Joy of Road
Μέλος
.
10η μέρα και το πρωινό ξύπνημα στις 07:00 άρχισε να μας γίνεται συνήθεια. Διακοπές και 7 η ώρα εγερτήριο μας έπεσε λίγο βαρύ. Αλλά αν σου έλεγε κάποιος “ εσένα που με διαβάζεις και σου αρέσει η οδήγηση “, ότι τη σημερινή ημέρα θα οδηγήσεις κάποια από τα ομορφότερα περάσματα των Πυρηναίων και της Ευρώπης, τι θα έκανες; Ή θα σηκωνόσουν αχάραγα ή θα κοιμόσουν κάνα δίωρο από την υπερένταση… ( όσον αφορά το μακάβριο τίτλο της σημερινής ημέρας, εξηγώ αρκετά παρακάτω ).
Οπότε σηκωθήκαμε, ετοιμαστήκαμε και καβαλήσαμε τις μηχανές, αποχαιρετώντας τη Λούρδη για τη συνέχεια του ταξιδιού μας. Πρωινό δεν είχαμε στο ξενοδοχείο, οπότε στο βενζινάδικο που θα βάλουμε βενζίνη, τρώμε κάτι και πίνουμε καφέ. Στο ξεκίνημα της σημερινής ημέρας έπρεπε να ξαναπάρουμε το δρόμο για το Cirque de Gavarnie ( D921 ) για τρίτη φορά έως την πόλη Luz-Saint-Sauveur.
Τη σημερινή ημέρα όμως ο καιρός δεν θα ήταν σύμμαχός μας. Πραγματικά θα ήταν " αδερφός μας ". Ηλιόλουστη μέρα με την θερμοκρασία ότι πρέπει για οδήγηση, στους 20° C.
Το κομμάτι μέχρι τη Luz-Saint-Sauveur εκπληκτικό αλλά με περισσότερη κίνηση απ’ ότι το χθεσινό απόγευμα. Ανοιχτό φαράγγι με ωραία χάραξη και το ποτάμι δίπλα να μας συντροφεύει.
Περάσαμε μέσα από τη Luz-Saint-Sauveur, που σημειωτέον από κει περνάει ( νοητά ) και ο πρώτος μεσημβρινός της Γης, ( εξού και ο τίτλος του ταξιδιωτικού ), αυτός που περνάει από το αστεροσκοπείο του Greenwich και επίσης περνάει και από το Cirque de Gavarnie, που ήμασταν το προηγούμενο απόγευμα. Εκεί θα έπρεπε να στρίψουμε δυτικά, παίρνοντας και πάλι τον D918, τον δρόμο των περασμάτων των Πυρηναίων.
D918 λοιπόν και ξεκινούσαμε το πρώτο πάσσο της ημέρας και ένα από τα SuperSOS του ταξιδιού μας. Η αρχή του περάσματος που οδηγούσαμε, ήταν 10 λεπτά όμορφης διαδρομής, όπως αυτή που είχαμε ξεκινήσει το πρωί, με το ποτάμι στο πλάι μας και τα βουνά ολόγυρα μας.
Προσπερνώντας το χωριό-τουριστικό θέρετρο Bareges, φτάσαμε στο χιονοδρομικό του κέντρο.
Από κει ξεκινούσε η τελική ανάβαση για το πιο φημισμένο πέρασμα των Πυρηναίων, το Col du Tourmalet στα 2115μ.
Ξεκίνημα λοιπόν με ανηφορικό κομμάτι, καλή άσφαλτο, κλασσικό αλπικό τοπίο και αρκετούς μοτοσικλετιστές αλλά κατά κύριο λόγο ποδηλάτες, μιας και από εκεί περνάει ένα από τα διασημότερα κομμάτια του Tour de France.
Όσο ανεβαίναμε, ο δρόμος στένευε αρκετά, με τη θέα ακόμη πιο ωραία, βλέποντας το δρόμο κάτω να φαίνεται σαν λάστιχο στραβό-ξεδιπλωμένο πάνω σε γρασίδι. Στην άσφαλτο τώρα, γραμμένα συνθήματα για τους αγωνιζόμενους ποδηλάτες να παίρνουν θάρρος και δύναμη κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Προς το τελείωμα του περάσματος τώρα, ο δρόμος αρχίζει και μας τα χαλάει με μικρές γούβες και κάποια κακοστρωμένα μπαλώματα. Αλλά η θέα σε αποζημιώνει και με το παραπάνω.
Σε μια στροφή λίγο πριν τη κορυφή, έχει πιάσει " στασίδι " φωτογράφος και φωτογραφίζει όσους ανεβαίνουν με ποδήλατα, μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα και μπαίνοντας στο site του ( υπάρχει διαφημιστική ταμπέλα πάνω στη στροφή για να δεις το site ), αγοράζεις τη φωτογραφία ( 10€ ). Η παρακάτω φώτο είναι που μας τράβηξε ανεβαίνοντας το Col du Tourmalet. ( Απλήρωτη είναι... ). Παρόμοιους φωτογράφους βρήκαμε και στο Col d l'iseran.
Στο τελείωμα προς τη κορυφή τα συνθήματα και τα γκράφιτι να έχουν γεμίσει το δρόμο και απ’ ότι πήρε το μάτι μου εκεί πέρασε και ένα κομμάτι του Vuelta a España, του ποδηλατικού γύρου της Ισπανίας και συγκεκριμένα μια βδομάδα πριν.
Λίγα λόγια από το Internet…
για το Col du Tourmalet ( Κολ ντου Τουρμαλέ ), το υψηλότερο ορεινό πέρασμα στα γαλλικά Πυρηναία και το δεύτερο υψηλότερο σε όλα τα Πυρηναία, με υψόμετρο 2.115 m. Το Col du Tourmalet είναι μια από τις πιο διάσημες αναβάσεις στον ποδηλατικό γύρο της Γαλλίας, το γνωστό Tour de France και έχει συμπεριληφθεί περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο πάσο. Επίσης έχει συμπεριληφθεί και στο ποδηλατικό γύρο της Ισπανίας, το Vuelta a España.
Φτάσαμε στη κορυφή, αράξαμε τις μηχανές, χαζέψαμε τη φοβερή θέα και βγάλαμε φωτογραφίες.
Εγώ αλλιώς το είχα δει από τις φωτογραφίες και αλλιώς το είδα τώρα. Είχαν γίνει εργασίες και είχε φτιαχτεί ένα πέτρινο μαγαζί-μουσείο, με δυο τρία σουβενίρ και τοπικά προϊόντα.
Το σήμα κατατεθέν του Col de Tourmalet, ένα μεγάλο γλυπτό του νικητή του Tour de France του 1910 Octave Lapize πάνω στο ποδήλατό του καθώς αγωνίζεται να κάνει την ανάβαση, έχει μετακινηθεί σε σημείο που προσφέρεται να βγάλεις φωτογραφία με φοβερή θέα.
Η παρακάτω φώτο έχει τη δικιά της ιστορία από πίσω. Στο δρόμο όπως ανεβαίναμε για το Tourmalet, ανεβαίναμε παρέα με ένα Africa και ένα BMW f 650 funduro ( Ισπανοί μάλλον ). Τους ξαναβρήκαμε στη κορυφή του πάσσου, με τον οδηγό του BMW να μας προτρέπει να στηθούμε μπροστά από το γλυπτό για να μας βγάλει μια φώτο. Του δίνω λοιπόν το κινητό μου και όπως έχουμε ποζάρει και περιμένουμε να μας φωτογραφήσει, το βάζει στα πόδια παίρνοντας μαζί και το κινητό. Βασικά πλάκα έκανε και βλέποντας τον βάλαμε όλοι τα γέλια. Ξαναγύρισε και μας έβγαλε τη φωτογραφία.
Δυστυχώς το απέναντι καφέ-εστιατόριο ήταν κλειστό, οπότε μετά το πέρας των καλλιτεχνικών φωτογραφιών και την τοποθέτηση του αυτοκόλλητου του ταξιδιού μας στη πινακίδα του περάσματος, ανεβήκαμε στις μηχανές και πήραμε το κατήφορο για τη συνέχεια του πάσσου.
.
10η ΜΕΡΑ – ΠΕΜΠΤΗ 14/09/2023
Lourdes – Andorra la Vella
Οδηγώντας στον Κύκλο του Θανάτου
Lourdes – Andorra la Vella
Οδηγώντας στον Κύκλο του Θανάτου
10η μέρα και το πρωινό ξύπνημα στις 07:00 άρχισε να μας γίνεται συνήθεια. Διακοπές και 7 η ώρα εγερτήριο μας έπεσε λίγο βαρύ. Αλλά αν σου έλεγε κάποιος “ εσένα που με διαβάζεις και σου αρέσει η οδήγηση “, ότι τη σημερινή ημέρα θα οδηγήσεις κάποια από τα ομορφότερα περάσματα των Πυρηναίων και της Ευρώπης, τι θα έκανες; Ή θα σηκωνόσουν αχάραγα ή θα κοιμόσουν κάνα δίωρο από την υπερένταση… ( όσον αφορά το μακάβριο τίτλο της σημερινής ημέρας, εξηγώ αρκετά παρακάτω ).
Οπότε σηκωθήκαμε, ετοιμαστήκαμε και καβαλήσαμε τις μηχανές, αποχαιρετώντας τη Λούρδη για τη συνέχεια του ταξιδιού μας. Πρωινό δεν είχαμε στο ξενοδοχείο, οπότε στο βενζινάδικο που θα βάλουμε βενζίνη, τρώμε κάτι και πίνουμε καφέ. Στο ξεκίνημα της σημερινής ημέρας έπρεπε να ξαναπάρουμε το δρόμο για το Cirque de Gavarnie ( D921 ) για τρίτη φορά έως την πόλη Luz-Saint-Sauveur.
Τη σημερινή ημέρα όμως ο καιρός δεν θα ήταν σύμμαχός μας. Πραγματικά θα ήταν " αδερφός μας ". Ηλιόλουστη μέρα με την θερμοκρασία ότι πρέπει για οδήγηση, στους 20° C.
Το κομμάτι μέχρι τη Luz-Saint-Sauveur εκπληκτικό αλλά με περισσότερη κίνηση απ’ ότι το χθεσινό απόγευμα. Ανοιχτό φαράγγι με ωραία χάραξη και το ποτάμι δίπλα να μας συντροφεύει.
Περάσαμε μέσα από τη Luz-Saint-Sauveur, που σημειωτέον από κει περνάει ( νοητά ) και ο πρώτος μεσημβρινός της Γης, ( εξού και ο τίτλος του ταξιδιωτικού ), αυτός που περνάει από το αστεροσκοπείο του Greenwich και επίσης περνάει και από το Cirque de Gavarnie, που ήμασταν το προηγούμενο απόγευμα. Εκεί θα έπρεπε να στρίψουμε δυτικά, παίρνοντας και πάλι τον D918, τον δρόμο των περασμάτων των Πυρηναίων.
D918 λοιπόν και ξεκινούσαμε το πρώτο πάσσο της ημέρας και ένα από τα SuperSOS του ταξιδιού μας. Η αρχή του περάσματος που οδηγούσαμε, ήταν 10 λεπτά όμορφης διαδρομής, όπως αυτή που είχαμε ξεκινήσει το πρωί, με το ποτάμι στο πλάι μας και τα βουνά ολόγυρα μας.
Προσπερνώντας το χωριό-τουριστικό θέρετρο Bareges, φτάσαμε στο χιονοδρομικό του κέντρο.
Από κει ξεκινούσε η τελική ανάβαση για το πιο φημισμένο πέρασμα των Πυρηναίων, το Col du Tourmalet στα 2115μ.
Ξεκίνημα λοιπόν με ανηφορικό κομμάτι, καλή άσφαλτο, κλασσικό αλπικό τοπίο και αρκετούς μοτοσικλετιστές αλλά κατά κύριο λόγο ποδηλάτες, μιας και από εκεί περνάει ένα από τα διασημότερα κομμάτια του Tour de France.
Όσο ανεβαίναμε, ο δρόμος στένευε αρκετά, με τη θέα ακόμη πιο ωραία, βλέποντας το δρόμο κάτω να φαίνεται σαν λάστιχο στραβό-ξεδιπλωμένο πάνω σε γρασίδι. Στην άσφαλτο τώρα, γραμμένα συνθήματα για τους αγωνιζόμενους ποδηλάτες να παίρνουν θάρρος και δύναμη κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Προς το τελείωμα του περάσματος τώρα, ο δρόμος αρχίζει και μας τα χαλάει με μικρές γούβες και κάποια κακοστρωμένα μπαλώματα. Αλλά η θέα σε αποζημιώνει και με το παραπάνω.
Σε μια στροφή λίγο πριν τη κορυφή, έχει πιάσει " στασίδι " φωτογράφος και φωτογραφίζει όσους ανεβαίνουν με ποδήλατα, μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα και μπαίνοντας στο site του ( υπάρχει διαφημιστική ταμπέλα πάνω στη στροφή για να δεις το site ), αγοράζεις τη φωτογραφία ( 10€ ). Η παρακάτω φώτο είναι που μας τράβηξε ανεβαίνοντας το Col du Tourmalet. ( Απλήρωτη είναι... ). Παρόμοιους φωτογράφους βρήκαμε και στο Col d l'iseran.
Στο τελείωμα προς τη κορυφή τα συνθήματα και τα γκράφιτι να έχουν γεμίσει το δρόμο και απ’ ότι πήρε το μάτι μου εκεί πέρασε και ένα κομμάτι του Vuelta a España, του ποδηλατικού γύρου της Ισπανίας και συγκεκριμένα μια βδομάδα πριν.
Λίγα λόγια από το Internet…
για το Col du Tourmalet ( Κολ ντου Τουρμαλέ ), το υψηλότερο ορεινό πέρασμα στα γαλλικά Πυρηναία και το δεύτερο υψηλότερο σε όλα τα Πυρηναία, με υψόμετρο 2.115 m. Το Col du Tourmalet είναι μια από τις πιο διάσημες αναβάσεις στον ποδηλατικό γύρο της Γαλλίας, το γνωστό Tour de France και έχει συμπεριληφθεί περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο πάσο. Επίσης έχει συμπεριληφθεί και στο ποδηλατικό γύρο της Ισπανίας, το Vuelta a España.
Φτάσαμε στη κορυφή, αράξαμε τις μηχανές, χαζέψαμε τη φοβερή θέα και βγάλαμε φωτογραφίες.
Εγώ αλλιώς το είχα δει από τις φωτογραφίες και αλλιώς το είδα τώρα. Είχαν γίνει εργασίες και είχε φτιαχτεί ένα πέτρινο μαγαζί-μουσείο, με δυο τρία σουβενίρ και τοπικά προϊόντα.
Το σήμα κατατεθέν του Col de Tourmalet, ένα μεγάλο γλυπτό του νικητή του Tour de France του 1910 Octave Lapize πάνω στο ποδήλατό του καθώς αγωνίζεται να κάνει την ανάβαση, έχει μετακινηθεί σε σημείο που προσφέρεται να βγάλεις φωτογραφία με φοβερή θέα.
Η παρακάτω φώτο έχει τη δικιά της ιστορία από πίσω. Στο δρόμο όπως ανεβαίναμε για το Tourmalet, ανεβαίναμε παρέα με ένα Africa και ένα BMW f 650 funduro ( Ισπανοί μάλλον ). Τους ξαναβρήκαμε στη κορυφή του πάσσου, με τον οδηγό του BMW να μας προτρέπει να στηθούμε μπροστά από το γλυπτό για να μας βγάλει μια φώτο. Του δίνω λοιπόν το κινητό μου και όπως έχουμε ποζάρει και περιμένουμε να μας φωτογραφήσει, το βάζει στα πόδια παίρνοντας μαζί και το κινητό. Βασικά πλάκα έκανε και βλέποντας τον βάλαμε όλοι τα γέλια. Ξαναγύρισε και μας έβγαλε τη φωτογραφία.
Δυστυχώς το απέναντι καφέ-εστιατόριο ήταν κλειστό, οπότε μετά το πέρας των καλλιτεχνικών φωτογραφιών και την τοποθέτηση του αυτοκόλλητου του ταξιδιού μας στη πινακίδα του περάσματος, ανεβήκαμε στις μηχανές και πήραμε το κατήφορο για τη συνέχεια του πάσσου.
.
Τελευταία επεξεργασία: