Στον αστερισμό τού F800GS: Μαστορέματα, Λύσεις, Πατέντες κλπ

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Βαγγέλη, η μόνη διαφορά που θα με προβληματιζε είναι τα παραπάνω Αmpere της μπαταρίας που έβαλες, δεν ξέρω αν υπάρχει ανορθωτης για πιο πολλά Αmpere, σε κυκλώματα ηλεκτρολογικα στο αντικείμενο που ασχολούμαι, πχ θα εβαζα εναν για πιο πολλά Α, δεν ξέρω αν ισχύει το ίδιο και σε αυτήν την περίπτωση αλλα θα το έψαχνα καλου κακού....
Δεν παίζει νομίζω ρόλο. Τα αμπερορια αφορούν τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Άσε που είναι ονομαστικά στη πράξη υπάρχουν διάφορες. Σε αμάξια βάζαμε από 45αρες μπαταρίες 55αρες να μιζαρει καλύτερα! Να πω ένα παράδειγμα. Έχουμε ένα φορτιστή μπαταριών ΑΑ Η ΑΑΑ. Φορτίζουμε μπαταρίες από 800mah μέχρι 2600mah. Απλά κάνει περισσότερο χρόνο να τις φορτίσει. Αυτό δίνει τάση και σιγά σιγά γεμίζει τα στοιχεία. Η τάση είναι στάνταρ. Τα αμπερ είναι άλλη ιστορία.
 

KO$74S81

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
. KTM 950 ADV 2004
.TM 250 2T 2010
Δεν παίζει νομίζω ρόλο. Τα αμπερορια αφορούν τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Άσε που είναι ονομαστικά στη πράξη υπάρχουν διάφορες. Σε αμάξια βάζαμε από 45αρες μπαταρίες 55αρες να μιζαρει καλύτερα! Να πω ένα παράδειγμα. Έχουμε ένα φορτιστή μπαταριών ΑΑ Η ΑΑΑ. Φορτίζουμε μπαταρίες από 800mah μέχρι 2600mah. Απλά κάνει περισσότερο χρόνο να τις φορτίσει. Αυτό δίνει τάση και σιγά σιγά γεμίζει τα στοιχεία. Η τάση είναι στάνταρ. Τα αμπερ είναι άλλη ιστορία.
Συμφωνώ η τάση δεν αλλάζει, θα κάνει μόνο παραπάνω χρόνο να φορτισει, δεν ξέρω αν θα τον ζοριζει τον ανορθωτη για να φορτισει την μπαταρία, εννοώντας αν θα τραβάει παραπάνω Α για την φόρτιση της, για αυτό το ανέφερα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

labros

Μέλος
Περιοχή
Ιλιον - Τζουμέρκα
Όνομα
Λάμπρος
Μοτό
Ντακαρίσιο
Μια μπαταρία με περισσότερα, σε λογικά πλαίσια ,αμπερορια ,όπως είπατε, απλά θέλει περισσότερο χρόνο ή δεν θα φορτίζει πλήρως σε μικρότερες διαδρομές. Εφόσον θα υπάρχει περιοδική συντήρηση από φορτιστή αυτό θα αναπληρώνεται και θα υπάρχει περίσσια ενέργεια για τις εξτρα καταναλώσεις των αξεσουάρ της μοτό.

ιδιαιτερότητα του 800 είναι όπως και κάποια άλλα μοντέλα της bmw πως ο ρυθμιστής τάσης που είναι ξεχωριστός από τον ανόρθωτη διαμορφώνει μια τάση ανάμεσα στα 13.6-14 (προσωπικά το βλέπω χρόνια στο βολτόμετρο μου αυτό) αντί για 14.2-14.4 που βλέπεις στα περισσότερα άλλα οχήματα.. Τον λόγο δεν τον κατάλαβα γιατί το έκανε έτσι η bmw αλλά οκ
Επιβεβαιώνω αυτό και για το gs 650 το ντακαρισιο ντε, με το rotax.
 
Τελευταία επεξεργασία:

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Συμφωνώ η τάση δεν αλλάζει, θα κάνει μόνο παραπάνω χρόνο να φορτισει, δεν ξέρω αν θα τον ζοριζει τον ανορθωτη για να φορτισει την μπαταρία, εννοώντας αν θα τραβάει παραπάνω Α για την φόρτιση της, οχι γιατί είναι πιο πολλα Αh, για αυτό το ανέφερα.
Μερικά απλες πληροφορίες για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους: Η μπαταρίες φορτίζουν όταν "σπρώχνουμε" ηλεκτρικό ρεύμα στα στοιχεία τους. Το ρεύμα είναι η ροή του ηλεκτρικου φορτίου στην μπαταρία και η τάση φόρτισης είναι η δύναμη με την οποία σπρώχνουμε το φορτίο αυτό. Φαντάσου το σαν ένα μπαλόνι που φουσκώνεις. Όσο αυξάνεται ο αέρας στο μπαλόνι τόσο αυξάνεται η πίεση και δυνατότητα του μπαλονιού να σπρώξει αέρα προς τα έξω. Έτσι και η μπαταρία : όσο φορτίζει αυξάνεται η τάση στα άκρα της. Για να συνεχίσουμε τη φόρτιση χρειαζόμαστε τάση μεγαλύτερη από αυτήν της μπαταρίας, αλλιώς η φόρτιση σταματάει. Η μέγιστη τάση φόρτισης για να μην έχουμε έκρηξη, όπως και στο μπαλόνι φουσκώνοντας το παραπάνω, ορίζεται από τον κατασκευαστή.
 

KO$74S81

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
. KTM 950 ADV 2004
.TM 250 2T 2010
Μερικά απλες πληροφορίες για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους: Η μπαταρίες φορτίζουν όταν "σπρώχνουμε" ηλεκτρικό ρεύμα στα στοιχεία τους. Το ρεύμα είναι η ροή του ηλεκτρικου φορτίου στην μπαταρία και η τάση φόρτισης είναι η δύναμη με την οποία σπρώχνουμε το φορτίο αυτό. Φαντάσου το σαν ένα μπαλόνι που φουσκώνεις. Όσο αυξάνεται ο αέρας στο μπαλόνι τόσο αυξάνεται η πίεση και δυνατότητα του μπαλονιού να σπρώξει αέρα προς τα έξω. Έτσι και η μπαταρία : όσο φορτίζει αυξάνεται η τάση στα άκρα της. Για να συνεχίσουμε τη φόρτιση χρειαζόμαστε τάση μεγαλύτερη από αυτήν της μπαταρίας, αλλιώς η φόρτιση σταματάει. Η μέγιστη τάση φόρτισης για να μην έχουμε έκρηξη, όπως και στο μπαλόνι φουσκώνοντας το παραπάνω, ορίζεται από τον κατασκευαστή.
Ο προβληματισμος μου είναι, αν μια μπαταρια μεγαλυτερης χωρητικότητας σε Αh, θα ζοριζε εναν ανορθωτη που ειναι για φορτια χ Αmpere ή αν δεν παίζει ρόλο.Σε dc κυκλωματα που δουλευω εχω ανορθωτες πχ 35Α και 50Α αναλογως τα φορτια που τροφοδοτεί.Στην περίπτωση δλδ μπαταρίας με περισσότερα Αh αν το ρεύμα φόρτισης-Α είναι πιο πολυ ή αν είναι το ίδιο ασχετως των Ah. snpl Ειχα διαβάσει αυτό..... Ισχύει? Προτείνεται ρεύμα φόρτισης ύψους 1/10 της ονομαστικής χωρητικότητας (π.χ. 8 A, όταν η ονομαστική χωρητικότητα είναι80 Ah).
 
Τελευταία επεξεργασία:

nickaoua11

Μέλος
Περιοχή
Middle Earth
Όνομα
Nikos
Μοτό
990adve
Η ιδιαιτερότητα του 800 είναι όπως και κάποια άλλα μοντέλα της bmw πως ο ρυθμιστής τάσης που είναι ξεχωριστός από τον ανόρθωτη διαμορφώνει μια τάση ανάμεσα στα 13.6-14 (προσωπικά το βλέπω χρόνια στο βολτόμετρο μου αυτό) αντί για 14.2-14.4 που βλέπεις στα περισσότερα άλλα οχήματα.. Τον λόγο δεν τον κατάλαβα γιατί το έκανε έτσι η bmw αλλά οκ.
Μια σημείωση σχετικά με την τάση του κυκλώματος των φ800.
Πριν τα φτύσει ο ανορθωτής έβλεπα τάση στο βολτόμετρο μεταξύ 13.6 - 13.8. Με το που άλλαξα ανορθωτή πάλι με γνήσιο bmw και καμία άλλη αλλαγή σε κύκλωμα / αξεσουάρ η τάση που έβλεπα ήταν μεταξύ 14.2 - 14.4, που είναι μέσα στις απαιτήσεις των μπαταριών λιθίου που αναφέρεις.
 

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
Προτείνεται ρεύμα φόρτισης ύψους 1/10 της ονομαστικής χωρητικότητας (π.χ. 8 A, όταν η ονομαστική χωρητικότητα είναι80 Ah).
Το 1/10 είναι το μέγιστο ρεύμα που πρέπει να φορτίζουμε μία μπαταρία μολύβδου χωρίς να της κάνουμε ζημιά. Με όσο λιγότερα αμπέρ φορτίζουμε μία μπαταρία μολύβδου τόσο καλύτερα για την μπαταρία.
 

KO$74S81

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
. KTM 950 ADV 2004
.TM 250 2T 2010
Το 1/10 είναι το μέγιστο ρεύμα που πρέπει να φορτίζουμε μία μπαταρία μολύβδου χωρίς να της κάνουμε ζημιά. Με όσο λιγότερα αμπέρ φορτίζουμε μία μπαταρία μολύβδου τόσο καλύτερα για την μπαταρία.
Η απορία μου έχει να κάνει με τον ανορθωτη κ αν θα ζοριστει, με πιο μεγάλη σε χωρητικότητα μπαταρία και αν θα χρειαστεί θεωρητικά λίγο περισσότερο ρεύμα φόρτισης. Δεν γραφω κάτι αλλο μην χαλαω το νήμα.
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Ο προβληματισμος μου είναι, [...]
Για όποιον βαριέται να διαβασει το από κάτω σεντόνι η απάντηση είναι εξαρτάται. Και δυστυχώς εξαρτάται από πάρα πολλα.

Νομίζω η γενική ερώτηση τι θα χαλάσει αλλάζοντας το x με το ψ δεν απαντάται χωρίς μελέτη κατά περίπτωση.

Σε ένα στατιστικό κύκλωμα φορτιστής - μπαταρία, το ρεύμα φόρτισης εξαρτάται από την τάση του φόρτιστη, την τάση της μπαταρίας κάθε δεδομένη στιγμή και την εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας.

Οι μπαταρίες έχουν ένα ενδεδειγμένο ρεύμα φόρτισης γιατί η μετατροπή του ηλεκτρικου φορτίου σε χημική ενέργεια συνεπάγεται χημικές μεταβολές που πρέπει να έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, συνεπάγεται επίσης παραγωγή θερμότητας που μεταβάλει τα χαρακτηριστικά της μπαταρίας, όπως η εσωτερική αντίσταση κλπ. Μπορείς πχ να φορτίσεις μια μπαταρία με 50Α? Μπορείς. Το ερώτημα είναι αντέχει πχ η κατασκευή της τέτοιο ρεύμα και αν ναι για πόση ώρα.

Όπως αντιλαμβάνεσε κάθε κύκλωμα ανάλογα τις παραμέτρους έχει διαφορετικα χαρακτηριστικά.

Στη μοτοσικλέτα η κατάσταση είναι πιο περίπλοκη. Έχεις μια γεννήτρια που ανάλογα τις στροφές δημιουργεί ταση. Η σχέση μεταξύ ταχύτητας, τάσης και ρεύματος είναι πολύπλοκη και σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από τον σχεδιασμό και τις συνθήκες λειτουργίας της γεννήτριας. Γενικά, καθώς αυξάνεται η ταχύτητα, η τάση εξόδου θα τείνει επίσης να αυξάνεται. Αυτό συμβαίνει επειδή η γεννήτρια έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί μια συγκεκριμένη αναλογία μεταξύ ταχύτητας και τάσης. Ωστοσο το ρεύμα δεν είναι ξεκάθαρο αν θα αυξηθεί με την ταχύτητα. Αυτο καθορίζεται από το φορτίο στη γεννήτρια, το οποίο μπορεί να ποικίλλει. Εάν το φορτίο (load) στη γεννήτρια παραμένει σταθερό, τότε η έξοδος ρεύματος θα τείνει επίσης να παραμείνει σταθερή, ανεξάρτητα από την ταχύτητα της γεννήτριας. Το φορτίο στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι το σύστημα ανορθωσης και η μπαταρία.

Οι περισσότεροι ανορθωτες έχουν διπλή λειτουργία. Ανόρθωση του 3φασικου σήματος της γεννήτριας και ρύθμιση του ρεύματος έξοδου. Ο τρόπος της ρύθμιση του ρεύματος έξοδου και η τιμή του διαφέρουν από διάταξη σε διαταξη. Οι περισσότεροι λειτουργούν με ένα κύκλωμα που σταματάει το ρεύμα στην έξοδο του και κατά συνέπεια την φόρτιση στην μπαταρία όταν αυτή ξεπεράσει μια τιμή τάσης στα άκρα της.

Από εκείνη την τιμή και πάνω αλλάζει το φορτίο που βλέπει η γεννήτρια και αυτό γιατί ο ανορθωτης εκτρέπει το ρεύμα εσωτερικά. Η μέγιστη τιμή ρεύματος που μπορεί να διατρέχει τον ανορθωτη σε κάθε περίπτωση εξαρτάται συνήθως εκτός από τον τύπο κυκλώματος και από την θερμική επαγωγή ανά μονάδα χρόνου που είναι σχεδιασμένος να αντέχει. Άρα και το ποσό ογκο αέρα δέχεται ανά μονάδα του χρόνου κατά συνέπεια και που είναι τοποθετημένος...

Αν τα βάλεις όλα αυτά μαζί θα είναι πιο ξεκάθαρο οι η απάντηση δεν είναι απλά ένα ναι είναι οκ η όχι δεν είναι οκ.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Μια σημείωση σχετικά με την τάση του κυκλώματος των φ800.
Πριν τα φτύσει ο ανορθωτής έβλεπα τάση στο βολτόμετρο μεταξύ 13.6 - 13.8. Με το που άλλαξα ανορθωτή πάλι με γνήσιο bmw και καμία άλλη αλλαγή σε κύκλωμα / αξεσουάρ η τάση που έβλεπα ήταν μεταξύ 14.2 - 14.4, που είναι μέσα στις απαιτήσεις των μπαταριών λιθίου που αναφέρεις.
Σε ποστ από το 2009- 2012 του εξωτερικού με μηχανάκια τοτε κούτα η ενός έτους μετρήσεις που έδινε το 800 ήταν 13.6-13.8-αντε 14. Όχι ένας πολλοί.

Η μόνη λογική εξήγηση που μπορώ να δώσω για αυτό που αναφέρεις είναι πως με την πάροδο των ετών με το 800gs στην παραγωγή(2008-2017) το εργοστάσιο σιωπηλά όπως άπειρες φορές γίνεται από τα εργοστάσια(για να αποφεύγουν μηνύσεις και μαζικές ανακλησεις) πιθανώς βελτίωσε ένα part. Πιθανώς ο ανόρθωτης που έβαζε στα 800 των πρώτων ετών να ήταν προβληματικός και να έβγαζε σε συνδιασμό με τον ρυθμιστή τάσης πιο χαμηλή τάση από το σωστό.

Ίσως ο ανόρθωτης που αγόρασες να ήταν ένα νεότερο βελτιωμένο κομμάτι και πιθανώς αν είχαμε τα parts number να καταλαβαίναμε.

Για πες όμως απ' ότι καταλαβαίνω τον αγόρασες καινούργιο γνήσιο. Πόσο πήγε το μαλλί?
 

nickaoua11

Μέλος
Περιοχή
Middle Earth
Όνομα
Nikos
Μοτό
990adve
Σε ποστ από το 2009- 2012 του εξωτερικού με μηχανάκια τοτε κούτα η ενός έτους μετρήσεις που έδινε το 800 ήταν 13.6-13.8-αντε 14. Όχι ένας πολλοί.

Η μόνη λογική εξήγηση που μπορώ να δώσω για αυτό που αναφέρεις είναι πως με την πάροδο των ετών με το 800gs στην παραγωγή(2008-2017) το εργοστάσιο σιωπηλά όπως άπειρες φορές γίνεται από τα εργοστάσια(για να αποφεύγουν μηνύσεις και μαζικές ανακλησεις) πιθανώς βελτίωσε ένα part. Πιθανώς ο ανόρθωτης που έβαζε στα 800 των πρώτων ετών να ήταν προβληματικός και να έβγαζε σε συνδιασμό με τον ρυθμιστή τάσης πιο χαμηλή τάση από το σωστό.

Ίσως ο ανόρθωτης που αγόρασες να ήταν ένα νεότερο βελτιωμένο κομμάτι και πιθανώς αν είχαμε τα parts number να καταλαβαίναμε.

Για πες όμως απ' ότι καταλαβαίνω τον αγόρασες καινούργιο γνήσιο. Πόσο πήγε το μαλλί?
150€ είχε πάει τότε μαζί με την εργασία για τον εντοπισμό του προβλήματος και τοποθέτηση στην αντιπροσωπεία στο Γέρακα
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Το φοράει κάνεις?


Καμιά άλλη πρόταση για φίλτρο με σφουγγάρι πλενομενο και για χωμάτινη χρήση?
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Το φοράει κάνεις?


Καμιά άλλη πρόταση για φίλτρο με σφουγγάρι πλενομενο και για χωμάτινη χρήση?
Το έχω εγώ σαν προφίλτρο στο δικό μού. Από μέσα φοράω DNA.
 

zanny

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στάθης
Μοτό
Husqvarna TE630
KTM EXC-F 500
Καμιά άλλη πρόταση για φίλτρο με σφουγγάρι πλενομενο και για χωμάτινη χρήση?
Κάπου είχε πάρει το μάτι μου αυτά αλλά δε ξέρω αν σου κάνουν

 

2wheeler

Μέλος
Όνομα
Τασος
Μοτό
F800GS, RSV MILLE
Το φοράει κάνεις?


Καμιά άλλη πρόταση για φίλτρο με σφουγγάρι πλενομενο και για χωμάτινη χρήση?
Αυτό ειναι προ φιλτρο η μπαίνεια αντι εργοστασιακου?

Εγω έχω ενα κν και πειραματιζομαι με αυτοσχεδια προ φιλτρα...
 
Τελευταία επεξεργασία:

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Αυτό ειναι προ φιλτρο η μπαίνεια αντι εργοστασιακου?

Εγω έχω ενα κν και πειραματιζομαι με αυτοσχεδια προ φιλτρα...
Εγώ αυτο σαν φίλτρο το βλέπω παντού όχι σαν προφιλτρο. Να μας πει ο Kardabix πως και χρησιμοποιεί ουσιαστικά ) και τα δύο και αν αυτό δεν έχει περιορίσει τη ροή του αέρα επηρεάζοντας την απόδοση.
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Αυτό που δείχνει ο Βαγγέλης είναι κανονικό φίλτρο. Εγώ έβαλα το dna για να έχω καλύτερη ροή αέρα οπότε δεν νομίζω ότι βάζοντας προφίλτρο , που η εταιρεία το δίνει για χρήση με το μαμίσιο , επηρεάζω την απόδοση. Το προφίλτρο μπήκε κυρίως γιατί καθαρίζει πολύ πιο εύκολα και γρήγορα. Στο USA κάποιοι βάζουν για προφίλτρο το μαμά φίλτρο από gas gas txt pro 2002 που βγαίνει αρκετά φθηνότερο.
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Αυτό ειναι προ φιλτρο η μπαίνεια αντι εργοστασιακου?

Εγω έχω ενα κν και πειραματιζομαι με αυτοσχεδια προ φιλτρα...
Τάσο η unifilter το δίνει σαν φίλτρο. Τα προ φίλτρα τα λέει pre filter...
 
Top Bottom