εργαλεία συντήρησης μηχανής

meiva

mechanized
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Κυριάκος
Μοτό
XRV 750
Παρακάτω τα εργαλεία με τα οποία φτιάχνω εγώ τη μηχανή στο γκαράζ αλλά και στην ύπαιθρο. Είναι κατανεμημένα σε δύο θήκες. Την πρώτη παίρνω πάντα μαζί όταν βγαίνω εκτός πόλης, και ανάλογα με τη φύση της εκδρομής επιλέγω κάποια από τη δεύτερη, έως και σχεδόν όλα όταν φεύγω με βαλίτσες για το καλοκαίρι 2 μήνες.

1
  • Φακός κεφαλής
  • Καστάνια 3/8”
  • Καρυδάκια: 8, 10, 12, 13, 14, 17mm, μπουζόκλειδο 18mm, ¼” για μύτες
  • Προέκταση 15cm και άρθρωση (χρησιμοποιώ την προέκταση χωρίς τη καστάνια και ως κατσαβίδι)
  • Μύτες: Άλλεν 3, 4, 5, 6, 8mm, Σταυρωτή #2, Ίσια 6mm (Έχω αντικαταστήσει τις πλείστες περιφερικές εξάγωνες ή σταυρωτές βίδες με άλλεν)
  • Κατσαβίδι Philips (ρουπινέτο ταγκιού)
  • Πένσα μικρή με κόφτη
  • Γερμανοπολύγωνο 8 (bleeding valve των φρένων, ρύθμιση ντίζας τσοκ), 14 (μοχλικό με αναρτηση, χωράει μόνο γερμανικό)
  • Ρακόκλειδο 10-12mm (οι βίδες στο άφρικα που χρειάζονται γερμανικό 10 και 12 είναι ρύθμισης ντίζας συμπλέκτη, τσοκ. Με το ρακόκλειδο έχεις το grip του πολύγωνου και την ικανότητα να προσπερνάει ντίζες και σωληνάκια. Γερμανικό 10 είναι χρήσιμο για παρεκτόπιση ψυγείου χωρίς την αφαίρεση της προστατευτικής σίτας, αλλά ‘ντάξει…)
  • Γαλλικό κλειδί με άνοιγμα μέχρι 30mm (=Παξιμάδι τιμονιού)
  • Πτυσσόμενο μαχαίρι (Petzl το συγκεκριμένο, αθάνατο, 100% κατάχρηση)
  • 2 λεπίδες ξύστρου
  • Ιμάντας
2
  • Γερμανοπολύγωνα: 17mm (μοχλικό και βίδα λαδιού. Η γερμανική κεφαλή δεν μου χρησίμευσε κάπου ακόμα, ωστόσο της έδειξα έλεος), 19 (πίσω γρανάζι), ¼(μύτες και ακτίνες)
  • Πολύγωνο 24 (πίσω τροχός και πιρούνι. Ήταν γερμανοπολύγωνο και έκοψα το γερμανικό κεφάλι)
  • Γκαζοτανάλια (δεν πίστευα ότι την χρειάζομαι μέχρι που έσπασα αλουμινένια τάπα βαλβίδας ροπής σε παλαιότερη μηχανή κατά την εξαγωγή της με κατσαβίδι ως μοχλό. Το ανοιγμα της χρήσιμο σε αρκετές περιπτώσεις)
  • 3 λεβίεδες ελαστικών, τρόμπα χειρός, πάτσιες και κόλλα
  • Ψηφιακός μετρητής πίεσης ελαστικών
  • Πολύμετρο (γιατί άφρικα… για έλεγχο ανορθωτή κ.α.)
  • Chain breaker (πολύ χρήσιμο εργαλείο, επιδιορθώνεις αλυσίδα ακόμα και αν δεν έχεις master link. Παλιά έκανα την δουλειά αυτή στη 420 αλυσίδα με μια πρόκα, ένα παξιμάδι από κάτω και μια πέτρα/σφυρί. Δεν είμαι σίγουρος αν γίνεται και στη 525 τόσο απλά, αλλα όπως και να ‘χει, βάσανο)
  • Μετροταινία υφασμάτινη (ρύθμιση SAG ανάρτησης)
  • Feelers (ρύθμιση βαλβίδων, μπουζί)
  • Allen 3/8
  • Οδοντόβουρτσα (καθαρισμός αλυσίδας)
  • Σωληνάκι για εξαέρωση φρένων (σωληνάκι για καζανάκι δηλαδή)
  • Σωληνάκι 4m, 4mm για συγχρονισμό καρμπυρατέρ + m5 θηλές
  • Λιπαντικό αλυσίδας Motorex μίνι, επαναγεμιζόμενο
  • Αναλώσιμα:
    • Zip ties
    • Σύρμα
    • Καλώδιο
    • Εποξική κόλλα στερεή (πολύ καλύτερη από τη διπλή υγρή και ως προς τη σταθερότητα και τη στεγανοποίηση κατά τη γνώμη μου)
    • Liquid rubber της Bison
    • Φλαντζόκολλα
    • UHU superglue ultra fast (για κόλληση πλαστικών, με έχει σώσει άπειρες φορές για προσωρινές λύσεις που τελικά έμειναν μόνιμες)
    • Duct tape και ταινία ηλεκτρολόγου
  • Spares:
    • Master link αλυσίδας
    • Σύνδεσμος για σωληνάκια βενζίνης 8mm (παράκαμψη αντλίας βενζίνης)
    • Ορισμένες βίδες και ροδέλλες (2x M6 και M8) (θήκη 1)
    • Σφιγκτήρας ντίζας (θήκη 1)
    • Ντίζα χωρίς άκρο
    • Ασφάλειες 10Α
-Επειδή δεν έχω δυναμόκλειδο ακόμα, έχω μια μικρή, ίσα με τη παλάμη μου, ζυγαριά ταξιδιού με γάντζο και κάνω τη μετατροπή. 10Νm=1kg-m. Για τις χαμηλές δυνάμεις είναι έυκολο στα 10cm μοχλού (καστάνιας ή κλειδιού) όπου τα Nm ισούνται με τα kg (10Nm=10kg/10cm). Για τις μεγαλύτερες δυνάμεις όπως ο πίσω τροχός στα 93Nm απαιτείται μοχλός κάποια προέκταση-σωλήνας για τη μέτρηση…
-Καλή λύση σε έλλειψη δυναμόκλειδου είναι η κόλλα σπειρώματος Loctite η μπλέ.

Οι 2 θήκες είναι:
20cm μήκος, 25cm περιφέρεια. ~1,7kg
25cm μήκος, 40cm περιφέρεια. ~2,3kg
αντίστοιχα. ~4kg
1


2
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Κανονικό οπλοστάσιο ρε Κυριάκο, ωραίος.
Πόσο ζυγίζουν όλα αυτά;
Νομίζω κάπου το έγραψες αλλά αν θες κάνε έναν κόπο να το ξαναγράψεις.
 

meiva

mechanized
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Κυριάκος
Μοτό
XRV 750
Κανονικό οπλοστάσιο ρε Κυριάκο, ωραίος.
Πόσο ζυγίζουν όλα αυτά;
Νομίζω κάπου το έγραψες αλλά αν θες κάνε έναν κόπο να το ξαναγράψεις.
Ε φασούλι φασούλι... συγκροτήθηκε σχεδόν η εργαλειοθήκη του μουλαριού, self-sustaining.

Όλα μαζί είναι 4kg.

Από αυτά, μαζί μου εκδρομές παίρνω πάντα αυτα της 1ης φωτο 1.7kg, και για μακρινό χώμα και το κιτ αλυσιδας κ ελαστικων, 1.3kg.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Ε φασούλι φασούλι... συγκροτήθηκε σχεδόν η εργαλειοθήκη του μουλαριού, self-sustaining.

Όλα μαζί είναι 4kg.

Από αυτά, μαζί μου εκδρομές παίρνω πάντα αυτα της 1ης φωτο 1.7kg, και για μακρινό χώμα και το κιτ αλυσιδας κ ελαστικων, 1.3kg.
1.7+1.3=3kg
 

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
για πείτε καμιά ιδέα για δυναμόκλειδα.... είμαι σε σκέψη να μου το κάνω δώρο για τα Χριστούγεννα...

για τις βίδες που θα χρησιμοποιηθεί, οι περισσότερες ροπές είναι στα 23 N-m, με εξαίρεση τα:
  • παξιμάδι οπίσθιου άξονα (100 N-m)
  • εμπρόσθιος άξονας (65 N-m)
  • βίδες δαγκάνας φρένου (39 N-m)
  • βαλβίδα εξαέρωσης φρένων πίσω 6 N-m, εμπρός 7,5 N-m
εκτός από τις βίδες της δαγκάνας φρένου, τα άλλα 2 άντε να λυθούν (από μένα) -2 φορές

ενδεικτικά κοιτάω κάτι σαν:
Wera Δυναμόκλειδο 10-50 Nm

Δυναμόκλειδο (10-50Ν.m) Norbar

επίσης, η "βασική" μου συλλογή είναι 1/4 και έχω και όσα καρυδάκια εξτρά χρειάζομαι σε 1/2... ο αντάπτορας 1/2 σε 1/4 ενδείκνυται??
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Προτεινω δυναμοκλειδο για μικρες δυναμεις. Αξονες κτλ απλα σφιγγεις καλα χωρις υπερβολες και δεν εχεις θεμα ουτε να λυσει ουτε να κοψει.
 

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
Προτεινω δυναμοκλειδο για μικρες δυναμεις. Αξονες κτλ απλα σφιγγεις καλα χωρις υπερβολες και δεν εχεις θεμα ουτε να λυσει ουτε να κοψει.
έχεις κάποιο να προτείνεις?
 

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
έχει σημασία αν θα είναι 3/8, 1/2, 1/4, αφού μπορεί να μπει αντάπτορας? ή χάνει σε αξιοπιστία έτσι?
 

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
μόνο 5-25 υπάρχει??? χάθηκε να υπάρχει 5-40 που με βολεύει???
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
μόνο 5-25 υπάρχει??? χάθηκε να υπάρχει 5-40 που με βολεύει???
Όσο μεγαλώνει η διαφορά, μικρότερης και μεγιστης σύσφιξης, τόσο χάνει την ακρίβεια του!
Δεν μπορείς να έχεις δηλαδή ένα δυναμοκλειδο από πχ 5nm έως 100 nm!
Εγώ έχω τρία! 5 με 25, 20 με 60, και 50 με 130!!!
 
Top Bottom