Θεωρώ πως υπάρχει μια λανθάνουσα συνήθεια. Όταν συγκρίνουμε δυο διαφορετικές μοτοσυκλέτες δεν πρέπει να πιάνουμε την ακριβότερη εκδοχή της μιας (π.χ. στο ΤΑ 750) και να τη βάζουμε απέναντι στην φθηνότερη εκδοχή μιας άλλης (π.χ. ΑΤ 1100). Αυτό μπορεί να έχει μια λογική η οποία πατάει σε προσωπικά δεδομένα π.χ. επειδή η τσέπη μου αντέχει περισσότερο μπορώ να κάνω ένα μικρό άλμα προς τα πάνω.
Το σωστό είναι -όταν συγκρίνουμε δυο διαφορετικά μεγέθη- αυτό να γίνετε με απόλυτο τρόπο όπως μας δίνεται από το/τα εργοστάσια. Ειδάλλως θα είχα κι εγώ το δικαίωμα να πω πως το ΤΑ 750 κάνει 11.500 και το ΑΤ 1100 17.500 (έκδοση με DCT και special χρώμα) και αντί να σορτάρω το άνοιγμα... να το ξεχειλώσω όσο δε πάει.
Πραγματικά δεδομένα:
Το Transalp 750 στοιχίζει 11.500. Τα συν 250 ευρώ πάνε στο Special χρώμα όπως το ίδιο ισχύει και για το Afriva Twin 1100 το οποίο έχει 15.850 (και όχι 15.600 που έγραψε ο Δημήτρης (αν τυχόν υπολογίζει σε εκπτώσεις αυτό πάλι πρέπει να γίνετε εκατέρωθεν) και με το special χρώμα θα εκτιναχθεί στα 16.200.
Από το 16.200 μέχρι το 11.750 υπάρχει μια απόσταση 4.450 ευρώ που δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό. Τα όποια εξτρά δεν μπορείς να τα βάζεις στην εξίσωση γιατί προφανώς είναι υπολογισμένα στη προτεινόμενη τιμή από το εργοστάσιο. Αν το κάνει κάποιος πρέπει να συνυπολογίσει ότι δεν σκέφτονται όλοι με τον ίδιο τρόπο και σίγουρα δεν έχουν όλοι τα ίδια πορτοφόλια. Είναι απολύτως λογικό να συμβαίνει κάποιος να θέλει να πάρει μια μοτοσυκλέτα και να διαθέτει 11.500 και όχι 15.850 που είναι οι φθηνότερες εκδοχές και των δυο.
Παρ' όλα αυτά, ας κάνουμε μια σύγκριση μεταξύ των δυο μοτοσυκλετών με παρεμφερές εξοπλισμό.
TA 750 = 11.500 + (334+217+42) (ποδιά) + 131 (προστ. χούφτες) =
12.224 (ή
12.474 με special χρώμα)
AT 1100 =
15.850 (ή
16.200 με special χρώμα)
Και στις δυο περιπτώσεις έχουμε μια τιμολογιακή απόσταση από
3.626 μέχρι
3.726 ευρώ.
Το AT 1100 δεν έχει τίποτα παραπάνω από εξοπλισμό από ότι "πρόσθεσα" στο ΤΑ750 ενώ η ποδιά του ΑΤ 750 περιλαμβάνει -υποχρεωτικά- και κάγκελα προστασίας κινητήρα (που για εμένα είναι ένα συν στη σύγκριση προστασίας) και αν βάλεις την ποδιά της SW MOTECH στοιχίζει μόλις 270 ευρώ και είναι σκέτη ποδιά δλδ παρόμοια με αυτή του ΑΤ 1100, αυτό θα μείωνε τη τιμή της μοτοσυκλέτας κατά 313 ευρώ, δηλαδή θα μιλάγαμε για
11.911 ευρώ με παρόμοιο εξοπλισμό. Επίσης το απλό ΑΤ 1100 φαίνεται να έχει περισσότερο ανάγκη μια ψηλότερη ζελατίνα για το ταξίδι συγκρινόμενα με αυτήν του ΑΤ 750. Απλές επισημάνσεις είναι αυτά και δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ ότι μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα μικρότερη.
Σε ότι αφορά την απόσταση των
3.726 ευρώ (με εξοπλισμό Honda και όχι after market) για εμένα ayt;o μεταφράζεται σε μια αποταμίευση 250€ ανά μήνα επί 15 μήνες. Ποσό που δεν είναι ούτε λίγο ούτε εύκολο να αποταμιεύεις με μια συνέπεια. Αυτό το γράφω για να μην ισοπεδώνουμε εύκολα την αξία των χρημάτων.
Αυτά όχι ως αντιπαράθεση αλλά ως αποκατάσταση μιας αλήθειας ή έστω της αλήθειας της δικής μου που πιθανόν να είναι και η αλήθεια πολλά άλλων. Δείτε το ως έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης που
κατά τη γνώμη μου είναι πιο τίμιος όταν συγκρίνουμε διαφορετικές μοτοσυκλέτες.
Ας δούμε τώρα κάτι άλλο....
Τα έχουμε πει και τα έχουμε ξαναπεί αλλά όλο και τα φέρνουμε στο προσκήνιο. Το αν είναι όμορφη σχεδιαστικά, αν είναι όμορφο ή άσχημο το καπάκι του κινητήρα κ.τ.λ. είναι θέμα προσωπικού γούστου, δεν είναι θέσφατα... οπότε δεν αξίζουν ολοκληρωτικής άποψης. Φυσικά μπορεί να αναφέρετε ως μια προσωπική εκτίμηση αλλά εκεί πρέπει να τελειώνει. Αναφέρει ας πούμε ο
cosgili "οτι πιο χλιαρό έχει βγάλει εργοστάσιο". Δεν με ενοχλεί γιατί μια παρέα είμαστε εδώ μέσα, αν έγραφε όμως: "είναι ότι πιο χλιαρό
έχω δει" σίγουρα θα ήταν πιο ορθό και δεν θα αναφερόμουν καν γιατί θα ήταν η προσωπική του άποψη.
Έχει κι άλλο; Έχει!
Την ποιότητα κατασκευής πως την ορίζουμε; Με ποια μέτρα σύγκρισης αλλά κυρίως... με ποιο τρόπο;
Βάζουμε κάπου τα μέταλλα και κάνουμε κάποιου είδους ανάλυση; Ή αυτό που βλέπει το μάτι του καθενός μας (συμπεριλαμβανομένου του δικού μου) είναι και το τελικό και απόλυτο συμπέρασμα; Έγραψα πως είδα μια μοτοσυκλέτα που έπεσε (σημείωσα πως δε ξέρω το τρόπο) αλλά αφού τραυματίστηκε το χρώμα -και ελαφρώς το πλαστικό κάτω από αυτό- θεωρώ πως δεν ακούμπησε και πολύ απαλά. Έκρινα πως μάλλον έχει καλά πλαστικά αφού δεν έσπασαν. Από εκεί και πέρα με το μάτι και την αφή μου φάνηκαν εξαιρετικά τα πλαστικά της, αλλά αυτό στη πραγματικότητα δεν λέει τίποτα.
Ο κινητήρας είναι ένας κινητήρας μαζεμένος σε διαστάσεις και σε ότι αφορά τα μέταλλα δεν μπορεί να είναι χειρότερος από άλλους. Σε ότι αφορά τη βαφή του -όπως και αυτή του πλαισίου- μόνο ο χρόνος μπορεί να δείξει την αντοχή στη φθορά.
Θα "άκουγα" πως για κάποιος είναι σημαντικό να έχει αφααιρούμενο υποπλαίσιο αν και αυτό επίσης χωράει πολύσ συζήτηση γιατί δεν ξέρω ούτε έναν που να αντικατέστησε στραβό αφαιρούμενο υποπλαίσιο. Είναι τόσο μεγάλο το κόστος που όλοι στην καλίμπρα καταλήγουν. Θα το δεχόμουν όμως ως ένα επιπλέον θετικό στοιχείο μιας τεχνικής προδιαγραφής. Όπως όμως "ακούω" ως πολύ θετικό ότι το συγκεκριμένο πλαίσιο το έφεραν σε τέτοιο επίπεδο ώστε να είναι ελαφρύτερο από το αντίστοιχο του CB500X.
Εάν υπάρχει κάποια ένσταση ή αντίλογος στα παραπάνω είμαι έτοιμος να την ακούσω.