Η διαφορά ενός λιτρου "mineral" oil & ενός λίτρου "synthetic base" oil ,είναι η επί τις % αναλογία χημικών πρόσθετων στο λίτρο λαδιού.
Ολα τα σύγχρονα λαδια έχουν πρόσθετα (κ τα ορυκτέλαια) ,κ αναγράφουν στις συσκευασίες τους προδιαγραφές ,οι οποίες ΥΠΕΡκαλύπτουν αυτές που απαιτούν τα μανιουάλια κινητήρων 30ετίας.
Τα οποία παρεπιπτόντως ,τότε ,συνιστούσαν ορυκτέλαια.
Είναι επίσης διαπιστωμένο ότι ,όσο περισσότερο λάδι/λίτρο μπουκαλιού ,τόσο μικρότερη κατανάλωση λαδιού.
Αυτός είναι ο κύριος λόγος που ,σε αερόψυκτους κινητήρες παλαιάς τεχνολογίας ,προτείνονται κ προτιμούνται ορυκτέλαια (τα οποία σαφώς κ έχουν πρόσθετα κ σαφώς κ καλύπτουν προδιαγραφές)
Η BMW MOTORRAD πχ ,για τους αερόψυκτους R1200 κινητήρες μέχρι του 2009 ,επισήμως ,προτείνει κ βάζει ορυκτό 20/50 ,
κ επίσης επισήμως ,προτείνει επόμενο σερβις μετά από 10,000χλμ ,ναι ,με το ορυκτ-έλαιοΝ.
Αν ξεκινήσουμε γενική λαδο-συζήτηση όμως ,δεν θα'χει τελειωμό.
Τα BelRay Thumper συγκεκριμένα ,μια κ αναφέρθηκαν ,τα εχω δοκιμάσει εκτενώς σε διάφορα μοτέρ.
Στο Τενερέ μου πχ ,όπου κ κατανάλωση μεγάλη είδα ,κ κουράστηκαν γρήγορα(μηχανικοί θόρυβοι & αίσθηση σασμάν)
Στο TTR μια από τα ίδια.
Το XR400R ,τα ρούφαγε σαν τον Ορέστη Μακρή.
Ο Γκάντις ,το ίδιο.
Μετά από δαύτα ,μια κ μιλάμε για τον Γκάντι ,μπήκαν LiquiMoly 15/50.
Eπίσης έδειξε σοβαρή κατανάλωση λαδιού /1000χλμ.
Κατόποιν τούτων ,το δεδομένο ήταν οτι ο Γκάντις πίνει λαδι.
Οπότε κ αποφασίστηκε
1)να έχει περισσότερο λάδι κ λιγότερα χημικά πρόσθετα(βλ.mineral)
2)να ελέγχεται συχνά η στάθμη
3)να αλλάζονται συχνότερα ,αντί να συμπληρώνονται ,ώστε να έχει συνεχώς καθαρό & φρέσκο λάδι
Ο Κωστής ,μετά από 12 χρόνια συμβίωσης με την "ζημιάρα" ΜπέΜπα ,απλά δεν έδωσε την πρέπουσα σημασία στον τρόπο ,με τον οποίο έχουν αποδειχτεί "αξιόπιστα" ,τα (παλαιάς κοπής τουλάχιστον) Χόνδα.
ε
αμα δεν έχει όμως
ΠΑΘΑΙΝΕΙ
βασικά
ΠΕΘΑΙΝΕΙ
όπως κ όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης άλλωστε.
ΥΓ.1. Η κατανάλωση λαδιού παραμετροποιείται τραγικά +&- ,αναλόγως συνθηκών.
Ειδικά στα μεγάλα μονοκύλινδρα.
Καποιος που κινείται μόνιμα σα να "κουβαλάει αυγά" ,δεν θα δει την ίδια κατανάλωση λαδιού ,μέ κάποιον που "τον σπάει τον καρπό" του.
ΥΓ.2. Παίζει ακόμα η πιθανότητα κάποιου προβλήματος στην αντλία λαδιού ,ή στο κύκλωμα ,κάτι το οποίο πιθανόν προκάλεσε ελλειπή λίπανση ,κ το οποίο ακόμα δεν έχει διερευνυθεί.