Χωρίς να σε γνωρίζω, θα πω +937 σε σένα και το παραπάνω ποστ.
Αυτό το ''είπε ο τάδε, μου είπε ο δείνα, έγραψε ο τάδε ότι το CF Moto είναι το καλύτερο βαλιου φορ μάνει και πάει παντού όπου πήγαν και τα άλλα λα λα λα. '' είναι η κωμωδία που μπορείς να την γυρίσεις και ταινία. Τι σημαίνει vfm ωστόσο κανείς δεν μπορεί να ορίσει. Για μένα είναι ένα λάθος κριτήριο, και το λέω το κριτήριο του φτωχού, χωρίς να θέλω να προσβάλλω κανέναν. Είναι το CF Moto vfm? Τι σημαίνει αυτό? Αυτό το ξέρουμε επειδή είδαμε πέντε τιμές στον τιμοκατάλογο ή επειδή μετά απο 10 χρόνια το ένα σκόρπισε και το CF moto ακράδαντο δεν έχει ούτε έναν τριγμό? Είναι τα Lexus vfm? Ξέρω γω. Πάντως μετά απο 10 χρόνια, ένα Polo είχε φτάσει εύκολα τα χρήματα ενος CT200h και μου είχε βγάλει και την Παναγία. Αρα για μένα, είναι vfm. γιατί ναι μεν τα έδωσα μπροστάτζα, αλλά δεν ξανα-ασχολήθηκα. Ποτέ. Το βλέπουμε κλασσικά με τους Printer. Είχαμε εδώ στην δουλειά (ακόμα τον έχουμε) έναν HP Laser Colour. 400 Ευρώ τα μελάνια (400 και ο Printer καινούργιος). Πήραμε εναν της Canon. Maxify. Ταχύτατος, πολύ καλή ποιότητα, όχι Laser και δεν θυμάμαι πότε πήραμε μελάνι τελευταία φορά. Και λάθη? Μηδέν. Κόστος απόκτησης? Κοντά στο 1000ρικο λιανική. Αν βλέπαμε μόνο τον τιμοκατάλογο, κάποιος θα έλεγε ''μα ο Canon έχει πάνω απο τα διπλάσια χρήματα'' . Αυτό δεν είναι σωστό , 100% κριτήριο. Μας το
έχουν κάνει κριτήριο τα περιοδικά και η ζωή μας ίσως. Αλλά ας ξεφύγουμε επιτέλους.
Λες και ξέρει το
όποιο περιοδικό, site, τύπος, ο ΄τύπος' και δεν ξέρω γω ποιός, τι θέλω
εγώ για να κάνω το κομμάτι μου.
Εγω μπορεί να θέλω να αγοράσω ένα μοτόρι να το κοιτάω στην πλατεία για καφέ και όταν μου πέσει στα τέτοια μου το τεπόζιτο γιατί έχω αλλα τέσσερα σε παραγγελία για να είμαι έτοιμος.
Άλλος μπορεί να θέλει να πάει χώμα να το κάνει κοκορίκο και να βγει στα βουνά.
Αλλος να θέλει δικάβαλο με γυναίκα και άσφαλτο.
Άλλος δικάβαλο και νησιά χώμα. Λες και εν έτη 2023 έχει κακές μοτοσυκλέτες παγκοσμίως. Αυτό που εγώ θα έλεγα έχει κακές σε >
- Ευκολία σε λύσε δέσε
- Αξιοπιστία σε λύσε δέσε
- Αξιοπιστία στον χρόνο σε μηχανολογικά θέματα
- Αξιοπιστία σε βάθος χρόνου σε πλαστικά/βερνίκια/κουμπώματα κλπ.
- Ίσως να έβαζα εδω ευκολία πώλησης.
Δεν έχει όμως μοτοσυκλέτες με ''κακές'' αναρτήσεις, με ''κακούς'' κινητήρες και με ''κακά τεπόζιτα''. Αυτά πρέπει να μπουν γιατί αλλιώς θα διαβάζαμε περιοδικά με Excel μόνο. (και τα Excel δεν πουλάνε).
Τα πραπάνω είναι πολύ σημαντικά θέματα που μαζί με τον φιλικό ή εχθρικό αντιπρόσωπο μπορεί να καθορίσουν την αγορά μιας, έναντι μιας άλλης. Αν η κρίση μας είναι καθαρά οικονομική , τότε ''sort by lowest to highest ' και πήραμε απόφαση εύκολα. Μιλάω πάντα για το ''αγοράζω μοτό για 6-7 χρόνια'' . Αν θέλω μοτό για διετία, τότε πάμε αλλού.
Εγώ θα κοιτούσα
- Test ride
- να δω συμμετοχές αν θέλω της μοτοσυκλέτας απο ιδιώτες σε αγώνες
- Να δω κόσμο σε σχολία/adventure (KTM rally πχ. ή Yamaha που κάνει αντίστοιχα με το Τ7)
- Να διαβάσω FB, φορουμ κλπ. απο ιδιώτες. Απο επαγγελματίες χορτάσαμε.
Διαβάζω κιλά, ίππους, ιπποδύναμη, ηλεκτρονικά και δεν ξέρω γω τι. Πολύ δυνατό το τεστ ride του Τ700 τότε που έμπαινες και χώμα. Πολύ καλό και πραγματικά έβλεπες ότι ήθελες αν ήθελες να το πάρεις. Αλλά ότι και να λέμε, αν δεν το οδηγήσεις εσυ, θα διαβάσεις τώρα την κάθε παντόφλα του καθενός. Λες και 5 κιλά θα κάνουν την διαφορά στο χώμα. Η ότι το Transalp είναι σκατά στο χώμα σε σχέση με το Suzuki. Για τον μέσο αναβάτη? Αλήθεια τώρα...
Ότι και να διαβάζετε, να θυμάστε ένα πράγμα. Ότι απο την στιγμή που κάποιος ζει απο την διαφήμηση, ε, τότε όπως και να το κάνεις τα όρια στενεύουν στα κείμενα. Αν βάλεις τώρα και το Ελληνικό δαιμόνιο δεν θες και πολλά για να πάρεις πρέφα τι γίνεται. Παλιά, πολύ παλιά, διάβαζα περιοδικά για να δω τα χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας. Πως ήταν τα όργανα, τι λάμπες φορούσε ξέρω γω, λάστιχα, μονόμπρατσα, άντε και καμια τελική, διάσταση αναρτήσεων, διαδρομές κλπ. Αυτά δηλαδή που δεν μπορεί να τα ''μασκάρει'' ενας ανθρώπινος παράγοντας. Σε λίγους μου άρεσε και το κείμενο, ιδίως όταν ήταν και μηχανολογικά πλεγμένο. Πάντα όμως έβλεπα ποιός το γράφει και τι είναι. Αν το γράφει ο Μπούστας, το γράφει απο την σκοπιά του αγωνιζόμενου, αν το γράφει ο Μάκης ο μεντεσές απο την μεριά του καθημερινού αναβάτη. κλπ.
Κάτι τελευταίο. Κάποτε τα περιοδικά,
όντως ζούσαν απο τις πωλήσεις στα περίπτερα. Τώρα και μηδέν να πουλήσουν, υπάρχουν αρκετά έσοδα απο την διαφήμηση. Οπότε ας πράξουμε αναλόγως.
Θες να αγοράσεις? Πήγαινε πάρτο test ride και όλα τα υπόλοιπα είναι να είχαμε να λέγαμε. Πήγαινε δες το, μίλα με κόσμο, φίλους, φορουμ κλπ. Ρώτα, δες.
Θα σταθώ λίγο εδώ (στο παρακάτω) γιατί λίγο υπάρχει μια εμπλοκή στο συγκεκριμένο θέμα και ένα αρκετά μεγάλο μένος,
ιδίως στον Ελληνικό έντυπο τύπο.
Έχω δει, στο εδώ φόρουμ, Τενερέ να κάνει το ψαλίδι κοτλέ, ΚΤΜ (σε ξένα φόρουμ), 790/890 να κόβουν βάση απο το πλαίσιο στον πύργο τους, και αναρωτιέμαι. Το Τενερέ είναι οκ επειδή κάνει 12 χιλιάρικα? Δεν αντλαμβάνομαι. Προφανώς και το τεπόζιτο είναι εκτεθειμένο, μπορείς όμως να βάλεις τα κάγκελα άμα θες. Λες και στο Norden που θα αλλάξεις 5 στρέμματα πλαστικό είναι οκ?
Έχω δει Τενερέ να κουρεύει το φίλτρο λαδιού και ομοίως 890. Έχω δει επίσης Africa 650/750 να θέλει φαναρτζή και όμως είναι τα
μόνα μηχανάκια της γενιάς τους που κυκλοφορούν ακόμα.
Αυτό με το ''αν πέσω τι θα πληρώσω'' είναι φάση ''αν παω χώμα και σκάσει το λάστιχο, τι θα μου κοστίσει η σαμπρέλα...'' . Πέφτεις, μηχανάκι χτυπάει. Πέφτεις απο το σταντ? Στο Τενερέ χτυπάει η εξάτμιση, στο Dx το τεπόζιο, στο KTM η αντλία βενζίνης ξέρω γω. Ε, και?
Αυτό εδώ είναι αρκετά Ελληνικό φαινόμενο (εννοώ το ''ψωνίζω βάσει του τι θα γίνει αν πέσει η μοτοσυκλέτα'' ). Δεν είναι κριτήριο για κανέναν σχεδιαστή μοτοσυκλετών. Κάποια μηχανάκια σερνόταν και το πλαίσιο όταν έπεφτες (CBR600F4iS) δεν το έκανε θέμα το τύπος τότε (συγκεκριμένα δεν είπε ποτέ τίποτα) κι ας γίνοταν σαν να έχει περάσει απο τρίφτη τυριού. Ναι, το Ducati Προφανώς πάει χώμα, αλλά δώστε λίγο χρόνο και ήδη έχουν βγεί πολλά κάγκελα, σίγουρα θα βγουν και άλλα πράγματα να προστετέψουν το τεπόζιτο. Εμένα μου φαίνεται τραγική κωμωδία το ''Βγήκε πιο όμορφο το Norden γιατί το Ducati ¨οταν πέφτεις χτυπάει το τεπόζιτο''. Ψηφίζουμε για ομορφιά τελικά ή για κάτι άλλο? Όμορφη σημαίνει ένα. Όμορφη. Τελεία. Το 998 ήταν πιο ωραίο απο το CBR. Κανείς δεν έβαλε στην εξίσωση πτώσεις, κόστος συντήρησης και κόστος απόκτησης. Λέμε ποιά μας αρέσει. Αλλά επειδή έχουμε και το Ελληνικό μας, είναι σαν να είμαι μπροστά στην κουβέντα των κριτών ''Είναι πολύ ωραίο, αν όμως πέσεις.... '' Και για να δέσει το γλυκό ''όταν πας χώμα, θα πέσεις'' . Και τότε με το Τ700 που μπορεί να φάω και καμιά αντλία νερού? Τι να πω...
Προφανώς και η κουβέντα στην καφετέρια θα είναι ''μα αν πέσω με το Τ700, δεν είναι σίγουρη η αντλία, ενω στο Dx σίγουρα θα χτυπήσει το τεπόζιτο.'' . Είπαμε, κάγκελα. Αν, λέω, αν τώρα... αν έτσι? Αν η Ducati τους έβαζε απο stock κάγκελα. Τι θα έλεγε ο κόσμος, τα περιοδικά και οι έμπειροι αναβάτες που γράφουν άρθρα? Προφανώς τίποτα.
Για μένα, όταν θέλω (πλέον, μετά απο 30 χρόνια επαφής με το αντικείμενο), όταν θέλω να αγοράσω μοτοσυκλέτα, κοιτάω να δω το Potential. Όχι τι μου δίνει η κάθε αντιπροσωπεία. Γιατί ΟΛΕΣ, έχουν κάνει περικοπές κάπου. ο-λ-ε-ς . Αρα, κοιτάω να δω που υστερεί η μία, που η άλλη και ποιά θα με αφήσει σε βάθος χρόνου να την φέρω στα μέτρα μου (1) και (2) να την κάνω όσο τούμπανο θελήσω εγώ. Αυτά τα βλέπεις ψάχνοντας στην πιάτσα, μιλώντας με ανθρώπους που την χρησιμοποιούν και όχι διαβάζοντας περιοδικό τον Αύγουστο στην παραλία. (δυστυχώς, αλλά έτσι είναι).
Εμένα πάντως αυτό το ''Ο τάδε έβγαλε το tade χειρότερο απο το deina'' μου θυμίζει φάση ''το CBR600 γυρνάει στις Σέρρες με τον πρωταθλητή 1.27 ενώ το R6 1.26 χαμηλό.'' , ο πρωταθλητής εκθειάζει το πόσο καλύτερο είναι το R6 σε αναρτήσεις και γενικό σύνολο και όταν πάει και το αγοράζει ο μέσος Έλληνας, Σέρρες θα γυρίσει 1.35.0 με το ένα, 1.35.0 και με το άλλο. Προσπεράστε αυτά τα κομμάτια γιατί (έτσι είναι η φύση μας) και όποιος το λέει κρίνει με το δικό του φίλτρο. Δώσε στον Bousta μηχανάκι στις Σέρρες θα σου πει 1543 πράγματα και κάτι ψιλά για όλα τα χιλιάρια της αγοράς. Εσυ κι εγώ, το ίδιο θα γυρίσουμε με όλα. Για μένα πρώτα παίζει τι θέλω εγώ (πχ. δικάβαλα ταξίδια και ηλεκτρονικά και όργανο απο άλλο πλανήτη) και εκτο έβδομο όγδοο τι έχει πει ο κάθε ''τέστερ'' στα περιοδικά. Χωρίς προφανώς να θέλω να θίξω κάποιον, την εργασία τους κάνουν οι άνθρωποι, εγω απλά λέω πως
εγώ κοιτάω μια αγορά μετά απο 30 χρόνια, και τι πιστεύω ότι πρέπει να κοιτάει κάποιος γιατί ''το είπε ο τάδε'' και ''το διάβασα εκεί'' , έχει φέρει κάποιους να πιστεύουν ότι η Γη είναι επίπεδη.
Μy2c
Δ.