Πλύσιμο της εργοστασιακής σέλας, θα πάρει το δρόμο προς την αποθήκη....

Χθες αργά το απόγευμα παρέλαβα τη μηχανή από τον Σωτήρη (ShockMaster) στον οποίο την είχα αφήσει για revalving. Κατά τη παραλαβή διορθώσαμε και το sag με τα νέα δεδομένα.
Ήταν δύσκολη άσκηση για το Σωτήρη καθώς δεν υπάρχει έτοιμη η πληροφορία (κονσέρβα) στο διαδίκτυο και ότι υπάρχει έχει ακολουθήσει άλλες επιλογές που δεν μου αρέσαν, π.χ. κόντεμα του αμορτισέρ κατά 1 εκατοστό (που μειώνει γεωμετρικά και τη διαδρομή) σε συνδυασμό με κοντύτερο ελατήριο κατά 2 εκατοστά αφού στο εμπόριο δεν υπάρχει ελατήριο με ελεύθερο μήκος 210mm και ID στις δυο πλευρές με διαμέτρους 59/63 (ή έστω κάτι κοντά σε αυτά τα νούμερα).
Πληροφοριακά η διαδρομή της πίσω ανάρτησης είναι 270mm και φοράει ελατήριο που το ελεύθερο μήκος του είναι 220mm ενώ η αντίσταση του είναι 80 N/mm (ή 8,16 kgf/mm).
Είχαμε συζητήσει με το Σωτήρη ότι θα το πάμε ψάχνοντας. Του έδωσα όσες πληροφορίες είχα συγκεντρωμένες σε μορφή διαδικτυακών συνδέσμων (links), σε έντυπη μορφή, το service manual της μοτοσυκλέτας και τις συζητήσεις που είχα μέσω e-mail με τον Nick Dole από την Teknik Motosports Αυστραλίας.
Αν έχει ένα πρόβλημα το WR250R είναι πως η απόσβεση επαναφοράς της πίσω ανάρτησης είναι σχεδόν ανύπαρκτη, έπρεπε να την έχω τέρμα σφιχτή (παρά ένα κλικ) και πάλι ήταν γρήγορη αλλά κυρίως δεν σταματούσε την ταλάντωση. Υλοποιήθηκαν τρία διαφορετικά revalving μέχρι που στο τρίτο καταλήξαμε σε μια αρκετά ακραία διάταξη. Αντικαταστάθηκαν οι περισσότερες από τις υπάρχουσες ροδέλες με παχύτερες αλλά και κάποιες μεγαλύτερης διαμέτρου. Επίσης προστέθηκαν επιπλέον πέντε ροδέλες από τον υπάρχοντα αριθμό. Εκτός των άλλων αυξήθηκε και η πίεση του αζώτου και επιτέλους η ανάρτηση άρχισε να "ακούει" με καλή συμπεριφορά στα μεσαία κλικ. Δεν δίνω τις τιμές για να προστατέψω την εργασία του Σωτήρη που ήταν μια πραγματική άσκηση για αυτόν παρά την εμπειρία που κουβαλά αν και δεν μου ζητήθηκε από τον ίδιο κάτι τέτοιο. Επικοινωνούσε τακτικά μαζί μου και με ενημέρωνε για τα αποτελέσματα του ακόμη και όταν αυτά ήταν απογοητευτικά. Πραγματικά εκτίμησα πολύ ότι όλο αυτό το διάστημα δεν αισθάνθηκα ποτέ ότι δε ξέρω που βρισκόμαστε αν και του είχα δώσει όλο το ελεύθερο να μην πιεστεί χρονικά αφού λόγω της κατάστασης και της δουλειάς μου δεν υπήρχε περίπτωση να πάω κάπου.
Για να είμαι ειλικρινείς δεν περίμενα πως θα τα καταφέρει χωρίς να θυσιαστεί κάτι άλλο στο συνολικό αποτέλεσμα (είχε συζητηθεί και αυτό το ενδεχόμενο). Το συνολικό αποτέλεσμα είναι μια περισσότερο σφιχτή ανάρτηση (χωρίς να είναι κουραστική) οπότε επέλεξα να μείνω με το εργοστασιακό ελατήριο μέχρι να κάνω ένα διήμερο με τον έξτρα εξοπλισμό διανυκτέρευσης και να δω πως θα τα πάει και εκεί. Δώσαμε ελάχιστη παραπάνω προφόρτιση και αυτό ήταν όλο σε σχέση με το ελατήριο.
Σήμερα οι δοκιμές λοιπόν, τις οποίες έκανα με την εργοστασιακή σέλα γιατί ήθελα να δω τις διαφορές με ίδιες συνθήκες οδήγησης.


Η ανάρτηση πλέον διαβάζει πολύ καλύτερα το έδαφος και αυτό που έκανε αισθητή διαφορά ήταν η δύναμη, η οποία μεταφέρεται με πολύ καλύτερο τρόπο. Έχει γίνει πολύ πιο παιχνιδιάρικη η αίσθηση της μηχανής αφού και το μούτρο της σηκώνεται σημαντικά ευκολότερα. Επίσης μεταφέρει ακόμη μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας όταν χουφτώνω το γκάζι σε συνεχόμενα σαμαράκια. Η απόσβεση μετά από μικρά άλματα πλέον είναι όπως πρέπει, πράγμα που με έκανε να καταλάβω καλύτερα το πρόβλημα που είχα μέχρι πρότινος.
Επιστροφή στο σπίτι, λύσιμο σέλας και αντικατάσταση με τη νέα της Seat Concept... και ξανά για νέα βόλτα στο πιστάκι.

Στο χώμα δεν είδα σημαντικές διαφορές σε σχέση με τη σέλα. Το ύψος σέλας ανέβηκε κατά ένα εκατοστό περίπου, παρ' όλο που η συγκεκριμένη ήταν η στάνταρ επιλογή (υπάρχει ψηλότερη όπως υπάρχει και χαμηλότερη). Αν μείνει έτσι (γιατί μπορεί να κάτσει λίγο εν καιρό) θα μου αρέσει διότι με έφερε σε καλύτερη θέση όταν χρειάζεται να οδηγήσω κοντά στο ντεπόζιτο. Ως προς την άνεση δε μπόρεσα να καταλάβω πολλά πράγματα στο μισάωρο που σπατάλησα με φορεμένη τη νέα σέλα. Αυτό θα το δω και θα μεταφέρω εντυπώσεις από κάποια OnOff-άδα διαρκείας.

