meiva
mechanized
1Παρακάτω τα εργαλεία με τα οποία φτιάχνω εγώ τη μηχανή στο γκαράζ αλλά και στην ύπαιθρο. Είναι κατανεμημένα σε δύο θήκες. Την πρώτη παίρνω πάντα μαζί όταν βγαίνω εκτός πόλης, και ανάλογα με τη φύση της εκδρομής επιλέγω κάποια από τη δεύτερη, έως και σχεδόν όλα όταν φεύγω με βαλίτσες για το καλοκαίρι 2 μήνες.
1
2
- Φακός κεφαλής
- Καστάνια 3/8”
- Καρυδάκια: 8, 10, 12, 13, 14, 17mm, μπουζόκλειδο 18mm, ¼” για μύτες
- Προέκταση 15cm και άρθρωση (χρησιμοποιώ την προέκταση χωρίς τη καστάνια και ως κατσαβίδι)
- Μύτες: Άλλεν 3, 4, 5, 6, 8mm, Σταυρωτή #2, Ίσια 6mm (Έχω αντικαταστήσει τις πλείστες περιφερικές εξάγωνες ή σταυρωτές βίδες με άλλεν)
- Κατσαβίδι Philips (ρουπινέτο ταγκιού)
- Πένσα μικρή με κόφτη
- Γερμανοπολύγωνο 8 (bleeding valve των φρένων, ρύθμιση ντίζας τσοκ), 14 (μοχλικό με αναρτηση, χωράει μόνο γερμανικό)
- Ρακόκλειδο 10-12mm (οι βίδες στο άφρικα που χρειάζονται γερμανικό 10 και 12 είναι ρύθμισης ντίζας συμπλέκτη, τσοκ. Με το ρακόκλειδο έχεις το grip του πολύγωνου και την ικανότητα να προσπερνάει ντίζες και σωληνάκια. Γερμανικό 10 είναι χρήσιμο για παρεκτόπιση ψυγείου χωρίς την αφαίρεση της προστατευτικής σίτας, αλλά ‘ντάξει…)
- Γαλλικό κλειδί με άνοιγμα μέχρι 30mm (=Παξιμάδι τιμονιού)
- Πτυσσόμενο μαχαίρι (Petzl το συγκεκριμένο, αθάνατο, 100% κατάχρηση)
- 2 λεπίδες ξύστρου
- Ιμάντας
-Επειδή δεν έχω δυναμόκλειδο ακόμα, έχω μια μικρή, ίσα με τη παλάμη μου, ζυγαριά ταξιδιού με γάντζο και κάνω τη μετατροπή. 10Νm=1kg-m. Για τις χαμηλές δυνάμεις είναι έυκολο στα 10cm μοχλού (καστάνιας ή κλειδιού) όπου τα Nm ισούνται με τα kg (10Nm=10kg/10cm). Για τις μεγαλύτερες δυνάμεις όπως ο πίσω τροχός στα 93Nm απαιτείται μοχλός κάποια προέκταση-σωλήνας για τη μέτρηση…
- Γερμανοπολύγωνα: 17mm (μοχλικό και βίδα λαδιού. Η γερμανική κεφαλή δεν μου χρησίμευσε κάπου ακόμα, ωστόσο της έδειξα έλεος), 19 (πίσω γρανάζι), ¼” (μύτες και ακτίνες)
- Πολύγωνο 24 (πίσω τροχός και πιρούνι. Ήταν γερμανοπολύγωνο και έκοψα το γερμανικό κεφάλι)
- Γκαζοτανάλια (δεν πίστευα ότι την χρειάζομαι μέχρι που έσπασα αλουμινένια τάπα βαλβίδας ροπής σε παλαιότερη μηχανή κατά την εξαγωγή της με κατσαβίδι ως μοχλό. Το ανοιγμα της χρήσιμο σε αρκετές περιπτώσεις)
- 3 λεβίεδες ελαστικών, τρόμπα χειρός, πάτσιες και κόλλα
- Ψηφιακός μετρητής πίεσης ελαστικών
- Πολύμετρο (γιατί άφρικα… για έλεγχο ανορθωτή κ.α.)
- Chain breaker (πολύ χρήσιμο εργαλείο, επιδιορθώνεις αλυσίδα ακόμα και αν δεν έχεις master link. Παλιά έκανα την δουλειά αυτή στη 420 αλυσίδα με μια πρόκα, ένα παξιμάδι από κάτω και μια πέτρα/σφυρί. Δεν είμαι σίγουρος αν γίνεται και στη 525 τόσο απλά, αλλα όπως και να ‘χει, βάσανο)
- Μετροταινία υφασμάτινη (ρύθμιση SAG ανάρτησης)
- Feelers (ρύθμιση βαλβίδων, μπουζί)
- Allen 3/8
- Οδοντόβουρτσα (καθαρισμός αλυσίδας)
- Σωληνάκι για εξαέρωση φρένων (σωληνάκι για καζανάκι δηλαδή)
- Σωληνάκι 4m, 4mm για συγχρονισμό καρμπυρατέρ + m5 θηλές
- Λιπαντικό αλυσίδας Motorex μίνι, επαναγεμιζόμενο
- Αναλώσιμα:
- Zip ties
- Σύρμα
- Καλώδιο
- Εποξική κόλλα στερεή (πολύ καλύτερη από τη διπλή υγρή και ως προς τη σταθερότητα και τη στεγανοποίηση κατά τη γνώμη μου)
- Liquid rubber της Bison
- Φλαντζόκολλα
- UHU superglue ultra fast (για κόλληση πλαστικών, με έχει σώσει άπειρες φορές για προσωρινές λύσεις που τελικά έμειναν μόνιμες)
- Duct tape και ταινία ηλεκτρολόγου
- Spares:
- Master link αλυσίδας
- Σύνδεσμος για σωληνάκια βενζίνης 8mm (παράκαμψη αντλίας βενζίνης)
- Ορισμένες βίδες και ροδέλλες (2x M6 και M8) (θήκη 1)
- Σφιγκτήρας ντίζας (θήκη 1)
- Ντίζα χωρίς άκρο
- Ασφάλειες 10Α
-Καλή λύση σε έλλειψη δυναμόκλειδου είναι η κόλλα σπειρώματος Loctite η μπλέ.
Οι 2 θήκες είναι:
20cm μήκος, 25cm περιφέρεια. ~1,7kg
25cm μήκος, 40cm περιφέρεια. ~2,3kg
αντίστοιχα. ~4kg
2