Απορίες για αναβαθμίσεις-αλλαγές σε ΤΑ 650

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
Στις στρεπτικές δυνάμεις που δέχεται ο τροχός, (ειδικά στο χώμα) οι δυο τιμονόπλακες τείνουν να περιστραφούν αντίθετα, μεταξύ τους. Το συνολικό δέσιμό τους με τα καλάμια συγκρατεί το όλο σύστημα άκαμπτο, ή σχετικά άκαμπτο, αναλόγως των διαστάσεων των πλακών και των πιρουνιών. Στην προκειμένη περίπτωση, δεν υπάρχει συνοχή λόγω των ενώσεων. Επίσης σε κατά μέτωπο κρούση του τροχού σε εμπόδιο, η πάνω πλάκα συγκρατεί τα καλάμια να μη μετακινηθούν εμπρός στο πάνω μερος τους, ανώ η κάτω πλάκα να μη μετακινηθούν προσ τα πισω . Στη μεση των δύο πλακων το καλάμι τεινει να λυγίσει, αφοί δέχεται αντίθετες δυνάμεις.. ακριβώς στην ένωση δηλαδή.. Κατα τη γνώμη μου οι μόντες αυτες είναι επικίνδυνες για αντβε μοτο. Συνήθως τέτοιες μόντες τις χρησιμοποιούν καστομάδες τσοπεράδες, απ' ότι έχω δει.
 
Τελευταία επεξεργασία:

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Συνήθως τέτοιες μόντες τις χρησιμοποιούν καστομάδες τσοπεράδες, απ' ότι έχω δει.
Με φώναξε κανείς; :D


12 (αν θυμάμαι) καλά εκατοστά προέκταση....

:ltg:
 
Τελευταία επεξεργασία:

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Ξέχασα να πω ότι δεν κλειδωνε το τιμόνι μετά από αυτό. Αλλά δεν μπήκα στον κόπο να το φτιάξω. Μπορείς επίσης να βάλεις και την τιμονοπλακα από αφρικα αλλά θα χρειαστεί μοντιφια για τον διακοπτη
Κοιταζα σημερα την πανω τιμονοπλακα και φαινεται ναχει αρκετο παχος για να φαγωθει 1χλ στην περιμετρο χωρις να αδυνατισει. Ενω η κατω τιμονοπλακα που παιρνει το περισοτερο ζορι ειναι αρκετα λεπτοτερη και φαγωμα δεν παιζει, γι'αυτο και εβαλες την κατω τινμονοπλακα με το σταυρο του Αφρικα 750. Και απ'οτι εγραψες το ανοιγμα της πανω κατα 1χλ δεν φτανει μεχρι της βιδες ωστε να "γρατσουνισουν" το καλαμι που ειπε κι'ο Κονκωστ.

Σκεφτομαι αυτη τη μοντα επειδη υπαρχει προηγουμενο με racetech (στο μηχανακι του @stavrouliasp οπως εγραψα πιο πανω οπου το πηρουνι εχει γινει τουμπανο) ενω δεν ειναι σιγουρο αν παιζει racetech για πηρουνι 41χλ σαν του ΤΑ και επισης αν πετυχει η "εγχειρηση" οπως πετυχε στου ΑΤ. Και φυσικα μενει το μαμα πηρουνι ως εχει ωστε η μετατροπη ειναι αναστρεψιμη αν υπαρχει μια επιπλεον πανω τιμονοπλακα (που υπαρχει).


Ερωτηξη σε @kazaven: γιατι δεν κλειδωνε το τιμονι μετα τη μοντα δηλ. που ακριβως ειναι το προβλημα? Φανταζομαι στην κατω τιμονοπλακα του Αφρικα, αλλα δεν λυνεται αυτο με καποιο τροπο? Πχ με λιμαρισμα, λαμακια ή κατι αλλο?
 

kazaven

Μέλος
Όνομα
Βενος
Μοτό
Africa twin
Με λαμακια γίνεται. Αλλά δεν ασχολήθηκα μιας και έχω κλειστό γκαράζ για το κουκλί μου. Επίσης ξέχασα να αναφέρω ότι έβαλα και δίσκους από ΑΤ γιατι οι δαγκάνες από το ΤΑ δεν κάθονταν καλά. Πάντως η διαφορά ήταν τεράστια. Έγινε ποιο στιβαρό και πήρε μποι. Στο χώμα αν κουμανταρεις τα κιλά δεν μασάει πουθενά. Αν βάλει και τους αποστατες που είχα βάλει εγώ στα καλάμια και το αντίστοιχο στο πίσω. Γίνεται τούμπανο αλλά θέλει να αλλάξεις τα σωληνακια.

Sent from my MI 5 using Tapatalk
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Με λαμακια γίνεται. Αλλά δεν ασχολήθηκα μιας και έχω κλειστό γκαράζ για το κουκλί μου. Επίσης ξέχασα να αναφέρω ότι έβαλα και δίσκους από ΑΤ γιατι οι δαγκάνες από το ΤΑ δεν κάθονταν καλά. Πάντως η διαφορά ήταν τεράστια. Έγινε ποιο στιβαρό και πήρε μποι. Στο χώμα αν κουμανταρεις τα κιλά δεν μασάει πουθενά. Αν βάλει και τους αποστατες που είχα βάλει εγώ στα καλάμια και το αντίστοιχο στο πίσω. Γίνεται τούμπανο αλλά θέλει να αλλάξεις τα σωληνακια.
Οχι οτι βασιζομαι στην κλειδαρια του τιμονιου αλλα καλο ειναι να υπαρχει για ολιγολεπτο κλειδωμα - αν και σχεδον παντα βαζω λουκετο δισκοφρενου εστω και για λιγο. Αν γινεται η δουλεια με λαμακια, θαναι bonus :ok: Ναι, αυτο με τους δισκους το ξερω επειδη δοκιμασε ο Κονκωστης του ΑΤ στο ΤΑ και ειχε θεμα με τις δαγκανες, οποτε θα χρειαστει πηρουνι μεταχειρω αλλα και δισκοι - οι δαγκανες/τακακια των δυο ειναι ακριβως τα ιδια.

Δεν με ενδιαφερει το μποϊ καθως ειμαι 1.80χμ, απλα η λιγο μεγαλυτερη ακαμψια και (κυριοτερο) η μετατροπη με racetech που ξερω οτι παιζει για το πηρουνι του Αφρικα. BTW, στο χωμα εχουμε κανει σχεδον τα παντα με το ΤΑακι, ενα σετ ελατηρια μπρος-πισω και λιγες μετατροπες θελει (τιμονι, μπαζωμα σελας) και δε μασαει πουθενα :cool: Θενξ για τις πληροφοριες :ok:
 
Τελευταία επεξεργασία:

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
Σκεφτομαι αυτη τη μοντα επειδη υπαρχει προηγουμενο με racetech (στο μηχανακι του @stavrouliasp οπως εγραψα πιο πανω οπου το πηρουνι εχει γινει τουμπανο) ενω δεν ειναι σιγουρο αν παιζει racetech για πηρουνι 41χλ σαν του ΤΑ και επισης αν πετυχει η "εγχειρηση" οπως πετυχε στου ΑΤ.
Γιωργο ο κατάλογος της Racetech έχει για το 650
http://racetech.com/ProductSearch/2/Honda/XL650V Transalp/2000-06

Υπάρχει και η Ricor που επίσης έχει για Τρανσαλπ ,δες σχετικό θέμα από το XRVFORUM http://www.xrv.org.uk/forums/transalp/38183-best-transalp-fork-mod-3.html
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Γιωργο ο κατάλογος της Racetech έχει για το 650
http://racetech.com/ProductSearch/2/Honda/XL650V Transalp/2000-06
Ωπα, καλη πληροφορια αυτη! Το θεμα ειναι να πετυχει η "εγχειρηση" αλλα ισως αξιζει η μοντα στα μαμα πηρουνια. Αν δεν πετυχει, το μονο θεμα ειναι να ξαναγοραστουν οι φλογερες του πηρουνιου που πρεπει να τρυπηθουν, κοστος 24GBP/28€ η μια απο τον Ασημενιο Δαυιδ:
http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/by-part-number/partnumber_51440MCB611/

Βεβαια με το πηρουνι του Αφρικα παιρνει και λιγο υψος το μηχανακι μπροστα και πισω μπορω να "πειραξω" το Ohlins το οποιο εχει εσωτερικο αποστατη + την λιιγο μεγαλυτερη ακαμψια λογω 43χλ. Θενξ Γιωργο-Δομη :D :ok:
 

kazaven

Μέλος
Όνομα
Βενος
Μοτό
Africa twin
Κρίμα που δεν έχω φώτο να δείτε το μοτορι με τους αποστατες πιρουνιου. Το κεντρικό σταντ δουλεύετε τον αέρα χαχαχα

Sent from my MI 5 using Tapatalk
 

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
Νεότερα απο το μέτωπο....
Τοποθετήθηκαν οι αποστάτες και αρχικά καθόμουν κάνα δίλεπτο και χάζευα αυτήν την εικόνα :



Στην συνέχεια αποφάσισα να συνεχίσω και με το άλλο καλάμι. Αφού έλεγξα λάδια και μήκος ελατηρίων (όλα ok)
συνέχισα το μοντάρισμα.
Στην παρακάτω φωτογραφία πρέπει να υπολογιστεί πως έχει σηκωθεί το φτερό κατά 15mm από τις νορμάλ θέσεις.




Το πιρούνι σηκώθηκε 23mm και η διαφορά είναι πως άμβλυνε η γωνία του ποδιού μου πατώντας κάτω.
Στην οδήγηση δεν μπορώ να πω πως είδα κάποια διαφορά, εκτός από την πιο σηκωμένη μούρη. Δεν ξέρω ακόμη αν θα δώσω
ύψος στην ανάρτηση πίσω ένα πόντο ή λιγότερο, μιας και βλέπω πως η μηχανή ''κάθεται'' σωστά και ίσια.
Ακολουθώντας το 1 προς 3 (ένα πόντο στο αμορτισέρ,. τρία συνολικό ύψος) μάλλον θα φτιάξω δύο αποστάτες. 'Έναν στα 8mm κι
έναν στα 12mm δοκιμάζοντας ποιος από τους δύο κάθεται πιο καλά. Αυτό όμως από βδομάδα...
Παντελή το δοκίμασες χτες στην βόλτα?Εντυπώσεις?
 

Padis

ven pasa ...
Περιοχή
Άγ.Στέφανος Αττικής
Όνομα
Παντελής
Μοτό
®1200 adv
Drz400E
Ναι Γιώργο, έγινε η δοκιμή και αυτό που είδα είναι μια διαφορετική θέση οδήγησης, λίγο πιο νευρική.
Έχω μιά αστάθεια σε ένα εύρος χλμ 60-90 χλμ/ωρα λόγο μη ακτινολογημένης ζάντας μπροστά, αλλά δεν έχει να κάνει με το ψήλωμα.
Σε 2-3 περιπτώσεις που τερμάτισα την ανάρτηση εμπρός, δεν βρήκε το φτερό στις βίδες που συγκρατούν το πλαστικό προστατευτικό της κάτω τιμονόπλακας (λογικό) και αισθάνομαι πιο άνετος γενικά.
Καμία διαφορά από τα καλάμια σε ελαστικότητες (που έτσι κι αλλιώς υπήρχαν) και δρομολόγιση έχει πάρει η κατάργηση του κάτω καζανιού της εξάτμισης γιατί βρίσκει πλέον πάνω του το ψαλίδι.
Το κεντρικό σταντ λειτουργεί οριακά, ακουμπώντας και οι δύο ρόδες κάτω (κάτι που με δυσκολεύει στην λίπανση της αλυσίδας).
 

Varonos

Μέλος
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
Dakar 6μισο...το καλό
Επανέρχομαι να σας πω οτι απο τοτε που έβαλα το ελατήριο πισω (hyperpro), και καθότι η βιδα μου:wacky: δεν δουλεύει οσο και να την παλεψα...δεν το ευχαριστιεμαι το κορίτσι όπως πριν....κατι με χαλάει...θέλω να παιξω και με την προφόρτιση, έβγαλα την μπαταρία αλλά δεν έκανα τίποτα γιατί είπα να πάω Δευτέρα στα παιδιά του k-shock να την δουν οπως είναι να μου δώσουν τις συμβουλές τους...
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
δρομολόγιση έχει πάρει η κατάργηση του κάτω καζανιού της εξάτμισης γιατί βρίσκει πλέον πάνω του το ψαλίδι.
Το κεντρικό σταντ λειτουργεί οριακά, ακουμπώντας και οι δύο ρόδες κάτω (κάτι που με δυσκολεύει στην λίπανση της αλυσίδας).
Ειμουνα προχθες στο Rider's shop ενω ειχα αφησει τη σελα του Αφρικα στο MotoK για "ενεση ανεσης" :D και μουλεγε ενας απο τους τακτικους "θαμωνες ψυχοθεραπειας" εκει που εχει ενα Τρανσαλπ 650 που το βαζει κι'αυτος για τα καλα χωμα και ενα Beta 390 οτι ειχε οδηγησει ενα Τρανσαλπ 650 στο οποιο ειχανε αλλαχτει οι σωληνες απο το λαιμο με Arrows και ειχε καταργηθει το καζανακι και το μηχανακι ειχε αποκτησει αλλο μπαμ και γκαζι. Το αναφερω εδω καθως σκεφτεσαι να καταργησεις το καζανακι, ισως αξιζε να κοιταξεις και τους λαιμους της Arrows Παντελη ;)

Οσο για το κεντρικο σταντ, πρεπει να κανεις αυτο που εκανε ο αλλος διμετρος Παντελης για το Αφρικα 750, δηλ. να το μακρυνεις 2-3εκ με προσθετο σωληνα (κοψιμο + κολληση).
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Επανέρχομαι να σας πω οτι απο τοτε που έβαλα το ελατήριο πισω (hyperpro), και καθότι η βιδα μου:wacky: δεν δουλεύει οσο και να την παλεψα...δεν το ευχαριστιεμαι το κορίτσι όπως πριν....κατι με χαλάει...θέλω να παιξω και με την προφόρτιση, έβγαλα την μπαταρία αλλά δεν έκανα τίποτα γιατί είπα να πάω Δευτέρα στα παιδιά του k-shock να την δουν οπως είναι να μου δώσουν τις συμβουλές τους...
Παναγιωτη, το Hyperpro θελει σηκωμα της αποσβεσης στο μαμα αμορτισερ καθως ειναι πιο στιβαρο απο το μαμα. Παντως αν το αμορτισερ ειναι ταλαιπωρημενο με πολλα χιλιομετρα, αξιζει μια επισκευη. Οταν ειχα βαλει στο δικο μου πισω Hypepro στα 80Κ χμ, παρα το οτι εσφιξα την αποσβεση το αμορτισερ ταχε ψιλοπαιξει, εγινε μεν καλυτερο το συνολο αλλα κατι ελειπε. Αγορασα λοιπον απο ενα φιλο ενα σχεδον καινουργιο αμορτισερ με 15Κ χμ, τουβαλα πανω το Hyperpro ελατηριο (αυτο εγινε στα 100Κ χμ) και τοτε μονο ευχαριστηθηκα καλα την πισω αναρτηση. Εκανα ετσι 25Κ χμ μεχρι που το αλλαξα με Ohlins και το εχω ακομη στο ΤΑ-commuter του Νησιου. Συνοψη: ταλαιπωρημενο αμορτισερ με καινουργιο στιβαρο ελατηριο εχει θεμα.

ΥΓ Κοιταξε παντως την προφορτιση, οταν το ειχα πρωτοβαλει κι'εγω και ειχα δωσει το αμορτισερ στο K-shock να μου βαλουν πανω το Hyperpro ελατηριο, το προφορτισανε πολυ και αναγκαστηκα να το αποφορτισω αρκετα για να δουλεψει. Οποτε ξεκινα απο αυτο.
 

Varonos

Μέλος
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
Dakar 6μισο...το καλό
Γιώργο αποφόρτιση σημαίνει οτι πρέπει να "ανεβάσω" τα δαχτυλίδια σωστά;
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Γιώργο αποφόρτιση σημαίνει οτι πρέπει να "ανεβάσω" τα δαχτυλίδια σωστά;
Ναι, ακριβως αυτο. Απασφαλισε πρωτα το πανω δαχτυλιδι, δηλ. ξεβιδωσε το λιγο ωστε να γυρναει ελευθερα και μετα ξεβιδωσε και το κατω. Ξεκινα με μιση στροφη, ασφαλισε το με το πανω και βλεπεις πως το νοιωθεις στο δρομο. Τα δαχτυλιδια εχουν 8 εγκοπες οποτε μιση στροφη σημαινει να το γυρισεις κατα 4. Υπαρχει ενα ειδικο εργαλειο γι'αυτο (γατζοκλειδο) αλλα δε χρειαζεται, η δουλεια γινεται με ενα κατσαβιδι με κομμενη μυτη (για να μην πληγωσει το δαχτυλιδι) και σφυρι. Εγω χρησιμοποιω μια κυλινδρικη λιμα που εχω, παλια ειχα και ενα κατσαβιδι που τουχα κοψει τη μυτη με τροχο.

Κατι αλλο. Η μπαταρια εχει 3 βιδες 8αρες και μετα το 10αρι παξιμαδι που κραταει το καλυμα. Απο τις 3 8αρες ΜΗ βαζεις αυτη που μπαινει απο κατω προς τα πανω και ειναι δυσκολο να βγει-μπει, οι αλλες δυο ασφαλιζουν τη μπαταρια πολυ σταθερα. Αν την καταργησεις αυτη, το βγαλε/βαλε μπαταρια ωστε να αποκτησεις προσβαση στις ροδελες του αμορτισερ γινεται πολυ ευκολοτερο (εννοειται οτι απλα τραβας τη μπαταρια προς τα εξω, δεν την βγαζεις τελειως).
 
Τελευταία επεξεργασία:

flash

Μέλος
Όνομα
panagiotis
Μοτό
transalp xlv650
Suzuki drz 400
Παναγιω
Παναγιωτη, το Hyperpro θελει σηκωμα της αποσβεσης στο μαμα αμορτισερ καθως ειναι πιο στιβαρο απο το μαμα. Παντως αν το αμορτισερ ειναι ταλαιπωρημενο με πολλα χιλιομετρα, αξιζει μια επισκευη. Οταν ειχα βαλει στο δικο μου πισω Hypepro στα 80Κ χμ, παρα το οτι εσφιξα την αποσβεση το αμορτισερ ταχε ψιλοπαιξει, εγινε μεν καλυτερο το συνολο αλλα κατι ελειπε. Αγορασα λοιπον απο ενα φιλο ενα σχεδον καινουργιο αμορτισερ με 15Κ χμ, τουβαλα πανω το Hyperpro ελατηριο (αυτο εγινε στα 100Κ χμ) και τοτε μονο ευχαριστηθηκα καλα την πισω αναρτηση. Εκανα ετσι 25Κ χμ μεχρι που το αλλαξα με Ohlins και το εχω ακομη στο ΤΑ-commuter του Νησιου. Συνοψη: ταλαιπωρημενο αμορτισερ με καινουργιο στιβαρο ελατηριο εχει θεμα.

ΥΓ Κοιταξε παντως την προφορτιση, οταν το ειχα πρωτοβαλει κι'εγω και ειχα δωσει το αμορτισερ στο K-shock να μου βαλουν πανω το Hyperpro ελατηριο, το προφορτισανε πολυ και αναγκαστηκα να το αποφορτισω αρκετα για να δουλεψει. Οποτε ξεκινα απο αυτο.
Παναγιώτη δεν γυρίζει βίδα ή γυρίζοντας δεν κάνει τίποτα
 

Padis

ven pasa ...
Περιοχή
Άγ.Στέφανος Αττικής
Όνομα
Παντελής
Μοτό
®1200 adv
Drz400E
@XLGorge Δεν νομίζω πως δεν θα κόψω τίποτα μιας και είμαι αντίθετος στις μη αναστρέψιμες αλλαγές. Μάλλον θα εφαρμόσω κάτι αντίστοιχο με την λύση της touratech...



@Varonos Είναι κάπως περίεργο να μην δουλεύει το παξιμάδι μιας και δεν πιάνει βρωμιά εκεί πάνω και είναι αδύνατη η οξείδωση λόγω των υλικών τόσο του αμορτισέρ όσο και του δαχτυλιδιού. Μήπως είναι αρκετά βιδωμένο έτσι ώστε να γυρίζει δύσκολα ή καθόλου ? Στην δική μου περίπτωση που είμαι 120κιλά έχω το δαχτυλίδι στα 35mm (από αρχή σπειρώματος) για να είναι αποδεκτό σε εμένα και σε δεύτερο άτομο...
 

Varonos

Μέλος
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
Dakar 6μισο...το καλό
@Padis μιλάω για την βίδα αριστερά που ρυθμίζει την επαναφορά θεωρητικά.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Varonos

Μέλος
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
Dakar 6μισο...το καλό
Αποσυμπίεσα το ελατήριο και με μια γρήγορη βόλτα το αισθάνθηκα "καλύτερο"... ολοκληρωμένη άποψη μετά απο μια καλή βόλτα.
Η βίδα της επαναφοράς παραμένει ακλόνητη:(...δεν γλυτώνω το βγάλσιμο του αμορτισερ...
 
Top Bottom