Λοιπόν, μιας και τώρα πήρα χαμπάρι το θέμα (thnx @
Markas
Έψαχνα 250ρι Ον-Οφφ για χρήση όπως ακριβώς το λέει το όνομα της κατηγορίας. Και Ον και Οφφ. Τα Enduro και MX στα οποία κάνω μία βόλτα μεγάλη και μετά κλαίω τα λεφτά για μπιστόνι κτλ αποκλείονταν. Καινούριο σε νορμάλ τιμή ήταν τα KLX250 και CRF250L. Παπιά με κάποιες δυνατότητες εκτός δρόμου δηλαδή.
Ήμουν τυχερός και γνωστός μου πωλούσε ένα από τα ελάχιστα WR250R της Κρήτης. Ακριβό, ακόμα και ως μεταχειρισμένο αλλά πάλι φτηνότερο τουλάχιστον από καινούριο KLX250 και CRF250L
Το δικό μου είναι μοντέλο τέλος 2008 και είχε ήδη κάποιες μετατροπές από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη. Άλλο τιμόνι (το είχε στραβώσει σε πτώση), αποστάτες, FMF εξάτμιση από κινητήρα μέχρι τελικό και κοντύτερο γρανάζωμα. Το μηχανάκι είναι στα χέρια μου από το 2013 και δεν έχω μετανοιώσει στιγμή την απόκτησή του. Μέχρι τώρα είναι τέρας αξιοπιστίας, οικονομικό σε καύσιμο αλλά και σε τέλη κυκλοφορίας - ασφάλιστρα σε σχέση με κάποιο μεγαλύτερο. Γιατί ναι, δύσκολα μπορείς να το συγκρίνεις με άλλα 250ρια. Έχω από τη στιγμή της απόκτησής του και μετά οδηγήσει DT200 και KLX250 καινούριο (με μετατροπή για να βγάλει τα σωστά άλογα) αλλά και το DR250 του yns ή και ενός ακόμα φίλου. Μεγάλη απογοήτευση, ψόφια μου φάνηκαν! (καμία σχέση όπως τα θυμόμουν πιτσιρικάς
)
Στην οδήγηση, πάλι καμία σχέση οι αναρτήσεις που είναι και πλήρως ρυθμιζόμενες.
Γενικές εντυπώσεις:
Η μηχανή, λόγο μικρών κυβικών, δεν έχει αρκετή ροπή οπότε πρέπει να εκπαιδευτείς να τη δουλεύεις σε ψηλές στροφές και με φόρα. Με λίγη εξοικείωση, ανακαλύπτεις πως μπορείς να κάνεις απίστευτα πράγματα.
Google υπάρχει, θα βρείτε εύκολα ανθρώπους που έχουν κάνει το γύρο του κόσμου ή έστω πολύ μεγάλα ταξίδια με αυτό.
Φόρτωμα;
Αυτονομία; (νορμάλ 130-140 χλμ, έξτρα ντεπόζιτο 300+χλμ)
Το WR250R έχει κύριο στόχο να οδηγηθεί σε χώμα, αλλά δε θα κολώσει σε άσφαλτο.
Προσωπικά, το μηχανάκι το έχω οδηγήσει άσφαλτο για να πάω από το σπίτι σε κάποια δύσκολη χωμάτινη διαδρομή. Έχοντας το BMW, δεν έχει προς το παρόν νόημα άλλη χρήση. Στην άσφαλτο, ο μόνος περιορισμός που βάζω είναι ο εαυτός μου και πόσο θέλω να διατηρήσω τα λάστιχα. Αλλιώς ταξιδεύει άνετα με ταχύτητες 100-120, ότι ανηφόρα και να είναι. Σε επαρχιακό με στροφιλίκια δε, κολάζει και άγιο. Προσωπικά δε με ενόχλησε η σέλα αλλά το να αλλάξεις σέλα ή έστω γόμωση είναι το μόνο εύκολο. Για τσιγκούνηδες, υπάρχουν πολύ αποτελεσματικές κρέμες για τον ποπό
Χώμα:
Εδώ έρχεται η πραγματική αποκάλυψη! Πανάλαφρο, ακόμα και αν του βάλει κάποιος έξτρα ντεπόζιτο και μπαγκάζια θα είναι σαφώς ελαφρύτερο από πολλά άλλα. Αναρτήσεις; Σου επιτρέπουν να το χρησιμοποιήσεις ως μηχανάκι enduro και να χωθείς σε κάθε είδους τερραίν, απλά θα έχεις μία ταχύτητα κάτω σε σχέση με τα μηχανάκια της παρέας.
Προσωπικά, δεν έχω κάνει πίσω σε κάθε είδους τερραίν. Απλά σημαδεύω ένα σημείο στον χάρτη και φτάνω. Είτε είναι δίπλα στο σπίτι μου είτε 200 χλμ απόσταση.
Μάλιστα, όταν αποφασίζω να πάω βόλτα μόνος μου, πρώτη μου επιλογή για λόγους ασφάλειας θα είναι το WR. Γιατί; Γιατί λόγω αναρτήσεων και βάρους πέφτεις πολύ δυσκολότερα από το BMW αλλά και αν ακόμα πέσεις, η πιθανότητα τραυματισμού από το βάρος της μηχανής είναι αμελητέα.
Για να μη λέτε πάντως, ακόμα και ο Βροχίδης, προς WR μεριά κοιτούσε αρχικά στο ταξίδι στην Αφρική αλλά λόγο κόστους έκανε πίσω. Και αυτό είναι τελικά το μοναδικό πραγματικά ελάττωμα αυτής της μηχανής για αυτήν την κατηγορία. Κόστος αγοράς.
Το ότι λατρεύω το Yamahάκι μου νομίζω πως είναι προφανές.
Σε καμία περίπτωση πάντως δε θέλω να υποτιμήσω πολύ ικανές επιλογές παλαιότερων ετών αλλά και καινούρια.
Και τα XR ή τα DR παλιά αλλά και τα KLX και CRF τώρα, είναι με τη σειρά τους ικανά και οικονομικά.
Απλά εγώ δεν είμαι πλέον αντικειμενικός για τη σύγκριση
Υγ: Το "μειονέκτημα" του ψεκασμού για χώρες της Αφρικής ή Άπο Ανατολής είναι πλέον μύθος. Στο horizons unlimited έχει αναλυθεί αρκετά, όποιος θέλει το ψάχνει.