Game of Roads 2023: Δυτικά του 1ου μεσημβρινού. Ο δρόμος των Πυρηναίων – Γαλλικές Άλπεις και Φαράγγια

Joy of Road

Μέλος
Περιοχή
Πάτρα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Ducati Multistrada 620 2005
.

14η ΜΕΡΑ – ΔΕΥΤΕΡΑ 18/09/2023

San Remo - Lido di Camaiore

Από το Porc@ Madonna στο Cinque Terre





Αχάραγο ξύπνημα στις 07:00, πρωινό στο ξενοδοχείο και 8 παρά δέκα ήμουν πάνω στη μηχανή με το GPS να έχει λοκάρει το πρώτο λαστιχάδικο. Το συγκεκριμένο που θα πήγαινα πρώτα, ειδικευόταν σε μοτοσικλέτες. Φτάνω λοιπόν στο εν λόγω μαγαζί και εξηγώ στον υπεύθυνο το πρόβλημα μου. Μου απαντά ότι τη συγκεκριμένη στιγμή δε μπορεί να το αναλάβει, μετά τις 15:00 μπορούσε.

" Αν έρθω τότε, πάει πέταξε το πουλί ", σκεφτόμουν.

“Δεν γίνεται έως τις 11;”, του λέω.

“ Mi dispiace ( λυπάμαι )”, μου λέει και μου κλείνει τη ταφόπλακα.

Ευχαριστώ να σαι καλά, του λέω, κατανοώντας ότι είχε δουλειά ο άνθρωπος και φεύγω για το επόμενο.

Πέντε λεπτά αργότερα ήμουν έξω από το δεύτερο. Τον ρωτάω, κοιτάει τις διαστάσεις και αφού κοιτάει το stock, μου απαντά ότι έχει μόνο το μπροστινό διαθέσιμο. Θα έκανε ένα τηλέφωνο, μήπως κάποιος συνάδελφος είχε το πίσω. Αφού έκανε τα τηλεφωνήματα του, γυρνάει και μου λέει ότι ένας συνάδελφος του σε απόσταση 5 χλμ είχε το πίσω ελαστικό. Οπότε πάω προς τα κει, να βάλω το πίσω που με καίει και θα επανέλθω για το μπροστά, του λέω. Βάζω στο GPS το άλλο μαγαζί και ξεκινάω.

Στη μέση της διαδρομής βλέπω ένα τύπο με ένα Africa Twin, ότι ετοιμάζεται να ξεπαρκάρει. Του πιάνω τη κουβέντα, λέγοντας του το πρόβλημα μου και αν ξέρει κάποιο λαστιχάδικο εκεί κοντά. Βασικά σκέφτηκα, ντόπιος είναι, μηχανή έχει κάτι παραπάνω θα ξέρει.

" Υπάρχει λίγο πιο κάτω στα 200 μέτρα ένα καλό που αναλαμβάνει και μηχανές ", μου λέει.

" Αδερφέ μου σε ευχαριστώ, να σαι καλά ".

Μικρό κύκλο γύρω από το τετράγωνο ( μη δείξουμε την ελληνικότητα μας με αναστροφές σε μονόδρομο και τα ρέστα ) και καρφί για το μαγαζί.

Πάνω στη κεντρική λεωφόρο αλλά μέσα σε αδιέξοδο ήταν το λαστιχάδικο. Αράζω απ' έξω και μπαίνω μέσα, με το μοναδικό αυτοκίνητο να βγαίνει από μέσα εκείνη τη στιγμή. Ωραία λέω, δεν έχει κόσμο, άμα μου βρει και λάστιχο, σωθήκαμε.




Έρχεται ένας από τους βοηθούς του ιδιοκτήτη και με ρωτάει τι θέλω. Με μισά αγγλικά και μισά ιταλικά, αφού δεν τον έκοψα και πολύ γλωσσομαθή, του εξηγώ το πρόβλημα. Κοιτάει διαστάσεις, ψάχνει και μου λέει ότι έχει ένα πισινό αλλά το μπροστινό θα το έχει αύριο. Ρε ας βάλω το πίσω που με καίει και το μπροστινό το βάζω στο Ελλάντα. Ρωτώντας όμως το μάστορα, μου διευκρινίζει ότι θα είναι έτοιμο στις 11. Δε γίνεται νωρίτερα; Αφού δεν έχεις πελάτες; Όχι δυστυχώς, μου λέει. Κάνω το δυσαρεστημένο και του λέω δε γίνεται, δεν προλαβαίνω. Πάω προς τη μηχανή και έρχεται ο άλλος βοηθός που ξέρει καλύτερα αγγλικά λέγοντάς μου να περιμένω, γιατί κάτι θα γίνει και θα τα βολέψουμε. Συνεννοούνται μεταξύ τους και μου λέει ΟΚ, θα το φτιάξουμε.

Παίρνουν τη μηχανή, την ανεβάζουν στο αναβατόριο και βλέποντας τη κατάσταση του πίσω ελαστικού ο μάστορας ξεκινάει:

Πιάνει το κεφάλι του και κουνώντας το, εκστομίζει τη παρακάτω φράση: Porca Madonna, που σημαίνει γουρούνα Παναγία ( ιταλική Χριστοπαναγία ).


Δύο φώτο από το " ελαφρώς μεταχειρισμένο " λάστιχο... ( Προσοχή, ακολουθούν σκληρές εικόνες!!! Κάποιοι ίσως να έχουν δει και χειρότερα!!! )







Αναλαμβάνουν τη μηχανή 8:50 και 9:10 είχαν τελειώσει. Και μιλάμε 20 λεπτά έκαναν καλή δουλειά, καθαρισμό και γρασάρισμα άξονα και τέτοια. Μόλις τελείωσε ο μάστορας, έφυγε με το σκούτερ τρέχοντας και ίσα που πρόλαβα να τον χαιρετήσω για την εξυπηρέτηση. Απ' ότι κατάλαβα κάποια επείγουσα δουλειά είχε και γι' αυτό στην αρχή μου είπαν ότι δε μπορούσε εκείνη τη στιγμή. Αφού τους ευχαρίστησα όλους και δια χειραψίας, πήγα ταμείο, με τα αφτιά μου να τεντώνονται για το τι τιμή θα ακούσουν. Στην Ιταλία είμαστε λέω, μεγαλύτεροι μισθοί, καμιά 200αρια € περίμενα.

Τελικά πλήρωσα για Metzeller M7 01/23 τιμή Ιταλίας με τοποθέτηση 155€. Μια χαρά.

Με το μυαλό μου ήσυχο και ξεφυσώντας από ανακούφιση, ανέβηκα στη μηχανή και γύρισα στο ξενοδοχείο. Ότι ετοιμαζόντουσαν οι υπόλοιποι συνταξιδιώτες, κάνοντας τσεκαρίσματα στις μηχανές τους. Οπότε φορτώσαμε πράγματα, φορέσαμε και τα αδιάβροχα παντελόνια, που σε περίπτωση αστραπιαίας αλλαγής καιρού, έχει δουλειά για να φορεθούν και ξεκινήσαμε μπαίνοντας Autostrada με πρώτο προορισμό τη Γένοβα.








Βαρύς ο καιρός πάνω από τα κεφάλια μας, ελπίζοντας να αποφεύγαμε τη βροχή. Η διαδρομή στο συγκεκριμένο κομμάτι της Autostrada δεν σε αφήνει αδιάφορο, αντιθέτως είναι από τα καλύτερα σε όλη την Ιταλία και αυτό λόγω ότι είναι γεμάτο τούνελ και κοιλαδογέφυρες και έχεις θέα προς τη θάλασσα της Λυγουρίας και τις παραθαλάσσιες λουτροπόλεις της ιταλικής Ριβιέρας.










Έπειτα από 125χλμ και μιάμιση ώρα στην Autostrada και κατά 15€ φτωχότεροι, φτάσαμε στο εμπορικό λιμάνι της Γένοβας. Αναγκαστική στάση για βενζίνη, λίγη ξεκούραση, να βγάλουμε τα αδιάβροχα και να αποχαιρετήσουμε τον KRS, αφού όπως είπαμε θα ταξίδευε με το αυριανό πλοίο για Ελλάδα, μια μέρα νωρίτερα από εμάς. Οι “ συγκινητικές “ στιγμές δεν ξεπέρασαν τη μισή ώρα και οι μεν συνεχίσαμε στον SS1, τη Via Aurelia της ιταλικής Ριβιέρας, ο δε συνέχισε την Autostrada με προορισμό τη Φλωρεντία.






Δύσκολο πράγμα να βγεις από μια μεγαλούπολη και ειδικά με τόση μεγάλη έκταση όπως η Γένοβα. Λόγω της μορφολογίας του εδάφους και των βουνών στη περιοχή, δεν μπορούσε να φτιαχτεί περιμετρικός δρόμος, οπότε αναγκάστηκαν να φτιάξουν αερογέφυρες πάνω από τη πόλη, προς αποφυγή της κίνησης, αλλά και να μην εισέρχονται όλοι μέσα από το κέντρο της Γένοβα.



Λίγα λόγια από το Internet...


για τη Genova
( Γένοβα ‎), σημαντική ιστορική πόλη της Ιταλίας, πρωτεύουσα της Λιγουρίας, στο κέντρο του ομώνυμου κόλπου (Κόλπος Γένοβας) και το σημαντικότερο λιμάνι της Ιταλίας. Είναι η έκτη ιταλική πόλη σε πληθυσμό, τρίτη στην Βόρεια Ιταλία και αποτελεί μέρος του εμπορικού τριγώνου Τορίνο-Γένοβα-Μιλάνο. Η Γένοβα ήταν εμπορικό κέντρο με μεγάλη κίνηση, ήδη από τον 4ο π.Χ. αιώνα. Αργότερα έγινε μεγάλη ναυτική δύναμη και κύριος αντίπαλος της Βενετίας. Είναι επίσης η γενέτειρα του Χριστόφορου Κολόμβου.


Όλη αυτή η flyover διαδρομή πάνω από τη πόλη της Γένοβας έχει και τα καλά της, αφού μπορείς να δεις αρκετά από τα εντυπωσιακά κτίρια-αξιοθέατα αλλά και όλο το λιμάνι της πόλης.










Όμορφες μαρίνες που φιλοξενούν πάσης φύσεως μικρά και μεγάλα σκάφη, αποβάθρες με τεράστια κρουαζιερόπλοια και σε μια μεριά ένα υποβρύχιο του ιταλικού ναυτικού.




Δίπλα όμως υπάρχει και το “ Πλοίο-Αξιοθέατο ”. “ Ο Ποσειδώνας ”, ένα αντίγραφο μιας ισπανικής γαλέρας του 17ου αιώνα που σχεδιάστηκε από τον ναυτικό αρχιτέκτονα David Cannell. Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1985 για την ταινία Πειρατές του Ρομάν Πολάνσκι.




Ομολογουμένως εντυπωσιακό πλοίο, θυμίζοντάς μου τη πρώτη φορά που το είχα δει το μακρινό 2008, περαστικός από τη Γένοβα, κατεβαίνοντας από το πρώτο μας ταξίδι στις Άλπεις. Τότε χωρίς να ξέρω, θεώρησα ότι ήταν αντίγραφο ενός πλοίου του Κολόμβου.

Και δύο φώτο από το μακρινό 2008, όταν το είχαμε φωτογραφίσει από κοντά... ( η 1η φώτο είναι 4 φωτογραφίες μαζί γιατί τότε δε ξέραμε τι εστί πανοραμική )






Χορτασμένοι από εντυπωσιακά κτίρια, πλοία και εικόνες του λιμανιού, είχαμε φάει 45 λεπτά της ώρας για να διασχίσουμε απ’ άκρη σ’ άκρη όλη τη Γένοβα και τα παραθαλάσσια προάστια της.






Η συνέχεια του SS1 άκρως ενδιαφέρουσα , μη πω φανταστική. Κι αυτό γιατί σε πέρναγε από όλα τα παραθαλάσσια χωριουδάκια με τα διαφορετικού χρώματος βαμμένα αρχοντικά, τα οποία πολλές φορές ήταν κρεμασμένα στα βράχια. Μια εικόνα, 1000 λέξεις. Κάτι σε Costiera Amalfitana.


















Δεν ήταν όμως όλα ρόδινα. Απ‘ τη μια οι συνεχείς ταμπέλες με το όριο να πέφτει στα 30 χλμ και απ’ την άλλη ο καιρός που είχε ιδιαίτερα βαρύνει, αλλά και οι πρώτες ψιχάλες που άρχισαν να πέφτουν, αναγκάζοντάς μας να σταματήσουμε πριν το Rapallo, μια παραθαλάσσια πόλη, για να βάλουμε τα αδιάβροχα. Συνεχίσαμε περνώντας από ωραία παραθαλάσσια χωριά και πόλεις με σημαντικότερα, το Chiavari και το Sestri Levante.






























Στο τουριστικό θέρετρο Sestri Levante, κάναμε μια στάση για βενζίνη, βγάζοντας τα αδιάβροχα γιατί η υγρασία ήταν αφόρητη.

Οδηγώντας λοιπόν πάντα στον SS1 και λίγο μετά το Sestri Levante, η ομίχλη που ξεκίνησε να σκεπάζει το βουνό, μας ανησύχησε. Αλλά τόση ομίχλη φάγαμε στα Πυρηναία, εκεί θα κωλώναμε…




Από κει ξεκινάει όμως και ένα φοβερό ορεινό στροφιλίκι 30 χιλιομέτρων, με την άσφαλτο να σε προκαλεί. Λούνα Πάρκ κανονικό. Ήταν το Passo Del Bracco.

( Δυστυχώς φώτο του περάσματος δεν υπάρχουν, γιατί με πρόδωσε η κουφ@λα η μπαταρία της κάμερας. Μια δυο έβγαλε η Georgia. Δεν πειράζει, τόσα έχετε δει από το ταξίδι ).








Θαρρώ πως σε ένα σημείο του συγκεκριμένου κομματιού, μας είχε περάσει το 2008 ένας Ιταλός εθελοντής δωρητής οργάνων με ένα Ζ750, βερμούδα, κοντομάνικο t-shirt, ξύνοντας σχεδόν τα γόνατά του στην υπέροχη άσφαλτο και αφήνοντάς μας τότε με το στόμα ανοιχτό. Ε κάτι αντίστοιχο θα ζούσαμε και τώρα.

Κάποια στιγμή και καθώς πλησιάζουμε στο χωριό Bracco και ενώ ο δρόμος ήταν βρεγμένος, μας προσπερνάνε κανά πεντάρι μοτοσυκλέτες και πήγαιναν με τη ταυτότητα στο στόμα. Λες και τους κυνηγούσαν οι Carabinieri. Τον συνταξιδιώτη μας με το ΚΤΜ. το Panos, ο οποίος δεν είναι και χθεσινός από οδήγηση, τον προσπέρασε ένας από αυτούς πάνω σε στροφή και απ’ ότι μας είπε αργότερα, κόντεψε να ξύσει τη πλαϊνή βαλίτσα του στην άσφαλτο. Σιγά ρε, θα προλάβετε!!!

Λόγω του ότι το εν λόγω κομμάτι δρόμου, πρέπει να είναι καταχωρημένο στα SOS, στα τεφτέρια των γρήγορων, έχει φροντίσει η ιταλική αστυνομία να εφοδιάσει το χωριό Bracco, το οποίο βρίσκεται στη μέση του περάσματος, με 6 κάμερες!!! Πρωτοφανές τέτοιο πράγμα.

Λίγο παρακάτω και ενώ πλησιάζαμε στη πόλη La Spezia, δυστυχώς ξεκίνησε να ψιχαλίζει δυνατά για κανά τριάρι χλμ,.




Κάναμε μια γρήγορη στάση για να βάλουμε τα πάνω αδιάβροχα μπας και γλυτώσουμε τα πολλά. Ευτυχώς λίγο πριν το παραθαλάσσιο τουριστικό θέρετρο La Spezia, σταμάτησε. Κοιτάζοντας και τον ουρανό στο βάθος δεν ήμασταν σίγουροι τι σκοπό είχε, οπότε συνεχίσαμε με τα αδιάβροχα .





Συνεχίζεται...

.
 

Joy of Road

Μέλος
Περιοχή
Πάτρα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Ducati Multistrada 620 2005
.

Περάσαμε ξυστά από τη La Spezia και γραμμή για τον επόμενο όμορφο προορισμό μας.





Θα ακολουθούσαμε τον SP370, που μέσα από μια ωραία ορεινή διαδρομή, θα μας οδηγούσε στο Cinque Terre και συγκεκριμένα σε ένα από τα 5 χωριά του, τη Manarola.







Μακάρι να μπορούσαμε να τα επισκεφθούμε και τα 5, αλλά αυτό απαιτεί τουλάχιστον 2 με 3 μέρες. Τουλάχιστον θα παίρναμε μια μικρή γεύση.



Λίγα λόγια από το Internet...

για το Cinque Terre
( Πέντε Τόποι ), μια παράκτια περιοχή στη Λιγουρία, στα βορειοδυτικά της Ιταλίας. Βρίσκεται στα δυτικά της επαρχίας Λα Σπέτσια και περιλαμβάνει πέντε χωριά: Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola και Riomaggiore. Η ακτογραμμή, τα πέντε χωριά και οι γύρω βουνοπλαγιές αποτελούν μέρος του Εθνικού Πάρκου Cinque Terre, ενός Μνημείου Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.

Η περιοχή Cinque Terre είναι ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός. Θεωρούνται ένα από τα πιο όμορφα παράκτια ιταλικά αξιοθέατα για το μοναδικό φυσικό τους σκληρό και τραχύ περιβάλλον. Λόγω του ακανόνιστου τμήματος της ακτής της Λιγουρίας, τα χωριά συνδέονται μεταξύ τους με μονοπάτια, τρένο και βάρκες.



Φτάνοντας στη Manarola και στον απάνω μαχαλά, πριν τα πρώτα σπίτια, βρήκαμε μπάρα κατεβασμένη και δρόμο κλειστό. Και αυτό γιατί η είσοδος επιτρεπόταν μόνο σε μερικά αυτοκίνητα των ντόπιων. Για καλή μας τύχη βρήκαμε να αράξουμε τις μηχανές, απέναντι από το πληρωτέο parking, σε μια μεριά που δεν είχε απαγορευτικό, Κλείδωμα τα πράγματα, κράνη και λοιπά και ξεκινάμε για τη παραλία. Σταδιακά μέσα από σοκάκια, πέτρινα σκαλιά και δρομάκια κατέβαινες στη πολύ-φωτογραφημένη παραλία. Αρκετή αλλά όχι τρελή κίνηση στο χωριό, αφού η ώρα ήταν ήδη 18:00.








Αρκετά όμορφο, με παραδοσιακά αρχοντικά, βαμμένα σε διάφορα χρώματα, θυμίζοντας το Positano στην ακτή Amalfi.






Φτάσαμε στη παραλία και περπατήσαμε λίγο πιο πέρα στο πέτρινο δρομάκι που υπήρχε, ώστε να βγάλουμε φωτογραφίες τον όμορφο βράχο της Manarola με τα σπίτια στοιβαγμένα το ένα πάνω ή δίπλα στο άλλο.










Πανέμορφο το θέαμα αλλά και ο όμορφος κολπίσκος μπροστά από το βράχο, με αρκετούς να απολαμβάνουν το απογευματινό τους μπάνιο.




Φωτογραφίες, σουβενίρ και επιστροφή στις μηχανές.




Επιστροφή στις μηχανές ε!!!

Ναι μια κουβέντα είναι.


Τώρα όλα ήταν εναντίον μας. Δηλαδή σκαλιά, ανηφορική διαδρομή με σάκο στη πλάτη και υγρασία 80%. Το αποτέλεσμα; Να φτάσουμε στις μηχανές μουσκίδια στον ιδρώτα, λες και είχαμε πέσει στη θάλασσα με τα ρούχα.

Μετά πολλών βασάνων ( να φορέσω ιδρωμένος μπουφάν και κράνος, από τα χειρότερά μου ) ντυθήκαμε και φύγαμε από τη Manarola, ξανακάνοντας τη διαδρομή έως τη La Spezia και από κει ξανά στον SS1 για τον τελικό προορισμό μας για σήμερα, ένα προάστιο της λουτρόπολης Massa, το Lido di Camaiore. Τίποτα το ενδιαφέρον στο συγκεκριμένο προορισμό, απλά ήταν στο δρόμο μας και βρήκαμε φθηνό ξενοδοχείο.

Βραδάκι φτάσαμε στο ξενοδοχείο και αφού ανεβάσαμε τα πράγματα στα δωμάτια, βγήκαμε στη περιοχή προς αναζήτηση εστιατορίου. Το είχαμε ήδη σταμπάρει πηγαίνοντας προς το ξενοδοχείο, οπότε δεν αγχωθήκαμε παραπάνω.

Πίτσα, μπύρα και μηνύματα με τον έταιρο συνταξιδιώτη KRS, που κάνοντας το Passo del Muraglione, είχε σταματήσει για διανυκτέρευση σε μια πόλη στη ανατολική μεριά της Ιταλίας.


Επιστροφή στο ξενοδοχείο για ύπνο και ξεκούραση.



Buona notte… προς το παρόν.



Χάρτης ημέρας 350 χλμ




Διαδρομή: Google Maps



Αξιοσημείωτα μέρη: Genova, Passo Del Bracco, Εθνικό Πάρκο Cinque Terre ( Manarola )

Κατάλυμα: Hotel San Domingo - Lido di Camaiore

60€ 2κλινο με πρωινό + free parking



Συνεχίζεται...

.
 

Joy of Road

Μέλος
Περιοχή
Πάτρα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Ducati Multistrada 620 2005
.

15η ΜΕΡΑ – ΤΡΙΤΗ 19/09/2023

Lido di Camaiore - Asizi

Διασχίζοντας την Τοσκάνη



15η μέρα του ταξιδιού μας και αφού κατεβήκαμε για πρωινό στο ξενοδοχείο, ξεκινήσαμε να φορτώνουμε τα μπαγκάζια. Η σημερινή διαδρομή δεν είχε περάσματα, δεν είχε φαράγγια. Βλέπεις αυτά είχαν περάσει ανεπιστρεπτί. Για σήμερα λοιπόν το πρόγραμμα είχε τη διάσχιση της πιο όμορφης περιοχή της Ιταλίας, της Τοσκάνης και επίσκεψη σε δύο πόλεις με πανέμορφα αξιοθέατα.

Στο δρόμο λοιπόν, από κει που αφήσαμε χθες την SS1, με πρώτο προορισμό τη πόλη της Πίζας.






Σε μισή ώρα μπαίναμε στη πόλη και καρφί για τη Piazza del Duomo, τη πλατεία με τα αξιοθέατα.







Λίγα λόγια από το Internet...

για τη Pisa
( Πίζα ), την ιστορική πόλη της ΒΔ Ιταλίας, με πανεπιστήμιο που λειτουργεί από το 1343, και τον ξακουστό κεκλιμένο πύργο της Πίζας, που κτίστηκε όλος από μάρμαρο στη διάρκεια της περιόδου από το 1172 μέχρι το 1350. Αποτελείται από 8 ορόφους και επειδή κτίστηκε σε έδαφος χαλαρό, παρουσιάζει κλίση προς τα νότια. Έχει ύψος 56 μ. Πολλοί επισκέπτες της Ιταλίας πηγαίνουν στην Πίζα ειδικά για να θαυμάσουν το μνημείο αυτό της αρχιτεκτονικής και τεχνικής.



Στις σημειώσεις μου για το ταξίδι, είχα βρει απέναντι από τη πλατεία του Duomo, ένα δημοτικό πληρωτέο parking, ώστε να αφήναμε μηχανές και πράγματα και να επισκεπτόμασταν τα αξιοθέατα. Μπαίνουμε λοιπόν στο parking και τρώμε ένα άκυρο από την υπεύθυνη και παθαίνουμε πλάκα. Απαγορεύονται οι μηχανές, μας λέει. Γιατί; Γιατί έτσι. Το γιατί δεν το μάθαμε. Οπότε ξεκινάμε να βρούμε κάπου κοντά parking. Βγαίνοντας από το parking και συγκεκριμένα δίπλα από τη πλαϊνή έξοδο, είχε parking για μηχανές αλλά στο δρόμο. Δε μας πείραξε καθόλου και αράξαμε μηχανές, κλειδώσαμε πράγματα και περνώντας το κεντρικό δρόμο, μπαίναμε στη πλατεία Duomo.

Έτσι για την ιστορία...

Η Piazza del Duomo ή αλλιώς Piazza dei Miracoli
( πλατεία των θαυμάτων ), είναι το σημαντικότερο καλλιτεχνικό και τουριστικό κέντρο της Πίζας. Περιλαμβάνεται μεταξύ των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO από το 1987 και μπορεί κάποιος να θαυμάσει τα τέσσερα μνημεία που αποτελούν το κέντρο της θρησκευτικής ζωής της πόλης: τον καθεδρικό ναό ( Duomo ), το Βαπτιστήριο, το κοιμητήριο Campo Santo και το κεκλιμένο Πύργο της Πίζας. Ο κεκλιμένος Πύργος της Πίζας είναι το λεγόμενο στα ιταλικά «campanile» ( καμπαναριό ) του Καθεδρικού Ναού και είναι γνωστός παγκοσμίως για την ακούσια κλίση του.


Όσες φορές και να βρεθείς εκεί ( εγώ 4η φορά ), βλέποντας και τα τρία μνημεία στη σειρά και ειδικότερα τον κεκλιμένο πύργο σε πιάνει ένα δέος και παράλληλα θαυμασμός για το μοναδικό αυτό θέαμα λες και είναι η πρώτη φορά.




Το Βαπτιστήριο




Ο καθεδρικός Ναός






Και το καμάρι της πόλης, ο κεκλιμένος Πύργος.




Γεμάτο από τουρίστες κάθε εθνικότητας με σκοπό μια φωτογραφία από το μοναδικό αυτό αξιοθέατο.








Φωτογραφίες και βόλτα γύρω από τα μνημεία για τους υπόλοιπους συνταξιδιώτες μου.






Εγώ άδραξα την ευκαιρία και ξαμολήθηκα στο παζάρι για αναμνηστικά, να βγάλω και καμιά υποχρέωση. Είπαμε 4η φορά. Την επόμενη φορά θα περάσω από το περιφερειακό της Πίζας.

Ήμασταν ήδη μιάμιση ώρα στη Πίζα και είχε έρθει η ώρα της αναχώρησης για τον επόμενο προορισμό.




Γυρνάμε στις μηχανές και εκεί που ξεκινάμε να ντυθούμε για να φύγουμε, έρχεται δίπλα μας ένα ζευγάρι Πολωνών με μια Harley Davidson για να αράξει. Χαιρετιόμαστε και αφού κοιτάει τη μηχανή μου, μου δείχνει το μπροστινό λάστιχο. Κοιτάω και γω μην έχω πατήσει καμιά πρόκα, αλλά μου λέει στα αγγλικά ότι το λάστιχο χρειάζεται αλλαγή. Είχαν αρχίσει και σε αυτό να φαίνονται τα λινά.

Τον κοιτάω και του λέω στα ελληνικά: " Και που να έβλεπες χθες το πίσω!!! "

Και του δείχνω τη χθεσινή φωτογραφία με τα πολλά σύρματα και το λίγο λάστιχο και παθαίνει ΣΟΚ και αρχίζει να γελά. Χαιρετηθήκαμε και φύγαμε για τη συνέχεια του ταξιδιού μας, διασχίζοντας και την υπόλοιπη πόλη της Πίζας.









Μέσα από τους επαρχιακούς της Τοσκάνης πνιγμένους στο πράσινο και γεμάτους αμπελώνες, βάλαμε πλώρη για το San Gimignano.






Στη διαδρομή σε ένα κομμάτι του δρόμου βρήκαμε λίγο παραπάνω κίνηση. Αλλά όχι από αυτοκίνητα αλλά από βέσπες. Καμιά 20αρια βέσπες λοιπόν, που τις ακολουθούσε ένα βανάκι. Βλέποντας την επιγραφή-διαφήμιση στο βαν ( με ολλανδικές πινακίδες ), κατάλαβα ότι ο τύπος είχε φτιάξει εταιρία και οργάνωνε μότο-βόλτες, συνδυάζοντας το σήμα κατατεθέν της ιταλικής μοτό-βιομηχανίας , την ιταλική βέσπα με την εξοχή της Τοσκάνης. Επιχειρηματικό μυαλό ο τύπος!!!








Λίγο πιο έξω από το San Gimignano, κάναμε μια στάση για μια φωτογραφία με φόντο τους πύργους αλλά και τους αμπελώνες της περιοχής.








Δεν τους είδα ζεστούς στο να κάνουμε στάση και να ανέβουμε προς τη πόλη, οπότε συνεχίσαμε για παρακάτω.








Η διαδρομή που είχα κατά νου, ήταν μέσω μιας μικρής παράκαμψης, κάνοντας ένα κομμάτι από τον SR222, γνωστό και ως Chiantigiana, τον λεγόμενο δρόμο του κρασιού Chianti. Τον είχα οδηγήσει το 2009 και είχα ενθουσιαστεί από την ομορφιά του. Όχι όμως και από την άσφαλτο. Γιατί το μισό κομμάτι, ήταν σαν να οδηγούσα σε δρόμο που είχε ανοίξει από σεισμό.

Επειδή τα παιδιά είναι καλομαθημένα και τους είχα στα ώπα-ώπα, άφησα για άλλη φορά την παράκαμψη για το δρόμο του Chianti και συνέχισα δια της συντομοτέρας οδού για τον επόμενο προορισμό.








Οπότε συνέχεια στην επόμενη πόλη που θα επισκεπτόμασταν, κάνοντας και μια καλή στάση για ξεκούραση, τη μεσαιωνική πόλη της Σιένα.








Σκάρτη ώρα και ήμασταν σε μια από τις εισόδους της παλιάς πόλης της Σιένα και συγκεκριμένα στο parking Santa Caterina.




Και γιατί από κει;

Ψάχνοντας πριν το ταξίδι, είχα βρει ότι η συγκεκριμένη είσοδος ήταν ότι καλύτερο από πολλές απόψεις.

1ον ήταν η πιο κοντινή στα αξιοθέατα

2ον είχε parking που θα μπορούσαμε να αφήσουμε τις μηχανές και

3ον και σημαντικότερον στα 100 μέτρα είχε κυλιόμενες σκάλες που σε ανέβαζαν στη παλιά πόλη. Ούτε ανηφόρες, ούτε να γίνουμε μουσκίδια στον ιδρώτα.

Βέβαια φτάνοντας εκεί ανακαλύψαμε, ότι απέναντι από το parking επί πληρωμή, υπήρχε και ένα δημόσιο parking χωρίς πληρωμή. Το γνωστό τροπάριο, κλείδωμα κράνη, μπουφάν και μηχανές και βουρ για τις κυλιόμενες σκάλες.




Άνετοι, ξεκούραστοι και προπαντός χωρίς ίχνος ιδρώτα φτάσαμε στη παλιά πόλη και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Οι κυλιόμενες μας έβγαλαν 150 μέτρα από το ιστορικό κέντρο της πόλης, περνώντας μέσα από γραφικά σοκάκια, γεμάτα από όμορφα αρχοντικά σημαιοστολισμένα και με παράξενα φωτιστικά πάνω από τις εξώπορτες.










Περάσαμε στην μικρή πλατεία όπου δεσπόζει ο μεγαλοπρεπής ναός και χάρη στα μάρμαρα που είναι διακοσμημένος, έχει μια εντυπωσιακή ομορφιά, αντίστοιχη με αυτόν της Φλωρεντίας.






Συνεχίσαμε μέσα από γραφικούς πεζόδρομους, με αρκετά μαγαζάκια παραδοσιακών προϊόντων, μικρά εστιατόρια αλλά και μαγαζάκια με σουβενίρ.












Στο τέλος του πεζόδρομου ξεκίναγε η πλατεία-σύμβολο της Σιένα, η Piazza del Campo.


Συνεχίζεται...

.
 

Joy of Road

Μέλος
Περιοχή
Πάτρα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Ducati Multistrada 620 2005
.

Έτσι για την ιστορία...

Η Piazza del Campo ( Πιάτσα ντελ Κάμπο )
είναι ο κύριος ανοικτός δημόσιος χώρος του ιστορικού κέντρου της πόλης. Θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες μεσαιωνικές πλατείες ολόκληρης της Ευρώπης και έχει σχήμα όστρακου. Είναι γνωστή για την ομορφιά και την αρχιτεκτονική της ακεραιότητα. Εξίσου γνωστή είναι για και το Palio, μια ιπποδρομία που διεξάγεται εδώ και αιώνες γύρω από την πλατεία, δυο φορές τον χρόνο στις 2 Ιουλίου και 16 Αυγούστου. Η πλατεία περιβάλλεται από παραδοσιακά κτίρια όπως το Palazzo Pubblico με τον πύργο Torre del Mangia και άλλα μέγαρα.







Πραγματικά πανέμορφη και εντυπωσιακή η πλατεία με αρκετό κόσμο στα καφέ-εστιατόριά της, αλλά και γύρω από αυτή, κάνοντας βόλτα. Υπήρχε και κόσμος που καθόταν περιμετρικά της πλατείας, κάτω στο τσιμέντο. Απαραίτητη στάση για εσπρέσο σε καφετέρια της πλατείας και για να βρούμε διαμονή για το βράδυ.








Έπειτα από πολύ ψάξιμο, καταλήξαμε και κλείσαμε δυο μικρά σπιτάκια σε camping. Μα τους χίλιους κεραυνούς!!! Σε camping;

Από την προετοιμασία του ταξιδιού οι 3 από τους 5 ταξιδιώτες, ήταν αρνητικοί για τέτοιου είδους διαμονή. Είχε μαλλιάσει η γλώσσα μου, εξηγώντας τους, ότι αν θα μέναμε σε camping, θα μέναμε μόνο σε σπιτάκι ή τροχοβίλα, που θα είχε κανονικά κρεβάτια. Γιατί και γω οδηγούσα όλη μέρα και κουραζόμουν και δεν θα ξεκουραζόμουν κοιμώμενος καταγής σε σκηνή. Τέλος πάντων, πάμε και βλέπουμε.

Είχαμε βγάλει ρίζες στις καρέκλες, όταν μετά από πολύ ώρα, αποφασίσαμε να φύγουμε, να πάμε προς τις μηχανές για να συνεχίσουμε το ταξίδι μας.








Στα ώπα-ώπα τους είχα για να μην κουραστούν. Κυλιόμενες σκάλες και τα ρέστα...




Είχαμε ακόμα 150 χλμ να κάνουμε, τα τελευταία για σήμερα. Μπόλικα ήταν βέβαια αλλά άξιζαν κατ' εμέ. Ξεκινάει η στιχομυθία όσον αφορά τη συνέχεια:

" Δυόμιση ώρες είναι ακόμα ".

" Εμένα μου βγάζει μιάμιση ώρα ".

" Ναι αλλά πρέπει να πάμε από κάτω για τη φωτογραφία που λέγαμε ".


" Αξίζει η παραπάνω μια ώρα μόνο για μια φωτογραφία; "


Σιωπή ( από μέρους μου ).


Βέβαια από μέσα μου τρωγόμουν, να πήγαινα έστω και μόνος μου. Αλλά τελικά, έκανα πέτρα τη καρδιά μου και συμφώνησα μαζί τους.

Είχαμε σκοπό και έτσι ήταν το πρόγραμμα της συγκεκριμένης ημέρας, να οδηγούσαμε στη Val d' Orcia, μια μαγευτική τοποθεσία στη Τοσκάνη, σωστό cart postal, να βλέπαμε τους “ δρόμους με τα κυπαρίσσια ” και να βγάζαμε μια φωτογραφία στην εξοχική κατοικία που γυρίστηκαν κάποιες σκηνές από τη ταινία “ Gladiator ” ( ο Μονομάχος ). Αλλά δυστυχώς επικράτησε η άποψη να πάμε νωρίς στο camping.

Πάτερ ἄφες αὐτοῖς· οὐ γάρ οἴδασι τί ποιοῦσι!!!

Που να ξέραν τι έχασαν!!!

Μου πέρασε για λίγο η ιδέα, να τους αρχίσω στα σκαμπίλια και να φύγω( χαχαχα )
, αλλά… δεν πειράζει. Σε κάποιο επόμενο ταξίδι θα είναι μέσα η Val d' Orcia.

Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας, οδηγώντας τον SS715 περνώντας από όμορφα μέρη της Τοσκάνης...






Λίγο αργότερα μπήκαμε σε αυτοκινητόδρομο, βασικά στο παρακλάδι του αυτοκινητόδρομου Φλωρεντία-Ρώμη προς Perugia και παρόλο που έμοιαζε με Autostrada, το συγκεκριμένο κομμάτι δεν είχε διόδια.








Προσπεράσαμε τη Perugia, με σκοπό να διανυκτερεύαμε το βράδυ λίγο πιο έξω από την Ασίζη. Επιβλητική πόλη και η Perugia, από τα λίγα που είδαμε από μακριά, οδηγώντας στoν αυτοκινητόδρομο.








Φτάσαμε λοιπόν στο camping και όντως είχαμε κάνει επιτυχία. Διαμονή σε πεντακάθαρο bungalow μέσα στα δέντρα, οι μηχανές δίπλα και πλήρη ησυχία.






Αφού ξεφορτώσαμε τα πράγματα και κάναμε μπάνιο, πήγαμε στο εστιατόριο του camping για να σβήσουμε την πείνα μας.


Μια μελαγχολία την είχαμε όλο το βράδυ, αφού αύριο θα ήταν η τελευταία μέρα επί ιταλικού εδάφους και το μεσημεράκι θα μπαίναμε στο καράβι για το γυρισμό στην Ελλάδα.





Buona notte...



Χάρτης ημέρας 271 χλμ




Διαδρομή: Google Maps


( η διαδρομή περιλαμβάνει και τη Val d' Orcia )


Αξιοσημείωτα μέρη: Pisa, Siena, Τοσκάνη


Κατάλυμα: Camping Green Village - Assisi

59€ δίκλινο bungalow χωρίς πρωινό με δωρεάν parking




Συνεχίζεται...


.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Joy of Road

Μέλος
Περιοχή
Πάτρα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Ducati Multistrada 620 2005
.

16η ΜΕΡΑ – ΤΕΤΑΡΤΗ 20/09/2023

Asizi - Ancona

Μην κλαις επειδή τελείωσε. Χαμογέλα επειδή συνέβη.


16η ημέρα σήμερα και ίσως η χειρότερη μέρα του ταξιδιού. Γιατί από το πρωί που ξυπνήσαμε δεν θέλαμε να συμβιβαστούμε με την ιδέα, ότι από αύριο, όλο αυτό που ζήσαμε τις 15 προηγούμενες μέρες θα τελείωνε. Το πρωί λοιπόν σηκωθήκαμε και πάλι τη συνηθισμένη ώρα, γύρω στις 07:30, πήραμε πρωινό έξω από τα δωμάτια ( ότι είχε ο καθένας από τη τελευταία μας επίσκεψη σε supermarket ) και σιγά-σιγά ξεκινήσαμε να μαζεύουμε τα πράγματα.




Πάνω στο πρωινό τσιγάρο, πιάνει το μάτι μου στο βάθος, κάτι να κινείται στον ουρανό. Ρε Ιταλία είμαστε, όχι Καππαδοκία. Έβλεπα ένα αερόστατο να είναι ψηλά στον ουρανό.




Κοιτάω το ρολόι μου και βλέπω 8 και δέκα. Μάλλον έχει σηκωθεί ψηλά για να αποθανατίσει την ανατολή του ήλιου, σκέφτομαι. Κοίτα που και δω έχει ξεκινήσει να πιάνει αυτού του είδους η δραστηριότητα.

Ανεβήκαμε στις μηχανές και φύγαμε από το camping, για επίσκεψη στο τελευταίο αξιοθέατο του ταξιδιού μας.




Στα 4 χλμ από το camping, θα συναντούσαμε την πανέμορφη μεσαιωνική πόλη της Ασίζης, με στόχο να επισκεφθούμε την Βασιλική του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης. Από τη στιγμή που βγήκαμε στον επαρχιακό δρόμο, στο βάθος, στους πρόποδες του βουνού εμφανίστηκε η εκκλησία, μιας και είναι το πρώτο πράγμα που φαίνεται σε σχέση με τη πόλη.










Σε πέντε λεπτά ήμασταν στα πρώτα parking στην αρχή της πόλης.







Λίγα λόγια από το Internet...

για την Assisi ( Ασίζη ),
πόλη της Ιταλίας στην Επαρχία της Περούτζια, στην περιφέρεια της Ούμπρια. Βρίσκεται στη δυτική πλευρά του βουνού Monte Subasio. Είναι γνωστό ότι είναι η πόλη όπου γεννήθηκαν, έζησαν και πέθαναν ο Άγιος Φραγκίσκος, πολιούχος της πόλης, και η Αγία Κλάρα.



Μπήκαμε για λίγα μέτρα σε ζώνη ZTL ( Zona Traffico Limitato) για να αράξουμε σε parking για μοτό. Είχαμε μπει στην περιοχή απαγόρευσης πριν τις 10 το πρωί, οπότε θεωρήσαμε ότι δεν είχαμε πρόβλημα.

ZTL ( Zona Traffico Limitato ) είναι περιοχή περιορισμένης κυκλοφορίας που βρίσκεται σε πολλά ιστορικά ευρωπαϊκά κέντρα πόλεων, όπου απαγορεύεται η οδήγηση σε μη μόνιμους κατοίκους και μη εξουσιοδοτημένα οχήματα σε συγκεκριμένες ώρες.






Κλειδώσαμε τα πράγματα και τις μηχανές και μπαίνοντας από την St. Francis Gate, κινήσαμε για το μέρος που συγκεντρώνει χιλιάδες πιστούς όλο το χρόνο.



Ανηφορικά γραφικά σοκάκια με τα κάθε είδους μικρομάγαζα να ετοιμάζονται να υποδεχθούν τους επισκέπτες της πόλης. Στο τέλος της ευθείας ξεκίναγε η πλατεία πριν τη Βασιλική του Αγίου Φραγκίσκου και στο τέλος της είχες πρόσβαση στον κάτω ναό.










Ανεβαίνοντας τα σκαλιά έκανε την εμφάνισή του ο άνω ναός.




Απέναντί του, η λιτή επικλινής πλατεία γεμάτη γκαζόν με τη λέξη Ειρήνη γραμμένη στα λατινικά στο γρασίδι. Δίπλα το άγαλμα ενός μελαγχολικού ιππότη καβάλα σε ένα άλογο, η λεγόμενη “ επιστροφή του Φραγκίσκου ” συμβολίζοντας την επιστροφή του Αγίου από ένα πόλεμο που συμμετείχε. Απ’ ότι λέγεται τότε κατάλαβε πόσο μάταιοι είναι οι πόλεμοι, με αποτέλεσμα να επικεντρωθεί στις ανάγκες των ανθρώπων και δη των φτωχών.









Λίγα λόγια από το Internet...

για τον Φραγκίσκος της Ασίζης (1182 – 3 Οκτωβρίου 1226), άγιο της Καθολικής εκκλησίας και ιδρυτή του Τάγματος των Φραγκισκανών.
Γεννήθηκε στην Ασίζη της Ιταλίας, από πλούσια οικογένεια. Κατά τη διάρκεια μιας αρρώστιας του, είδε δύο όνειρα τόσο συγκλονιστικά, που τον οδήγησαν στην αμετάκλητη απόφαση να αφιερωθεί ολοκληρωτικά στο έργο της φιλανθρωπίας. Κήρυξε την ισότητα, την ειρήνη, την περιφρόνηση του πλούτου και την υπεροχή της φτώχειας, την αγάπη προς όλα τα δημιουργήματα του Θεού, έμψυχα και άψυχα. Στους φτωχούς έδειχνε έμπρακτα την αγάπη του. Το 1224, ύστερα από σαράντα ημέρες προσευχής και νηστείας, είδε να αποτυπώνονται στα χέρια, στα πόδια, και στα πλευρά του, τα στίγματα των πληγών του Ιησού.

Σε αυτόν αναφέρεται ο Νίκος Καζαντζάκης στο βιβλίο του “ Ο φτωχούλης του Θεού ” και επίσης ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας στο τραγούδι του “ Ο Σουλτάνος της Βαβυλώνας και η γυναίκα ”.

Βγάλαμε αρκετές φωτογραφίες των γύρω χώρων, αγναντέψαμε την πεδιάδα της Τοσκάνης που απλωνόταν μπροστά από την υπερυψωμένη Ασίζη και τέλος περιηγηθήκαμε στα γύρω στενά της περιοχής αγοράζοντας ένα-δυό αναμνηστικά.








Επειδή η ώρα πλησίαζε 10 και για να μην έχουμε κανένα παρατράγουδο λόγω του ZTL, κινήσαμε προς τις μηχανές για να ξεκινήσουμε το τελευταίο οδηγικό κομμάτι του ταξιδιού μας, την επιστροφή μας στην Ανκόνα. Εκεί που είχαμε αράξει, ήμασταν σε μονόδρομο, οπότε αναγκαστικά μπήκαμε για λίγο και στην καστροπολιτεία της Ασίζης, αφού έπρεπε να γυρίσουμε για να βγούμε στον επαρχιακό.








Με συννεφιασμένο ουρανό, αλλά όχι κάτι το ανησυχητικό, ξεκινήσαμε στον SS318 και έπειτα στον SS76.






Μέσα από μια μέτρια διαδρομή και σε περίπου δύο ώρες φτάναμε στα περίχωρα της Ανκόνα και βλέπαμε από μακριά το λιμάνι της.






Στάση σε supermarket για αγορά προμηθειών για το ταξίδι, γρήγορο φαγητό στα Mc Donalds και γραμμή για το λιμάνι, για να κάνουμε check in τα εισιτήρια.








Είχε ακόμα ψωμί. Για 500 χλμ σίγουρα!!!




Με το πλοίο που είχαμε φύγει από Πάτρα, με το ίδιο πλοίο θα γυρνάγαμε στην Ελλάδα, οπότε οι μηχανές θα έμπαιναν δίπλα στο καταπέλτη του πλοίου. Με τα απαραίτητα πράγματα και τις προμήθειες στα χέρια ανεβήκαμε για το σαλόνι του πλοίου, πιάσαμε δυο καλές μεριές με καναπέδες και αράξαμε. Εκεί θα περνούσαμε το υπόλοιπο βράδυ μας.






Το καράβι δεν άργησε να σαλπάρει και ένα τέταρτο μετά από τη προκαθορισμένη ώρα, ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής. Και ενώ έχουμε κάτσει στους καναπέδες του σαλονιού του πλοίου και ψιλοκουβεντιάζουμε για το ταξίδι και πως το είδε ο καθείς απ’ τη μεριά του, έρχεται προς το μέρος μας ένας κύριος και μας ρωτάει:


Εδώ θα τη βγάλετε το βράδυ;

Ναι θα ξαπλώσουμε στους καναπέδες.

Δε θα σας διώξουν;

Όχι μωρέ και πριν 15 μέρες που φεύγαμε από Πάτρα έτσι τη περάσαμε και δε μας είπαν τίποτα.



Ήταν Έλληνας του εξωτερικού και συγκεκριμένα κάτοικος Μονάχου και πήγαινε στους δικούς του στην Ελασσόνα. Κάθισε μαζί μας και αρχίσαμε να μιλάμε. Ο άνθρωπος ψόφαγε για κουβέντα.

Τελευταίο βράδυ του ταξιδιού μας εν πλω λοιπόν και ευτυχώς οι ταξιδιώτες ήταν λίγοι αλλά και δεν θα υπήρχε εισβολή τούρκων μεταναστών όπως κατά την αναχώρηση. " Βαπορίσιο " φαγητό, όσον αφορά τη τιμή για τελευταία φορά και επιστροφή στους καναπέδες για νυχτερινό άραγμα. Πλήρη ησυχία επικρατούσε στο καράβι και μεταξύ κουβέντας περί εντυπώσεων του ταξιδιού που μόλις τελείωσε και επόμενων ταξιδιών, άρχισαν τα μάτια να μην αντέχουν και σιγά-σιγά σβήσαμε στους καναπέδες.


Καληνύχτα...


Χάρτης ημέρας 128 χλμ




Διαδρομή: Google Maps


Αξιοσημείωτα μέρη: Βασιλική του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης

Κατάλυμα: οι καναπέδες του πλοίου


Συνεχίζεται...

.

 

Joy of Road

Μέλος
Περιοχή
Πάτρα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Ducati Multistrada 620 2005
.

17η ΜΕΡΑ – ΠΕΜΠΤΗ 21/09/2023

ANCONA - ΠΑΤΡΑ

Άλλος για Χίο τράβηξε κι άλλος για Μυτιλήνη…





Από το προηγούμενο βράδυ μας απειλούσε ότι δεν αντέχει το πλοίο και θα κατέβαινε στην Ηγουμενίτσα.

“Κάνε ότι σε φωτίσει η παναγία, κόφτο λαιμό σου”, του έλεγα. Τελικά το ’πε και το ‘κανε.

Είχε ξημερώσει και σε λίγη ώρα το πλοίο θα έδενε Ηγουμενίτσα. Οπότε ο εταίρος συνταξιδιώτης μας Tasos αποφάσισε να κάνει πράξη τα λεγόμενά του και να μην συνεχίσει για Πάτρα δια θαλάσσης αλλά δια της επαρχιακής οδού έως την Πρέβεζα και από κει Ιόνια οδό. Αντί να βγει στο λιμάνι της Πάτρας και να κάνει ακόμα 3 χλμ και να φτάσει σπίτι του ξεκούραστος, προτίμησε να βγει και να κάνει αλλά 250 χλμ. Γούστα είναι αυτά. Αλλά να μου πεις, άμα ήταν στα καλά του θα ερχόταν μαζί μου σε ταξίδια;

3 το μεσημέρι και το πλοίο έδενε στο λιμάνι της Πάτρας.




Κατεβήκαμε στο γκαράζ του πλοίου, ανεβήκαμε στις μηχανές και δώσαμε ραντεβού κάποια στιγμή για να τα πούμε από κοντά. Σε 5 -10 λεπτά ήμασταν στα σπίτια μας. Είμαστε βλέπεις από τους τυχερούς, αφού το λιμάνι της Πάτρας απέχει από τα σπίτια μας 1 με 2 χλμ.




ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ

Συνολικά χιλιόμετρα ταξιδιού: 4.740

Χιλιόμετρα διαδρομών: 4.600

Τα υπόλοιπα 140 χλμ σε χασίματα, εύρεση ξενοδοχείων, εξόδους.



ΕΞΟΔΑ ΤΑΞΙΔΙΟΥ

Σύνολο εξόδων 1.700€ στο περίπου.

Βασικά έξοδα ταξιδιού στο περίπου:

Βενζίνες ~ 500€ ( 5,2lt/100km )

Διαμονή 435€ ( 14 βράδια σε τρίκλινο )

Διόδια 77

Εισιτήρια καραβιού: ένα άτομο στο κατάστρωμα + μηχανή 220€

Σουβενίρ 50€

Φαγητά, καφέδες, supermarket, κ.α. 420€ ( περίπου 25€ *16 μέρες )


Όσον αφορά τα έξοδα του ταξιδιού, σε κάποιους μπορεί να φανούν πολλά. Το ταξίδι θα μπορούσε να βγει και φθηνότερο 50-100€, ανάλογα πόσα χαλάει ο καθένας για φαγητό. Εγώ έχω τη λάθος συνήθεια, μένοντας όλη μέρα νηστικός και το βράδυ ένα σκασμό φαί. Οπότε για βραδινό φαγητό σε fast-food ή εστιατόριο = παραπάνω χρήματα. Επίσης το ακριβό φαγητό-σνακ στο καράβι. Βλέπεις το φαγητό ήταν ακριβό σε σχέση με την Ελλάδα. Και μιλάω για απλό φαγητό και όχι καλοπέραση με κρασιά και τσιγγάνικα βιολιά πάνω απ’ τα κεφάλια μας.



Τα περάσματα ( πάσσα και φαράγγια ) που διασχίσαμε:

( πατώντας πάνω στο κάθε πέρασμα ή φαράγγι παίρνετε πληροφορίες για το καθένα ).

Επεξήγηση για τον παρακάτω πίνακα: ΓΑ= γαλλικές Άλπεις ΓΦ= γαλλικά φαράγγια ΠΥΡ= περάσματα στα Πυρηναία ΙΤ= περάσματα στην Ιταλία

Col du Mont Cenis 2084m ΓΑCol de Curutcheta 920m ΠΥΡCol du Portillon 1293m ΠΥΡ
Col de la Madeleine 1746m ΓΑCol d'Erroymendi 1362m ΠΥΡPort de la Bonaigua 2072m ΠΥΡ
Col de l’Iseran 2770m ΓΑPort de Larrau 1577m ΠΥΡPuerto del Canto 1725m ΠΥΡ
Col du Petit Saint-Bernard 2188m ΓΑPuerto de Laza 1129m ΠΥΡPort d'Envalira 2408m ΠΥΡ
Cormet de Roselend 1968m ΓΑCol de la Pierre St Martin 1765m ΠΥΡCol de Pailhères 2001m ΠΥΡ
Col de Méraillet 1605m ΓΑCol de Soudet 1540m ΠΥΡGorges de l'Aude ΠΥΡ
Pass de la Fosse 850m ΓΑPas de Guilhers 1436m ΠΥΡGorges de Saint-Georges ΠΥΡ
Route des Presles D292 ΓΦCol de Labays 1351m ΠΥΡGorges de la Pierre Lys ΠΥΡ
Gorges de la Bourne ΓΦCol du Somport 1635m ΠΥΡGorges du Verdon ΓΦ
Col de la Machine 1011m ΓΦPuerto de Cotefablo 1423m ΠΥΡCol de Cheiron 887m ΓΑ
Combe Laval ΓΦCol de Pourtalet 1794m ΠΥΡGorges de Daluis ΓΦ
Aritxulegi pass 500m ΠΥΡGorges du Hourat ΠΥΡCol de Valberg 1672m ΓΑ
Puerto de Erro 800m ΠΥΡCol d'Aubisque 1709m ΠΥΡGorges du Cians ΓΦ
Puerto de Ibaneta-Roncevaux Pass 1057m ΠΥΡCol du Soulor 1474m ΠΥΡGorges de la Vesubie ΓΦ
Col d’ Haritzcurutché 800m ΠΥΡCirque de Gavarnie D921 ΠΥΡCol de Turini 1607m ΓΑ
Col de Burdincurutcheta 1141m ΠΥΡCol de Tourmalet 2115m ΠΥΡCol de Castillon 710m ΓΑ
Col Bagargiak 1327m ΠΥΡCol d' Aspin 1490m ΠΥΡPasso Del Bracco 615m ΙΤ
Col d'Orgambidesca 1283m ΠΥΡCol de Peyresourde 1570m ΠΥΡVia Aurellia SS1*** ΙΤ

*** Ο επαρχιακός SS1 μόνο και μόνο από τη χάραξη και τη θέα, τον λες και πάσσο.




ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ


Ένα ακόμα Game of Roads, μια ακόμα ταξιδάρα, τολμώ να πω, πέρασε στην Ιστορία. Αφού και τώρα που γράφω αυτές τις γραμμές, βλέποντας φωτογραφίες και βίντεο από το ταξίδι, δεν το έχω ακόμα συνειδητοποιήσει. Έπειτα από 9 ταξίδια με μηχανή στο εξωτερικό, αυτό το συγκεκριμένο ταξίδι και το πρώτο που έκανα το 2008, ήταν τα ταξίδια στα οποία δε βαρέθηκα ούτε ένα λεπτό. Και καλά, το πρώτο ταξίδι στο εξωτερικό σου μένει και δε θες να τελειώσει ποτέ. Αλλά με το φετινό ήταν άλλο πράγμα. Και μιλάμε για ένα ταξίδι 17 ημερών. Ένα ταξίδι που κάθε μέρα είχε και κάτι καινούριο να σου προσφέρει, κάτι καινούριο να ανακαλύψεις. Και όπως μου είπε ο συνταξιδιώτης μου ο Tasos " Τέτοιο ταξίδι δεν θα ξανα-υπάρξει ".

Κάθε φορά όποτε γυρνούσα από ταξίδι στο εξωτερικό, πάντα έλεγα ότι έκανα το καλύτερο ταξίδι. Το φετινό όμως, ίσως να ήταν ότι καλύτερο είχαμε σχεδιάσει σε ταξίδι. Και δε μιλάμε για το ταξίδι γενικά και αόριστα. Μιλάμε για τα καλά, τα κακά, τα ευτράπελα, τα μέρη που οδηγήσαμε, τα μέρη που περπατήσαμε και τόσα άλλα. Γιατί παρά-χόρτασε και το μάτι και το χέρι. Το μάτι από θέα και το χέρι από οδήγηση. Το μυαλό να δεις!!!

Αν και ακόμα μου υπολείπονται κάποια περάσματα από τις Άλπεις και οι Δολομίτες, δε πιστεύω ότι η συγκεκριμένη μοτοσυκλετιστική γωνιά της Ευρώπης μπορεί να με κάνει να την ξεχάσω τόσο εύκολα. Ίσως και ποτέ. Εξάλλου στο Puerto de Larau, αγόρασα οικοπεδάκι ( χαχαχαχ ).

Και τείνω να συμφωνήσω με το συντάκτη του ταξιδιωτικού στο Moto.gr “ η ερωτική ζωή της σαρδέλας του Ατλαντικού ” που είχε γράψει ότι τα Πυρηναία και κυρίως η γαλλική πλευρά τους είναι o Μοτοσυκλετιστικός Παράδεισος της Ευρώπης. Βέβαια και η ισπανική μεριά είχε αξιόλογα κομμάτια, αλλά όχι τόσο, όσο η γαλλική.

Και ένας από τους σημαντικότερους λόγους είναι ότι δεν βρήκαμε την κίνηση που ίσως να βρίσκαμε στα περάσματα των Ιταλο-ελβετικών Άλπεων. Ίσως παίζει ρόλο και το ότι πήγαμε αρχές Σεπτέμβρη και όχι κατακαλόκαιρο.


Όσον αφορά την ασφάλεια τώρα, σε όλο το ταξίδι πουθενά δεν συναντήσαμε κάποια ύποπτη φάτσα, ύποπτες κινήσεις, αλλά και εμείς όπου αράζαμε τις μηχανές σε street parking πάντα κλειδώναμε καλά τις μηχανές. Τα βράδια που βγαίναμε για φαγητό κανείς δε μας έβαλε στο μάτι, κανείς δε μας πείραξε και πολλές φορές γυρνάγαμε αργά, μέσα από έρημους και μισοσκότεινους δρόμους. Και όλα τα ξενοδοχεία που διανυκτερεύαμε είχαν φυλασσόμενο parking.

Να ευχαριστήσω τους συνταξιδιώτες μου για την ωραία παρέα όλες αυτές τις 17 μέρες και ειδικότερα τη Georgia, τη γυναίκα της παρέας, συνταξιδιώτρια του ΚΤΜ για τις ωραίες φωτογραφίες που τράβηξε εν κινήσει και έτσι δε χάσαμε ώρα για στάση και φωτογραφίες.

Επίσης κάποιους από το ADVRide που άθελά τους με βοήθησαν με τα γραφόμενά τους ( Socrates, vtheo, Ioannis Panagiotidis ).



Συνοψίζοντας λοιπόν 17 μέρες γεμάτες όμορφες εικόνες από ορεινά περάσματα, από όμορφες πόλεις και γραφικά χωριά με ωραία αξιοθέατα. Σίγουρα έπρεπε να γνωρίσουμε καλύτερα κάποιες από τις πόλεις που επισκεφθήκαμε αλλά αυτό το κάνεις καλύτερα και φθηνότερα αεροπορικώς. Τα ταξίδια που κάνουμε βασίζονται στην οδήγηση, περνώντας από γνωστά μέρη συνδυάζοντάς τα και με μέρη που δύσκολα γνωρίζεις αν δεν τα ψάξεις. Πιθανόν και να αφήσαμε ή να ξεχάσαμε όμορφα κομμάτια κοντά σε μέρη που περάσαμε. Δε μπορείς να πας και παντού. Όπως έγραψα και στην αρχή του ταξιδιωτικού, αυτοσκοπός των ταξιδιών μας είναι οι όμορφες γραμμές που ενώνουν τις κουκίδες.



Και μια φιλική συμβουλή σε όλους, αλλά πιο πολύ σε αυτούς που θέλουν να κάνουν κάτι παρόμοιο ( ταξίδι στο εξωτερικό ) και ακόμα δεν το έχουν τολμήσει λόγω χρήματος ή χρόνου. Σταματήστε να ξοδεύετε χρόνο και χρήμα κάνοντας ή αγοράζοντας πράγματα που δε σας γεμίζουν ή για να ευχαριστείτε τους άλλους.

Π.χ. όσον αφορά τα ταξίδια με μηχανή, 10 βόλτες το χρόνο ή και παραπάνω, στη Κορίνθου-Επιδαύρου και μετά καφέ στο Stork, δεν συγκρίνονται με το ανέβασμα και καφέ στο Col d’ Aubisque. Γιατί αν έχεις κάνει δύο, τρεις, πέντε φορές την ίδια διαδρομή τι άλλο θα σου προσφέρει;

Ή η καινούρια Akrapovic των 1000€ δε συγκρίνεται , με ένα ταξίδι στην Ιταλία και τη χαρά που θα νιώσεις κάνοντας το Passo del Muraglione.

Δύο παραδείγματα που θεωρώ “ Πεταμένα λεφτά ” όπως έλεγε και ο Β. Αυλωνίτης σε μια ταινία.

Βρείτε χρόνο και μαζέψτε χρήμα να κάνετε πράγματα για να ευχαριστήσετε τον εαυτό σας. Γιατί όπως έχει πει κάποιος, κάποτε: “ Το ταξίδι είναι η ευχαρίστηση της Ψυχής ”.

Γιατί όπως εννοούσαν και οι αρχαίοι Έλληνες τη λέξη “πλούσιος”, ήταν αυτός που είχε πραγματοποιήσει πολλούς πλόες, πολλά ταξίδια δηλαδή.

Και μη σας " ψήνουν " με απόψεις του στυλ: " για τέτοια μεγάλα ταξίδια, δε κάνει η μηχανή που έχεις, θες 1000++++cc τη σούπερ-ντούπερ μηχανάρα ".

" Αστικοί Μύθοι "
για ευρεία κατανάλωση.

Απόδειξη εγώ με το Ducati Multistrada 620 του 2005. Να αγαπάς τη μοτοσυκλέτα σου θέλει και να τη προσέχεις ( service στην ώρα του ). Και αυτή δε θα σε προδώσει...



Μακάρι τα ταξίδια μας
αλλά και οι παραπάνω συμβουλές, που έγραψα με όλο το θάρρος, να αποτελέσουν κίνητρο για κάποιους, ώστε να νιώσουν “ γεμάτοι ” και ευχαριστημένοι όπως νιώθουμε πάντα την τελευταία ημέρα.


Αν κάποιος θέλει παραπάνω πληροφορίες εδώ είμαι να τον βοηθήσω, αν και καλό θα ήταν όσοι από τους φίλους διάβασαν το ταξιδιωτικό αποσπασματικά και όχι τώρα στο τέλος μονομιάς, να το διαβάσουν και μια μονομιάς για να θυμηθούν τυχόν απορίες που έχουν. Αν όχι ρωτάτε ελεύθερα και σας απαντώ σε τυχόν απορίες ή οποιαδήποτε βοήθεια.






Καλά και ασφαλή χιλιόμετρα για όλους και καλή αντάμωση στους δρόμους!!!
 
Τελευταία επεξεργασία:

gior-gos

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
v85tt
Μπράβο ρε παιδιά!

Ο πίνακας με τα πάσα στα Πυρηναία όλα τα λεφτά!

Ήμουν στα Πυρηναία 4 μέρες και έκανα κάποια απ τα περάσματα που κάνατε κι εσείς. Όταν ψαχνόμουν για το ταξίδι δεν το πέτυχα πουθενά αυτό*, τώρα όμως που το διάβασα κι από σένα αντιλήφθηκα ότι τελικά δεν ηταν η ιδέα μου·
*η γαλλική πλευρά είναι πιο όμορφη·
όντως!

Ευχές για υγεία και όμορφα ταξίδια!

:friendship:
 

Joy of Road

Μέλος
Περιοχή
Πάτρα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Ducati Multistrada 620 2005
Να σαι καλά σε ευχαριστούμε!

Ο πίνακας είναι μια έξτρα βοήθεια για τους μελλοντικούς ταξιδευτές.

Βασικά η γαλλική μεριά είναι πιο όμορφη, γιατί το μεγαλύτερο κομμάτι της οροσειράς των Πυρηναίων είναι στη Γαλλία και τα καλύτερα οδηγικά κομμάτια είναι εκεί.

Αν είχαν και την Ιταλική άσφαλτο...

Υγεία, Τύχη και όλα είναι εφικτά!!!
 

b2bstam

Μέλος
Όνομα
matis
Μοτό
???
xt600e
Σ ευχαρστουμε γιωργο για τις πληροφοριες που μας εδωσες.
ωραιο ταξιδι κανατε
με το καλο το επομενο
 

Savvas62

Μοτοβόλτα = ΙΕΡΗ - ΑΠΑΡΑΒΙΑΣΤΗ και ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ
Όνομα
Σάββας
Μοτό
HONDA RC 90, HONDA HF-05, HONDA PCX 125+150, YAMAHA CYGNUS
Εύγε σε όλη την παρέα για την συντροφικότητά της!
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον συντάκτη του θέματος για τις πλήρεις πληροφορίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν άνετα για να υλοποιηθεί ένα αντίστοιχο ταξιδιωτικό.
Εύχομαι ολόψυχα και σε άλλα τέτοια ωραία με υγεία.
Πάντα όρθιοι. :friendship:
 

gaslion

Μέλος
Όνομα
Κωνταντίνος
Μοτό
Ducati Multistada 1200 Enduro
TTR 250 Raid
Από τα καλύτερα και πιο ολοκληρωμένα ταξιδιωτικά!! Πολλά μπράβο!
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Πολύ ωραία βόλτα και πολύ ωραίος τρόπος πληροφόρησης.
Να είστε γεροί να τριγυρνάτε και ευχαριστούμε για την παρουσιαση
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Εξαιρετικό ταξιδιωτικό, πολύ ευχάριστα γραμμένο και με οργανωμένες πληροφορίες για να βοηθηθούν επόμενοι ταξιδιώτες.
Μου θύμησε κείμενα που διάβαζα πριν 15 χρόνια πιτσιρικάς και με ενέπνεα να ταξιδέψω. Ειδικά οι εν κινήσει εικόνες το έκαναν πολύ ζωντανό.

Να στε γεροί να τριγυρνάτε και με όρεξη για μοίρασμα των εμπειριών.
Ευχαριστούμε πολύ!
 
Top Bottom