Test rides λοιπόν και χθες έκανα βόλτα με τα Tiger 1050 Sport και Tracer 900 GT. Πραγματικά, αν και υποτίθεται ίδιας κατηγορίας μοτοσυκλέτες, δεν θα μπορούσαν να είναι περισσότερο διαφορετικές!
Τα τεστ έγιναν χθες το μεσημέρι, σε αστικό περιβάλλον και οι μοτοσυκλέτες ήταν πολύ καινούργιες (περίπου στα 900χλμ έλεγαν οι χιλιομετρητές), δεν πείραξα καθόλου τις αναρτήσεις τους, ούτε τις ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά τους (στο μεν triumph το μοτερ ήταν στο road, στο δε tracer στο std). Επίσης, να γράψω εδώ ότι είμαι μεγαλόσωμος (1.97 και 105κ), έρχομαι από Tuono 1ης γενιάς (και γενικά από αρκετά σπορτ naked) αλλά είχα και πρόσφατο πέρασμα από ΚΤΜ 990 Adv, Multistrada 1200, ώστε να μπουν σε ένα σχετικό πλαίσιο τα σχόλια μου.
Πρώτα ο Τίγρης.
Ποιοτικό μηχανάκι, μου αρέσει σαν εμφάνιση πολύ. Η θέση οδήγησης ήταν η πρώτη απογοήτευση όμως. Ένω μπροστά τα χέρια κάθονται σε ωραίες ονοφάδικες γωνίες, πίσω βρήκα την σέλα πολύ χαμηλή ( φανταστείτε ότι μου έδωσε την αίσθηση ότι είχε "κλάσει" το αμορτισέρ όταν πρωτοέκατσα), ενώ η απόσταση σέλας/μαρσπιέ ήταν επιπέδου Tuono. Μαλακή σέλα. Και χαμήλη, το είπαμε ε? Ογκώδες μπροστά, τα πόδια ανοίγουν αρκετά. Το γκάζι είναι ηλεκτρονικό με πολύ μαλακή γκαζιέρα (δεν είχα θέμα) ενώ κάποιες φορές ένοιωθα την γκαζιέρα να λειτουργεί λίγο περίεργα, σαν να φρενάρει το άνοιξε/κλείσε (το ίδιο έκανε και το BMW βέβαια, προφανώς θα έχει να κάνει με του εσωτερικούς μηχανισμούς του ride by wire που προσομοιάζουν τις ντίζες). Βαριά αίσθηση στατικά, είχα καιρό να καβαλήσω μηχανή που να σκεφτώ ότι έτσι και γείρει ίσως να μην καταφέρω να την συγκρατήσω. Στον δρόμο είναι ευχάριστο, το μοτέρ δουλεύει γραμμικά, ωραία απόκριση στο άνοιξε κλείσε του γκαζιού, μαλακές αναρτήσεις που αποσβένουν ωραία, πολύ καλά φρένα. Ανεμοκάλυψη πολύ καλή, έχεις λίγο θόρυβο αλλά σχεδόν καθόλου αναταράξεις (υπόψην ήμουν με το RPHA Jet) μέχρι τα 150 που το άνοιξα. Σταθερότατο και ευθύβολο. Δεν ξέρω από γκάζι τι κάνει καθώς δεν το άνοιξα καλά, κάνει ωραίο θόρυβο πάντως. Δεν αισθάνθηκα πολύ άνετα πάνω του εξαρχής και είναι από τις μηχανές που δεν λες "νοιώθω σαν να το καβαλάω χρόνια" (βλ. παρακάτω). Ουσιαστικά μου έδωσε την αίσθηση μεγάλου ονοφ και όχι στρητ μηχανής. Η σέλα στο μισάωρο άρχισε να ενοχλεί λίγο. Δεν μπορώ να πω ότι απογοητεύτηκα αλλά σίγουρα δεν ήταν αυτό που περίμενα.
Βουρ για το Tracer.
Πρώτο σοκ, η θέση οδήγησης. Κάθεσαι ψηλά, πάνω στο μηχανάκι (σε αντίθεση με το μέσα του Τίγρη), η σέλα είναι σκλήρη σε πρώτη αίσθηση, τα μαρσπιέ σχετικά πίσω. Μου άρεσε. Η οθόνη δεν με τρέλανε, ευανάγνωστη μεν αλλά μικρή (από το να ήταν σαν του Vstrom βέβαια, μια χαρά), ποιοτικά φαίνεται ότι είναι λίγο κάτω σε σχέση με το Triumph αλλά λέω ότι μπορεί να είναι και ιδέα μου λόγω των σχολίων στο νετ. Τα χειριστήρια, όποτε τα κοίταγα με έπιανε αναγούλα. Δεν θυμάμαι αν είχε ride by wire, πάντως η γκαζιέρα μου φάνηκε φυσιολογική, το άνοιγμα κλείσε όμως του γκαζιού ήταν λίγο απότομο στις λίγες στροφές. Οι αναρτήσεις ήταν λίγο σφικτές, ή μάλλον ένοιωθες λίγο πιο απότομες τις αποσβέσεις, χοροπήδαγε σαν κατσίκι από ανωμαλίες σε σχέση με το Tiger( όταν κινήθηκα λίγο πιο γρήγορα δεν κατάλαβα όμως κάτι αρνητικό). Από τα πρώτα όμως μέτρα ένοιωσα το μηχανάκι πολύ εύκολο. Σαν να το καβαλούσα χρόνια. Δεν το έσκισα, ούτε το άνοιξα πολύ αλλά το ένοιωθα εύκολο, χωρίς να χρειάζεται λίγος χρόνος προσαρμογής όπως με τον Τίγρη. Εμφανώς πιο ζωηρό μοτέρ, να δω και πως δουλέυει στο τράκτιον βγαίνοντας από μια στροφή, πράγματα που δεν τόλμησα καν με το Triumph. Καλά φρένα και παραδόξως σχετικά καλή ανεμοκάλυψη (μέχρι τα 130-140), παρά την μικρότερη μετωπική επιφάνεια, χειρότερη πάντως από το Tiger. Παρόλα αυτά, ένοιωθα ότι καβαλούσα ένα καγκουρομηχάνημα και όχι ένα GrandTourer. Και να σου και κάτι γκάπα γκούπα από κάπου πίσω και κάτω από τα όργανα όταν πέρασα κανά δυο φορές από λίγο πιο έντονες λακούβες. Ο ήχος που έβγαζε η εξάτμιση ήταν αδιάφορος. Η σέλα, παρότι σφικτή αρχικά, μου φάνηκε καλύτερη τελικά από του Tiger, γενικά και με τις δυο όμως ήθελα να σηκωθώ και να ξαναβολευτώ μετά από 20 λεπτά. Είμαι βέβαια λίγο προβληματικός με τις σέλες γενικότερα.
Εν κατακλείδι, κανένα από τα δύο δεν με έκανε να θέλω να δώσω τα λεφτά μου τώρα. Και τα δύο έχουν συν και πλήν που όμως αλληλοεπιδρούν, θέλω να πω πως κάποιος που δεν θα του αρέσει το ένα, δεν είναι απαραίτητο πως θα του αρέσει το άλλο. Θα ήθελε κάτι από το tracer στο tiger και τούμπαλιν. Νόμιζω ότι το tiger μου άφησε μια αίσθηση ότι έχει να μου πει πολλά περισσότερα πράγματα αλλά θέλει χρόνο, εξοικίωση, ενώ το tracer μου φάνηκε ότι έδειξε πιο εύκολά τι είναι και τι κάνει. Ή, για να το περιγράψω κάπως καλύτερα, αν μετά από 1-2 χρόνια διάβαζα αυτά τα σχόλια και είχα συμβιώσει και με τα δυο για αρκετό καιρό, θεωρώ πιο πιθανό να αναθεωρούσα αυτά που έγραψα για τον Τίγρη παρά αυτά που έγραψα για το Tracer.