Θα μου πεις τώρα, δικό σου δεν είναι; Ε ναι, αλλά τεστ ράιντ του έχω κάνει μόνο (προς το παρόν). 1100 χιλιόμετρα δεν τα λες "δοκιμή συμβίωσης".
S1000XR 1ης γενιάς λοιπόν.... (για όσους θέλουν να πάρουν τα εναπομείναντα στοκ που πωλούνται με κίνητρο)
Η πρώτη επαφή ήταν στην πόλη. Για τα "χιλιάρι στην πόλη" τα έχουμε ξαναπεί, προσωπικά το θεωρώ λογικό, αν αυτό έχεις αυτό θα χρησιμοποιείς. Η θέση οδήγησς σε βάζει όρθιο για να βλέπεις μακριά, οι καθρέφτες είναι αξιοποιήσιμοι με καλό οπτικό πεδίο πίσω, το φαρδύ τιμόνι δεν ενοχλεί, κόβει πολύ και δίνει μοχλό για ελιγμούς που άλλα στριτ δεν μπορούν, το γκάζι θα σου δώσει την ευκαιρία να εκμεταλλευτείς κάθε κενό και τα εξαιρετικά φρένα θα σε γλιτώσουν από τα περίεργα. Το δάγωμα είναι γερό, οπότε "χούφτωμα" δεν συστήνεται. Δεν θα πέσεις μεν, δεν σε βοηθάει να αντιδράσεις σωστά δε. Το κακό με την πόλη είναι ότι συνεχώς στην κίνηση θα ακούς το βεντιλατέρ.
Στην ΕΟ υπάρχει μιά διπολική διαταραχή. Το μηχανάκι είναι γραναζωμένο κωμικά κοντό, σαν 600άρι. 6000 στροφές δίνουν περίπου 140 στο κοντέρ (το οποίο σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου χάνει 7-10 χαω σε σχέση με το GPS). Αυτό, μαζί με την ωραία διαχείριση αέρα και την ήσυχη λειτουργία της μοτοσικλέτας που κρύβει χιλιόμετρα, σημαίνει ότι αν δεν κοιτάς το κοντέρ βρίσκεσαι με ταχύτητες απαγορευτικές για ταξίδι σε ΕΟ, επικίνδυνες όχι μόνο για το δίπλωμά σου αλλά και για την γενικότερη προσωπική σου ασφάλεια αφού σπάνια οδηγοί τετράτροχου αντιλαμβάνονται γρήγορη μοτοσικλέτα στον καθρέφτη. Τις πρώτες φορές έχει πλάκα, δεν είναι κάτι με το οποίο θες να συνυπάρχεις συνεχώς όμως. Η λύση είναι απλή, το κουμπάκι του εξαιρετικού Cruise Control στο αριστερό σου χέρι. Πατάς και το Πάτρα-Αθήνα γίνεται "μιά στιγμή" ταξιδεύοντας ήρεμα με το όριο των 130 στο GPS, αυτονομία 350+ χιλιόμετρα στις συνθήκες αυτές. Η σέλα είναι φαρδιά και σε οδηγεί η σχεδίαση να κάτσεις πίσω, τα μαρσπιέ έχουν λάστιχο που μονώνει τους τετρακύλινδρους κραδασμούς, περνάνε "τόσοι-όσοι" βέβαια είναι θέμα προσωπικής προτίμησης ποιά συχνότητα ενοχλεί τον κάθε έναν.
-Δεν είναι όλα τέλεια για κάποιον στο 185+ γιατί είναι έξω από το ήσυχο bubble χωρίς σκύψιμο και χτυπάει αέρας τους ώμους. Έχοντας την ευκαιρία να παίξω με τα χέρια μου μπλοκάροντας αέρα, είδα ότι οι προεκτάσεις χούφτας της PUIG δείχνουν να λύνουν το θέμα της τύρβης στους ώμους, για να μετακινηθεί η τύρβη στο κράνος πιο ψηλά θα θέλει άλλη ζελατίνα αλλά δεν έχω δει ακόμα κάτι που να μου άρεσε να το βάλω στην μηχανή. Ένα βήμα την φορά.
Στον επαρχιακό, πας με μιά ή και δύο ταχύτητες πάνω γιατί το μοτέρ τραβάει από πολύ πολύ χαμηλά. Μπορεί να κουβαλήσει ταχύτητα μέσα στην στροφή, γενικά οποιαδήποτε ανοησία και να κάνεις δεν θα σου πει όχι, μάλλον η απάντηση είναι "καλά τα πήγες, μπορούσες και με λίγα παραπάνω βέβαια". Στο σπασμένο οδόστρωμα με τις καθιζήσεις στα ορεινά της Ναυπάκτου δεν ένιωσε άσχημα, βέβαια η ρύθμιση "ένας συν αποσκευές" είναι σφιχτή για χαλασμένο δρόμο και μερικές φορές ένιωθα τον πίσω τροχό να χοροπηδάει, δεν με ενόχλησε τόσο που να το αλλάξω. Στο ορεινό στα Βαρδούσια που είχε καλό οδόστρωμα με λίγες πέτρες και ξεσύρματα χαλίκι από την βροχή είχε την απαραίτητη ευελιξία να γλιτώσει από το της "τελευταίας στιγμής", όπως και από τις τούρτες κακάκια αγελάδας που γλιστράνε. Το μεγάλο τιμόνι σημαίνει λίγη δύναμη για να στρίψεις, που συμβάλλει στην ευκολία οδήγησης και απομακρύνει την κόπωση, θέλει λίγη συνήθεια ότι τα χέρια θα γράφουν μεγαλύτερο τόξο όμως.
-Το κακό στον επαρχιακό είναι τα φώτα. Έχουν μιά ωραία βεντάλια φωτός με ικανοποιητικό βάθος στην ευθεία, μόλις γείρει το μηχανάκι το φως χάνεται και η στροφή εξαφανίζεται, ήταν και ο λόγος που προτίμησα να γυρίσω από ΕΟ και όχι από Ιτέα/Δεσφίνα χτες. Στο νέο XR έχουν βάλει (έξτρα, γιατί; ) φώτα με σύστημα που φωτίζει υπό κλίση. Αυτό επειδή είναι θέμα ασφάλειας θέλει λίγο ψάξιμο, ίσως πρόσθετα που να φωτίζουν πλάγια, με κουμπί για άναμμα στις κατάλληλες συνθήκες. Θα περίμενα να είχαν κάνει κάτι στην ανανέωση του 2017 γιατί είχαν γραφτεί πολλά παράπονα από την πρώτη κυκλοφορία της μοτοσικλέτας.
-Αν δεν κρατάς ρυθμό για να περνάει αρκετός αέρας στα ψυγεία, πάλι θα ακούς το βεντιλατέρ...
Κατανάλωση από 5 ως 7,5λ/100χαω.
Συνολικά χτες ξεκίνησα από το σπίτι 9 το πρωί και γύρισα 11:30 το βράδυ, έναν καφέ στην Αρτοτίνα, φαγητό στο χάνι Ρέρεση και έναν καφέ στην Πάτρα, σύνολο 4 ώρες διάλειμμα που δεν είναι λίγες, αλλά δεν ήταν λίγες και οι ώρες σέλας (με λίγες ώρες ύπνου). Δεν ένιωσα κούραση ή ενόχληση και είμαι απροπόνητος για μεγάλες μέρες στην σέλα πιά. Ο χαρακτηρισμός "χιλιομετροφάγος" είναι ταιριαστός γιατί σε πάει όπως θες, όπου θες, χωρίς να νιώθεις εξαντλημένος στο τέλος.
Διέλευση χώματος δεν είχε το μενού.
ΥΓ Να προσθέσω κάτι ακόμα "περίεργο" γιατί ενοχλητικό δεν είναι. Η αλλαγή ταχύτητας με συμπλέκτη είναι σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες, δεν το έχω καταφέρει χωρίς να χτυπάει η αλυσίδα. Θα μου πεις τι πειράζει αφού έχει shifter και για πάνω και για κάτω το μηχανάκι, το οποίο δουλεύει εξαιρετικά. Ε, όταν αλλάζεις από το ένα στο άλλο κάνεις λάθη και στα δύο τελικά...