Οι παράγοντες των πωλήσεων μιας εταιρείας ή ενός συγκεκριμένου τύπου μοτοσυκλέτας είναι πάρα πολλοί και αλλάζουν διαρκώς!
Οι ήδη κάτοχοι ενός συγκεκριμένου τύπου μοτοσυκλέτας όταν έχουν περάσει 5,6 ή και 10 χρόνια από την απόκτηση της είχαν διαφορετικούς λόγους απόκτησης σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα καθώς αυτά έχουν αλλάξει κατά πολύ!
Πρέπει πάντοτε να θυμόσαστε πως το πλήθος της καταναλωτικής αγοράς των μοτοσυκλετών δεν έχουν καμία σχέση με τη μειονότητα των μελών ενός forum (διαφορετικά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά χρηστών).
Άποψη μου είναι πως το 1200GS είναι η κατ' εξοχήν επιλογή των γραβατάκηδων και των φραγκάτων (και μιλάω για τους γραβατάκηδες και τους φραγκάτους που δεν έχουν καμία σχέση με το άθλημα αλλά ούτε με το κατσαβίδι). Δεν μου αρέσει να τσουβαλιάζω και είναι σίγουρο πως υπάρχουν και τέτοιοι άνθρωποι που κατέχουν το σπορ, όμως η πλειοψηφία δεν είναι αυτοί.
Με τον όρο γραβατάκηδες (είμαι ένας από αυτούς αφού το επάγγελμα μου είναι ιατρικός επισκέπτης) δεν εννοώ απαραίτητα κατόχους χρημάτων, αλλά ανθρώπους γραφείων, πωλητές κτλ, των οποίων ο τρόπος ζωής εμπεριέχει και λίγο life style. Σε όλους αυτούς έχει "δουλέψει" περισσότερο το marketing παρά οι πωλήσεις, αρκεί να δείτε σε ποια περιοδικά διαφημίζονται τα GS (και δεν εννοώ μοτοπεριοδικά). Προσθέστε σε αυτό πως η διατήρηση του prestige είναι πιο εύκολή σήμερα με μια ακριβή μοτοσυκλέτα από ότι με ένα ακριβό αυτοκίνητο, όχι μόνο σε επίπεδο αγοράς αλλά και σε επίπεδο φορολογικής συντήρησης (ψάξτε σε αυτό να βρείτε μια επιπλέον εξήγηση στις πωλήσεις BMW).
Σε ένα βαθμό τέτοιο πελατειακό κοινό έχουν και τα μεγάλα KTM. Όμως σε αναλογία ποσοστών (και όχι απλώς πραγματικών πωλήσεων καθώς αυτές υστερούν) οι KTM έχει πολύ λιγότερους από αυτούς και πολλοί περισσότερο αυτό που θα λέγαμε "ειδικό κοινό". Επομένως είναι λογικό οι πωλήσεις να μη μπορούν να συγκριθούν. Η άποψη μου είναι πως η ΚΤΜ θα ακολουθήσει το marleting της BMW (η εξαγορά της Husqvarna θα καλύψει το κενό που θα αφήσει η μέχρι σήμερα -για να μη πω χθες- ΚΤΜ) και σε μερικά χρόνια θα ξανασυζητήσουμε για το τι γίνετε στις πωλήσεις. μεταξύ τους πόλεμος όμως έχει τον κίνδυνο να μην υπολογίσουν την αντεπίθεση του Ιαπωνικού γίγαντα.
Θεωρώ πως 2 στους 10 κατόχους ΚΤΜ την έχουν για να πηγαινοέρχονται απλώς στη δουλειά τους. Η ακριβώς ανάποδη αναλογία ισχύει για τη BMW.
Μέχρι σήμερα η γενική φιλοσοφία ήταν πως οι Ευρωπαϊκές εταιρείες χρησιμοποιούσαν την καινοτομία ως μέσο έλξης πελατών και η Ιαπωνική σχολή ποντάριζε και εξαργύρωνε με τον καλύτερο τρόπο την ιδέα της αξιοπιστίας. Θα έχετε παρατηρήσει όλοι πως τα τελευταία χρόνια και οι Ευρωπαϊκές εταιρείες πλασάρουν την αξιοπιστία ως δεδομένη αλλά και οι Ιαπωνικές φέρνουν καινοτομίες. Η αγορά συνεχίζει και λειτουργεί με κάποια "φαντάσματα" από το marketing του παρελθόντος αλλά σε 10 χρόνια -ίσως και λιγότερο- όλα αυτά θα εξαλειφθούν.
Στο ζουμί λοιπόν! Οι πωλήσεις δεν επηρεάζουν καθόλου τον καταναλωτή, αλλά ΚΑΘΟΛΟΥ.
Το marketing είναι αυτό που επηρεάζει τις πωλήσεις, οι οποίες με τη σειρά τους επηρεάζονται από εμάς και όχι το αντίθετο. Το κλασικό παράδειγμα του V-Strom βασίστηκε στο marketing που έλεγε: "φθηνό, αξιόπιστο και On/Off" και πούλησε.
Θα μου πει κάποιος: μα το ίδιο δεν είναι; marketing και πωλήσεις είναι συνυφασμένα πράγματα. Ψέμα! Και είναι ψέμα γιατί το marketing πολλές φορές -όχι πάντα- "πουλάει" ψέμα... κι έτσι ένας γραβατάκιας πάει και αγοράζει ένα KTM 1290 και νομίζει ότι έγινε ADVεντσουράς...
Επομένως... χειροκροτήστε το marketing της BMW -μέχρι σήμερα- και μη ψάχνετε να βγάλετε συμπεράσματα ουσίας μέσα από τις πωλήσεις. Αν μη τι άλλο τα μέλη ενός ειδικού forum όπως είναι το παρόν ξέρουν τι διαλέγουν με βάση τη δική του "ψαγμένη" κρίση ο καθένας.
Δεν είναι παρά μόνον η άποψη μου.