Αναλυσεις αγωνων by Θανασης Ευσταθιου!!! (motogp.gr)
Αργεντινη 2015
Τι αγώνας κι αυτός..................
Το πρωτάθλημα έχει πάρει φωτιά και τα δεδομένα να έχουν ανατραπεί
σχεδόν όλα,ο λόγος είναι η τελείως διαφορετική και βελτιωμένη
εικόνα των Ducati,του Valentino,της Suzuki και προς το χειρότερο
του HRC ,του Marquez και του Lorenzo!
Όταν βλέπεις οδηγούς όπως ο Lorenzo ο Stoner o Marquez o Pedroza
κλπ είσαι σίγουρος ότι διακρίνεις ξεκάθαρα τι είναι αυτό που κάνουν
και πηγαίνουν γρήγορα,μάλιστα νομίζεις ότι αυτό το "κάτι" που κάνουν
είναι αδιανόητο,ακραίως τεχνικό,κάτι που χρειάζεται ιδιαίτερο ταλέντο
για να το κάνεις αλλά είναι εκεί και το βλέπεις!
Σε αυτόν τον περίεργο τύπο που μας απασχολεί τα τελευταία 20 χρόνια
συνεχώς δεν μπορείς να καταλάβεις τίποτα,ειδικά αν δεν τον έβλεπες
στους αγώνες αλλά μόνο σε δοκιμές θα τον χαρακτήριζες ως ...μέτριο!
Δεν πλαγιάζει περισσότερο από άλλους ούτε φρενάρει καλύτερα ούτε
ντριφτάρει ατελείωτα ούτε έχει εύκολο αυτό που λέμε "έναν γρήγορο
γύρο"
Αν επιχειρήσω να σας αναλύσω τι ακριβώς κάνει δεν θα το πετύχω
ούτε κατά διάνοια.θα το πάω λοιπόν στο μεταφυσικό!
Παρ όλο που δεν είμαι θρησκευόμενος θα πω ότι αυτόν τον άνθρωπο
μας τον έχει στείλει ο θεός για να μας τρολάρει,να γελάσει μαζί μας
να μας δουλέψει άσχημα....να μας καταστρέψει την όποια λογική μας!
Οι οπαδοί του πιστεύουν σε αυτόν όπως οι χριστιανοί στον θεό για
να μην πω όπως οι ισλαμιστές..... αν κάποτε πεθάνει είμαι σίγουρος
ότι αρκετοί θα πιστεύουν ότι είναι για λίγες μέρες και μετά θα αναστηθεί!
Όταν μπήκαμε στην εποχή των ηλεκτρονικών είχε πει ο ίδιος ότι τώρα
πια ένα λάθος η μια απόσταση 1sec είναι αδύνατον να καλυφθεί στη
διάρκεια ενός αγώνα......στην Αργεντινή κάλυψε 4 sec, και πριν μου
πείτε ότι ο ΜΜ93 είχε ρίξει το ρυθμό του λόγω ελαστικών θα σας πω
ότι στους 2 από τους 3 τελευταίους του γύρους είναι ταχύτερος από
τον ταχύτερο γύρο του Dovi ο οποίος είναι εξαιρετικά γρήγορος και
ταχύτερος μετά τους 46 κ 93......(πολύ κοντά στο περσινό ρεκόρ)
Έβλεπα εικόνα και ταυτόχρονα το livetiming,είμαι σε θέση να
καταλάβω την σχέση χρόνου με απόσταση σε συνάρτηση με την
ταχύτητα σε δεδομένη στιγμή αλλά και πάλι δυσκολευόμουν να
καταλάβω......κάτι από τα δυο (εικόνα και χρόνοι) έπρεπε να λέει
ψέματα!
Βλέποντας το FP4 αλλά και το WUP προέβλεψα ότι ο Valentino
θα πάει για νίκη,σε καμία από τις δυο αυτές κρίσιμες περιόδους οι
οποίες είναι ελεύθερες δοκιμές και δίνουν στίγμα για τον ρυθμό του
καθενός δεν ήταν στους 3 πρώτους αλλά παρατήρησα ότι
δεν μπαινόβγαινε στα πιτ για διορθώσεις και στους τελευταίους 4
έκανε έναν πολύ αργό γύρο περίπου στο 1:45 και μετά πολύ
γρήγορους με ταχύτερο τον τελευταίο!
Η εξήγησή μου είναι ότι με τον αργό γύρο δημιουργούσε
χώρο για να επιχειρήσει αυτούς του 3 γρήγορους γύρους οι οποίοι
είναι πολύ σημαντικοί αφού τα λάστιχα πλέον είναι αρκετά δουλεμένα
και έτσι η κατάστασή τους είναι περισσότερο ικανή να σου δείξει
το πως θα δουλέψουν στο τέλος του αγώνα!
Όλοι οι άλλοι φαίνονταν σε σύγχυση ,ο marquez άλλαξε και μηχανάκι!
Ο Lorenzo και ο Iannone ήταν σε περίπου ίδιο ρυθμό μεταξύ τους
και με ανάλογη πτώση απόδοσης γύρο με τον γύρο,ο Dovi πάλι
δυσκολευόταν αλλά φαινόταν να δουλεύει κι αυτός συγκεντρωμένος
και...πονηρά!
Η πρόβλεψη του καιρού ήταν για θερμοκρασία υψηλή και άρα μόνη
επιλογή τα κίτρινα (έξτρα σκληρά) οπότε θεώρησα ότι τα Ducati και
λιγότερο τα Suzuki θα είχαν πρόβλημα,επίσης τα yamaha θα είχαν
πλεονέκτημα επειδή είχαν αφοσιωθεί στο στήσιμο με τα κίτρινα και
ο Marquez γιατί είναι αυτός που .....είναι!
Τη μέρα του αγώνα είχε συννεφιά και οι θερμοκρασία ασφάλτου
δεν ανέβηκε στους 42° που είχα προβλέψει,έτσι όλοι ,Οπεν και μη
(εκτός yamaha k Redding) έβαλαν τα σκληρά!
Το σκληρό θα μπορούσε να δουλέψει καλά αλλά θα έπρεπε να το
στήσεις για ψηλές θερμοκρασίες δηλαδή στα όρια του περιθωρίου
λειτουργίας τους......ελάχιστοι είχαν δουλέψει πάνω σε αυτό!
Εδώ να σημειώσω ότι η συνήθης λογική είναι ότι το σκληρότερο
λάστιχο είναι καλύτερο σε υψηλές θερμοκρασίες και το μαλακότερο
στις χαμηλές όμως δεν είναι πάντα έτσι,μερικές φορές τα πράγματα
είναι ανάποδα (βλέπε Dunlop) όμως για την Brigestone ίσχυε ο
κανόνας και όχι η εξαίρεση!
Μπορεί λόγω της επικέντρωσης στον αγώνα του 46 να μας ξέφυγε
κάπως η εξαιρετική για άλλη μια φορά απόδοση του Dovi αλλά και
των Ducati γενικότερα,επίσης είχα πει σε έναν φίλο Suzukακια που
τοποθετούσε τον Aleix στην 4αδα στον αγώνα οτι τον υπολογίζω
μεταξύ 15 και 20sec από τον πρώτο και αυτό θα ήταν εντυπωσιακό!
(τελικά τερμάτισε στα 24....)
emoticon smile
Αυτό που δεν μας ξέφυγε σίγουρα είναι η κακή απόδοση του Lorenzo
o οποίος ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις στους πρώτους
γύρους αλλά .....τίποτα,ΠΑΛΙ!
Χαράμι η έξτρα αφοσίωση στη φυσική κατάσταση και στα 5 κιλά
που έχασε για να είναι έτοιμος .......
Το HRC δεν είδε κανένα μηχανάκι στον τερματισμό,το μόνο Honda
που είχε επιτυχημένο αγώνα και βάθρο τελικά ήταν ο Crutchlow σε
έναν αγώνα με λάθη αλλά στο τέλος επιβραβεύθηκε!
Η απουσία του Dani ήταν εμφανής
Καλό αγώνα επίσης έκαναν οι Smith-Vinales-Miller-Baz.
O αγώνας αυτός πήγε κατά 5 περίπου sec πιο γρήγορα από τον
περσινό και θα πήγαινε ακόμα πιο γρήγορα αν ο marquez είχε κάνει
καλύτερη επιλογή ελαστικών η στησίματος η ο Valentino δεν είχε
ταλαιπωρηθεί τόσο πολύ στην αρχή του αγώνα!
Η Bridgestone έχει κάνει καλή δουλειά και τα προβλήματα έχουν
λυθεί με τον καλύτερο τρόπο!
Ένα άλλο στοιχείο είναι ότι ο ταχύτερος χρόνος αγώνα του VR46
ήταν 1 δέκατο πιο αργός από τον ταχύτερο του στο Q2!!!!
(στο Q2 τον έκανε με το σκληρό κόκκινο ελαστικό)
Το περιστατικό Marquez-Rossi θα μπορούσε να αποφευχθεί όμως
ο μικρός δεν φέρθηκε ψύχραιμα και λογικά,όταν κάποιος σε μαζεύει
με τέτοιο καταιγιστικό ρυθμό δεν μπορείς να τον συγκρατήσεις για
πάνω από μισό γύρο,δεν ήταν αυτός αγώνας να τον παλέψει σε μάχη
σώμα με σώμα,έπειτα η θέση που βάζεις την μοτοσικλέτα σου σαν
μπλοκ σε τέτοιες φάσεις θέλει εξαιρετική τύχη να έχεις με το μέρος σου
ώστε να την βγάλεις καθαρή,μπορεί να τρομάζει όλους τους άλλους
με τέτοιες επιλογές όχι όμως τον Valentino!
Αν συνεχίσει έτσι πιστεύω οτι θα έχει και άλλα παρατράγουδα απο
οδηγούς όπως ο Aleix και ο Iannone οι οποίοι φέτος δεν τον βλέπουν
με το περσινό δέος!
Προφανώς αυτό που διαβάσατε δεν είναι πλήρης καταγραφή και
ανάλυση αγώνα επειδή ο αγώνας είχε την μορφή που είχε,στην
πραγματικότητα είναι ένα αφιέρωμα στον μεγαλύτερο οδηγό
όλων των εποχών τον οποίο ενσυνείδητα απέφευγα να εκθειάσω
και αυτό γιατί πολλοί μη οπαδοί αλλά φίλοι του σπορ έχουν
κουραστεί να βλέπουν να λιβανίζεται παντού και πάντα!
Ζητώ συγνώμη λοιπόν για αυτήν μου την "παράκαμψη" και
υπόσχομαι να επανέλθω με αριθμούς και κανονική ανάλυση
ειδικά για τις μοτο2/3 που αδίκησα.