Το αν έχει γίνει πρόοδος... 205 κιλά γεμάτο το τ700, 215 κιλά (213.5 το μέτρησαν πρόσφατα από την ροτβάιλερ) το 790. Κατανομή βάρους, αυτονομία, κατανάλωση που δεν τα έβλεπαν τα παλιά ούτε για πλάκα, καλύτερες αναρτήσεις, φρένα. Καλύτερο από οποιοδήποτε παλιότερο τενερέ και το 790 μάλλον καλύτερο (συνολικά) από το 950SE.
Γιατί να γκρινιάξεις; Υπήρχε κόσμος που περίμενε ότι θα βγει δικύλινδρο στα 170-180 κιλά, μάλλον ακατόρθωτο για road legal μηχανάκι. Αλλά για τους περισσότερους που έβλεπαν την κατηγορία να ξεκινάει από τα 230 κιλά και 15000 της απλής άφρικα του 2016 και να ανεβαίνει, η διαφορά σε βάρος είναι δώρο θεού (εντάξει, μηχανικών). Από αυτούς που γκρινιάζουν, άντε στο 1% να πέσει πραγματικά λίγο το μηχανάκι.
Το θέμα των κιλών όταν μιλάμε για On/Off καλό θα είναι κάποια στιγμή να το ξεπεράσουμε...
Θα ήθελα να διαβάσω σχόλια μετά από ταξίδι Αθήνα-Λάρισα (δε τολμώ να πω παραπάνω) με ψηλό δικύλινδρο On/Off 160 κιλών και 3 μποφόρ.
Λίγο ταμπού η υπόθεση με τα κιλά παρά ουσία. Μια χαρά είναι και το 790R και το Τ700.
Μάλλον(?) σε μένα αναφερόταν ο Αμυρού πιο πάνω, γιατί όντως είχα σχολιάσει παλιότερα ότι πιθανότατα το 790 θα μπορούσε να είναι το ίδιο ή και ελαφρύτερο από το 950SE, από τη στιγμή που είναι offroad-oriented και έχοντας έναν ακόμη πιο compact κινητήρα...
Βλέποντας όμως που πάει η αγορά, τους άλλους κατασκευαστές δηλαδή να προσπαθούν (απογοητευτικό κατά την γνώμη μου) να μιμηθούν όλο και περισσότερο τα bmw και να αυξάνουν σε όγκο και βάρος τις μηχανές από έκδοση σε έκδοση, φορτώνοντας κυρίως μπλιμπλίκια κτλ, σαφώς θεωρώ ότι τόσο το 790R όσο και το T700 επιτυχία το ότι έμειναν σε αυτά τα κιλά... ειδικά το τελευταίο που προσφέρει ένα σαφώς ανώτερο -απ' ότι φαίνεται- πακέτο από το προηγούμενο Τ660 σε ακόμη λιγότερα (από τα 208) κιλά!
Μου αρέσει επίσης που το νέο Tenere είναι στο concept του πρώτου Africa (του '16), προσωπικά δεν θα το θεωρήσω "αναβάθμιση" αν σε 2-3 χρόνια το πήξουν σε riding modes, cornering ABS, ηλεκτρονικές αναρτήσεις, ξεχωριστές σέλες, ρυθμιζόμενες ζελατίνες, έγχρωμες οθόνες, ντουλαπάκια στο φέρινγκ για το κινητό με usb,........ κλπ και το φτάσουν στα 13-14000ευρώ και τα 230κιλά...
Συμφωνώ λοιπόν ότι δεν πρέπει να μετράμε τα γραμμάρια, αλλά καλό είναι να υπάρχουν και πιο "λιτά" (to the point, όχι basic) μηχανάκια!
Δεν χρειάζονται όλοι 1250GS Adventure... και το απλό καλό είναι !