Στέφανε θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Απλοποιεις πολύ το σκεπτικό σου και βασικά βγάζεις συμπεράσματα που δεν βασίζονται σε δεδομένα.
Η BMW προφανώς και δεν έριξε τα στάνταρ της για να συνεργαστεί με την Loncin. Απλά από τις διαθέσιμες επιχειρηματικές στρατηγικές επέλεξε την στρατηγική συνεργασία. Αντί να δημιουργήσει μονάδα από το μηδέν έκανε συνεργασία με μια υπάρχουσα εταιρεία.
Θα μπορούσε να ακολουθήσει τακτική εξαγοράς,συγχώνευσης, Φασον κλπ αλλά επέλεξε στρατηγική συνεργασία. Όπως φαίνεται και στο βίντεο το πρότυπο ποιοτικής ακριβείας στην παραγωγή ήταν το 99.89%. Νούμερα συγκεκριμένα όχι υποθέσεις. Και εφόσον το πέτυχε αυτό η Loncin μπόρεσε και κράτησε αυτή τη συνεργασία για πολλά πολλά χρόνια.
Τώρα αν η bmw μετέφερε την υπεραξία που ωφελήθηκε από την συνεργασία αυτή στον πελάτη αφορά κομμάτι της τιμολόγησης αλλά σαν προδιαγραφές η bmw έθεσε τα δικά της πρότυπα.
Ακριβώς όπως κάνει αυτή τη στιγμή η yamaha με την Fantic για τα enduro μηχανάκια της η όπως κάνει η ktm με την cfmoto η την bajaj και όπως έχει κάνει παλιότερα η kawasaki με την modenas και πολλές άλλες περιπτώσεις.
Βαγγέλη, δεν έγραψα πουθενά ότι η BMW έριξε τα στάνταρτς της. Αντιθέτως έγραψα πως οι τεχνικές προδιαγραφές παρέμειναν ζητούμενο. Αυτό που έγραψα είναι πως μειώθηκε σημαντικά το κόστος των quality control το οποίο ουσιαστικά ακολουθεί μετά την παραγωγή και αποτελεί ένα σημαντικό κόστος για τις εταιρείες. Κανονικά χρησιμοποιείται για να βελτιωθούν ή να εξαλειφθούν σφάλματα που προκύπτουν στη παραγωγή. Προϋποθέτει να θέλουν οι εταιρείες να το κάνουν αυτό με σημαντικό κόστος. Πόσες θέλουν; Λίγες έως ελάχιστες. Στην εποχή της κατανάλωσης είδαν ότι συμφέρει να παράγουν περισσότερα ποσοτικά και να διευρύνουν τη γκάμα τους παρά... ποιοτικότερα.
Ότι σκέφτομαι για BMW, KTM σκέφτομαι και για οποιαδήποτε εταιρεία, άρα και για τη Yamaha και τη Honda και όπως αποφεύγω να αγοράσω ένα Κινέζικο BMW με τον ίδιο τρόπο αποφεύγω να αγοράσω και ένα Κινέζικο Yamaha, εδώ δε πρόκειται για τον συνήθη Ευρω-Ιαπωνικό πόλεμο. Μου είναι πολύ πιο εύκολο να αγοράσω ένα VOGE, το έγραψα αν και παραδέχομαι ότι κουβαλάω ακόμη μια άρνηση στο θέμα.
Απλοποιώ το σκεπτικό μου; Ναι γιατί προτιμώ να σκέφτομαι απλά σύμφωνα με αυτά που βλέπω.
Είναι μάλλον βολικό να λέμε πως η loncin και η cfmoto έχουν τα δικά τους Κινέζικα πρότυπα και έχουν μείνει εκεί αλλά καλώς η κακώς δεν είναι αυτή η πραγματικότητα. Από την στιγμή που ήρθαν Ευρώπη ήρθαν να παίξουν στα ίσια και αυτό κάνουν και θα κάνουν. Αν ωφελούνται από την κρατική κατάσταση στην Κίνα, την ιδιόρρυθμη επιχειρηματικά κατάσταση και τα χαμηλά ημερομησθια εταιρον εκατερον. Ωφελούνται αλλά τουλάχιστον αυτοί προς το παρόν το περνάνε στον καταναλωτή για να μπουν στην αγορά. Αργότερα άμα έχουν καθιερωθεί θα αυξηθούν οι τιμές.
Ίσως δεν έγινα αντιληπτός. Δεν έγραψα ότι έχουν τα δικά τους Κινέζικα πρότυπα και μένουν εκεί. Ή δεν έχω καταλάβει εγώ που αναφέρεσαι σε σχέση με το σχόλιο μου. Πάντως για να το διευκρινίσω αυτό, προφανώς και πιστεύω πως έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ και κυνηγούν και αυτοί τα υψηλά σταντάρτς για τα δικά τους προϊόντα, όπως επίσης πιστεύω πως οι μεγάλες πολυεθνικές ζούνε τώρα το όνειρο τους (εφιάλτη) που ακούει στο "με τα χεράκια μας... βγάλαμε τα ματάκια μας".
Όσο για τις συνθήκες εργασίας δεν ξέρω τι επικρατεί σε κάθε εργοστάσιο. Ο Κινέζος εχει σταδιακά συσταθεί με τον καπιταλισμό και δεν νομίζω πως οι τεχνικοί και το προσωπικό της loncin ας πούμε κοιμάται σε κοντέινερ και πληρώνεται με ρύζι μην υπερβάλλουμε.
Εξάλλου όσο αφορά τις εργασιακές συνθήκες παγκοσμίως έχουμε δει και στη Γαλλία να πηδάνε από παράθυρα,στην Ιαπωνία να δουλεύουν σα σκλάβοι από ..άποψη.. ,στην Αμερική με social security να πεθαίνουν στους δρόμους για να μην φωνάξουν ασθενοφόρο και στην Ευρώπη των δύο ταχυτήτων ο νότος να παίζει με τη φτώχεια στα μεσαία στρώματα. Αυτό εν πάσει περιπτώσει είναι πολιτικό θέμα και όχι βιομηχανικό.
Για τις συνθήκες εργασίας αλλά κυρίως για την εκμετάλλευση των πολεθνικών εταιρειών που χτίζουν εργοστάσια με μιλιταριστικό καθεστώς εντός τους με μια πολύ πρόχειρη αναζήτηση θα βρεις πολλά άρθρα και βίντεο. Από τους πρωτεργάτες για παράδειγμα είναι η Apple.
Τέλος πάντων, σε καμία περίπτωση δεν έκανα και δεν κάνω τα σχόλια για να αντιπαρατεθώ. Είναι απλά ο τρόπος που αντιμετωπίζω το συγκεκριμένο φαινόμενο συμπεριφοράς πολλών πολυεθνικών ή μεγάλων εταιρειών και δεν το κάνω τώρα αλλά από τις αρχές της δεκαετίας του '90 όπου όλα αυτά άρχισαν σταδιακά να ξεφυτρώνουν στις ζωές μας. Όντως είναι πολιτικό θέμα και από πολιτική δε γνωρίζω, πολλά όμως από αυτά που βλέπω δε μου αρέσουν.