Κώστα
gsmaniac το πρόβλημα συνέβει σε εσένα αλλά μέσα από αυτό μαθαίνουμε όλοι.
Γύρω από τα λάδια έχω ακούσει και διαβάσει τόσα πολλά και έχω αντιληφθεί ότι κυκλοφορούν πολλές και διάφορες φιλοσοφίες μεταξύ των δικυκλιστών. Κάποιες από αυτές μπορεί να είναι υπερβολικές αλλά δεν ενέχουν κινδύνους (π.χ. αλλαγή ημισυνθετικού λαδιού κάθε 1000 χλμ) κάποιες άλλες -δε θα πω παραδείγματα- ισοπεδώνουν τα πάντα ως ίδια και μπορεί να εκθέσουν σε σοβαρούς κινδύνους τον κινητήρα μιας μοτοσυκλέτας. Ούτε θα κάτσουμε τώρα να αναλύσουμε τα χιλιο-γραμμένα περί SAE και του τι σημαίνουν τα πρώτα ψηφία που προηγούνται του W και αντίστοιχα του τι σημαίνουν τα ψηφία τα οποία ακολουθούν.
Φυσικά το marketing κάθε εταιρείας λαδιών προσπαθεί να προσελκύσει πελάτες, αυτό όμως δε σημαίνει πως μπορούν να συγκριθούν εταιρείες όπως οι Castrol, Bel Ray κτλ, με μικρές εταιρείες. Να κάνω μια σημείωση ως σημαντική, δηλαδή την ύπαρξη έρευνας κι εξέλιξης που υλοποιούν αυτές οι εταιρείες, οι λεγόμενες "μεγάλες". Οι υπόλοιποι απλά αντιγράφουν όσο και αν μπορούν. Το ερώτημα που θέλω να κάνω είναι τελικά ποιο ορυκτέλαιο έβαλες; Γιατί αν έβαλες κάποιο της πλάκας, sorry αλλά ούτε τις ετικέτες και τις προδιαγραφές που αναφέρουν στη συσκευασία δεν εμπιστεύομαι. Και μη μου πει κανείς περί έγκρισης εισαγωγής και προδιαγραφές κτλ... στην Ελλάδα ζούμε, όλα έγκριση παίρνουν, μέχρι και τα σάπια κρέατα αλόγων...
Επομένως για μένα, το ρίσκο πάντα είναι μικρότερο με κάτι επώνυμο και σοβαρό.
Το Thumper της Bel Ray που σου πρότεινα είναι ένα ημισυνθετικό λάδι, στοχευμένο για μονοκύλινδρους κινητήρες, συμπεριλαμβανομένων των αερόψυκτων με υγρό συμπλέκτη. Συμφωνώ πως όλα τα λάδια δε δουλεύουν το ίδιο γλυκά ή αποδοτικά σε όλες τις μοτοσυκλέτες, ξέρω όμως πως τα Thumper χρησιμοποιούνται επιτυχώς στη παρέα σε TT600R και σε Dominator και άσχετα από αυτό εξασφαλίζουν μια καλή προστασία του κινητήρα -.
Αυτό που έχει πραγματικά σημασία είναι πως τα πρόσθετα που υπάρχουν σε ένα λάδι, είτε αυτό είναι ορυκτέλαιο, είτε ημί-συνθετικό, έχουν λιπαντικά χαρακτηριστικά ή πιο σωστά, έχουν στόχο τη βελτίωση των λιπαντικών ιδιοτήτων του λαδιού. Τι σημαίνει αυτό απλά και πρακτικά; Σημαίνει πως αν βάζεις ένα λίτρο λάδι στο κινητήρα, αυτό που μπαίνει μέσα είναι ένα λίτρο λιπαντικού υγρού όπως και να θέλει αν το βαφτίσει κάποιος. Δεν είναι δηλαδή σε καμία περίπτωση περισσότερο ωφέλιμο το ορυκτέλαιο.
Ορυκτέλαιο και boxer BMW... χμ, όλοι λίγο-πολύ ξέρουμε πως έχει εντελώς διαφορετική λειτουργία και το λάδι καλείται να κάνει λιγότερα πράγματα από οτι σε έναν κλασικό κινητήρα μοτοσυκλέτας.