MTC vs NO MTC

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Να ξεκαθαρίσουμε κάτι?
Πρωτ' απ' όλα ότι μιλάμε για τα ηλεκτ/κα βοηθήματα κι όχι για την εξέλιξη στα πλαίσια , τις αναρτήσεις και τα φρένα.
Δεύτερον οτι μιλάμε για μηχανάκια κι ας αφήσουμε τα αυτοκίνητα εκτός, γιατί εκεί το θέμα είναι πάρα πολύ περίπλοκο (αντικατέστησαν τη λειτουργία ενός καλού μπλοκέ με τα esp κλπ και το λένε κι εξέλειξη.... :( Τες παν... Ας τ αφήσουμε όξω αυτά.


Εδω το ξεκίνησε ο Λιάκος μ' ένα βιδεάκι κι έγραψε: "Ενα ενδιαφέρον βιντεο που μας δειχνει το πως δουλευει το traction σε ίδιες συνθήκες οδήγησης
Η τεχνολογια προχωράει και ειναι υπέρ της ασφαλείας στα δίτροχα που καβαλάμε"

Έχουμε 2 μοτό, η μια με 100 κι η άλλη με 150 ίππους (χοντρικά, δε μας νοιάζει ακριβώς η ιπποδύναμη, απλώς η διαφορά της), περίπου στα ίδια κιλά. Και είναι παραπάνω από φανερό το όφελος του συστήματος, ακόμα σε αναβάτες ύψιστης εμπειρίας κι ικανότητας, όπως οι δοκιμαστές της ΚΤΜ.
Αυτό δεν αμφισβητείται! Είναι ολοφάνερο στο βίντεο.

Εκείνο που είπαμε κάποιοι παλιακοί και ρομαντικοί, είναι ότι πλέον ένα μηχανάκι 150 ίππων στο δρόμο, είναι δυνατόν να το οδηγήσει κι ο αδαής, αρκεί να έχει τα φράγκα! Κάνει κουτουράδα και το σύστημα τον σώνει. Αλλά τα "κανονάκια" θα του τελειώσουν κάποια στιγμή, όταν παραβεί φυσικούς νόμους και όρια. Και θα τα παραβεί, όντας αδαής!
Κάποτε τα RD και τα samurai σκότωναν, με λιγότερη βέβαια ιπποδύναμη. Τυχεροί, ή εχέφρονες, ή και πολύ ικανοί όσοι τα καβάλησαν και ζουν! Με όποια σειρά θέλετε.
Τότε λοιπόν, δεν αρκούσε να έχεις τα λ7 για να πάρεις το εργαλείο, έπρεπε και να ξέρεις, ή να κάτσεις και να μάθεις, αλλιώς οι μέρες σου ήταν μετρημένες.

-Ε και ρε θείο? θα μου πει ο σημερινός 20αρης.... Καλύτερα ήταν τότες?
-Όχι βέβαια! κι εδώ έρχεται η εξέλιξη που λέγαμε. Μηχανάκια που διακτινίζονται στα 250 χαω, με 21'' μπροστινό! Αδιανόητο κάποτε! Πραγματικότητα σήμερα!


Το θέμα είναι να ξέρουμε που τελειώνουμε εμείς και που αρχίζει το μηχανάκι. Και βέβαια..., πού τελειώνει και αυτό! Κι αυτό είναι η ικανότητα και η εκπαίδευση που είπε κι ο Δημήτρης @KORAX .
Eίναι μοιραίο κάποιοι που επέζησαν από τις σκοτώστρες του τότε, να είναι ικανότερα τιμόνια στα 45 τους ή στα 50 τους από πολλούς νέους, που ΔΕΝ εκπαιδεύτηκαν σωστά κι απλά "τους έκατσε" και βρέθηκαν με θηρίο των 150 ίππων. Σε γενικές γραμμές πάντα, στο σύνολο.
Ασφαλώς υπάρχουν και πιτσιρικια που εκπαιδεύονται πολύ σωστά και φτάνουν -ακόμα και στην Ελλάδα πλέον- εκεί που εμείς ούτε φανταστήκαμε!!! Και μπράβο τους βέβαια!
Ξέρω κάποιους 15-20 χρόνια μικρότερους, που έχουν τέτοια εργαλεία κι είναι αναβάτες που εγώ ποτέ δε θα φτάσω! Κι εξελίσσονται κι άλλο και ξανά μπράβο τους!

Τες παν, κανέναν δε σνόμπαρα , σας αγαπώ, τα φιλιά μου :)
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Κώστα μου... το τι είναι λειτουργικό κομμάτι σε ένα βαθμό το ορίζει και η εποχή και η εξέλιξη. Θες τη δική μου οπτική; Κάθε κομμάτι μιας μηχανής είναι λειτουργικό κομμάτι της όσο λειτουργεί, αν πατήσεις off παύει.
Θα ήθελα να σε ρωτήσω, αν μια μέρα καταργηθούν εντελώς οι συμβατικές αναρτήσεις τότε... οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις θα αποτελούν λειτουργικό κομμάτι της μηχανής; Αναρτήσεις, φρένα, αλυσίδα, γρανάζια, ελαστικά κ.α., αποτελούσαν τα λειτουργικά εκείνα συστήματα που εξασφάλιζαν την ομαλή λειτουργία, επιβράδυνση, κράτημα της μοτοσυκλέτας μας. Καλωσορίστε το εξάρτημα που προστίθεται σε αυτά και ονομάζεται traction control, σήμερα το λέτε βοήθημα σε δέκα χρόνια θα είναι λειτουργικό κομμάτι. Έτσι το καταλαβαίνω εγώ γιατί προσπαθώ να μη μείνω σε αυτά που γνώρισα κάποτε ως βασικά λειτουργικά τμήματα.

Θα μπορούσα να γράψω παραδείγματα που αφορούν την εξέλιξη της αυτοκίνησης γενικότερα (περιλαμβάνονται όλα τα τροχοφόρα) και πως περάσαμε από τα πετάλια στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και από τα συρματόσχοινα στα ηλεκτρονικά και σύντομα σε άλλες πηγές ενέργειας. Από την εποχή που κάποια ποδήλατα δεν είχαν φρένα και σταματούσαν με το πόδι μέχρι τη στιγμή που προστέθηκε ένα "βοήθημα" φρεναρίσματος. Σε κάθε εποχή κάποια από αυτά τα εξαρτήματα είχαν το ρόλο "βοηθήματος" μέχρι που ήρθε η εποχή που τα έκανε απαραίτητα.

Δεν ξέρω αν μεταφέρω καλά το σκεπτικό μου, κάτι προσπαθώ να πω πάντως...

Ζητώ συγνώμη που μάλλον η συζήτηση παρέκκλινε από το θέμα.

.
εγω καταλαβαίνω το σκεπτικό σου. Κι έχεις δίκιο.
αν όμως συμφωνήσω 100%, σε 20 χρόνια το πολύ, η μηχανή θα με πηγαίνει βόλτα μόνη της, δε θα με έχει ανάγκη ;) Αρκεί να βάζω σημείο προορισμού (φωνητικά έτσι? σιγά μην πληκτρολογω κιόλας):D
Εκεί είναι η διαφορά μας, νομίζω....
Θέλει και λίγο φρένο η εξέλιξη! Αν ότι καινούριο βγει, πουλάει κι αρέσει, το χάσαμε το παιχνίδι :(
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
εγω καταλαβαίνω το σκεπτικό σου. Κι έχεις δίκιο.
αν όμως συμφωνήσω 100%, σε 20 χρόνια το πολύ, η μηχανή θα με πηγαίνει βόλτα μόνη της, δε θα με έχει ανάγκη ;) Αρκεί να βάζω σημείο προορισμού (φωνητικά έτσι? σιγά μην πληκτρολογω κιόλας):D
Εκεί είναι η διαφορά μας, νομίζω....
Θέλει και λίγο φρένο η εξέλιξη! Αν ότι καινούριο βγει, πουλάει κι αρέσει, το χάσαμε το παιχνίδι :(
Νομιζω οτι υπαρχει κουμπί που τα απενεργοποιείς η ακομα το παραγγέλνεις με οτι θες η δεν θες
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Να ξεκαθαρίσουμε κάτι?
Πρωτ' απ' όλα ότι μιλάμε για τα ηλεκτ/κα βοηθήματα κι όχι για την εξέλιξη στα πλαίσια , τις αναρτήσεις και τα φρένα.
Δεύτερον οτι μιλάμε για μηχανάκια κι ας αφήσουμε τα αυτοκίνητα εκτός, γιατί εκεί το θέμα είναι πάρα πολύ περίπλοκο (αντικατέστησαν τη λειτουργία ενός καλού μπλοκέ με τα esp κλπ και το λένε κι εξέλειξη.... :( Τες παν... Ας τ αφήσουμε όξω αυτά.


Εδω το ξεκίνησε ο Λιάκος μ' ένα βιδεάκι κι έγραψε: "Ενα ενδιαφέρον βιντεο που μας δειχνει το πως δουλευει το traction σε ίδιες συνθήκες οδήγησης
Η τεχνολογια προχωράει και ειναι υπέρ της ασφαλείας στα δίτροχα που καβαλάμε"

Έχουμε 2 μοτό, η μια με 100 κι η άλλη με 150 ίππους (χοντρικά, δε μας νοιάζει ακριβώς η ιπποδύναμη, απλώς η διαφορά της), περίπου στα ίδια κιλά. Και είναι παραπάνω από φανερό το όφελος του συστήματος, ακόμα σε αναβάτες ύψιστης εμπειρίας κι ικανότητας, όπως οι δοκιμαστές της ΚΤΜ.
Αυτό δεν αμφισβητείται! Είναι ολοφάνερο στο βίντεο.

Εκείνο που είπαμε κάποιοι παλιακοί και ρομαντικοί, είναι ότι πλέον ένα μηχανάκι 150 ίππων στο δρόμο, είναι δυνατόν να το οδηγήσει κι ο αδαής, αρκεί να έχει τα φράγκα! Κάνει κουτουράδα και το σύστημα τον σώνει. Αλλά τα "κανονάκια" θα του τελειώσουν κάποια στιγμή, όταν παραβεί φυσικούς νόμους και όρια. Και θα τα παραβεί, όντας αδαής!
Κάποτε τα RD και τα samurai σκότωναν, με λιγότερη βέβαια ιπποδύναμη. Τυχεροί, ή εχέφρονες, ή και πολύ ικανοί όσοι τα καβάλησαν και ζουν! Με όποια σειρά θέλετε.
Τότε λοιπόν, δεν αρκούσε να έχεις τα λ7 για να πάρεις το εργαλείο, έπρεπε και να ξέρεις, ή να κάτσεις και να μάθεις, αλλιώς οι μέρες σου ήταν μετρημένες.

-Ε και ρε θείο? θα μου πει ο σημερινός 20αρης.... Καλύτερα ήταν τότες?
-Όχι βέβαια! κι εδώ έρχεται η εξέλιξη που λέγαμε. Μηχανάκια που διακτινίζονται στα 250 χαω, με 21'' μπροστινό! Αδιανόητο κάποτε! Πραγματικότητα σήμερα!


Το θέμα είναι να ξέρουμε που τελειώνουμε εμείς και που αρχίζει το μηχανάκι. Και βέβαια..., πού τελειώνει και αυτό! Κι αυτό είναι η ικανότητα και η εκπαίδευση που είπε κι ο Δημήτρης @KORAX .
Eίναι μοιραίο κάποιοι που επέζησαν από τις σκοτώστρες του τότε, να είναι ικανότερα τιμόνια στα 45 τους ή στα 50 τους από πολλούς νέους, που ΔΕΝ εκπαιδεύτηκαν σωστά κι απλά "τους έκατσε" και βρέθηκαν με θηρίο των 150 ίππων. Σε γενικές γραμμές πάντα, στο σύνολο.
Ασφαλώς υπάρχουν και πιτσιρικια που εκπαιδεύονται πολύ σωστά και φτάνουν -ακόμα και στην Ελλάδα πλέον- εκεί που εμείς ούτε φανταστήκαμε!!! Και μπράβο τους βέβαια!
Ξέρω κάποιους 15-20 χρόνια μικρότερους, που έχουν τέτοια εργαλεία κι είναι αναβάτες που εγώ ποτέ δε θα φτάσω! Κι εξελίσσονται κι άλλο και ξανά μπράβο τους!

Τες παν, κανέναν δε σνόμπαρα , σας αγαπώ, τα φιλιά μου :)
Πολύ ωραία τοποθέτηση και ουσιαστικά αποτελεί το ρεζουμέ σε ότι έχει συζητηθεί.

Θα ήθελα όμως να σημειώσω κάτι πολύ σημαντικό. Εκείνες οι εποχές με τις απαιτητικές μηχανές από άποψη οδηγικής εκμάθησης -και άρα εκαπίδευσης- δεν υπήρχε τίποτα σχεδόν από άποψη πληροφόρησης. Μάθαινες να οδηγείς στο δρόμο και συνήθως μόνος σου. Σήμερα η γνώση υπάρχει παντού από το ιντερνετ και την τηλεόραση (που τουλάχιστον σου δείχνει πως και από που να ξεκινήσεις τη προσπάθεια βελτίωσης σου), μέχρι και ένα σωρό σχολές με φυσική παρουσία. Αυτό είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα της νέας γενιάς, η πρόσβαση δηλαδή στη πληροφορία.
 

chaosm

Μέλος
Δε συμφωνώ ότι ένα φόρουμ είναι πηγή γνώσης για το πώς πρέπει να οδηγείς. Ούτε μπορείς να μεταφέρεις την εμπειρία μέσα από τα γραπτά. Επίσης εγώ εδώ μέσα μπορεί να λέω τα καλύτερα. Να έχω άριστες γνώσεις από 10 φόρουμ, να έχω διαβάσει 20 άρθρα του μοτο για το πώς πρέπει να είναι η στάση του σώματος κλπ κλπ και στο δρόμο να είμαι τσουβάλι.

Ούτε προφανώς ο δημόσιος δρόμος σηκώνει πειράματα, γιατί πολύ απλά ο απέναντι δε μου φταίει σε τπτ.

Στο κομμάτι των σχολείων μέσα στη πίστα θέλει πάλι προσοχή. Μαθαίνεις πολλά αλλά δεν εφαρμόζονται όλα σε δρόμους εκτός πίστας. Αυτό πιστεύω είναι κατανοητό.
Η μηχανή θέλει σεβασμό και προπόνηση κάθε μέρα. Προπόνηση όχι πέρα δώθε. Προπόνηση στο μυαλό. Που πήγα σήμερα; τι έκανα λάθος; τι πρέπει να προσέχω;

Ο λόγος που χάνονται παιδιά στα 20-25 είναι ότι δε ξέρουν τι οδηγούν και δε το σέβονται. Σε κάποιες καταστάσεις δε σε σώζει ούτε το mtc ούτε το abs ούτε ο Θεός ο ίδιος.

Και συμπληρώνω. Κακά τα ψέματα. Ένας πιτσιρικάς άμα βρεθεί ένα ktm στα χέρια του πιστεύετε ότι το mtc και κάθε mtc θα είναι στο on?
 
Τελευταία επεξεργασία:

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Σωστός....οπως όλα τα πράγματα στη ζωή μας, θέλει πολύ προπονηση, πέρα από τη θεωρία που μόνη της είναι άχρηστη!
 

vaggeezz

Μέλος
Περιοχή
Κορωπί
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
990 Adve
Καλησπέρα και απο εμένα.

Αφενός δεν έιμαστε όλοι επαγγελματίες και αφετέρου στην δύσκολη στιγμή τα ξεχνάς περί απαλά κλπ.

To νέο GSXR πύραυλος απο ηλεκτρονικα ΚΑΙ στην πίστα. Ducati Panigale αν τα βγάλεις στα μέγαρα έπεσες!
Africa στο χώμα με πίσω δρόμου (contiattack αν θυμάμαι καλά) πήγαινε μια χαρά με τα ηλεκτρονικά.
ΚΤΜ ξύνεις μαρσπιέ με τέρμα φρένα και ABS.

Το μόνο που σε χαλάει πραγματικά είναι οτι ξεχνάς τα edo και τις σούζες... :(:(:(
Η τεχνολογία στην υπηρεσία των γλήγορων. Αν πας αργά με τα σύγχρονα εργαλεία δεν παρεμβαίνουν ούτως ή άλλως!:D:D
 

rock n rolla_990

Κόπανος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Ζ
Μοτό
GS χιλιαδιακοσα
Piaggio Beverly
Vespa PX200E
Τεχνολογια. Ο κοσμος προχωραει μπροστα αλλιως θα οδηγουσαμε ακομα boldor και θα σκοτωνομασταν σαν τα κοτοπουλα. Γιατι να μαθει ενας νεος οδηγος να οδηγει χωρις βοηθηματα αφου απο δω και περα πλεον ολα τα μηχανακια θα εχουν?
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Τεχνολογια. Ο κοσμος προχωραει μπροστα αλλιως θα οδηγουσαμε ακομα boldor και θα σκοτωνομασταν σαν τα κοτοπουλα. Γιατι να μαθει ενας νεος οδηγος να οδηγει χωρις βοηθηματα αφου απο δω και περα πλεον ολα τα μηχανακια θα εχουν?
γιατί κάνει τσαφ και χαλάει το μαραφέτι:D:D:D
Ξέρεις πόσα μηχανάκια περιμένουν ανταλλακτικά μπλιμπλικια για ABS κλπ, κλειδωμένα στα συνεργεία? Μηχανάκια που θα μπορούσαν να κυκλοφορούν κανονικά, απλώς ο κάτοχος-χρήστης, Φ Ο Β Α Τ Α Ι!!! ;)
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Δε συμφωνώ ότι ένα φόρουμ είναι πηγή γνώσης για το πώς πρέπει να οδηγείς. Ούτε μπορείς να μεταφέρεις την εμπειρία μέσα από τα γραπτά. Επίσης εγώ εδώ μέσα μπορεί να λέω τα καλύτερα. Να έχω άριστες γνώσεις από 10 φόρουμ, να έχω διαβάσει 20 άρθρα του μοτο για το πώς πρέπει να είναι η στάση του σώματος κλπ κλπ και στο δρόμο να είμαι τσουβάλι.

Ούτε προφανώς ο δημόσιος δρόμος σηκώνει πειράματα, γιατί πολύ απλά ο απέναντι δε μου φταίει σε τπτ.

Στο κομμάτι των σχολείων μέσα στη πίστα θέλει πάλι προσοχή. Μαθαίνεις πολλά αλλά δεν εφαρμόζονται όλα σε δρόμους εκτός πίστας. Αυτό πιστεύω είναι κατανοητό.
Η μηχανή θέλει σεβασμό και προπόνηση κάθε μέρα. Προπόνηση όχι πέρα δώθε. Προπόνηση στο μυαλό. Που πήγα σήμερα; τι έκανα λάθος; τι πρέπει να προσέχω;

Ο λόγος που χάνονται παιδιά στα 20-25 είναι ότι δε ξέρουν τι οδηγούν και δε το σέβονται. Σε κάποιες καταστάσεις δε σε σώζει ούτε το mtc ούτε το abs ούτε ο Θεός ο ίδιος.

Και συμπληρώνω. Κακά τα ψέματα. Ένας πιτσιρικάς άμα βρεθεί ένα ktm στα χέρια του πιστεύετε ότι το mtc και κάθε mtc θα είναι στο on?
Μαζί σου! Αυτό που έγραψα είναι πως η πρόσβαση στη πληροφορία σου δίνει τη δυνατότητα να ξεκινήσεις με τις σωστές βάσεις. Η εξέλιξη και ο τρόπος είναι ατομική υπόθεση όπως και το κατά πόσο θα την εφαρμόσεις στο σωστό πεδίο (πίστα, χώμα, δρόμος). Νομίζω το να δεις κάπου (που παλιά δε το έβλεπες) πως να πστήσεις μαρσπιέ ή να μετσκινήσεις σώμα, αν έχεις νιονιό μόνο θετικά μπορεί να δράσει. Αν δεν έχεις νιονιό έτσι και αλλιώς χαμένη υπόθεση είσαι (μιλάω σε τρίτο πρόσωπο και όχι επί προσωπικού, μη τυχόν και παρεξηγηθώ). Φυσικά τίποτα δεν είναι απόλυτο αλλά η πρόσβαση στη πληροφορία κατ' εμέ είναι καλό πράγμα.

Στάλθηκε από το SM-N910C μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

chaosm

Μέλος
Μαζί σου! Αυτό που έγραψα είναι πως η πρόσβαση στη πληροφορία σου δίνει τη δυνατότητα να ξεκινήσεις με τις σωστές βάσεις. Η εξέλιξη και ο τρόπος είναι ατομική υπόθεση όπως και το κατά πόσο θα την εφαρμόσεις στο σωστό πεδίο (πίστα, χώμα, δρόμος). Νομίζω το να δεις κάπου (που παλιά δε το έβλεπες) πως να πστήσεις μαρσπιέ ή να μετσκινήσεις σώμα, αν έχεις νιονιό μόνο θετικά μπορεί να δράσει. Αν δεν έχεις νιονιό έτσι και αλλιώς χαμένη υπόθεση είσαι (μιλάω σε τρίτο πρόσωπο και όχι επί προσωπικού, μη τυχόν και παρεξηγηθώ). Φυσικά τίποτα δεν είναι απόλυτο αλλά η πρόσβαση στη πληροφορία κατ' εμέ είναι καλό πράγμα.

Στάλθηκε από το SM-N910C μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Δεν υπάρχει θέμα παρεξήγησης εδώ μέσα. Όλα τα μπλιμπλικια είναι ευπρόσδεκτα απλά πιστεύω ότι τον πρώτο λόγο πρέπει να την έχει η αντίληψη και η ικανότητα του οδηγού και μετά να βοηθάει η μηχανή.
 
Top Bottom