F800GS-Tζόγος στα δισκόφρενα?!?

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Για δωστε μια βοηθεια οι συν-κατοχοι 800αρηδες ή οι τεχνικοι του Φορουμ...:Watching:
Κανοντας εναν ελεγχο γενικο στο GS μου,ειδα το εξης.Πιανοντας τους εμπρος δισκους φρενων ειδα οτι εχουν ενα τζογο εμπρος-πισω(κατα τη φορα δηλαδη κίνησης) αλλά και μεσα-εξω(καθετα δηλαδη στον δισκο) περιπου 50mm,δηλαδη στο περιπου μισο εκατοστο.
Το που ακριβως ειδα τζογο το βλεπεις στη φωτο με τα κιτρινα βελακια(σε ολα τα πριτσινια δηλαδη που ενωνουν το μεσα με το εξω κομματι δισκου)


Το ερωτημα μου ειναι το εξης.Για δοκιμαστε με το χερι,το κανει και στα δικα σας 800αρια;...
Γιατι μπορει να το κανει αυτο;Οι δισκοι δεν δειχνουν φθορα,τοση ωστε να δικαιολογουν αλλαγη.Να σημειωσω οτι εχω 30.000 κατι χλμ και οι δισκοι ειναι οι εργοστασιακοι...
Ειναι φυσιολογικη αυτη η κινηση-τζογος;...Ή παμε γι'αλλαγη;
Στο φρεναρισμα,αισθηση ή αποτελεσμα δεν εχω διαπιστωσει καποια αλλαγη ή μειωση...και η αληθεια ειναι οτι δεν ειχα προσεξει αυτο το τζογο απο ποτε το κανει...αλλά σαν φρενα δεν εχω θεμα,ουτε σε μεγαλες ταχυτητες ουτε στην πολη...δεν εχω προσεξει εγω κατι τουλαχιστο...
Για δωστε μια γνωμη...:thinking:
 

ikontop

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW F800GS
Κώστα έτσι είναι, έχει τζόγο που λες. Βέβαια κάθετα στο δίσκο είναι πολύ μικρότερος από το "εμπρός-πίσω".
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Πλευστοι δισκοι φιλος, νο προμπλεμ ;)
 

kostas

Μέλος
Περιοχή
Orestiáda, Evros, Greece
Όνομα
Κώστας
Μοτό
R1200GS ADV
Vespa lxv 50
Μια μικρή ανοχή έχει κανονικά.

Απο ενα σημείο και μετα θέλουν αλλαγη, ανάλογα τα χιλιόμετρα και τη χρήση βέβαια.

Οι δικοί μου στις 38000 έχουν λιγο περισσότερο χωρις να μου δημιουργεί κάπου πρόβλημα.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Κώστα έτσι είναι, έχει τζόγο που λες. Βέβαια κάθετα στο δίσκο είναι πολύ μικρότερος από το "εμπρός-πίσω".
Nαι και στα δικα μου ετσι ειναι...

Δηλαδη ειναι φυσιολογικο αυτο παιδες;:secret:Οι πλευστοι δουλευουν ετσι με αυτο το τζογο και απλα δεν ασχολουμαστε;...Δεν το ειχα δει ποτέ και ψειριζοντας τη...μαϊμου μπηκα στη σκεψη...:thinking:
Χρειαζεται να τσεκαρουμε κατι σε αυτη τη λειτουργια;Ή αλλαζουμε δισκους "κανονικα" οπως και τους μη-πλευστους(σταθερους)οταν δουμε φθορα στην επιφανεια τριβης;
 
Τελευταία επεξεργασία:

N4pSt3R

Lost Balkaneros
Περιοχή
Ορεστιάδα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
BMW F800gs
Έτσι είναι Κώστα...καλό είναι να πας να ελένξεις αν είσαι μέσα στα όρια του τζόγου..

Και γω πρώτη φορά που είδα πως λειτουργούν οι πλευστοί μου ήρθε κάπως!
 

PANOS

Μέλος
Περιοχή
Χαϊδάρι
Όνομα
Πάνος
Μοτό
f800gs
xr400r
Σε έκθεση σε καινούργιο 800 αν δεις υπάρχει τζόγος όπως κ στα δικά μας ή μπορεί κ λιγότερο. Μπορείς να φτιάξεις τις δικές σου σε τόρνο αλλάζοντας τα πιρτσινια.Εγω στο δικό μου τις έβγαλα κ χτύπησα τα πιρτσινια τόσο όσο να μαζέψω το τζόγο κ σταμάτησε ο θόρυβος.Αν κάνεις το ίδιο απλά δεν θέλει πολύ χτύπημα ώστε να παραμείνει τζόγος.Αυτά ελπίζω να σε βοήθησα.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Εχτε αναρωτηθει σε τι εξυπηρετει ο τζογος;
Απλως σημειωστε οτι οπου ο δισκος ειναι σταθερος, η δαγκανα ειναι πλευστη. Και το αναποδο......

Μη χτυπατε και μην προσπαθειτε να τον μειωσετε!
Μονο αν εχει κοπει ή καταστραφει καποιο σινεμπλοκ, τοτε πατε για αντικατασταση.
 

Nordic

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200R, 2012
Είναι απαραίτητο να υπάρχει τζόγος για να μην στραβώσουν οι δισκόπλακες λόγω διαστολής, αφού κατά τα φρεναρίσματα οι δισκόπλακες θερμαίνονται. Το πόσο τζόγο πρέπει να έχουν κοίταξέ το.
 

ΗΛΙΑΣ

Μέλος
Περιοχή
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
XLV 1000, XRV 650, HUSKY WR 250
Είναι απαραίτητο να υπάρχει τζόγος για να μην στραβώσουν οι δισκόπλακες λόγω διαστολής, αφού κατά τα φρεναρίσματα οι δισκόπλακες θερμαίνονται. Το πόσο τζόγο πρέπει να έχουν κοίταξέ το.
Αυτή είναι η πιό σωστή απάντηση. Για την αντικατάστασή τους θα ασχοληθείς όταν λεπτήνει απο τη χρήση σύμφωνα με τα όρια του κατασκευστή και λίγο περισσότερο. Για το τζόγο ....... άστο .......ξοδεψέτα σε βενζίνες !!
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Απλως σημειωστε οτι οπου ο δισκος ειναι σταθερος, η δαγκανα ειναι πλευστη. Και το αναποδο......
Στο 800αρι GS, λεει μπροστα πλευστη διπιστονη δαγκανα ΚΑΙ πλευστος δισκος (επι δυο) και πισω πλευστη δαγκανα 1 εμβολου με σταθερο δισκο...:geek:
Δηλαδη μπροστα εχει λεει και δαγκανα και δισκο πλευστα...αυτο να υποθεσω λογω χαρακτηρα διπλης χρησης της μοτοσυκλετας; Δηλαδη στο χωμα θελουμε να μην στρεβλωνει ο δισκος λογω υψηλων θερμοκρασιων(που αναπτυσσονται με την τριβη/φρενο)σε συναρτηση με τις συνθηκες κινησης(νερα λασπες)που τα αναγκαζουν να ψυχονται αποτομα;... αλλά και να συστελλονται διαστελλονται σε μικροτερες ποσοτητες τα σημεια επαφης/τριβης των δισκων με τα τακακια αφου εχουμε στην ουσια δυο ξεχωριστα κομματια στο δισκο με το μεσα σταθερο και το εξω να ερχεται μονο σε επαφη με τα τακακια;....Καπως ετσι σωστα το επιασα;...:rolleyes:

Και ετσι για να μαθαινουμε και κατι παραπανω απο αυτες τις ερωτησεις...Απο τι μπορει να εξαρταται η φθορα ή ο τζογος στα πριτσινια που ενωνουν τον μεσα κ εξω δισκο σε ενα πλευστο δισκοφρενο;...Δηλαδη επηρεαζουν οι εξωτερικες συνθηκες(πχ η κινηση στο χωμα) την ανοχη-τζογο που εχουν;...Ή τι αλλο την επηρεαζει;...:friendship:
 
Τελευταία επεξεργασία:

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Είναι απαραίτητο να υπάρχει τζόγος για να μην στραβώσουν οι δισκόπλακες λόγω διαστολής, αφού κατά τα φρεναρίσματα οι δισκόπλακες θερμαίνονται. Το πόσο τζόγο πρέπει να έχουν κοίταξέ το.
Οχι, ο λογος του τζογου δεν ειναι οι διαστολες!
Μην τα μπερδευουμε.....
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Στο 800αρι GS, λεει μπροστα πλευστη διπιστονη δαγκανα ΚΑΙ πλευστος δισκος (επι δυο) και πισω πλευστη δαγκανα 1 εμβολου με σταθερο δισκο...:geek:
Δηλαδη μπροστα εχει λεει και δαγκανα και δισκο πλευστα...αυτο να υποθεσω λογω χαρακτηρα διπλης χρησης της μοτοσυκλετας; Δηλαδη στο χωμα θελουμε να μην στρεβλωνει ο δισκος λογω υψηλων θερμοκρασιων(που αναπτυσσονται με την τριβη/φρενο)σε συναρτηση με τις συνθηκες κινησης(νερα λασπες)που τα αναγκαζουν να ψυχονται αποτομα;... αλλά και να συστελλονται διαστελλονται σε μικροτερες ποσοτητες τα σημεια επαφης/τριβης των δισκων με τα τακακια αφου εχουμε στην ουσια δυο ξεχωριστα κομματια στο δισκο με το μεσα σταθερο και το εξω να ερχεται μονο σε επαφη με τα τακακια;....Καπως ετσι σωστα το επιασα;...:rolleyes:

Και ετσι για να μαθαινουμε και κατι παραπανω απο αυτες τις ερωτησεις...Απο τι μπορει να εξαρταται η φθορα ή ο τζογος στα πριτσινια που ενωνουν τον μεσα κ εξω δισκο σε ενα πλευστο δισκοφρενο;...Δηλαδη επηρεαζουν οι εξωτερικες συνθηκες(πχ η κινηση στο χωμα) την ανοχη-τζογο που εχουν;...Ή τι αλλο την επηρεαζει;...:friendship:
Σωστα, εν γενει.
Η πλευστοτητα ειναι αναγκαια διοτι ποτε δεν ερχεται το εσω τακακι με το εξω , ταυτοχρονα σε επαφη με τη δισκοπλακα. Ουτε πατανε με την ιδια δυναμη, κι αυτο αν και παραδοξο λογω υδραυλικου συστηματος, ειναι 100% αληθινο και φαινεται στη φθορα τακακιων. Ποτε δεν ειναι η ιδια. Απαραιτητα πρεπει να υπαρχει πλευστοτητα λοιπον, τουλαχιστον σε ενα απο τα δυο μερη που φρεναρουν. Δισκος, η δαγκανα, η και τα 2, σπανιοτερα.
Ποτε ομως μα ποτε και τα 2 σταθερα. Αν ειχαμε τετοιο συστημα, οι δισκοι θα στραβωναν με το 1ο φρενο. Τοσο απλα.
Τωρα για τη φθορα, δεν ξερω καποια περιπτωση αλλαγης δισκοπλακας γι αλλο λογο, περαν της φθορας και της λεπτυνσης η του στραβωματος. Ποτε δεν ακουσα η ειδα αλλαγη λογω φθορας των σινεμπλοκ πλευστοτητας.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Σινεμπλοκ πλευστότητας????
Συνηθως υπαρχουν. Δες τα ss μηχανακια πως ειναι οι δισκοι. Υπαρχει κεντρο και η πλακα, σα διαιρουμενα.
Στα gs 1200 δεν υπαρχουν, ειναι αλλο το συστημα. Στο 800 δεν ξερω πως ειναι.
Αν δεν υπαρχουν , δε φθειρονται κιολας.
 

AlxT

Μέλος
Περιοχή
Athens
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
990 Adv '09
Ετσι δουλευουν μην σε γχωνει.
Αν ποτε αρχισεις να εχεις αισθηση ''σκαλοπατιου'' κατα το αρχικο δαγκωμα του φρενου τοτε ειναι μια αλλη ιστορια και ψαξε να δεις αν εισαι εκτος προδιαγραφων στην ''πλευστοτητα'', βεβαια και εκει μετα αντισταθμιζεις κοστος δισκων σε σχεση με το ποσο σε ενοχλει και βλεπεις... Εγω προσωπικα αν δεν βγει ο ιδιος ο δισκος εκτος προδιαγραφων δεν τον πειραζω :)
 

Nordic

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200R, 2012
Οχι, ο λογος του τζογου δεν ειναι οι διαστολες!
Μην τα μπερδευουμε.....
Δοκίμασε να κουνήσεις μια πυρακτωμένη δισκόπλακα για να δείς... αν τα μπερδεύουμε :)

Μήν είσαι απόλυτος φίλε μου Φορεστερ. Κατ εξοχήν ο τζόγος υπάρχει για τις διαστολές-συστολές τις δισκόπλακας. Τα προβλήματα στα φρένα ξεκινάνε απ την θερμότητα. Το σύστημα με τους πλευστούς δίσκους αποσκοπεί στο να ζεσταίνεται / ψύχεται ομοιόμορφα η δισκόπλακα (έχει και το πλεονέκτημα να είναι ελαφρύ αφού αποτελείται εσωτερικά από αλουμινένιο δίσκο).

Δες και το βιντεάκι που παρέθεσε ο MikeG όπου η ίδια η ΕBC Brakes εξηγεί γιατί υπάρχει ο τζόγος και όχι εγώ. "As the rotor heats up.... etc".

Το F800GS φοράει πλευστούς δίσκους. Λογικότατο αυτό που βλέπεις...
 
Τελευταία επεξεργασία:

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Δοκίμασε να κουνήσεις μια πυρακτωμένη δισκόπλακα για να δείς... αν τα μπερδεύουμε :)

Μήν είσαι απόλυτος φίλε μου Φορεστερ. Κατ εξοχήν ο τζόγος υπάρχει για τις διαστολές-συστολές τις δισκόπλακας. Τα προβλήματα στα φρένα ξεκινάνε απ την θερμότητα. Το σύστημα με τους πλευστούς δίσκους αποσκοπεί στο να ζεσταίνεται / ψύχεται ομοιόμορφα η δισκόπλακα (έχει και το πλεονέκτημα να είναι ελαφρύ αφού αποτελείτε εσωτερικά από αλουμινένιο δίσκο).

Δες και το βιντεάκι που παρέθεσε ο MikeG όπου η ίδια η ΕBC Brakes εξηγεί γιατί υπάρχει ο τζόγος και όχι εγώ. "As the rotor heats up.... etc".

Σε κάποια πράγματα είμαι απόλυτος, γιατί είναι θέματα λειτουργίας μηχανισμών και άπτονται φυσικών νόμων κλπ.
Δε διαφωνώ ότι βοηθάει και σε θέματα απαγωγής θερμότητας κι ομοιόμορφης διάχυσής της στο σώμα του δίσκου.
Όταν έχεις πλευστή δαγκάνα και πλευστή δισκόπλακα, τότε πιθανότατα ο πρωτεύων λόγος για την ύπαρξη πλευστής δισκόπλακας να είναι η διαστολές λόγω θερμότητας.
Όταν έχεις μόνο πλευστή δισκόπλακα, ο πρωτεύων λόγος ύπαρξής της, είναι ότι είναι απαραίτητο ένα τμήμα του συστήματος να έχει δυνατότητα κίνησης. Δείτε λίγο πώς λειτουργούν οι πλευστές δαγκάνες με σταθερή δισκόπλακα και θα αντιληφθείτε τι λέω. Φανταστείτε όλα σταθερά και θα καταλάβετε ότι ΔΕ γίνεται!!!
Γι αυτό επιμένω, ότι ο πρωτεύων λόγος ύπαρξης πλευστότητας στις δισκόπλακες -ειδικά όταν οι δαγκάνες είναι σταθερές- είναι η ίδια η λειτουργία του φρένου. Τα άλλα περί διαστολών, είναι παράπλευρα οφέλη!
 
Top Bottom