Νομίζω o κατάλληλος να σου απαντήσει για το Africa μεταξύ άλλων είναι και ο
XLGeorge που το έχει κάποια χρόνια και το έχει λιώσει στο χιλιόμετρο Ελλάδα και εξωτερικό σε κάθε είδος εδάφους. Μάλλον δεν έχει δει το θέμα.
Βαγγελη, δεν ειχα δει αυτο και δεν εχω δει παρα πολλα αλλα θεματα γιατι ειμαι πολυ μπλεγμενος με δουλεια και αλλα θεματα.
Τι να πω μετα απο τοσα που εχουν γραφτει εδω. Εμενα για τη χρηση που κανω, το CRF1000 του 2017 που εχω μου εχει πεσει κουτι. Αλλα ειναι μηχανακι για τον συνειδητοποιημενο χωματινο ονοφά, αν και πολλοι στο εξωτερικο με τα ορια ταχυτητας κλπ το παιρνουν και για χρηση αποκλειστικα ασφαλτο. Στο χωμα ειναι εξαιρετικο, παρομοιο σε concept με τα 950/990 αλλα πιο φιλικο
Στην ασφαλτο εινα επισης αναπαντεχα καλο για μηχανακι 21/18 αν ρυθμισει κανεις σωστα τις αναρτησεις, γιατι οι μαμα ρυθμισεις ειναι οτι ναναι. Επισης το πισω ελατηριο ειναι για αναβατη 80 κιλων με συμβια 55, δηλαδη για απωανατολιτες και λιγο ακομη
και αυτο ισχυει μεχρι και τα μοντελα 2018-19, το ATAS 2018-19 με το μεγαλο τεποζιτο εχει λιιγο πιο στιβαρες αναρτησεις μπρος-πισω. Για βαρυτερους αναβατες, ενα πιο στιβαρο πισω ελατηριο, με σκληροτητα αναλογη με το βαρος, διορθωνει το θεμα.
Σωστα σεταρισμενο δεν κουναει μεχρι την τελικη του - βεβαια για μενα και τη συνεπιβατηδα 90+60+διβαλιτσο με το μαμα ελατηριο ηθελε πισω προφορτιση ΤΕΡΜΑ, τωρα εχω σκληροτερο ελατηριο. Αλλα βεβαια οταν τα χιλιομετρα ανεβουν πανω απο τα 170-180 GPS, με 21 μπροστινο δεν παταει στο δρομο οπως πχ ενα 1200GS ή παρομοιο μηχανακι με 19/17, επισης και λογω πιο χωματινης γεωμετριας οπως ειπωθηκε - και φυσικα καμια σχεση με το VFR με 17/17 που σε τετοιες ταχυτητες χασμουριεται. Τα φρενα ειναι εξαιρετικα και στα στροφιλικια με καταλληλα χερια κανει θαυματα. Δε βγαζει ζεστη ποτε και πουθενα, πραγμα πολυ σημαντικο για μενα (το βεντιλατερ μπαινει σπανια), και η ανεση του ειναι υποδειγματικη για μηχανακι τετοιου ειδους, ιδιως αν φτιαχτει η σελα του οδηγου η οποια παραειναι στενη/εντουραδικη μπροστα.
Το κυριο "μειονεκτημα" ειναι οτι του λειπουν αλογα ψηλα, οταν λεω ειναι πολυ καλο για ασφαλτο ειναι παντα στο context ενος πραγματικου ον-οφ μηχανακιου που επιτρεπει/υποστηριζει πολυ αγρια χρηση στο χωμα, αλλα δε θα μπορουσα να φανταστω πχ τον Σκληρο, τον TC-Βαγγελη και αλλους "γκαζακηδες" (sorry guys, για να καταλαβαινομαστε) μ'αυτο σαν το κυριο μηχανακι για ολα. Γι'αυτο κι'εγω εχω κρατησει το VFR για τα ταξιδια-αστραπη Αθηνα-Τρικαλα που κανω, για την Επιδαυρο, κλπ κλπ. Απο την αλλη, η εξαιρετικη ροπη του κινητηρα ειναι πολυ ευχαριστη (σουζαρει ομορφα
) και αντισταθμιζει σε ενα βαθμο τη ελλειψη απολυτης δυναμης ψηλα, δεν εχει νοημα να το ανεβαζει κανεις πανω απο τις 6000σαλ. Και σε νορμαλ ταχυτητες καιει πραγματικα πολυ λιγο, τεσταρισμενο σε ταξιδια με φιλους με πολλα αλλα μηχανακια.
ΥΓ Για περισοτερο ασφαλτινη / λιγοτερο χωματινη χρηση, το 1200 Tenere ειναι επισης εξαιρετικο στα τζαπανεζικα, με μονο θεμα για μενα το οτι εχει το ψυγειο στο πλαϊ και σε συνθηκες καυσωνα, δυσκολου χωματος, πολης το βεντιλατερ μπαινει συχνα-πυκνα, οπως βεβαια και σε πολλα αλλα μηχανακια.