Χωμάτινο μηχανάκι, σχολείο αλλά και travel enduro

antsoar

Μέλος
Όνομα
Αντώνης
Μοτό
SWM RS300R
Αν υποθέσουμε πως κάποιος έψαχνε ένα μηχανάκι, (δεν τον ξέρετε είναι απ' το χωριό) που να καλύπτει τις εξής δυο ανάγκες:

α) Η δυνατότητα πολυήμερων χωμάτινων ταξιδιών, πχ όπως αυτό στον Όλυμπο ή ακόμα και το γύρος της Ελλάδας από χώμα.

β) Χωμάτινο σχολείο - εργαλείο διασκέδασης. Κάτι δηλαδή που θα χαιρόσουν να πας μια Κυριακή στη Βαρυμπόμπη, να παίξεις να πειραματιστείς και να βελτιώσεις τις ικανότητές σου στο χώμα.

Το β δεν είναι τυχαία τονισμένο, είναι η κύρια προϋπόθεση που πρέπει να εμπεριέχει και το α. Ταξίδια πόσα να κάνεις μέσα στο χρόνο, και μάλιστα χωμάτινα, αλλά στην Βαρυμπόμπη μπορείς να είσαι κάθε Κυριακή που λέει ο λόγος.

Το πιο προφανές που μπορώ να σκεφτώ είναι ένα 690 enduro. Είναι λίγα και είναι από το 08 ...χμμ ναι. Κάτι x-country και Xchallenge σίγουρα θα έκαναν για ταξίδι αλλά δεν ξέρω αν κάνουν για το β. Από την άλλη ένα wr250r, θα ήταν εξαιρετικό για το β, και με κάποιους συμβιβασμούς ίσως να έκανε και πολυήμερο ταξίδι.

Υπάρχει κάτι άλλο που θα μπορούσε να κάνει το β πολύ καλά και να καλύπτει και το α;
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Enduro Αντώνη και dual sport μαζί δεν γίνεται.

Όταν λες Βαρυμπόμπη εγώ καταλαβαίνω μονοπάτια, σκαμμενα, single trails, ανηφορικά κλπ.

Αν εννοείς φλαταδουρες, ονοφαδες και ανέφερες τυχαία την Βαρυμπόμπη τύπου να μπαίνω χώμα να διασκεδάζω σε ανοιχτά κομμάτια ναι.

Τώρα καταλαβαίνεις πως ένα μηχανακι που θα ξεκινήσει να κάνει 40οχλμ άσφαλτο να φτάσει στον Όλυμπο πως θα κάνει ταυτόχρονα και μονοπαταδες?

Ονοφαδες όπως αυτές που κάνουμε ναι. Να πας στο επόμενο Enduro meeting όχι.

Τώρα ξέρεις θα πω ένα swm SUPERDUAL X και θα φανώ πιο γραφικός και από τον Παρθενώνα επειδή μου χει κολλήσει εμένα χαχαχαχαχα

Δε πάμε για ένα test ride λέω γω!
 
Τελευταία επεξεργασία:

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
β. Από την άλλη ένα wr250r, θα ήταν εξαιρετικό για το β, και με κάποιους συμβιβασμούς ίσως να έκανε και πολυήμερο ταξίδι.
Αν είσαι έτοιμος για λίγους συμβιβασμούς, αυτό πιστεύω είναι μια παρα πολύ καλή λύση!!!
Έχει και παρά πολλες επιλογές βελτιώσεων σε αρκετά σημεία εάν το επιθυμείς. Βελτιώσεις για ταξίδια εννοώ!
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Αν υποθέσουμε πως κάποιος έψαχνε ένα μηχανάκι, (δεν τον ξέρετε είναι απ' το χωριό) που να καλύπτει τις εξής δυο ανάγκες:

α) Η δυνατότητα πολυήμερων χωμάτινων ταξιδιών, πχ όπως αυτό στον Όλυμπο ή ακόμα και το γύρος της Ελλάδας από χώμα.

β) Χωμάτινο σχολείο - εργαλείο διασκέδασης. Κάτι δηλαδή που θα χαιρόσουν να πας μια Κυριακή στη Βαρυμπόμπη, να παίξεις να πειραματιστείς και να βελτιώσεις τις ικανότητές σου στο χώμα.

Το β δεν είναι τυχαία τονισμένο, είναι η κύρια προϋπόθεση που πρέπει να εμπεριέχει και το α. Ταξίδια πόσα να κάνεις μέσα στο χρόνο, και μάλιστα χωμάτινα, αλλά στην Βαρυμπόμπη μπορείς να είσαι κάθε Κυριακή που λέει ο λόγος.

Το πιο προφανές που μπορώ να σκεφτώ είναι ένα 690 enduro. Είναι λίγα και είναι από το 08 ...χμμ ναι. Κάτι x-country και Xchallenge σίγουρα θα έκαναν για ταξίδι αλλά δεν ξέρω αν κάνουν για το β. Από την άλλη ένα wr250r, θα ήταν εξαιρετικό για το β, και με κάποιους συμβιβασμούς ίσως να έκανε και πολυήμερο ταξίδι.

Υπάρχει κάτι άλλο που θα μπορούσε να κάνει το β πολύ καλά και να καλύπτει και το α;
Οι σκέψεις σου είναι σωστές Αντώνη. Πρόσεξα πως διατύπωσες πολύ προσεκτικά στο β' τις λέξεις: χωμάτινο σχολείο - εργαλείο διασκέδασης.
Απέφυγες τη λέξη εντούρο και ορθώς, γιατί με την έννοια του αγωνιστικού ρυθμού είναι λίγο δύσκολο να ακολουθήσει και το 690 και το WR250R. Στα χέρια βέβαια ικανών οδηγών και οι δυο μηχανές θα κάνουν θαύματα. Βάλε στην εξίσωση και το 701 όπου έχεις τη πιθανότητα να βρεις και κάτι νεότερο χρονολογικά.

Πάντως, η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων μεταξύ α' και β' είναι που θα σου δώσει την απάντηση.

Με το σκεπτικό μου να βασίζεται στις όσο το δυνατό πιο σύγχρονες προτάσεις -αλλά και την ικανότητα στις χωμάτινες επισκέψεις- θα πρότεινα:
Για το α' ως επιλογές τα: Husky 701, KTM 690 και γιατί όχι και το SWM RS 650 R (το τελευταίο θέλει σοβαρή σκέψη γιατί μάλλον θα το παντρευτείς, προσωπικά δεν θα το επέλεγα λόγω της κατηγορίας κυβισμού).

Για το β' θα έβαζα ως επιλογές τα WR250R, & CRF250L/Rally με το πρώτο να κάνει άνετα περάσματα σε οποιοδήποτε βαθμού δυσκολίας μονοπάτια. Πάντως και το Honda θα τα καταφέρει εξίσου καλά. Το μειωμένο βάρος τους και η απλότητα κατασκευής θα σου δώσουν αρκετούς πόντους αυτοπεποίθησης καθώς το κουμάντο είναι ευκολότερο και η τούμπες πιο ανώδυνες. Θα έβαζα και το DRZ400, αλλά η απουσία 6ης ταχύτητας είναι ανασταλτική (και ο λόγος που στην Αμερική πολλοί τα δίνουν και παίρνουν το μικρότερο WR250R).

Θα μπορούσα να γράψω πάρα πολλά μετά από 2,5 χρόνια συμβίωσης με το WR250R που όσο υποκειμενικά και να ήταν υπάρχουν πράγματα που του δίνουν πολλά μη αμφισβητήσιμα συν. Υπολογίζω πως πρέπει να του έχω φορτώσει τουλάχιστον 7 παραπανίσια κιλά (συν 7 λίτρα ή 5 κιλά καυσίμου αν το έχω γεμάτο), όμως τα 270mm διαδρομής στις αναρτήσεις και οι 30 πόντοι απόσταση από το έδαφος συνεχίζουν να του δίνουν μια κάποια πινελιά από αγωνιστικά γονίδια. Αν βάλεις στη εξίσωση και τον κινητήρα που μπορεί να δουλεύει ακούραστα στο ταξίδι στις ψηλές στροφές με μια 6η στο κιβώτιο και 120 κοντερίσια χλμ τα οποία σημαίνουν 108 χλμ πραγματικής ταχύτητας μετρημένης στο GPS... και έχεις και ένα μικρό περιθώριο για προσπεράσεις. Καταλήγεις στο συμπέρασμα πως πρόκειται για ένα μικρό διαμάντι.

Λίγες μέρες πριν αγοράσω το WR250R ήμουν στο τσακ να πάρω το 701. Δε ξέρω τι θα έγραφα αν είχα πάρει το 701. Ξέρω όμως αυτό, ότι δηλαδή δεν έχω μετανιώσει που έχω πάρει το WR250R και δεν έχω κάνει δεύτερες σκέψεις ποτέ, ούτε για μια στιγμή.
Σημαίνει... πως αν με ρωτάς προσωπικά έχω λύσει αυτό το δίλημμα. Και με 250cc που μου στοιχίζουν 120€ ετησίως σε ασφάλεια και τέλη κυκλοφορίας, συν 15€ λάδια είναι εύκολο ακόμη και να το "παντρευτείς".

Και στη Βαρυμπόμπη έχω πάει με όλες τις συνθήκες, από ξεραΐλα μέχρι λασπούρα, από λούνα παρκ μέχρι εντουρομάνια (αν και βγήκα κάπου στα μισά γιατί εκείνη τη μέρα είχα ψοφήσει, αλλά το WR250R δε κώλωσε πουθενά). Και οι διήμερες και οι τριήμερες on/off-άδες είναι το αγαπημένο μου κομμάτι. Μια-δυο, άντε τρεις το χρόνο είναι όλες και όλες αλλά είναι αυτό που περιμένω με τη μεγαλύτερη αγωνία να συμβεί. Το σελάκι του είναι σχεδόν σερβιέτα αλλά με ένα ποδηλατικό σορτσάκι με ενισχύσεις όλα είναι εντάξει, αντέχονται... Στο χώμα και τα πιο "δύσκολα" κομμάτια δεν είναι δύσκολα, είναι απλώς πρόκληση. Το στρες έδωσε τη θέση του στη διασκέδαση, είναι το πιο απλό που μπορώ να σκεφτώ για να μεταδώσω το μήνυμα. Στην άσφαλτο το πιο δύσκολο κομμάτι είναι η επιστροφή, αλλά πάντοτε ήταν...

Σχολείο; Δε χρειάζεται να πω λέξη παραπάνω... ΤΕΡΑΣΤΙΟ!

Πολλές φορές σκέφτομαι πως έτσι όπως είναι διαμορφωμένη η ζωή μου, το WR250R μπορεί να υποκαθιστά επαρκώς ένα Tenere 700, για το αντίθετο όμως... αμφιβάλλω. Ο μικρός κυβισμός μου έδωσε τη χαρά να γνωρίσω έναν άλλον τρόπο ADV διασκέδασης και να λατρέψω τους επαρχιακούς που είναι όμορφοι, χωρίς διόδια και με ωραία στροφιλίκια, περισσεύουν και δυο φράγκα να κάτσεις στο ταβερνάκι.

Αρνητικά δεν υπάρχουν; Υπάρχει, ένα. Μου λείπει η δύναμη που προσφέρει η ροπή των πολλών κυβικών που πολλές φορές μεταφράζετε σε διασκέδαση. Αλλά είναι το μόνο, τίποτα άλλο.

Κλείνω βάζοντας ένα βιντεάκι που χάζευα εχθές και μου άρεσε. Μονοπατάδες δεν έχει, αλλά και πάλι η αίσθηση που αποκομίζεις από αυτό που βλέπεις είναι υπέροχη. Είμαι On/Off-ας και μου αρέσει!


EDIT: Οι προτάσεις μου έχουν περιοριστεί ώστε να είναι το κατά το δυνατόν όσο πιο σύγχρονα μοντέλα γίνεται.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Ο Riemann και 2 άλλοι στο Riders Of the Steppe με 3 KTM 530 EXC βελτιωμένα στα σημεία, ξεκίνησαν από Kazakhstan και έφτασαν Μογγολία, κάνοντας φορτωμένοι από Enduro (κυριολεκτικά) έως ατελείωτες ασφάλτινες ευθείες.

Δηλαδή για να κάνεις αυτό που περιγράφεις, πρέπει να πάρεις ένα ελαφρύ μηχανάκι, να το μελετήσεις καλά και να το βελτιώσεις σε σημεια έτσι ώστε να μπορέσεις, με πολλούς συμβιβασμούς, να τα κάνεις (σχεδόν) όλα.
 

TSEPETO

Μέλος
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
gs 1200 ad kxf450
αν αγοραζα μηχανακι εγω με κλειστα τα ματια WR 450 οπλο ειναι το εργαλειο και δεν μασαει και πουθενα
 

Blue line

Μέλος
Όνομα
Sakis
Μοτό
GS 1200 ADV
KTM EXC300 TPI
Αντώνη όλες οι επιλογές έχουν + και -.
Απλά θα σταθώ στο ότι εκδρομικό πολυήμερο Enduro απαιτεί δυνατότητα φόρτωσης αρκετών κιλών + αυξημένη ιπποδύναμη.
Δεν θα κοιτούσα κάτω από 400cc.
Την επιλογή μου την βλέπεις στο profile μου, και αν σου φαίνεται παλιό το 08 μοντέλο μπορείς να πας και στο καινούργιο που είναι must για αυτό που ζητάς.
 

RIGGER

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
Tiger 955i
Εαν εχεις το 955 και δεν το δωσεις το CRF 250 εκτιμω οτι θα καλυψει τα οσα ζητας. Ενας γνωστος μου του οποιου η αποψη ειναι σεβαστη απολυτα εχοντας αλλαξει πανω απο 40 μηχανακια απλα ειναι ενθουσιασμενος με το CRF και κανει τα παντα απο μονοπατια εως και φορτωμα με σκηνες και σκαρφαλωμα στην Πινδο. Εννοειτε βεβαια οτι πολυ καλη προταση ειναι και το WR .
 

antsoar

Μέλος
Όνομα
Αντώνης
Μοτό
SWM RS300R
Αντώνη όλες οι επιλογές έχουν + και -.
Απλά θα σταθώ στο ότι εκδρομικό πολυήμερο Enduro απαιτεί δυνατότητα φόρτωσης αρκετών κιλών + αυξημένη ιπποδύναμη.
Δεν θα κοιτούσα κάτω από 400cc.
Την επιλογή μου την βλέπεις στο profile μου, και αν σου φαίνεται παλιό το 08 μοντέλο μπορείς να πας και στο καινούργιο που είναι must για αυτό που ζητάς.
Για κάποιο λόγο από το κινητό δεν μπορώ να δω το προφίλ σου αλλά υποθέτω πως μιλάς για το 690. Κανένα θέμα δεν έχω με το "παλιό" το πρόβλημα μου είναι πως ειδικά αυτό το μηχανάκι είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί αρκετά προσεγμένο
 

antsoar

Μέλος
Όνομα
Αντώνης
Μοτό
SWM RS300R
Δεν ξέρω πως μετά από zx6r, 990 και 955 θα πας σε 250 κυβικά μηχανάκι.
Βαγγέλη υπάρχει πλάνο πονηρό, εσύ μόνο βρες μέρος να μείνουμε τώρα που θα μας διώξουν οι γυναίκες :p:laugh:
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Φτηνό drz 400 (+CCM 404), XR 250-400 από φτηνό έως ακριβό ανάλογα την κατάσταση και τα αξεσουάρ, ακριβό wr 250 r και παιχνίδι με γρανάζωμα. Τα κάνουν όλα και συμφέρουν.

Aλλη επιλογή δεν υπάρχει με νορμάλ συντήρηση και χωρίς μετατροπές.

Αν δώσεις χρήμα για αλλαγές στο μοτέρ για να χωράει πιο πολύ λάδι, βάλεις βαλβίδες Ατσαλινες από τιτανίου (σε κάποιες περιπτώσεις) και πιο απαιτητική συντήρηση, πας σε καθαρόαιμο εντούρο 450-500 με αλλαγές στο γρανάζωμα, και υποχωρήσεις στο φόρτωμα και άνεση.


690 και xchallenge δεν κάνουν είναι βαριά.
 

antsoar

Μέλος
Όνομα
Αντώνης
Μοτό
SWM RS300R
Βάζεις και το 690 στα μη κατάλληλα για αυτό που περιγράφω; Νόμιζα πως επειδή έχει το γκάζι θα έκανε για το βου
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Στο χώμα σημαντικό είναι το βάρος και όχι τόσο τα γκάζια . Έχει σημασία επίσης αν βάζουν εύκολα την οποια δύναμη κάτω.

πχ στους αγώνες εντούρο τα 250 τετράχρονα της Ε1 συνήθως γράφουν τους καλύτερους χρόνους.
 

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
Συμφωνα με τα λεγομενα σου παντα...Εδω εισαι:

DRZ
Κριμας που οι ιδιοκτήτες τους νομίζουν πουλάνε χρυσάφι 15ετων.
Κατά τ αλλά ειναι από τις καλύτερες προτάσεις για αυτή τη χρηση
 

bag

Μέλος
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
africa rd04
Παρακολουθώ στενα το θεμα...
Απο τις πιο όμορφες συζητησεις ειναι η αναζήτηση της κατάλληλης μοτοσυκλετας.
Η Βαρυμπόμπη εχει φοβερα χωματα για οποιαδηποτε μοτοσυκλετα.
Μπορεις να χαρεις ενα διχρονο εντουρο σε σφιχτα μονοπατια η και το δικο μου αφρικα στους δασικους και στα ανοιχτα μονοπάτια.
Το θεμα ειναι το εχεις στο μυαλο σου να κανεις.
Μπορεις με 2500€ να παρεις εντουρο διχρονο.
Μπορεις επισης να παρεις και εντουρο 450 ωστε να λυσας και στα φλατ
Ακομα μπορεις να παρεις 640 adventure να κανεις λιγο απ ολα.

Ο φιλος μου με 950 super enduro πηγαινει σε ολα ακομα και τα πιο δυσκολα μονοπατια της Βαρυμπόμπης.
Ισως η ιδανικοτερη περίπτωση ειναι οντως ενα 690.
Προσωπικα το drz δε θα το κοιτουσα καν.
Το husqvarna 610 ομως θα το κοιτουσα σοβαρα...
 

Sevax

Πλανόδιος
Περιοχή
Νεα Σμυρνη
Όνομα
Γιωργος
Μοτό
F800 Κορωνέικο
Εάν είχα τον χρονο και μπορούσα να πάρω δεύτερο μοτο για τραβελοντουρο μόνος ... άνετα το χτύπαγα ...αρκετά χρήσιμες μοντες...



Το μοτορι έχει γνωστό ιστορικό καθώς είναι μέλους ...
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Αντώνη αν δεν απατώμαι δεν έχεις ασχοληθεί ποτέ με enduro. Μονοπάτι, κοπανημα κλπ. Έχεις αποφασίσει πως θες να ασχοληθείς? Γιατί για να κάνεις κάτι τέτοιο θες ένα ελαφρύ Enduro με enduro λάστιχα. Ονειρεύεσαι δηλαδή να μπορείς να πηγαίνεις Βαρυμπόμπη με παρέα να κάνετε μονοπαταδες? Να μπορείς να πας στο επόμενο enduro meeting και να κοπανηθεις?

Αν υποθέσουμε πως μπορείς να το κάνεις αυτό με πολιτικό μηχανακι(το έχω κάνει με klx 250 και Xr 250)ειναι μέχρι εκεί. Είχα το Xr 250 για αυτή τη δουλειά και έκανα και 1-2 μακρυά χωμάτινα. Και αυτά τα 300-400 χλμ άσφαλτο σακατεμα πως να το κάνουμε. Θα βγεις εθνική με το 250, δεν είναι χαβαλές. Θα βαρεθείς να το κάνεις.

Επισης θα λυπηθείς γρήγορα ένα wr250r να το λιώνεις μονοπάτι και θα δεις πως υπάρχει λόγος που το λένε dual sport και όχι Enduro. Το κάναν κι άλλοι πριν από σένα και μετά μπήκε αγγελία στο car ανταλλασεται με enduro.

Γενικά θες ένα μηχανακι για όλα? Σόρυ δε γίνεται.

Αποφάσισε αν θες Enduro η ονοφαδες. Εκτός αν ξέρεις ήδη. Επίσης αν θες μια μηχανή ή δύο.
 
Top Bottom