Μήπως τελικά τα μεγάλα ON-OFF είναι πιο ιδανικά για τις χωμάτινες βόλτες μας?

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Απατώντας στο αρχικό ερώτημα του Γιάννη Aldebaran θα απαντήσω κάπως απόλυτα... όχι!
Κατά τη προσωπική μου άποψη τα μεγάλα On/Off δεν ήταν, δεν είναι και δε πρόκειται ποτέ να είναι τα ιδανικά μηχανάκια για τις χωμάτινες βόλτες μας,

ΑΝ μπορεί να υπάρχει ένα σχετικώς ιδανικό σχήμα, αυτό υποχρεωτικά είναι διπλό και ΔΕΝ συμπεριλαμβάνει μεγάλο On/Off. Συμπεριλαμβάνει ένα μικρό μονοκύλινδρο μέχρι 400cc και ένα μεσαίο δικύλινδρο 650-800cc (το δεύτερο με τα δεδομένα του σύγχρονου μοτοσυκλετισμού). Αν το σχήμα δεν μπορεί να είναι διπλό αλλά "υποχρεωτικά" μοναδικό θα αποδεχθούμε ως σχεδόν ιδανικό, το μεσαίο δικύλινδρο για τις χωμάτινες βόλτες μας.

Το σκεπτικό μου βασίζεται στις δυνατότητες επιλογών που έχουμε εν έτη 2020, δηλαδή:
α) Στο ότι τα μικρά μονοκύλινδρα δεν έχουν τους κραδασμούς των μεγάλων μονοκύλινδρων και ειλικρινά δε στερούνται ικανότητας ταξιδιού σε σχέση με τα μεγάλα αδέλφια τους.
β) Στο ότι τα μεσαία δικύλινδρα μπορούν άνετα να αλωνίσουν την Ελλάδα και αν σε ενδιαφέρει να κάνεις "τέτοιο" ταξίδι στο εξωτερικό το σχετικά χαμηλό βάρος είναι πάλι ζητούμενο.
γ) Τα μεγάλα On/Off έχουν μόνο ένα πλεονέκτημα στην άσφαλτο, πουθενά αλλού. Αλλά εδώ δε μιλάμε για ταξίδι στην Ευρώπη...

Τα παραπάνω τα γράφω ως γενική τοποθέτηση, στο βαθμό που μπορώ να ανταποκριθώ στο ερώτημα βλέποντας το από έξω χωρίς τις ειδικές καταστάσεις που αγκαλιάζουν τον κάθε έναν από εμάς.

Πιο ειδικά τώρα.
Τέτοια ερωτήματα, μας ταλανίζουν όταν "μπορούμε" να κάνουμε και αλλιώς (π.χ. μια προσθήκη ή μια αντικατάσταση στο στάβλο).
Όταν όμως ΔΕΝ μπορούμε, τότε.... όλα γίνονται προσαρμόζοντας το τρόπο σκέψης. Μενταλισμός και διαχείριση. Για να μην απλώνομαι λοιπόν με παραδείγματα δεξιά και αριστερά θα γράψω πως το χειρίζομαι εγώ, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα το πρόσφατο Troffy 2020.
Οι περισσότεροι γνωρίζετε πως η μοτοσυκλετιστική μου έκφανση παράγεται μέσα από μια μηχανή 250cc. Φέτος ήρθα στο Troffy οδικώς. Δεν υπήρξε ούτε μια στιγμή που να με "γονάτισε" ηθικά η σκέψη της επιστροφής. Ούτε η υλοποίηση της. Αντιθέτως την ημέρα της επιστροφής πρόσθεσα αν θυμάμαι καλά, περίπου 160 με 180 χιλιόμετρα πηγαίνοντας στο Πάντα Βρέχει και διασχίζοντας το διάσελο της Καλιακούδας. Ο δρόμος της επιστροφής για την Αθήνα έγινε περνώντας πάλι μέσα από το Καρπενήσι. Αυτό το 4ήμερο λοιπόν των τριών διανυκτερεύσεων και των 1200 χιλιομέτρων έγινε μια περιπέτεια που δεν περιείχε μόνο τα σχεδόν 600 χωμάτινα χιλιόμετρα, αλλά και τα 600 ασφάλτινα χιλιόμετρα. Ναι, για εμένα και για το τρόπο σκέψης μου έγινε μια περιπέτεια και το ασφάλτινο τμήμα της εκδρομής. Δεν ήταν απλώς μια διαδικασία διεκπεραίωσης μεταφοράς από το ένα σημείο στο άλλο. Ταξίδευα με 110 χλμ/ω και την ταχύτητα αυτήν την μετέτρεψα εγκεφαλικά στα 140-150 των μεγάλων. Με συσσωρευμένη τη κούραση 4 ημερών έδωσα εντολή στον εγκέφαλο μου να αγνοεί το πόνο στα οπίσθια, τόσο που αν δε με σταμάταγαν οι συνταξιδιώτες μου... δε θα σταματούσα γιατί πραγματικά είχα μπει σε τέτοια πνευματική κατάσταση που δεν με απασχολούσε πλέον αυτό. Η περιπέτεια μου λοιπόν, ξεκίνησε και τελείωσε στην Αθήνα, όχι στο Καρπενήσι, γιατί αυτή είναι η χαρά που μπορεί να μου δώσει η μικρή μου μοτοσυκλέτα. Είναι ευτυχία για μένα να πραγματοποιώ τέτοια On/Off ταξίδια με τη μοτοσυκλέτα που τα ονειρεύτηκα. Σε αυτό το τελευταίο που γράφω δώστε σημασία. Το ίδιο ήθελα να συμβεί και στο Troffy του 2019 αλλά δε μου το επέτρεψαν οικογενειακοί και επαγγελματικοί λόγοι, πέρυσι.

Αυτές είναι οι σκέψεις μου.
 
Τελευταία επεξεργασία:

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Τείνω να συμφωνήσω και εγώ με τους προλαλησαντες στην εύρεση ενός μεσαίου για όλα τα γούστα. Ναι δεν θα πας όπως με ένα κατσίκι στα χώματα, αλλά θα πας ένα Έβρο και πίσω και δε θα το σκεφτείς. Θα το φορτώσω σαν μουλάρι με μπαγκαζια και είδη camping και θα πάω δικαβαλος βόλτα. Ότι κάνω και τώρα δηλαδή. (STF ακούς; Καταλαβες που θέλω να το πάω; )

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Εγώ κατάλαβα.
Μια άλλη αλήθεια όμως είναι πως αν υπάρχει η κατάλληλη παρέα το μέσο δεν έχει σημασία.
 

vassat

Μέλος
Περιοχή
Χαλάνδρι
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
F650 GS Dakar MY '03
Sprint ST 1050 MY '06
...διαβάζοντας τα παραπάνω και επειδή κατά καιρούς,
με πιάνουν κάτι ονειρο-κ@λοπιλάλες
να αλλάξω το Ντακάρ (..λέμε τώρα..),
το ερώτημα συνοψίζεται στο εξής:
Τ700 ή 690/701 (>19) ;;;
// Β
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
...διαβάζοντας τα παραπάνω και επειδή κατά καιρούς,
με πιάνουν κάτι ονειρο-κ@λοπιλάλες
να αλλάξω το Ντακάρ (..λέμε τώρα..),
το ερώτημα συνοψίζεται στο εξής:
Τ700 ή 690/701 (>19) ;;;
// Β
Τη γνώμη μου θα στη πω όταν αφήσει ο "ακατανόματος" ιός να σε δω από κοντά σε έναν καφεδάκο.
 

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος Καβάλας
Όνομα
Al
Μοτό
?
...διαβάζοντας τα παραπάνω και επειδή κατά καιρούς,
με πιάνουν κάτι ονειρο-κ@λοπιλάλες
να αλλάξω το Ντακάρ (..λέμε τώρα..),
το ερώτημα συνοψίζεται στο εξής:
Τ700 ή 690/701 (>19) ;;;
// Β
Exουν κι άλλοι παρόμοιες ανησυχίες και διλήμματα!
 

HAWK_46

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
Μηλοκλέφτη
Τα λαστιχα που φορας στο 990 που δεν τα λυπάσαι στην εθνικη και τα 900χλμ, σε καλύπτουν στο χωμα και στην ανεση?
Γιατι αν κανεις υποχωρήσεις, τοτε δεν ειναι συγκρίσιμο το δίλημμα.
 

JACOBS95

Μέλος
Περιοχή
ΔΡΑΜΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R1100 GS
παιρνεις ενα Τ700 ,εχεις δυο σέλες ,μια comfort για ταξιδια και μια offroad και τελειωσες. Περιμενω να βγαλει η ΚΤΜ το 490 ,πιστευω οτι με καμια 50 αλογατα και περιπου 170 κιλα θα ειναι και αυτο ιδανικο. το 390 το θεωρω φτηνο(κατασκευαστικα) και λιγο . ενδιαφερων μηχανακι ειναι το cb500x με το πακετο raid (+2500€)
 

Takisg

Μέλος
Περιοχή
Κόρινθος
Όνομα
Τακης
Μοτό
Husaberg fe 550 2006
Αφού λύσαμε τα προβλήματά
Δίχρονο vs τετράχρονο
250 vs open
Ευρώπη vs Japan
Πάμε γερά στο single vs twin.
Για μένα δεν υπάρχει το πολυεργαλείο που τα κάνει όλα και συμφέρει. Η επιλογή για 3 μηχανάκια (και τρέιλερ ) ίσως η καλύτερη και οικονομικότερη αν το καλοψάξουμε


Στάλθηκε από το SM-G950F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Εγώ κατάλαβα.
Μια άλλη αλήθεια όμως είναι πως αν υπάρχει η κατάλληλη παρέα το μέσο δεν έχει σημασία.
Αυτό που εμένα με προβληματίζει σε ότι αφορά τις δύο (η και τρείς αν μπορεί κανεις) μηχανές, είναι ότι η κάθεμία θέλει επιπλέον λεφτά να τη φέρεις στα μέτρα σου (σχάρες, αξεσουάρ, κλπ.) για να κάνεις τα ταξίδια που θές με την καθεμία. Αν βγάλω το οικονομικό απο τη μέση συμφωνώ μαζί σου στο να έχεις ένα μικρό κατσίκι για χωμάτινες και ένα μεσαίο για μικτές ή ασφάλτινες. Το μικρότερο βάρος εκτός δρόμου είναι βάλσαμο και σε αφήνει να απολαύσεις τη διαδρομή η να δοκιμάσεις να περάσεις κάπου που δε θα σκεφτόσουν ποτέ με το μεσαίο. Βέβαια ο konkost δε νομίζω ότι τον σταμάτησε ποτέ το βάρος και ο όγκος του ΤΑ.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Τρέιλερ.... Μεσαίο ή μικρό, η λύση είναι αυτή..
Τα μεγάλα είναι άλλη κατηγορία και άλλο θέμα συζήτησης.

Τα μονοκυλινδρα θέλουν τρέιλερ... Και όλα γίνονται εύκολα.
Ραντεβού στον Γράμμο.
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Τρέιλερ.... Μεσαίο ή μικρό, η λύση είναι αυτή..
Τα μεγάλα είναι άλλη κατηγορία και άλλο θέμα συζήτησης.

Τα μονοκυλινδρα θέλουν τρέιλερ... Και όλα γίνονται εύκολα.
Ραντεβού στον Γράμμο.
Τί έχει στο Γράμμο και πότε;
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Καλημέρα σας (και συγνώμη για το σεντόνι πρωί πρωί)

Λοιπόν ότι και να λέμε στο χώμα υπάρχουν για μένα 2 βασικοί κανόνες για να ευχαριστηθείς οδήγηση. Όλα ξεκινάνε από εδώ.

1. Μικρό βάρος

2. Λάστιχα

Όλα τα άλλα είναι συνάρτηση των παραπάνω.

Στο εντούρο για παράδειγμα που συνήθως οι διαδρομές περνάνε από πολύ δύσβατα μονοπάτια, οι μηχανές είναι max 120 κιλά και τα λάστιχα αμιγώς χωμάτινα.

Όταν όμως μιλάμε για travel enduro, μεγάλη ονοφάδα, πολυήμερη χωμάτινη διάσχιση ή όπως θέλετε πείτε το τα πράγματα αρχίζουν να μπλέκουν σε συνάρτηση με τους 2 παραπάνω κανόνες.

1. Το μικρό βάρος είναι πρόβλημα στο φόρτωμα αφού χρειάζεται πιο γερό υποπλαίσιο, βασεις για σαμάρια, σκαρες κτλ. Όποτε τα καθαρόαιμα εντούρο τα αφήνουμε στην ακρη.

2. Χρειάζονται λάστιχα που να αντέξουν τα πολλά χιλιόμετρα της ασφάλτου πριν και μετά την χωμάτινη βόλτα. Το φόρτωμα επηρεάζει και την φθορά των ελαστικών. Για παράδειγμα ακόμα και σε φορτωμένο ελαφρύ εντουρακι ον οφ ένα ζευγάρι FIM λάστιχα δεν θα αντέξουν πολύ και κυρίως το πίσω.

Όποτε κανοντας travel enduro αρχίζουν οι συμβιβασμοί ανάλογα με τις επιθυμίες του αναβάτη, την εμπειρία και την τσέπη του, την δυσκολία της διαδρομής και τις καιρικές συνθήκες.

1. Δυσκολία διαδρομής.
Αν η διαδρομή είναι δύσκολη και λασπωμενη ένα μεγάλο ον οφ θα είναι πρόβλημα για κάποιον άπειρο. Ο έμπειρος θα περάσει αλλά με δυσκολία. Τα Xtreme χωμάτινα λάστιχα θα βοηθήσουν στο χώμα αλλά στην άσφαλτο αν πχ βρέχει θα είναι μεγάλο πρόβλημα.

2. Το φόρτωμα τώρα, σαφώς δεν επηρεάζει πολύ την συμπεριφορά των μεγάλων ον οφ αλλά με τα μικρά υπάρχει θέμα. Θα χρειαστούν προσθήκες, ενισχύσεις, αλλά settings ίσως και πιο σκληρά ελατήρια στις αναρτήσεις και σίγουρα αν φορτωθούν πολύ επηρεάζεται πολύ η συμπεριφορά τους.

Η Χρυσή τομή λοιπόν για μένα είναι κάτι ενδιάμεσο, ένα μονοκύλινδρο ψηλόφτερο 600 με ροπάτο μοτέρ, γερό υποπλαίσιο, πιο μεγάλο ρεζερβουάρ και ένα μικρό φαίρινγκ για τον αέρα. Δυστυχώς η κατηγορία φθίνει για διάφορους λόγους και για αυτό πχ τα μεταχειρισμένα tenere 660 κρατάνε τιμές. Προσωπικά θα αγόραζα ένα ελαφρύ τέτοιο ονοφ αν υπήρχε. Είχα κάποτε ένα klr 650 και ήταν πολύ καλό για τέτοια χρήση.

Όμως...

Με ένα 600ρι μονοκύλινδρο υπάρχει θέμα στην άσφαλτο σε μεγάλα και δικαβαλα μακρινά ταξίδια. Και εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι τα μεγάλα ον οφ. Πολλοί τα προτιμούν γιατί είναι πολυτάλαντα, μαζί και γω. Και όταν η τσέπη είναι μεγάλη, πραγματικά υπάρχουν φοβερές επιλογές. Όταν είναι μικρή αρχίζει και ζορίζει λίγο το πράμα.

Και καταλήγω στο παρακάτω συμπέρασμα. Γιατί να μην ακολουθήσει την παρέα σε χωμάτινες αναζητήσεις ένας με μεγάλο ον οφ που δεν έχει την δυνατότητα να συντηρεί και ένα μικρό?

Όποτε η ιδανική μοτοσυκλέτα για χωμάτινη χρήση είναι αυτή που έχουμε, αυτή που μπορουμε να υποστηρίξουμε οικονομικά και αυτή που μας κάνει τα κεφια με τους λιγότερους συμβιβασμούς.

Προσωπικά έχω 3, παλιότερης σχεδίασης αλλά με μεγάλο φάσμα χωμάτινης χρήσης οπότε μένω όπως είμαι.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Τί έχει στο Γράμμο και πότε;
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Είναι το αγαπημένο μου βουνό. :yew:

Και λόγω θέματος να ένα ωραιο παράδειγμα. Θα ανέβω στον Γράμμο με το CCM ενώ υπάρχει το 1150?
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Είναι το αγαπημένο μου βουνό. :yew:

Και λόγω θέματος να ένα ωραιο παράδειγμα. Θα ανέβω στον Γράμμο με το CCM ενώ υπάρχει το 1150?
Δεν κάνει το gs για χωμα
 
Top Bottom