Προφανώς, η Σουζούκι και η κάθε Σουζούκι (πλην Kawasaki*) δεν έβλεπε να συμφέρει το κόστος εξέλιξης ενός νέου μοντέλου με βάση τις προβλεπόμενες πωλήσεις. Έγραψα σε άλλο φόρουμ στο αντίστοιχο νήμα το εξής:
"Πάντως, δεν ξέρω κατά πόσο είναι πλεόν "επίκαιρα" τέτοια μηχανάκια και αν πρόκειται ποτέ να κάνουν τις πωλήσεις του παρελθόντος εξαιτίας των υπεραντβέντουρ μοτό.
Μια κατηγορία που δεν υπήρχε όταν το Busa έχτιζε τον μύθο του και που κλέβει πωλήσεις από πολλές και διαφορετικές κατηγορίες. Ίσως γι' αυτό και η ανανέωση του Suzuki πήρε τόσο καιρό ενώ θα μου κάνει τρομερή έκπληξη αν έχουν όντως κάνει ριζικές αλλαγές... "
Όπως τελικά φάνηκε, οι αλλαγές δεν ήταν ρηξικέλευθες και το βρίσκω απόλυτα αναμενόμενο. Έγινε ότι έπρεπε για να είναι επίκαιρο και τέλος (ρετουσάρισμα μοτέρ για euro5, ηλεκτρονικά, νέο design). Θα μπορούσαν να γίνουν και άλλα (πχ σε σπορ τουρινγκ μηχανή του 2021 να μην υπάρχουν ημιενεργητικές αναρτήσεις?) ώστε να ακολουθεί το "hype"= πωλήσεις. Προσωπικά μου αρέσει το νέο μπούσα (στα χρώματα έχω μια ένσταση), είχα του 2005 και πραγματικά ήταν εντυπωσιακή η ποιότητα κύλισης και το τρομερό αλλά συνάμα φιλικό γκάζι του, αλλά ΟΚ, μην τρελαθούμε. 20 χρόνια μετά να λέμε ότι επειδή η βάση ήταν σωστή ας μην αλλάξει, είναι αστείο. Με αυτή τη λογική, ας πάρει κάποιος ένα gen2 και θα είναι μια χαρά, αν μάλιστα δώσει και τα μισά από το κόστος αγοράς του καινούργιου, θα πάρει με ABS και brembo, άντε να βάλει και μια τρόμπα και θα είναι μια χαρά!
Όντως η Σουζούκι είναι τρομερά συντηρητική εταιρεία στην εξέλιξη των μοντέλων της και αυτό για κάποιους είναι καλό, για άλλους κακό. Σίγουρα όμως είναι τρομερά αξιόπιστη (ως παράδειγμα το θέτω, μιας σύγχρονης On/Off).
*Kawasaki, είναι η μόνη που συνεχίζει και εξελίσει μοντέλα sport touring με γκάζι. Βλ. ZZR1200-ZZR1400-H2SX. Δεν έχω οδηγήσει κανένα οπότε και δεν έχω γνώμη, απλά βλέπω ότι είναι σίγουρα πιο "ενεργή".
Γιώργο, το σχόλιο σου έχει πολλά αληθινά στοιχεία αλλά και κάποια που δεν είναι ακριβώς έτσι.
Τα υπερ-adventure μότο εμφανίστηκαν ως δικύλινδρα στα τέλη της δεκαετίας του '80 και άρχισαν πρωτίστως να χρησιμοποιούνται ως ταξιδιωτικές μηχανές παρά ως ονοφφαδικες = χωμάτινες. Βλέπε XTZ750, XRV650/750, Elephant κτλ κτλ. Εγώ το 1993 ταξίδεψα στο εξωτερικό με KLE500 και όχι π.χ. με GPZ500S, ενώ στο San Remo γνώρισα έναν Σουηδό που είχε κατηφορίσει με ZZR1100 και στην επιστροφή ένας Έλληνας στη Φλωρεντία είχε το CBR1000F.
Αναρωτιέμαι λοιπόν, μήπως το Hayabusa και τα λιγοστά αντίστοιχα μοντέλα της Honda, της Kawasaki, γιατί όχι και της BMW, απευθύνονταν ευθύς εξαρχής σε ένα διαφορετικό κοινό το οποίο αν απομακρυνθούμε από τη γυάλα του δικού μας μικρόκοσμου (Ελλάδα) είναι πολύ μεγαλύτερο στην Ευρώπη, λόγω δρόμων αν θέλεις, λόγω γεωγραφίας αν θέλεις ή ακόμη και λόγω κλίματος κτλ...
Θα συμφωνήσω γενικότερα με τις συγκρατημένες εξελίξεις γύρω από πολλές μοτό της Suzuki, θα παρατηρήσουμε όμως ότι οι περισσότερες από αυτές συνοδεύονται και από τη λέξη "τίμια". Όλο αυτό μπορεί απλά να είναι η επιλογή μιας εμπορικής πολιτικής η οποία κατά τη Suzuki δουλεύει. Αυτό σημαίνει ότι αυτή τη στιγμή θα υπάρχει η δυνατότητα με 19-20.000 ευρώ να αγοράσεις μια μοτοσυκλέτα με τα όποια ηλεκτρονικά (τα οποία κατά τη γνώμη μου δεν είναι και λίγα) αλλά χωρίς ενεργητικές αναρτήσεις. Με την οποία μοτοσυκλέτα όμως κατά γενική ομολογία στα 250 χλμ κινείσαι με την άνεση των 140 χλμ μιας On/Off. Φυσικά στην εποχή των περιορισμών δε ξέρω πόσο σημασία έχει μια μοτοσυκλέτα που έχεις αυτές τις δυνατότητες. Είμαι σίγουρος όμως πως και οι επιταχύνσεις, η σταθερότητα, το φρενάρισμα κ.α. έχουν και αυτά το ρόλο τους στην οδηγική απόλαυση μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας.
Το Africa Twin με τις ενεργητικές αναρτήσεις στοιχίζει τα ίδια λεφτά αλλά με έναν κινητήρα στη ζώνη των 100 ίππων και με περιφερειακά σε φρένα, τροχούς κτλ που δεν έχουν καμία σχέση.
Να πω ότι δεν έχω εξειδικευμένες γνώσεις από το κόσμο των αμιγώς ασφάλτινων μοτοσυκλετών και ίσως δεν δικαιούμαι καν να τοποθετούμαι για πράγματα που δεν γνωρίζω, επομένως μπορεί το παραπάνω σχόλιο μου να έχει κενά λόγω πραγματικής άγνοιας σε σύγκριση π.χ. με τον ανταγωνισμό.
Τέλος... τα 20.0000 ευρώ φυσικά και δεν είναι λίγα λέφτα, αλλά βλέποντας τι γίνεται με τις τιμές στο κόσμο των On/Off μου φαίνεται κάπως τίμια η Hayabusa σε αυτά τα λεφτά.