χιλιομετρα συνεχιζονται...η αγαπημενη μου F8 μού προσφερει στιγμες απολαυσης και καθαριζει το μυαλο απο έγνοιες και σκοτουρες...Την αγαπαω και συνεχιζουμε...
Σεντονι εγραψα...παιζει να σε κουρασε.Αλλά καμμια φορα αν ενα θεμα μού αγγιζει χορδες...ξεχνιεμαι...και γουσταρω