Για το τέλος άφησα ό,τι αφορά το ηρωικό πτηνό και πιστό σύντροφο στο ταξίδι …
Ό,τι γράψω αφορά το δικό μου όχημα και κανενός άλλου … Που σημαίνει ότι –χωρίς την παραμικρή κακοπροαίρετη διάθεση για αντιπαράθεση ή παρεξήγηση - όποιοι έχουν αντιρρήσεις για τις μηχανολογικές μου ή άλλες παρεμβάσεις και τον τρόπο που το συντηρώ, ας τις κρατήσουν για τον εαυτό τους εκτός και αν αποδεδειγμένα και τεκμηριωμένα έχουν να πουν κάτι που να μην είναι προκλητικό.
Αγοράστηκε καινούργιο ένα χιλιάρικο … Από την πρώτη στιγμή δεν ακολούθησα το προγραμματισμένο σέρβις του κατασκευαστή διότι έχω σοβαρότατες υποψίες και ενδοιασμούς ότι ακολουθώντας το, με μαθηματική ακρίβεια σε συγκεκριμένο χρόνο και συγκεκριμένα χιλιόμετρα αρχίζουν συγκεκριμένες βλάβες … Πρέπει και αυτοί να ζήσουν … μέσω της προκαθορισμένης χρονικής βιωσιμότητας των αντικειμένων που παράγουν …
Π.χ απαγόρευσα στο κατάστημα που αγόρασα το παπί να βάλουν εμπρός τον κινητήρα μέχρι να πάω για να το παραλάβω. Θέλω να πιστεύω ότι το σεβάστηκαν … Μόλις έφτασα τους είπα να πετάξουν το λάδι από το εργοστάσιο και να μου βάλουν νέο 15W-50. Με ρώτησαν γιατί και τους είπα επειδή δεν θέλω τα πρώτα χιλιόμετρα λειτουργίας του να τα κάνει με όλο αυτό το γρέζι που έχει μέσα ο κινητήρας ήδη από το εργοστάσιο … και ειδικά με το πρώτης τοποθέτησης ψιλό λάδι στρωσίματος … Το τί άκουσα ?? … το πόσα ειρωνικά χαμόγελα εισέπραξα ??? … μέχρι που ξεβίδωσαν την τάπα λαδιού … και τα γρέζια έτρεχαν ράιτ θρου … και η απάντηση ήταν όλο έκπληξη … “αυτό δεν το έχουμε ξαναδεί !!!” … Το ορθόν φίλε μου είναι ότι δεν το έχετε ξανακάνει …
Σημείωση : όταν λέμε γρέζια, δεν εννοούμε αυτό που φαντάζονται οι περισσότεροι, δηλ τα γρέζια που δημιουργούνται όταν με το τρυπάνι ανοίγουμε τρύπες σε μέταλλα, αλλά κάτι πολύ πολύ μικρότερο που φαίνεται πολύ καθαρά με συγκεκριμένο φωτισμό και ακόμα καλύτερα στο φως του ήλιου. Μην το κάνουμε θέμα όμως …
Είχαμε και ένα ακόμα θεματάκι όταν τους είπα να βάλουν όλο το λίτρο μέσα … αλλά με την επίδειξη της άδειας κυκλοφορίας που γράφει το όνομά μου επάνω, το θέμα ξεπεράστηκε … Ήθελαν να βάλουν μόνο 750 ml μέσα …
Κάνω 50 χλμ ευλαβικά και σταματώντας συχνά πυκνά και για λίγα λεπτά την φορά …
Πάω στο συνεργείο του Στέλιου, το μηχανάκι κρυώνει τελείως σε πάνω από 5 ώρες … μετρώ συμπίεση και διάκενα βαλβίδων …. Οι βαλβίδες κλειστές !! και η συμπίεση για τον Μπέο τον καραμπουζουκλή … Εννοείται ρύθμιση βαλβίδων και ξανά μέτρηση συμπίεσης, η οποία ήρθε στην πράσινη περιοχή του μανόμετρου και αλλάζω ξανά λάδια … και τα γρέζια έτρεχαν όπως τα σάλια της Σούζης όταν έφτανε η αγαπημένη της παραγγελία με τα σουβλάκια …
Άρα σύμφωνα με τον κατασκευαστή, μέχρι τα πρώτα χίλια χλμ του πρώτου σέρβις θα ήμουν με κλειστές βαλβίδες .. !!
Μέχρι τα πρώτα 1.000 χλμ έκανα έξι αλλαγές λαδιών … Σε όλες τις αλλαγές υπήρχε σημαντική ποσότητα γρεζιού … όπως άλλωστε σε όλα τα καινούργια μηχανήματα που κατά καιρούς έχω αγοράσει και που εφαρμόζω τον ίδιο κανόνα με τις αλλαγές των λαδιών και το στρώσιμο και μάλιστα όχι μηχανήματα Κινέζικων εργοστασίων ...
Μην αρχίσετε τις καφρίλες … Η άδεια κυκλοφορίας γράφει το όνομά μου … αν θέλω και τα καίω …
Φτάνω τα πρώτα χίλια και λέω, δεν κάνω και ένα τηλέφωνο να συνεννοηθώ για το “πρώτο σέρβις” – εδώ γελάμε – με την αντιπροσωπεία ? Τους λέω ότι θα ήθελα να το κάνω στο δικό μου συνεργείο το οποίο είναι ένα νομιμότατο συνεργείο με όλες του τις προϋποθέσεις κτλ …..
Γείωση κανονική και μου προτείνουν χωρίς την παραμικρή διάθεση συζήτησης δικό τους, κέντρο Αθήνα … Πάω εκεί περισσότερο από περιέργεια και όχι γιατί θα τους χρησιμοποιούσα ποτέ. Ακόμα και όταν έβγαλε βλάβες εντός εγγύησης … Η εμπιστοσύνη κερδίζεται κύριοι, δεν χαρίζεται …
Το εξουσιοδοτημένο δεν έκανε τίποτα περισσότερο από έναν τυπικό έλεγχο και σφιξίματα … Με τον κινητήρα κρύο, μου αλλάζουν λάδια (αφού έπεσε πρώτα μια ψιλομάχη για την ποσότητα που θα έβαζαν μέσα) και μου λένε έτοιμος … Λέω τί έτοιμος ?? .. Συμπίεση – βαλβίδες ?? … δεν θα ελέγξουμε ? …
Απάντηση πρώτη : Έλα ρε φίλε … ένα χιλιάρικο κάνει το παπί σου …
Απάντηση δεύτερη : Φιλαράκο το μηχάνημα είναι καινούργιο … στα 6.000 χλμ χρειάζεται πρώτη ρύθμιση βαλβίδων ….
Με ψιλομάχη - επιχειρήματα και πίεση που δεν μπορούσαν να αρνηθούν ... μα με πολύ μεγάλη αρνητική διάθεση όμως … ανοίγουν καπάκια … βάζουν φίλερ … κλειστές οι βαλβίδες !! Άρα σύμφωνα με τους εξουσιοδοτημένους ειδήμονες, θα έκανα 6.000 χλμ με τις βαλβίδες κλειστές …. Όσοι έχουν σχετικές γνώσεις καταλαβαίνουν τι θα σήμαινε αυτό … Έμαθα επίσης πελάτης νοείται μόνον ο πελάτης ο οποίος είναι κάτοχος πολλών κυβικών και άνω του χιλιάρικου αξίας μηχανής … Οι υπόλοιποι είναι για τον πάλαι ποτέ δήμαρχο Αθηνών ... τον Μπέο …
Εννοείται ότι δεν ξαναείδαν ούτε την σκιά μου … και ούτε πρόκειται …
Ο κατασκευαστής για την ταχύτητα κίνησης κατά το στρώσιμο συνιστά κάτι παρανοϊκές ταχύτητες … και μάλιστα έχοντας τοποθετήσει ένα κοντέρ που η απόκλισή του ξεπερνά τις προεκλογικές προγραμματικές δηλώσεις των εκάστοτε μαριονέτων σε σχέση με το τι πραγματικά κάνουν …
Π.χ. …. 125 χλμ στο κοντέρ … 91 χλμ στο GPS … κανονικό τσίρκο ….
Μα πόσο αιρετικός είσαι, ρε Βρας ??? … αμφισβητείς ολόκληρη εργοστασιάρα ?? …ΝΑΙ … τα αμφισβητώ όλα … και μάλιστα σε απίστευτα μεγάλο βαθμό … Και μιλώ εκ του αποτελέσματος και όχι επειδή έτσι γράφουν τα βιβλία …
Μέχρι και σήμερα από τα 1.500 χλμ και ύστερα, ακολουθώ πιστά αλλαγή λαδιών κάθε 1.000 χλμ, και κάθε δεύτερη αλλαγή μέτρηση συμπίεσης - ρύθμιση βαλβίδων και ξαναμέτρηση συμπίεσης.
Με μόνη εξαίρεση το ταξιδιωτικό μου … που έβαλα πάρα πολύ καλής ποιότητας λάδι πριν φύγω. Μόλις γύρισα το πρώτο που έκανα ήταν να πετάξω τα λάδια και ό,τι μέσα τους έσερναν - δηλαδή γρέζι, κατάλοιπα καύσης κτλ - και να ξαναρυθμίσω βαλβίδες. Αν θυμάστε φεύγοντας τις είχα ανοίξει ένα νούμερο περισσότερο λόγω των χιλιομέτρων που θα έκανα … Ο έλεγχος μετά το ταξίδι έδειξε συμπίεση 8 μπαρ και μόνο μία βαλβίδα (εξαγωγής) περισσότερο κλειστή από το κανονικό. Όταν ρυθμίστηκαν όλα κανονικά η συμπίεση πήγε σχεδόν στα 14 μπαρ. Άρα οι βαλβίδες πατούν σωστά και σφραγίζουν όπως πρέπει τον κινητήρα.
Κάπου αλλού, κάποιοι πυρηνικοί αναλυτές μηχανολογίας, μου είπαν ότι τα μοτέρ που βγάζουν γρέζι είναι ήδη διαλυμένα και από στιγμή σε στιγμή καταρρέουν δηλαδή όπως και το δικό μου, απλά εγώ δεν το ξέρω ακόμη … και ότι ούτως ή άλλως το γρέζι παρακρατείται στο φίλτρο … Σε αυτό ακριβώς το σημείο έμαθα ότι πολύς κόσμος κυκλοφορεί με κινητήρες που δεν έχουν ανακαλυφθεί ακόμη … δηλαδή με τριβές που δεν παράγουν γρέζια …
Ως γνωστόν, τα περισσότερα παπιά δεν έχουν φίλτρο λαδιού όπως οι μεγαλύτερες μηχανές … υπάρχει ένα φυγοκεντρικό φίλτρο – το οποίο δεν έχω γνωρίσει κάποιον να ανοίγει μοτέρ για να το καθαρίσει – και μια λεπτή σήτα για να σταματήσει ότι μπορεί, μέχρι και ένα μέγεθος φυσικά … Όλα τα υπόλοιπα περνούν μέσα στον κινητήρα τρώγοντας λίγο λίγο όλα τα μέταλλα εξ’ αιτίας της μεταξύ τους τριβής (δίσκοι συμπλέκτη - ρουλεμάν - κύλινδρος με μπιστόνι - γρανάζια κιβώτιου ταχυτήτων - υπολλείματα καύσης κτλ) … Συχνές αλλαγές = αποβολή σε ό,τι περίεργο κυκλοφορεί μέσα στον κινητήρα μέσω του λαδιού = ελαχιστοποίηση των φυσιολογικών φθορών άρα και ζημιών = περισσότερα χιλιόμετρα χωρίς ανάγκη επισκευής κινητήρα = λιγότερα έξοδα σε συνεργεία = περισσότερα περισσευούμενα χρήματα για ταξίδια και βόλτες …
Επιπλέον όλων αυτών – από την πρώτη στιγμή τοποθετήθηκε ένα πολύ καλής ποιότητας ψυγείο λαδιού ώστε να είναι το μοτέρ όσο το δυνατόν περισσότερο προστατευμένο από τις υψηλές θερμοκρασίες. Το ψυγείο βοήθησε επιπλέον στο να αυξηθεί ο όγκος του λαδιού που χρησιμοποιώ, από τα 750 ml που προτείνει ο κατασκευαστής στα 1.250 ml. Περισσότερος όγκος λαδιού = μεγαλύτερη απαγωγή θερμότητας από τον κινητήρα = καλύτερη λίπανση κινούμενων μερών = πιο αραιή κυκλοφορία υπάρχοντος γρεζιού, λόγω περισσότερου όγκου λαδιού, ενδιάμεσα στα μέρη που τρίβονται μεταξύ τους = λιγότερες ζημιές.
Έχω ακούσει από ειδικούς που δεν με ξέρουν καν ή δεν έχουν δει ποτέ τις μηχανές μου και σε τι φυσική κατάσταση βρίσκονται, ότι με τόση ποσότητα λαδιού ο κινητήρας μου έχει ήδη σκάσει τσιμούχες – φλάτζες και έχει ανατινάξει καπάκια – κυλίνδρους – μπιέλες ... μέχρι και τα καπάκια από τα βάζα βυσσινάδας της θειάς της Σούζης … Απλά εγώ δεν το ξέρω ακόμα, έστω και αν έχουν περάσει καμιά 20αριά χρόνια χωρίς την παραμικρή ζημιά και παρά το στύψιμο των μοτέρ … Πού θα πάει όμως, κάποια στιγμή θα το μάθω και αυτό ...
Επειδή όμως έχω κουραστεί αφάνταστα να αποδεικνύω ότι δεν είμαι χαρούμενο ελεφαντάκι με ροζ βουλίτσες που ανέμελα τριγυρνά στο “άγριο δάσος” της Δαδιάς … αυτά αφορούν - αποκλειστικά και μόνο - τις δικές μου μηχανές και κανενός άλλου …
Σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρολογικά του, του έχω προσθέσει με παράλληλη σύνδεση ακόμα μια μπαταρία από TDM 900, και υπάρχουν ήδη παράλληλα τοποθετημένα και έτοιμα για χρήση με μόνο μια αλλαγή φύσας σε περίπτωση που χαλάσουν, πολλαπλασιαστής – ηλεκτρονική και ανορθωτής … Ο ανορθωτής και το ζευγάρι του έχει μετακομίσει από την αρχική του θέση – που ήταν πάνω από το μοτέρ σε θέση που η ζέστη είναι αφόρητη και εγκλωβισμένη μέσα στα πλαστικά – πίσω από την μπροστινή μάσκα, μακριά από πηγές θερμότητας και σε θέση που αερίζεται … Σε περίπτωση βλάβης του, δεν χρειάζεται να λυθεί το μισό μηχανάκι για αλλαχθεί … σε σχέση με εκεί που βρισκόταν αρχικά … Το θέμα του ανύπαρκτου φωτισμού καλύφθηκε με προσθήκη ενός προβολέα LED 18W και έχουμε φως ακόμα και για κυνήγι …
Το μοτέρ το σεβάστηκα και με σεβάστηκε … Το φρόντισα και με φρόντισε … και αυτή η σχέση θα έπρεπε να διακρίνει και τους ανθρώπους μεταξύ τους …
Τα γράφω όλα αυτά για δύο λόγους .. Ο ένας για να πω ότι με λίγο κόστος και ψάξιμο μπορείς ένα χρέπι να το κάνεις αξιόπιστο και μαζί του να κάνεις με ασφάλεια πολλά πολλά πράγματα … Πολύ περισσότερα από τα όσα το μυαλό τα θεωρεί μακρινά και μεγάλα ...
Ο δεύτερος είναι ότι πολλοί αμφισβητούν ότι όλο αυτό έγινε ή μπορεί να γίνει με ένα μαμά κινέζικο μοτέρ … Ναι έγινε και μάλιστα με απίστευτη αίσθηση ασφάλειας και εμπιστοσύνης … Αν δεν έκανα όλα τα παραπάνω σε ό,τι αφορά την αξιοπιστία του? … όχι, με το συγκεκριμένο δεν θα τολμούσα να πάω ούτε μέχρι τη νέα της κατοικία της Σούζης, στις άκρες της Αττικής …
Για τις αναρτήσεις τα έχω ήδη γράψει … Τα λάστιχα που έβαλα – δοκιμασμένα σε πιο απόλυτη χρήση – κορυφαία … Οπότε ανέβασα τον δείκτη συμπεριφοράς στον δρόμο πολύ πάνω από τον μέσο όρο …
Τακάκια στο μπροστινό σίγουρα όχι τα Κινέζικα του εργοστασίου ... Αυτά είναι για όσους έχουν αυτοκτονικές τάσεις …
Εφτά αλλαγές σε γρανάζια εμπρός και πίσω για να βρω ακριβώς την σχέση που με καλύπτει περισσότερο ... Τα γρανάζια είναι πάμφθηνα, οπότε εκτός από χρόνο δεν θέλει πολλά περισσότερα από ότι πολλοί πιστεύουν … Το παιχνίδι με τους πειραματισμούς είναι απίστευτο ... Ακριβώς όπως τα προκαταρτικά χάδια ... αλλά προφανώς δεν είναι για όλους ...
Για το ντεπόζιτο είναι ήδη γνωστά … Έχω τοποθετήσει και μια παροχή ρεύματος για να μην μείνει ποτέ το κινητό ή άλλη συσκευή από μπαταρία και νομίζω ότι έχω εξασφαλίσει ένα πολύ καλό - φτηνό και λειτουργικό πακέτο ταξιδιάρικου παπιού … το οποίο προκύπτει και από το αποτέλεσμα …
Νομίζω ότι έφτασε η ώρα για να κλείσει αυτό το κεφάλαιο … Ζητώ συγγνώμη για την ακατάσχετη πολυλογία αλλά προσπάθησα να μην αφήσω κενά και ύποπτες χαραμάδες. Ίσως και κάποιους να τους στεναχώρησα ή να τους θύμωσα ή να προκάλεσα ειρωνικά βλέμματα ... αλλά έχω ήδη γράψει γι' αυτό ...
Κατά την άποψή μου, το ζητούμενο είναι μετά από κάθε ταξίδι να γυρίζουμε λίγο διαφορετικοί από ότι φύγαμε … Πιο ώριμοι, πιο χορτασμένοι , πιο χρήσιμοι, με μεγαλύτερους ανοικτούς ορίζοντες για νέες ανακαλύψεις … και μια δίψα να γυρίσεις πίσω … να ανακαλύψεις τί είχε πίσω από εκείνην τη στροφή που προσπέρασες … που πάει προς εκείνο το δάσος, με το σπιτάκι στην αρχή του … με τις βυσσινιές …
Καλή σου νύχτα Σούζη … καλή σου τύχη Σουμέλα με τις φακιδούλες … να είστε πάντα πρόσχαρες και ευτυχισμένες …
… και εμείς πάντα όρθιοι - χαρούμενοι και με γεμάτα ρεζερβουάρ … (ίσως και με λίγο περισσότερο λαδάκι στον κινητήρα – ρυθμισμένες βαλβίδες και συμπίεση στον Θεό …)