Εχεις δικιο ετσι ακριβως ο καθενας το ψαχνει απ την πλευρα του.....εγω π.χ. οταν ειχα τα βαραντερο εβαζα ipon 15-50 και ημουν παντα οκ. αλλα τα αεροψυκτα ειναι αλλη κατασταση....χρειαζεται λαδια τα οποια να προτεινονται για αεροψυκτα...
Για μοτο Θαναση ειναι πολλα λαδια αλλα οχι απαραιτειτα και για GS. Eν το μεταξυ η GS εβαζε παντα 20-50 ανεξαρτητου μαρκας η οποια αλλαζει κατα καιρους συμφωνα με τις εμπορικες συνεργασιες που κλεινει το εργοστασιο....αλλα και σ αυτη την περιπτωση τις προδιαγραφες παραγωγης λιπαντικων τις οριζει το εργοστασιο παραγωγης του οχηματος στο οποιο θελει να τα χρησιμοποιησει.Παντως τα ARAL 10-40 που συνιστουσε καποτε η BMW και εβαζα και γω, στη συσκευασια τους επανω εγραφαν χαρακτηριστικα οτι ειναι για μοτο.. Δεν ξερω αν αυτο λεει κατι, απλα το αναφερω.
Περα απο τις εκαστοτε συνεργασιες (που οντως ετσι ειναι) το manual του GS λεει για 10-40 και αυτο παντα εβαζαν και στην επισημη αντιπροσωπεια και συνεχιζω και γω να βαζω.. Eν το μεταξυ η GS εβαζε παντα 20-50 ανεξαρτητου μαρκας η οποια αλλαζει κατα καιρους συμφωνα με τις εμπορικες συνεργασιες που κλεινει το εργοστασιο..
Μηπως ειναι μοντ 2010 και μετα;Περα απο τις εκαστοτε συνεργασιες (που οντως ετσι ειναι) το manual του GS λεει για 10-40 και αυτο παντα εβαζαν και στην επισημη αντιπροσωπεια και συνεχιζω και γω να βαζω
Eιναι του Ιουνιου του 2004, απο τα πρωτα που πατησαν Ελληνικη ασφαλτο!Μηπως ειναι μοντ 2010 και μετα;
Δεν γνωριζω για το συγκεκριμενο μοντελο. Εγω ειχα adv 06 και τωρα 08 και το βιβλιο οριζει τις προδιαγραφες που προανεφερα. Οπως το ιδιο εχει συμβει και σε μοτοσυκλετες εισαγωγης στις οποιες λογο διαφορετικων κλιματολογικων αναφερεται στο βιβλιο τους διαφορετικο ιξωδες. Συνηθως στην γερμανια μπορει να χρησιμοποιηθει πιο λεπτορευστο λαδι διοτι το 75% φθορας του κινητηρα δημιουργειται κατα την κρυα εκκινηση του. Οποτε σε χαμηλωτερες θερμοκρασιες θελουμε πιο λεπτο λαδι...Eιναι του Ιουνιου του 2004, απο τα πρωτα που πατησαν Ελληνικη ασφαλτο!
Παρελειψα να αναφερω οτι το μηχανακι μου ειναι αγορασμενο απο Γερμανια.... εχει συμβει και σε μοτοσυκλετες εισαγωγης στις οποιες λογο διαφορετικων κλιματολογικων αναφερεται στο βιβλιο τους διαφορετικο ιξωδες. Συνηθως στην γερμανια μπορει να χρησιμοποιηθει πιο λεπτορευστο λαδι διοτι το 75% φθορας του κινητηρα δημιουργειται κατα την κρυα εκκινηση του. Οποτε σε χαμηλωτερες θερμοκρασιες θελουμε πιο λεπτο λαδι...
Ελα πες την αληθεια θες να με τρελανεις ετσι.........
Παρελειψα να αναφερω οτι το μηχανακι μου ειναι αγορασμενο απο Γερμανια..
Για μοτο Θαναση ειναι πολλα λαδια αλλα οχι απαραιτειτα και για GS.
Mανο αλλο ειναι το ιξωδες και αλλο οι προδιαγραφες. Φυσικα και ενα 10 -40 λαδι ειναι και για σκουτερ και για μοτοσυκλετες. Αλλα οι προδιαγραφες ειναι προδιαγραφες και πρεπει να τηρουνται παντα διοτι εχουν να κανουν με την γενικη κατασκευη του κινητηρα ( θερμοκρασιες - μεταλα - στροφες λειτουργιας και πολλα αλλα) σε αυτο βασιζονται και τα διαστηματα αλλαγης λαδιων που προτεινει η καθε εταιρεια.Οσο αφορα το ιξωδες δεν μπορεις π.χ. σε ενα super bike που λειτουργει 15-16000 στροφες να βαλεις 20-50 λαδι, θελει οποσδηποτε fullsynthetic και χαμηλου ιξωδες π.χ. 5-30 ή 10-40 αναλογα τον κατασκευαστη, για να μπορει να ειναι λεπτορευστο ωστε να προλαβαινει να λιπαινεται επαρκως ο κινητηρας σε ολο το φασμα των στροφων αλλοιως θα κολλησει.Με βαση αυτο το σχόλιο σου θα κανω ενα ερωτημα.
Γιατι η όποια Χ εταιρια βγαζει ενα λιπαντικο για το Χ ειδος κινητηρα,ταυτοχρονα πουλαει και ενα άλλο λαδι που κανει για καθε ειδους κινητηρα?
Παραδειγμα το mobil1 που κανει και για βενζινοκινητηρες/πετρελαιοκινητρες,αλλα ταυτοχρονα πουλαει και εκδοση ντιζελ................τι θελω να πω.......οτι ισως αυτη η θεωρια περι ''ειδικου'' λαδιου να ειναι λιγο μυθος.
Ας εξηγησει καποιος γιατι ενα λαδι προδιαγραφων (για παραδειγμα SH) ιξωδους 10/40 ειναι διαφορετικο για μοτοσυκλετες και διαφορετικο για σκουτερ?
Τι διαφορετικα συστατικα εχει το λαδι του σκουτερ σε σχεση με ενα απλο λαδι μοτοσυκλετας και πια προδιαγραφη το οριζει αυτο?
Η ερωτησεις δεν ειναι προσωπικεςε σε εσενα,απλα κανω τα ερωτηματα με βαση το σχόλιο σου αυτο.
Κωνσταντινε ξεφυγες απο τα ερωτηματα και ισως φταιω εγω εαν δεν εκανα κατανοητα τα ερωτηματα..Mανο αλλο ειναι το ιξωδες και αλλο οι προδιαγραφες. Φυσικα και ενα 10 -40 λαδι ειναι και για σκουτερ και για μοτοσυκλετες. Αλλα οι προδιαγραφες ειναι προδιαγραφες και πρεπει να τηρουνται παντα διοτι εχουν να κανουν με την γενικη κατασκευη του κινητηρα ( θερμοκρασιες - μεταλα - στροφες λειτουργιας και πολλα αλλα) σε αυτο βασιζονται και τα διαστηματα αλλαγης λαδιων που προτεινει η καθε εταιρεια.Οσο αφορα το ιξωδες δεν μπορεις π.χ. σε ενα super bike που λειτουργει 15-16000 στροφες να βαλεις 20-50 λαδι, θελει οποσδηποτε fullsynthetic και χαμηλου ιξωδες π.χ. 5-30 ή 10-40 αναλογα τον κατασκευαστη, για να μπορει να ειναι λεπτορευστο ωστε να προλαβαινει να λιπαινεται επαρκως ο κινητηρας σε ολο το φασμα των στροφων αλλοιως θα κολλησει.
Τα είπες μόνος σου!!!Βοηθήστε και εμένα τον τυφλό. Έχω το r1150gs 2002 μοντέλο . όταν το πήρα είχε 27000 χλμ τώρα έχει 67000 χλμ του έβαλα 10-40 το έκαιγε 20-50 το έκαιγε τελικά κατέληξα σε 5-40 LIQUI MOLY τα κρατάω 10000 χλμ και συνπληρωνο 1λ επίσης έχει πιο γλυκό δούλεμα. Τα φώτα σας παρακαλώ.
Κώστας r1150gs
Τα λαδια μοτο με υγρο συμπλεκτη δεν εχουν προσθετα μολυβδου για να μη πατιναρουν οι δισκοι.Ομως αυτο το καταλαβαινουμε γιατι υπαρχει η προδιαγραφη ΜΑ και ΜΒ.Σίγουρα τα λάδια για μοτό, έχουν ειδικά πρόσθετα για να δουλεύουν οι πολύδισκοι συμπλέκτες. Στα σκούτερ δε συμβαίνει κάτι τέτοιο, ούτε και στα "αυτοκινητάδικα" μπόξερ της BMW, που έχουν δίσκο πλατώ. Αυτό αναγράφεται σασφώς στη συσκευασία.
Τα άλλα με τα πετρέλαια και τα βενζινοπετρέλαια, τα έχω δει κι εγώ , αλλά δεν ξέρω τις διαφορές.