Ταξιδιωτικό Σημειωματάριο Σκανδιναβικών εξορμήσεων

stavrouliasp

Μέλος
Όνομα
Παντελής
Μοτό
DR800S
Ευχαριστώ φίλος. Είσαι ωραίος .

(ένα λινκ από τις μπότες και τα γάντια που λες θα βοηθούσε λιγο)
 

hawk

Μέλος
Όνομα
ΚΩΣΤΑΣ
Μοτό
HONDA ST1300
Ευχαριστώ φίλος. Είσαι ωραίος .

(ένα λινκ από τις μπότες και τα γάντια που λες θα βοηθούσε λιγο)
μποτες από την αποθηκη στην ηλιουπολη ,τωρα είναι στην ιερα οδο 40 νομιζω στο δεξι χερι ,ο θανασης dainese

γαντια στα τοπικα βενζινάδικα,νορμαλ μεχρι τα σύνορα σουδιας νορβηγιας η φιλανδιας νορβηγιας δεν χρειαζεσαι τιποτα το ιδιαιτερο
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Σκανδιναβικων οριων ταχυτητας συνεχεια..

Δανια

Εδω κινουμαστε σχεδον ολοι σε αυτοκινητοδρομο με μεγιστο οριο τα 11ο χ.α.ω.
Καποιοι Δανοι το ξεπερνουν κατα 10-15 χλμ ακολουθηστε τους.
Στις κατοικημενες οτι λεει η ταμπελα.
Το ιδιο ισχυει για τη μεγαλη γεφυρα του Μαλμο αλλα και για τα κομματια που ενωνουν τις αποβαθρες των φερρυ νοτια με τον αυτοκινητοδρομο.

Σουηδια

Μια απο τα ιδια συν οτι πολλες φορες το ρανταρ σας μετραει απο ελικοπτερο.Θα επιβεβαιωσει και θα συμπληρωσει και ο @Nordic

Φινλανδια

Πολλες καμερες κυριως στο νοτιο τμημα αλλα τα ορια ειναι σοφα γυρω στα 90 χ.α.ω. με δεδομενη την ανοχη για τα πρωτα 20 προς τα πανω.
(Πληροφορια απο μονιμο κατοικο).
Το σοφα κολλαει στον κινδυνο να τρακαρεις με ελαφι ειδικα στο βορειο τμημα και μεχρι το Rovaniemi οπου παρα την αποψιλωση 10 μετρων στις ακρες του δρομου μπορει καποιο να εμφανιστει μπροστα σου διχως να το δεις μιας και εχουν ιδιο χρωμα με το περιβαλλον και τρεχουν γρηγορα.
Σε αυτη την περιπτωση το ταξιδι συνηθως σταματαει λογω των υλικων ζημιων -το λιγοτερο- και πληρωνεις και το ελαφι!

:)
 

Mister Jim

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
R1200GS
Σκανδιναβικων οριων ταχυτητας συνεχεια..

Σε αυτη την περιπτωση το ταξιδι συνηθως σταματαει λογω των υλικων ζημιων -το λιγοτερο- και πληρωνεις και το ελαφι!

:)
Τουλάχιστον ξέρεις αν σου δίνουν τα κέρατα για να θυμάσαι τα κερατιάτικα? :UH:
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Αυτό για εξηγειστε το λίγο. Ποια εποχή-μήνας είναι ο καλύτερος για επάνω και για ποιον λόγο;
Μεχρι τις 26 Ιουλιου μπορεις να δεις στο Nordkapp τον ηλιο του μεσονυκτιου.
Mετα αρχιζει μεσα στην ''νυχτα'' να βυθιζεται για λιγα λεπτα στον οριζοντα πραγμα το οποιο ειναι εξ'ισου εντυπωσιακο.
H εμπειρια της περυσινης κατασκηνωσης μπροστα στα καγκελα και η κουβεντα με τον ηλιο που αφου εδυσε αριστερα μας
περασε μπροστα μας στο δρομο του για την ανατολη στα δεξια μας θα μας συνοδευει μια ζωη..
Στα μειον οτι τον ηλιο του μεσονυκτιου τον βλεπεις μαζι με μερικες εκατονταδες τουριστες που ερχονται με τα λεωφορεια απο τα κοντινα λιμανια και αεροδρομια.
Κυριαρχος ρυθμιστης του τι θα σου συμβει στο Ακρωτηριο (ερωτας απορια ή μίσος) ηταν ειναι και θα ειναι για παντα ο Καιρος.
Η καταβαση μεσω Φινλανδιας ειναι πολυ πιο ανετη μετα τις 1 Αυγουστου που ανοιγουν εκει τα σχολεια
και τα καμπινγκ-σπιτακια αδειαζουν και κατεβαζουν λιγο τις τιμες.
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Τουλάχιστον ξέρεις αν σου δίνουν τα κέρατα για να θυμάσαι τα κερατιάτικα? :UH:
Δεν ξερω αλλα περυσι που ειδα ενα ελβετικο gs 1150 πανω στην οδικη ηταν αυτο για κρεμασμα απο τον τοιχο.:wacky:
 
Reactions: yns

Mister Jim

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
R1200GS
Μεχρι τις 26 Ιουλιου μπορεις να δεις στο Nordkapp τον ηλιο του μεσονυκτιου.
Mετα αρχιζει μεσα στην ''νυχτα'' να βυθιζεται για λιγα λεπτα στον οριζοντα πραγμα το οποιο ειναι εξ'ισου εντυπωσιακο.
Στα μειον οτι τον ηλιο του μεσονυκτιου τον βλεπεις μαζι με μερικες εκατονταδες τουριστες που ερχονται με τα λεωφορεια απο τα κοντινα λιμανια και αεροδρομια.
Κυριαρχος ρυθμιστης του τι θα σου συμβει στο Ακρωτηριο (ερωτας απορια ή μίσος) ηταν ειναι και θα ειναι για παντα ο Καιρος.
Η καταβαση μεσω Φινλανδιας ειναι πολυ πιο ανετη μετα τις 1 Αυγουστου που ανοιγουν εκει τα σχολεια
και τα καμπινγκ-σπιτακια αδειαζουν και κατεβαζουν λιγο τις τιμες.
Συμπληρώνω ότι μπορείτε να καθίσετε λίγο παραπάνω μετά της 12:30 πμ τα πούλμαν αρχίζουν να φεύγουν όποτε ο τόπος ηρεμεί.
 

Mister Jim

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
R1200GS
Στο Karasjok και Φιλανδία βόρεια δισεκατομμύρια κουνούπια.
Τις δικές μας αλοιφές και τα σπρέι για τα κουνούπια τα έχουν για Breakfast.
Προσπαθούν να τσιμπήσουν και πάνω από την κορντούρα.
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Διαβαζω και σκεφτομαι τα θέσφατα περι ταλαιπωριας στο αντισκηνο και τα περι κρυου.
Στη Σκανδιναβικη εξορμηση συντροχοι δεν σε ''βαζει'' στο αντισκηνο το κοστολογιο,
διοτι η αγορα του καταλληλου εξοπλισμου ειναι πολυ ακριβοτερη υποθεση απο 10 βραδια σε σπιτακι.
(Με το σκηνακι κλπ κομφορ παραλιας ξεχαστε το,μπορει να ειναι μεχρι και τραυματικη εμπειρια)
Στο αντισκηνο σε βαζει η αναγκη να φτασεις οσο πιο κοντα στην ανασα αυτου του υπεροχου τοπου.
Και το γεγονος οτι ειναι το μονο μερος του πλανητη οπου το ελευθερο καμπινγκ ειναι νομιμο.

Προσωπικα εδω και 8 περιπου χρονια που ολοκληρωσα τον 3 εποχων κατασκηνωτικο εξοπλισμο τον εχω αποσβεσει πολλαπλα
μιας και τον χρησιμοποιω σε καθε κοντινη η μακρινη εξορμηση στα Αθανατα.
Ειναι λαθος να στησουμε εξοπλισμο τετοιου επιπεδου αν δεν μας αρεσει η ιδεα
και κυριως αν προκειται να τον χρησιμοποιησουμε μονο σε ενα ταξιδι μας.





Απο τα φετινο ταξιδι ας μπει και εδω η αναφορα στον εξοπλισμο.


Ο εξοπλισμος..
Απο την πρωτη νυχτα θελω να γραψω γι αυτον..
Για την αισθηση που μου εδωσαν σε ολο το ταξιδι...

1.Το απιθανο παντελονι RALLYE 3 της BMW για το οποιο τοσα ειχα ακουσει κι ηταν ολα αληθεια.
Απο τους 41 βαθμους των Σκοπιων οπου δεν ιδρωσα πουθενα μεχρι τους 6 των σκοτεινων τουνελ του νορβηγικου 50
οπου δεν ενιωσα κρυο παντα χωρις την επενδυση που πηγε και ηρθε αχρησιμοποιητη.
Ολα μα ολα πανω του φτιαγμενα για να σου κανουν τη ζωη ευκολη οι τσεπες στα σωστα σημεια με τις σωστες γωνιες
το διατρητο υφασμα το ιδιο και το αξεπεραστο φινιρισμα των ρουχων της BMW για κερασακι..
Μαζι με αυτο και με την ιδια αποτιμηση τα γαντια και το 11!!! ετων μπουφαν της σειρας.
\
2.Οι καταπληκτικες μποτες Fulkrum της Dainese που αφηνουν αισθηση ανετης παντοφλας στο χρηστη
κρατωντας εξω το νερο και το κρυο αλλα και την οποια αισθηση ζεστης λογω της μεμβρανης Goretex.

3.Οι σκηνες μας Salewa Denali III που κρατησαν εξω την βροχη που επεφτε δυο ολοκληρα βραδια
το ενα μαλιστα διχως να τις εχουμε καν ''τεντωσει'' λογω σκληρου υπεδαφους.
Κι ολα αυτα με ενα στησιμο που απαιτουσε το πολυ 5 λεπτα και μαζεμα σε ουτε το μισο!

4.Το υποστρωμα της Thermarest που εσβηνε με μαγικο τροπο τις ανωμαλιες κι εξαφανιζε τα πετραδακια που υπηρχαν απο κατω.

5.Οι αλουμινενιες βαλιτσες του adv με την στιβαροτητα που προσφεραν στην οδηγηση
κανοντας τη μοτοσυλετα ενα με αυτες.
Στα συν η τεραστια χωρητικοτητα και η ευκολια του να ψαρευεις απο πανω οτι χρειαζεσαι χωρις να αδειαζεις τα πραγματα σου στην ασφαλτο.
Και στο τελος να ποζαρουν σε ρολο τραπεζοκαθισματος καθε φορα που χρειαστηκε!

Μαζι, ο υπνοσακκος της Mammut φτιαγμενος για θερμοκρασιες +5 εως +15
το πολυ δυνατο σε ολα τα υψομετρα καμινετο προπανιου της Primus
ο αδιαβροχος σακος του Louis που θα εξασφαλιζε στεγνο κατασκηνωτικο εξοπλισμο
σε περιπτωση ολοημερης βροχης (δεν χρειαστηκε)
αλλα και ο κουβαλητης ....GS εκαναν το ταξιδι πολυ πολυ πιο ευκολο
και κυριως πολυ πιο πολυ ευχαριστο.
Γιατι σαν την αισθηση αυτοδυναμιας και αυταρκειας...δεν εχει!


 

Mister Jim

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
R1200GS
Να προτείνω και εγώ κάτι για εξοπλισμό camping για Σκανδιναβία.
Σκηνή Vango omega 350 αν είναι να φιλοξενήσει δύο άτομα.


Πλεονεκτήματα μαζεύετε και απλώνει πανί και θάλαμος όλα μαζί.

Μπανέλες απέξω οπότε παίρνεις μπανέλες και τις απλώνεις.
Ύστερα βουτάς και ρίχνεις κάτω το πανί που είναι μαζεμένο μαζί με το θάλαμο και προστατεύει το θάλαμο όταν βρέχει.
Περνάς τις τρεις μπανέλες και είσαι στημένος μετά τεντώνεις.
βουτάς όλα τα μπαγκάζια τα αφήνεις στο προθάλαμο και όλα είναι στεγασμένα.
Για Ελλάδα όμως είναι καλύτερα η Salewa.
To λέω με σιγουριά μιας και έχω και Salewa.

Sleeping bag Προτείνω Vango NiteStar 350 αν είναι να στήσετε πάνω από των αρκτικό κύκλο.
Δυστυχώς δεν κάνει και αυτός για Ελλάδα εκτός και αν κάνετε camping αυτή την εποχή στη Βοβούσα.
 

Nordic

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200R, 2012
Σκανδιναβικων οριων ταχυτητας συνεχεια..
Δανια
Εδω κινουμαστε σχεδον ολοι σε αυτοκινητοδρομο με μεγιστο οριο τα 11ο χ.α.ω.
Καποιοι Δανοι το ξεπερνουν κατα 10-15 χλμ ακολουθηστε τους.
Στις κατοικημενες οτι λεει η ταμπελα.
Το ιδιο ισχυει για τη μεγαλη γεφυρα του Μαλμο αλλα και για τα κομματια που ενωνουν τις αποβαθρες των φερρυ νοτια με τον αυτοκινητοδρομο.
Σουηδια
Μια απο τα ιδια συν οτι πολλες φορες το ρανταρ σας μετραει απο ελικοπτερο.Θα επιβεβαιωσει και θα συμπληρωσει και ο @Nordic
Φινλανδια
Πολλες καμερες κυριως στο νοτιο τμημα αλλα τα ορια ειναι σοφα γυρω στα 90 χ.α.ω. με δεδομενη την ανοχη για τα πρωτα 20 προς τα πανω.
(Πληροφορια απο μονιμο κατοικο).
Το σοφα κολλαει στον κινδυνο να τρακαρεις με ελαφι ειδικα στο βορειο τμημα και μεχρι το Rovaniemi οπου παρα την αποψιλωση 10 μετρων στις ακρες του δρομου μπορει καποιο να εμφανιστει μπροστα σου διχως να το δεις μιας και εχουν ιδιο χρωμα με το περιβαλλον και τρεχουν γρηγορα.
Σε αυτη την περιπτωση το ταξιδι συνηθως σταματαει λογω των υλικων ζημιων -το λιγοτερο- και πληρωνεις και το ελαφι!

:)
Πασχάλη η κίνηση παρακολουθείται από ελικόπτερα αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να πάρει κανένας ticket από ραντάρ σε ελικόπτερο (αν εννοείς αυτό και κατάλαβα καλά) σε καμία από τις χώρες.

Βασικά στους μοτοσυκλετιστές η παράβαση βεβαιώνεται μόνο επί τόπου γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος -που σημαίνει πως πρέπει να σε σταματίσει η αστυνομία (ευτυχώς δεν έχω τέτοια εμπειρία). Από σταθερή κάμερα δρόμου που καταγράφει παράβαση για ταχύτητα δεν μπορεί η αστυνομία να εκδόσει πρόστιμο για μοτοσυκλέτα γιατί ο νόμος λέει πως πως πρέπει να φαίνεται το πρόσωπο του οδηγού και η πινακίδα του οχήματος, δεδομένα που δεν καταγράφονται σε φωτογραφία μοτοσικλετιστή (θα είχα τουλάχιστον 2 κάδρα...). Το ίδιο ισχύει και για την Νορβηγία και Φιλανδία με την διαφορά πως στην Νορβηγία η κάμερα σε φωτογραφίζει με βάση την μέση ταχύτητα και όχι με αυτήν που περνάς μπροστά από την κάμερα. Υπάρχουν όμως περιπολικά με συμβατικές πινακίδες που περιπολούν παντού ακόμα και εκεί που έχει σταθερές κάμερες. Τα πρόστιμα είναι τσουχτερά, έχω πληρώσει 2000kr για παράβαση του ορίου (70 χλμ/ω) με μικρή παραπάνω ταχύτητα ενώ πρόστιμα μου έχουν έρθει στο σπίτι στην Σουηδία για μικροπαραβάσεις σε Δανία και Νορβηγία (δεν ξεφεύγεις).

Τα όρια τηρούνται αυστηρά παντού, και αυτό είναι το καλύτερο που μπορεί να κάνει κανείς για λόγους ασφάλειας αλλά και για την οικονομία του ταξιδιού και της διάθεσης:). Επί του παρόντος, καλή χρονιά σε όλους, καλά ταξίδια!
 

MARKOS-V

Μέλος
Όνομα
MARKOS
Μοτό
V STROM 650 L9
Δειτε πως διαμορφωνονται οι τιμες των καυσιμων σημερα
και σκεφτειτε ποσο αυτο θα επηρεασει το ταξιδι σας το καλοκαιρι του 2016 αν βεβαια αυτες διατηρηθουν.

Νορβηγια 1,49
Φινλανδια 1,35
Σουηδια 1,27
Πολωνια 0,94!!!!
Ουγγαρια 1,06
Σερβια 1.05

http://www.fuel-prices-europe.info/
1,5 στη νορβηγια!!!!!
πασχαλη θελω να ξαναπαμε,ελα
 

intruder

Μέλος
Περιοχή
Καζανη
Όνομα
ΓΙΩΡΓΟς
Μοτό
SUZUKI GSX1250FA ''ADVENTURE''
Αντιγραφω απο εδω http://www.advride.gr/threads/Απο-την-Κοζάνη-στο-nordkapp-Αλλιως-sourdkapp-the-road-story.4104/
Σχετικα με μια γενικη στατιστικη του κοστους ξοδευτηκαν περι τα1250 ευρα σε 14 μερες(κατω απο 100 την ημερα ).Τα 800 περιπου ηταν βενζινες κ με ενα προχειρο υπολογισμο εαν βαλουμε μεσο ορο τιμης το 1,40 στα 10700 χλμ περιπου αντιστιχουν σε μια καταναλωση περιπου 5,3 l/100 km.Τα 180 περιπου ηταν πλοια βινιετες διοδια κ μεσα σε αυτα κ 34 του βραχου.Τα 190 σε 12 διανυχτερευσεις αφου η μια εγινε on the road.Αμα τα ατομα ηταν 4 το κοστος των δ/ν θα μειωνωταν κ αλλο.Tα υπολοιπα περιπου 100 ηταν σε καφεδες κανα σαντουιτς κ σουβενιρ κτλ.Εαν βαλουμε κ καμια 40αρια που αγοραστηκαν κονσερβες μπισκοτα κρουασαν σουπες σκονη κτλ,πλησιαζουμε το ποσο των 1300 ευρω.Εκτος αυτου λαδια στο ταξιδι ΔΕΝ αλλαχτηκαν κ να σημειωσουμε οτι οταν τα λαδια αλλαχτηκαν στις 12000+ χλμ ηταν σχεδον αψογα.Βαλτε κ περιπου ενα ζευγαρι ελαστικων τα οποια βεβαια εκαναν κ πατουρα στη μεση απο τις πολλες ευθειες.
Αααααααα.... κ για οποιον βρεθει σε ''κακο'' νορβηγικο καιρο μην πει-ριξε ρε π@υστη να δουμε ποσο εχεις.....εχει παααρα πολυ:woot::banghead::laugh: ...!!!!

βλεπουμε οτι το μεγαλο εξοδο ειναι το καυσιμο .ολοι πανω κατω στο 900αρι.
στο θεμα τωρα της δ/ν τουλαχιστο την εποχη που ημασταν εμεις {αρχες ιουνιου) τα σπιτακια δια του 4 εβγαιναν πιο οικονομικα απο το να κοιμηθεις σε σκηνη.
Π.χ. κοστιζαν απο 38 εως κ 75 ευρω το ακριβοτερο δλ μεσο ορο περι τα 54 ευρω δια του 4 κανει 11 ανα ατομο.εαν ειστε μονος ή δυο ειναι πιο σπανιο να βρεις σπιτακκια 2κλλινα ή 3κλινα.αρα 11χ10 μερες στη νορβηγια 110(εμεις ειμασταν 3).Να σημειωσω πως ολα τα σπιτακια που πηγαμε ηταν πεντακαθαρα(κ ετσι υποχρεουσε να τα αφησεις)κ οπου ηταν ιδιοκτητες σηκωναν κ παζαρι οπου υπαλληλοι οχι.
Απο θεμα καιρου μην το ψαχνεται για εκει ,τραβατε κ οτι κατσει,μονο να ειστε ετοιμοι κ για ακραια φαινομενα κ κρυο αν κ απο τα παρα πολλα ταξιδιωτικα που εχω διαβασει τελη ιουνιου με αρχες/μεσα αυγουστου ειναι το καλυτερο.
 

Whiteyez

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
Honda NC700X - Honda XR250R
Διάβασα ότι το ελεύθερο κάμπιγκ επιτρέπεται, γνωρίζει κανείς με τι προϋποθέσεις; ( Συγνώμη αν σας πρήζω μια μια με τι ερωτήσεις μου). :)
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Η μονη προυποθεση ειναι να μην στησεις σε ιδιωτικο χωρο κ ησκηνη σου να βρισκεται 150 μετρα μακρια απο οποιοδηποτε κτισμα.
Ακομα κ στον αυλειο χωρο του Nordkapp μπορεις αρκει να τηρησεις την αποσταση απο το κτιριο.

adv phone
 
Top Bottom