Να πω και εγώ μερικά πράγματα μετά απο μερικές μέρες συμβίωσης και 2 καλούτσικες βόλτες.
Ο κινητήρας είναι πάνω κάτω όπως τα περιέγραψε ο Galanakop πιο πάνω, αρκετα γραμμικός (με μια εξαρση πανω απο τις 5500) πάρα πολύ ελλαστικός χωρίς να σκορτσάρει χαμηλά με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο. Δινει λοιπόν την δυνατότητα είτε να κινηθείς χαλαρά είτε να το κυνηγήσεις και να μην νιώσεις πως κάτι σου λείπει.
Ο ψεκασμός και τα ηλεκτρονικά του είναι άψογα, οι διαφορετικές ρυθμίσεις σε engine mapping & breaking όντως έχουν διαφορά και σου επιτρέπουν να φέρεις την συμπεριφορά του κινητήρα στα μέτρα σου (στα 2 προγραμματα που επιτρέπει παραμετροποίηση). Το μόνο περίεργο ενα βηξιμο του ψεκασμού οταν προσπαθήσεις να το κρατήσεις σταθερό το γκάζι στις ~3100 στροφές (σε ολες τις σχεσεις και engine mappings). Δεν δοκίμασα να τα αναπαραγω με cruise control μιας και δεν ειναι κάτι που επηρεάζει ουσιαστικά την οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες. Απο την άλλη το κιβώτιο ειναι αρκετά σκληρό και κάποιες φορές σε παιδεύει για να βρείς την νεκρά, έχει βελτιωθεί αρκετά βέβαια μετά τα πρώτα χιλιόμετρα αλλα βούτηρο δεν το λες σε καμία περίπτωση.
Το πλαίσιο είναι ενα σημείο που η Απρίλια παραδοσιακά τα πήγαινε καλα και εδώ δεν έκανε την εξαίρεση. Σε συνδιασμό με τις αναρτήσεις και το πολύ καλό ζύγισμα της μηχανής δινουν ενα απολαυστικό συνολο ειδικά στα ορεινα στροφιλικια. Τα φρένα πολύ καλά για την κατηγορία, δυνατά όσο πρέπει και δείχνουν να μην κουράζονται εύκολα.
Η θέση οδήγησης για τα γούστα μου ειναι πολύ καλή, ειναι το 1ο μηχανάκι στο οποίο δεν θέλω να βάλω αποστάτες στο τιμόνι απο την 1η μερα και όταν σηκωθείς όρθιος γίνεται ακόμα καλύτερη. Η καλυψη απο την ζελατίνα ειναι ανεπαρκής για το υψος μου (1.80) ακόμα και με ένα φρυδάκι της touratech που δοκίμασα, ευτυχώς όμως δεν δημιουργεί ιδιαίτερους στροβιλισμούς που να σου κάνουν το κεφάλι σέικερ. Η ίσια σέλα επιτρέπει τη μετακίνηση αλλα είναι σκληρή για τα γούστα μου και τις ώρες που γράφω σερί επάνω της.
Γενικά μου έχει αφήσει πολύ καλή αίσθηση όντας ενα πολύ ομοιογενές σύνολο. Ταξιδεύει ωραία, μπορεί να κινηθεί πολύ σβέλτα σε ορεινό στροφιλίκι και μέσα στην πόλη είναι όσο παπί περιμένει κανείς. Στο χώμα νομίζω πως επίσης ειναι πολλά υποσχόμενη, στα 40-50χμ χωματόδρομων που έκανα δεν προβλημάτισε πουθενά και όπου δοκίμασα να ανοίξω ρυθμό (αν κ όχι όσο θα ήθελα μιας και ήμουν μόνος και χωρίς τον φούλ εξοπλισμό) έκανε αυτό ακριβώς που περίμενα.
Αν ήθελα να το περιγράψω κάπως συνοπτικά θα έλεγα πως μέχρι τώρα μου θυμίζει μια πιο μικρή, μαζεμένη και ανάλαφρη, έκδοση του 990 μου (και όσοι με ξέρουν, γνωρίζουν την αγάπη μου γι'αυτο το μηχανάκι). Ας ελπίσουμε να μην με διαψέυσει στη συνέχεια